Puhutaanko vl-seuroissa tästä? Kaikesta päätellen aika on lähellä..
Matteuksen evankeliumi 24:
37. Sillä niin kuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niin kuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
39. eivätkä tienneet, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.
Ylösnousemus
37
763
Vastaukset
jae 39. kertoo, että tulee maailman loppu, kun Jeesus tulee- Näin kohta tarkoittaa, että epäuskoiset jää Jumalasta eroon:
39. eivätkä tienneet, ennen kuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Matteuksen evankeliumi
24:37. Sillä niin kuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
38. Sillä niin kuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
40. Silloin on kaksi miestä pellolla; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
41. Kaksi naista on jauhamassa käsikivillä; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.Devoit kirjoitti:
Huomaa Weha: Ylöstempaus tapahtuu ennen sitä.
maailmanloppukin silloin tule, niinkuin kohta sanoo:
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
- jes-mies
Ennen puhuttiin hyvinkin paljon maailman lopusta, mutta kun sitä ei vuoteen 2000 mennessä tullutkaan, niin asian pähkäily on jäänyt vähäiseksi.
Ennen jopa saarnattiin sillai, että se loppu tulee ennen vuotta 2000.
Mutta otsikkosi aihehan oli ylösnousemus.
Sitä, millä tavalla se tapahtuu, ei tietenkään pohdita, koska kellään ei ole siitä loogista käsitystä. Tyydytään vaan toteamaan, että meidät herätetään joskus ylös.
Toisaalta sanotaaan aina, että mennään heti taivaisiin, vaikka kukaan ei tajua, minne taivaaseen. Kukaan ei saarnoissaan yritäkkään sitä pohtia. Lapsenmielisyys on valttia, siinä ei tarvitse mennä pintaa syvemmälle.On opetettu että sielut menevät tavaaseen ja ruumiit menevät maahan ja nousevat ylös kirkatetttuna, johon sielu yhtyy.
Saar.12:7. "Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut".
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.
29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.2000 oli se maaginen luku ja siksi kait hätiköitiin hoitokokouksetkin, kun sekoitettiin taivaalliset ja maalliset asiat.
Raamattu sanoo selväsanaisesti, että valittujen ylöstempaaminen suoritetaan silloin, kun kaikki on vielä hyvin. Voimme päätellä, että tulee aika kun ihmisiä yksinkertaisesti vain häviää.weha kirjoitti:
On opetettu että sielut menevät tavaaseen ja ruumiit menevät maahan ja nousevat ylös kirkatetttuna, johon sielu yhtyy.
Saar.12:7. "Tomu palaa maahan, josta se on tullut. Henki palaa Jumalan luo, joka on sen antanut".
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä! Tulee aika, jolloin kaikki, jotka lepäävät haudoissaan, kuulevat hänen äänensä.
29. He nousevat haudoistaan - hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen, pahaa tehneet tuomion ylösnousemukseen.Maatunut ruumis ei mihkään nouse, vaan saamme ylösnousemusruumiin.
- joku kirjoittelee
Devoit kirjoitti:
2000 oli se maaginen luku ja siksi kait hätiköitiin hoitokokouksetkin, kun sekoitettiin taivaalliset ja maalliset asiat.
Raamattu sanoo selväsanaisesti, että valittujen ylöstempaaminen suoritetaan silloin, kun kaikki on vielä hyvin. Voimme päätellä, että tulee aika kun ihmisiä yksinkertaisesti vain häviää.ja sitten yhtäkkiä kaikki lopp
Ei ehdi Lähetä viestiä painaa? Devoit kirjoitti:
Maatunut ruumis ei mihkään nouse, vaan saamme ylösnousemusruumiin.
nousee kirkastettuna:
Fil.3:20. "Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, 21. joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi".
Joh.5:28. "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen".Devoit kirjoitti:
2000 oli se maaginen luku ja siksi kait hätiköitiin hoitokokouksetkin, kun sekoitettiin taivaalliset ja maalliset asiat.
Raamattu sanoo selväsanaisesti, että valittujen ylöstempaaminen suoritetaan silloin, kun kaikki on vielä hyvin. Voimme päätellä, että tulee aika kun ihmisiä yksinkertaisesti vain häviää.aina opetettu, että Isä yksin tietää koska tulee loppu.
Matt.24:36. Vaan siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kenkään, ei taivaan enkelitkään, vaan minun Isäni yksinänsä.- tiedoksi vaan
Kyllä näitäkin asioita luetaan Raamatusta ja pohditaan. Mutta usko on tärkeintä.
Tässä joitakin kuvauksia:
Luuk. 17:
"33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.
34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hes. 37:1&rnd=1237746995059
1. Tess. 4:
"13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla." - tähänkin nyt työntää
tiedoksi vaan kirjoitti:
Kyllä näitäkin asioita luetaan Raamatusta ja pohditaan. Mutta usko on tärkeintä.
Luuk. 17:
"33 Joka tahtoo tallettaa elämänsä itselleen, hän kadottaa sen; mutta joka sen kadottaa, pelastaa sen.
34 Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi miestä yhdellä vuoteella; toinen korjataan talteen, ja toinen jätetään.
35 Kaksi naista jauhaa yhdessä; toinen korjataan talteen, mutta toinen jätetään."
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hes. 37:1&rnd=1237746995059
1. Tess. 4:
"13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole.
14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
15 Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet.
16 Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin;
17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."sen vl-välimiehen? Herätys, älä nukuksi!
- siitä tulijärvestäkin
tiedoksi vaan kirjoitti:
Luuk. 17:
1. Tess. 4:
18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla."Mitä se sitten on, jää vain arvailujen varaan.
Ilm. 20:
"11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. " - mikäkäs
Devoit kirjoitti:
Raamattu sanoo selväsanaisesti, että valittujen ylöstempaaminen suoritetaan silloin, kun kaikki on vielä hyvin. Voimme päätellä, että tulee aika kun ihmisiä yksinkertaisesti vain häviää.seurakuntasi on? Kai käyt jossain kokouksissa,(helluntalainen?) vai oletko vain omin nokkinesi? Mitäs salaamista siinä on. Minä olen vl.
Jos et voi vastata suoraan, älä sitten vastaa mitään. mikäkäs kirjoitti:
seurakuntasi on? Kai käyt jossain kokouksissa,(helluntalainen?) vai oletko vain omin nokkinesi? Mitäs salaamista siinä on. Minä olen vl.
Jos et voi vastata suoraan, älä sitten vastaa mitään.vaikuttaa monine oppeineen...
- sekopää
siitä tulijärvestäkin kirjoitti:
Mitä se sitten on, jää vain arvailujen varaan.
Ilm. 20:
"11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. "Kuka heittää ja mistä heittää. Missä on taivas ja mistä tullaan alas. Missä on tulijärvi ja miten vesi ja tuli reagoivat keskenään.
Onko helvetin tulijärvi joku pieni järvi vai meri.
Miten käy tulijärveen heitetylle, palaako vai onko niinkuin sardak, meesak ja abetnego, palamattomia.
Jos palavat, eivät elä kauaa.
Eiköhän tämä kaikki ole vain vertauskuvallista tekstiä raamatusta, ja että niitä ei voi ottaa kirjaimellisesti, uskokaa pois. weha kirjoitti:
nousee kirkastettuna:
Fil.3:20. "Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, 21. joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi".
Joh.5:28. "Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen".1.Korinttolaiskirje:
15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.mikäkäs kirjoitti:
seurakuntasi on? Kai käyt jossain kokouksissa,(helluntalainen?) vai oletko vain omin nokkinesi? Mitäs salaamista siinä on. Minä olen vl.
Jos et voi vastata suoraan, älä sitten vastaa mitään.***Devoit
mikäkäs 22.3.2009 klo 22.04
Jos et voi vastata suoraan, älä sitten vastaa mitään.***
Shhh. Kuiskaan sinulle hiljaa: Kuulun nasaretilaisten lahkoon, joka on ruttoakin pahempi..joku kirjoittelee kirjoitti:
ja sitten yhtäkkiä kaikki lopp
Ei ehdi Lähetä viestiä painaa?Juuri kuvaamallasi tavalla voi käydä.
- uskontokuntaa
Devoit kirjoitti:
***Devoit
Shhh. Kuiskaan sinulle hiljaa: Kuulun nasaretilaisten lahkoon, joka on ruttoakin pahempi..ei Suomessa ole olemassakaan.
weha kirjoitti:
aina opetettu, että Isä yksin tietää koska tulee loppu.
Matt.24:36. Vaan siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kenkään, ei taivaan enkelitkään, vaan minun Isäni yksinänsä.Matt.
24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
Weha, eikö tunnukin siltä, että kesä on lähellä?- leikittele
Devoit kirjoitti:
Oletko kuullut lahkomme päämiehestä?
vakavilla asioilla
leikittele kirjoitti:
vakavilla asioilla
Haluan vain tuoda asioihin uuden näkökannan.
Ei helluntailaisuus, eikä lestadiolaisuus, ketään pelasta, vaan Jeesus Kristus.Devoit kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
15:51 Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme,
15:52 yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme.sama ruumis muuttuu kirkastetuksi ruumiiksi...
Devoit kirjoitti:
Matt.
24:31 Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin.
24:32 Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä.
Weha, eikö tunnukin siltä, että kesä on lähellä?Matt.24:30. Ja silloin näkyy Ihmisen Pojan merkki taivaassa, ja silloin kaikki sukukunnat maassa parkuvat ja saavat nähdä Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvissä suurella voimalla ja kunnialla.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suurella basunan äänellä, ja he kokoovat hänen valittunsa neljästä tuulesta, yhdestä taivasten äärestä niin toiseen.
32. Mutta oppikaat fikunapuusta vertaus: kuin sen oksa on tuores ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte suven läsnä olevan:
33. Niin myös te, kuin te näette nämät kaikki, tietäkäät, että se on läsnä, oven edessä.- kun mistä kirjoittaa
weha kirjoitti:
Matt.24:30. Ja silloin näkyy Ihmisen Pojan merkki taivaassa, ja silloin kaikki sukukunnat maassa parkuvat ja saavat nähdä Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvissä suurella voimalla ja kunnialla.
31. Ja hän lähettää enkelinsä suurella basunan äänellä, ja he kokoovat hänen valittunsa neljästä tuulesta, yhdestä taivasten äärestä niin toiseen.
32. Mutta oppikaat fikunapuusta vertaus: kuin sen oksa on tuores ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte suven läsnä olevan:
33. Niin myös te, kuin te näette nämät kaikki, tietäkäät, että se on läsnä, oven edessä.1. Tess 4:16-17
"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan
kuuluessa ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin,
sitten meidät, jotka olemme elossa ja jotka olemme
jääneet tänne, TEMMATAAN YHDESSÄ HEIDÄN KANSSAAN
pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin."
Tässä vaiheessa herätetään AINOASTAAN KRISTUKSESSA KUOLLEET!!!!
Muut kuolleet herätetään vasta, kun ne tuhat vuotta ovat kuluneet:
Ilm 20:5
Tämä on sitä, mistä Jeesus sanoo:
"Silloin on kaksi naista jauhamassa käsikivillä.
Toinen otetaan ja toinen jätetään."
Tämä ei ole vielä loppu!!!!! - sittenkin oikeassa,
kun mistä kirjoittaa kirjoitti:
1. Tess 4:16-17
"Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan
Tämä ei ole vielä loppu!!!!!koska ne opettavat juuri noin?
- hoitomiehet asialle
sittenkin oikeassa, kirjoitti:
koska ne opettavat juuri noin?
tutkimaan, onko mitä opetettu väärin!
kun mistä kirjoittaa kirjoitti:
Tämä ei ole vielä loppu!!!!!1. Tess 4:16-17
weha: kohtasi sanoo myös, että nekin, jotka elävät.
Lisäksi tämä kohta osoittaa, ettei ole uskovaisten ja epäuskoisten välillä tuhatta vuotta:
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Muut kuolleet= Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).sekopää kirjoitti:
Kuka heittää ja mistä heittää. Missä on taivas ja mistä tullaan alas. Missä on tulijärvi ja miten vesi ja tuli reagoivat keskenään.
Onko helvetin tulijärvi joku pieni järvi vai meri.
Miten käy tulijärveen heitetylle, palaako vai onko niinkuin sardak, meesak ja abetnego, palamattomia.
Jos palavat, eivät elä kauaa.
Eiköhän tämä kaikki ole vain vertauskuvallista tekstiä raamatusta, ja että niitä ei voi ottaa kirjaimellisesti, uskokaa pois.kuvakieltä ja aukenee Raamatun selkeiden paikkojen kanssa. Ilmestyskirjaa ei saa selittää ristiin muun Raaamtun kanssa...
- tyhmä!!!!
weha kirjoitti:
weha: kohtasi sanoo myös, että nekin, jotka elävät.
Lisäksi tämä kohta osoittaa, ettei ole uskovaisten ja epäuskoisten välillä tuhatta vuotta:
5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Muut kuolleet= Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).Tuossahan sanotaan SELVÄSTI, ETTÄ ensimmäisessä ylösnousemuksees on vain uskovia:
Lopullinen kansojen tuomio ON VASTA TUHATVUOTISEN VALTAKUNNAN JÄLKEEN!!!!!!
"5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet."
Montako kertaa sinulle pitää sanoa sama asia?
Kun Jeesus puhui lopun ajoista, hän vertasi seurakunnan ylösottoa viisaisiin neitsyeihin.
Tyhmät neitsyet jäävät tänne vaivan aikaan
Matt 25:1-10.
Tuo Joh 5:28 juuri todistaa, että on KAKSI
erilaista ylösnousemusta, toinen uskoville ja
toinen jumalattomille:
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
Tuo tuomion ylösnousemuson vasta tuhatvuotisen
valtakunnan jälkeen!!!! Devoit kirjoitti:
***Devoit
Shhh. Kuiskaan sinulle hiljaa: Kuulun nasaretilaisten lahkoon, joka on ruttoakin pahempi..Mikä on nasaretilaisten lahko?
Ihan uteliaisuuttani kyselen. :)mikäkäs kirjoitti:
Jos et voi vastata suoraan, älä sitten vastaa mitään."Jos et voi vastata suoraan, älä sitten vastaa mitään."
Tosi hauska lause vl-ihmiseltä.
Olen monta kertaa tällä palstalla kysellyt asioista ja pyytänyt suoraa ja rehellistä vl-vastausta monestakin asiasta, mutta eipä niitä ole juuri tullut.
Ainoat suorat ja rehelliset vastaukset ovat tulleet vl-lahkosta eronneilta tai erotetuilta. Kummallista.
On joitakin tosi tabuja joista ei saa missään tapauksessa puhua.
Joten, luulen hyvä vl-mikäkäs, että olet jäävi pyytämään suoraa vastausta mihinkään.tyhmä!!!! kirjoitti:
Tuossahan sanotaan SELVÄSTI, ETTÄ ensimmäisessä ylösnousemuksees on vain uskovia:
Lopullinen kansojen tuomio ON VASTA TUHATVUOTISEN VALTAKUNNAN JÄLKEEN!!!!!!
"5. jae.” Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet."
Montako kertaa sinulle pitää sanoa sama asia?
Kun Jeesus puhui lopun ajoista, hän vertasi seurakunnan ylösottoa viisaisiin neitsyeihin.
Tyhmät neitsyet jäävät tänne vaivan aikaan
Matt 25:1-10.
Tuo Joh 5:28 juuri todistaa, että on KAKSI
erilaista ylösnousemusta, toinen uskoville ja
toinen jumalattomille:
Joh.5:28. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä 29. ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
Tuo tuomion ylösnousemuson vasta tuhatvuotisen
valtakunnan jälkeen!!!!Siis Jeesuksen ylösnousemus on ensimmäinen ylösnousemus, josta uskovaiset ovat osallisia.
ensiksi Jeesus tulee alas maanpäälle: 1.Tes.4:16. "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa"
Jos jatkat tuota lainaamaasi kohtaa hieman niin sanotaa, että epäuskoiset saavat palkkansa:
17. Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
18. Lohduttakaat siis teitänne keskenänne näillä sanoilla.
1. Mutta ajoista ja hetkistä, rakkaat veljet, ei teille tarvitse kirjoittaa;
2. Sillä te itse visusti tiedätte, että Herran päivä on tuleva niinkuin varas yöllä.
3. Sillä kuin he sanovat: nyt on rauha ja ei mitään hätää, silloin kadotus lankee äkisti heidän päällensä, niinkuin raskaan vaimon kipu, ja ei he suinkaan saa paeta.
Apostoli sanoo: 1.Joh.2:18. "...Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika". Ei siis tule mitään uutta aikaa...weha kirjoitti:
Siis Jeesuksen ylösnousemus on ensimmäinen ylösnousemus, josta uskovaiset ovat osallisia.
ensiksi Jeesus tulee alas maanpäälle: 1.Tes.4:16. "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa"
Jos jatkat tuota lainaamaasi kohtaa hieman niin sanotaa, että epäuskoiset saavat palkkansa:
17. Sitte me, jotka elämme ja jälkeen jäämme, temmataan ynnä heidän kanssansa pilvihin, Herraa vastaan tuulihin, ja niin me aina Herran kanssa olemme.
18. Lohduttakaat siis teitänne keskenänne näillä sanoilla.
1. Mutta ajoista ja hetkistä, rakkaat veljet, ei teille tarvitse kirjoittaa;
2. Sillä te itse visusti tiedätte, että Herran päivä on tuleva niinkuin varas yöllä.
3. Sillä kuin he sanovat: nyt on rauha ja ei mitään hätää, silloin kadotus lankee äkisti heidän päällensä, niinkuin raskaan vaimon kipu, ja ei he suinkaan saa paeta.
Apostoli sanoo: 1.Joh.2:18. "...Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika". Ei siis tule mitään uutta aikaa...Ilmestyskirjan 20. luku
1.jae:” ja minä näin tulevan taivaasta alas enkelin, jolla oli syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään”.
= Kuka on tämä enkeli, jolla on syvyyden avain ja suuret kahleet kädessään? Henkilöstä ei ole mitään epäselvyyttä, koska kukaan ei niitä hänelle anna, vaan hänellä on ne. Sanotaanhan Jeesuksesta: ”Herra jota te etsitte, ja liiton enkeli jota te halajatte”(Mal. 3:1). Edelleen avainten sanotaan olevan Jeesuksella (Ilm. 1: 18). Tämän avaintenvallan hän jätti opetuslapsilleen, ja siis meille myös: ”joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut; joiden te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt” (Joh. 20:23).
2.jae:” Ja hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, joka on perkele ja saatana, ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi.” =Evankeliumi on se, joka päästää ihmisiä perkeleen vallasta. Sen sai aikaan Jeesuksen ristintyö
(2. Kor.5:19), josta myös tämä ” tuhatvuotinen valtakunta”sai alkunsa.
3.jae:” Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enempi kansoja villitsisi, siihen asti kun ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet; sen jälkeen hänen pitää päästettämän irti vähäksi aikaa& =Siis: silloin kun Kristus surmattiin tuotiin ikuinen vanhurskaus:” seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; ja silloin luopumus päättyy, synti sinetillä lukitaan, ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkein pyhin voidellaan”(Dan. 9:24).Mitä taas tulee Ilm. 20: 3:n mainitsemaan symboliseen tuhanteen vuoteen ja ”vähään aikaan” ,
niin hallitsemme kirjaimellisesti aina, Ilm. 1: 9, ja iankaikkisesti Jeesuksen kanssa Ilm. 22:5. Selvää siis on, että Ilm.20: 3:n mainitsemat tuhat vuotta ja vähä aika muodostavat koko uudenliiton ajan. Se alkoi silloin, kun evankeliumin saarna lähti liikkeelle ihmiskunnan keskuuteen. Koska kristillistä oppia ja kirkon perustusta vastaan hyökätään yleisesti, voimme sanoa myös ”vähää aikaa” nyt elävämme. Sillä kun opetuslapset kysyivät Jeesukselta: ”Mikä on sinun tulemuksesi ja maailman ja maailman lopun merkki?” ,Jeesus vastasi: ”katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä” (Mat.23:4).Kuten myös sanotaan, Matt. 24:24: ”sillä vääriä Kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että Eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin”. Jumala itse lähettää lähettää väkevän eksytyksen (siis päästää käärmeen irti), Koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua (2.Tes.2:9-12) . Rakkaus totuuteen ilmene siis lopunajan luopumuksena : ”Niin seisokaa siis, veljet, lujina ja pitäkää kiinni niistä opetuksista, joita olette oppineet joko meidän puheestamme tai kirjeestämme”(2.Tes.2:15).
4.jae:” Ja minä näin valtaistuimia, ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta; ja minä näin niiden sielut, jotka olivat teloitetut Jeesuksen todistuksen ja Jumalan sanan tähden, ja niiden, jotka eivät kumartaneet petoa eikä sen kuvaa eivätkä ottaneet sen merkkiä otsaansa eikä käteensä; ja he elivät ja hallitsivat (biblia) Kristuksen kanssa tuhannen vuotta”.
=Johannes näki taivaassa siis sieluja, joiden ruumiit oli teloitettu. Uskovaisten ruumiit Jeesus on luvannut herättää vasta viimmeisenä päivänä (Joh.6:40 ;11:24).Samaan aikaan herätetään myös
epäuskoisten ruumiit (Joh.5:28-29;Ilm.1:7;Apt.24:15;Dan.12:2;Mat.16:27;12:41).
Jeesuksella on kaikki valta taivaassa ja maan päällä (Matt.28:18). Uskovat sielut hallitsevat taivaassa, so. Tekevät sitä, mitä Kristus tekee (Ilm.3:11;6:9-11;1.Kor.6:2-3).Sekä uskovat hallitsevat maan päällä (Room.5:17;Ilm.1:9;1.Piet.2:9).- Mitä taas tulee pedon merkkiin, sitä kumartavat kaikki, joiden nimi ei ole elämän kirjassa maailman perustamisesta alkaen (Ilm.13:8).
Joskus kuviteltu merkki pedosta on ollut: sairasvakuutuskortti, pankkikortti, rannenauha ja viimeisinä hullutuksina mikrosiru ja EU-raha. (Näin kiliastinen tuhatvuotisoppi on luonut toivottomuutta pedon merkillä.) Sanalla sanoen pedon merkki on järkeisoppi ja teko oppi. Kaikki,
jotka asettavat järkensä röyhkeästi raamatun yläpuolelle tai luottavat omiin töihin, ottavat merkin otsaansa tai oikeaan käteensä (Kol.2:8).Aivan kuten Jumalan kansa ilm.7-luvussa merkittiin sinetillä sen osoittamiseksi, että heistä oli tullut Jumalan omaisuutta, niin nämä ihmiset kuuluvat pedolle.
Tämä on ensimmäinen ylösnousemus”. Epäuskoiset ovat vaivassa ”tuonelassa”. Heidänkin ruumiit siis herätetään viimeisenä päivänä. He eivät ole osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta. Heillä On osanaan toinen kuolema eli tulinen järvi (Ilm.20:14).
6. jae.” Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei ole toisella kuolemalla valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan tuhannen vuotta”. Kun olemme uskomassa, olemme siis autuaita ja pyhiä ja osallisia ensimmäisestä ylösnousemuksesta, eli Kristuksen ylösnousemuksesta. ”Sillä jos me olemme yhteenkasvaneita hänen kanssaan yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa” (Room.6:3,5).
”Jeesus sanoi hänelle: ”Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut”(Joh.11:25).Kuten myös tuhlaajapoika palasi hengellisessä mielessä armoon:” Sillä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja jälleen löytynyt”(Luuk.15:24).Luther sanookin: ”On varmaa, että meidän, jos tahdomme viimmeisenä päivänä nousta ruumiillisesti autuuteen, on sitä ennen täällä maan päällä noustava ylös hengellisesti”. Olemme myöskin pappeja ja hallitsemme myös maan päällä (1.Piet. 2:9; Ilm.1:9).
7. jae. ”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan”.= Tämä on Jumalan toimintaa; koska ihmiset ovat mielistyneet vääryyteen, eivätkä usko totuuteen(2.Tes.2: 11-12). Se ilmenee siis suurena luopumuksena(Mat.24:24)
8. jae.” Ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka”= Saatana lähtee villitsemään kansoja taisteluun. Googia ja Maagogia ovat Hesekielin profetioissa Jumalan kansan suuria vihollisia. Esim. ateistit ja kommunistit ovat osa tätä saatanallista joukkoa, joissa perkele vaikuttaa, järjestäen ja saadakseen aikaan seurakunnan tuhon. Kuitenkin evankeliumin kahle yhä sitoo vihollista, niin ettei se voi vallata Jumalan valittuja.
9. jae. ”Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät”= Kansat nousevat maan tasangolle yleismaailmallisesti ,saartavat pyhien leirin, seurakunnan eli hengellisen siionin ja Jerusalemin joka on ylhäällä(Gal.4:26).Pyhien leiri ja rakastettu kaupunki on seurakunta. Kuten Paavali sanoo, meidän vihollisemme ei ole liha ja veri, vaan pahuuden henkiolennot taivaan avaruuksissa, so. Hengellinen pahuus. Kristuksen paluu tekee tästä lopun (2.Tes.2:8;Hes.38:22;39:36).
10. jae. ”Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti”= Kaikki Kristuksen viholliset joutuvat elävinä ruumiin ja sielun puolesta helvettiin, jossa heitä vaivataan (Jumala rankaisee) lakkaamatta ja katkeamatta, yöt ja päivät, aina ja iankaikkisesti. Jumalan vanhurskas viha on vastustajien itselleen hyvin ansaitsemaa.
11. jae.” Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt”= Johannes näki Kristuksen tuomioistuimen(Mt,25:31,2.Kor. 5:10): ”meidän kaikkien on ilmestyttävä Kristuksen tuomioistuimen eteen”. Koska siinä on sekä hyvät että pahat, ei voi olla kysymyksessä mikään muu, kuin Kristuksen tuomio. Kun Kristus istuu kirkkautensa valtaistuimella, taivas ja maa katoavat hänen kasvojensa kirkkautta. Sitten tulee maailman loppu, uusi luominen, uusi taivas ja maa, josta sitten Ilm.21 luvussa enemmän kerrotaan.
12. jae,” Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, kukin tekojensa mukaan”.= Kaikki kuolleet ovat siis läsnä suuret ja pienet lapsetkin: ”niin on kuolema tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet” (Room.5:12). Jeesus itse sanoo enkelien erottavan pahat vanhurskaista (Mt.13:49). Kuningas asettaa valittunsa, lampaat oikealle ja vuohet(epäuskoiset ja itse hurskaat) vasemmalle puolelleen, tuomion julistamisen edellä(Mt.25:32-33). Jumalan lasta ei tuomita lain, vaan evankeliumin mukaan, joka pyyhkii syntimme pois anteeksiantamuksella. Kuolleet pikkulapset, taas ovat pelastetussa tilassa, sillä Kristus on heidät sovittanut (Aadamin lankeemuksesta), antaen heille elämän ja vanhurskauden, eli myös uskon lahjan. (Room.5:18).
13. jae,” Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja kuolema ja tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan”. Evankeliumeissa Johannes on sanonut, että kaikki ne, jotka haudoissa ovat, tulevat esiin tuomionpäivänä(Joh.5:29). Mereen hukkuneet nousevat kuolleista ja tuonela ja kuolema antaa kuolleensa, ja ovat mukana tuomiolla. Vaikka uskovatkin ovat mukana tuomiolla, heitä ei tuomita(Joh.5:24). Tuomio tekojensa mukaan, ketään viattomaksi ja autuaaksi. Parannuksen armo, on siis epäuskoiselle välttämätön: ”Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, ei ole hänen omansa” (room.8:9).
14. jae. ”Ja kuolema ja tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
= Tuonelassa ja kuolemassa olleet ihmiset, joutuvat siis ruumiineen ja sieluineen tuliseen järveen, tämän viimeisen vihollisen, toisen kuoleman vangeiksi, joka on iankaikkinen ero Jumalasta. 15. jae” Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen”.= Elämänkirja on todellisuudessa itse Kristus, ja joka häneen uskoo, Hänen nimensä on varmasti elämänkirjaan kirjoitettu. Kukaan ei tule autuuden osallisuuteen ilman Kristusta ja ilman armonvälineitä, jonkin pelkän absoluuttisen valinnan nojalla. Joka täällä ajassa tulee uskoon ja ainakin täältä lähtiessään pysyy siinä, on Jumalan armon valitsemuksessa kirjoitettu elämänkirjaan. Ne jotka vain ajaksi uskovat, mutta sitten lankeavat pysyvästi pois uskosta, eivät ole valittuja. Eikä heidän nimeään tuomionpäivänä löydetä elämänkirjasta, he joutuvat iankaikkiseen vaivaan omasta syystään. Lopuksi: Epäuskoisilla ihmisillä samoin kuin lihallisilla juutalaisilla, ei ole enään tämän elämän jälkeen toista mahdollisuutta, vaan tulinen järvi on ikuinen, eikä kadotuksesta voi päästä pois.
Miksi kiliasmi ei voi olla totta?
Raamattu sanoo: -” Mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki, samoin käy sinä päivänä, jona ihmisen Poika ilmestyy”(Luuk.17:29-30). Siis: kiliastinen tuhatvuotisoppi, joka odottaa ennen tuomionpäivää maan päälle tulevaa valtakuntaa, on raamatun vastainen ja vaarallinen. Kiliasmin mukaan saisimme varoituksia ainakin tuhat vuotta. Silloin ei tarvitsisi huolehtia tuomionpäivästä lainkaan. Tämä on täysin vastoin Herramme Jeesuksen sanoja: ”niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee” Luuk.(12:40).
”Vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen pojan tulemus oleva”(Matt.24:37).
Siis: kun Jeesus tulee, silloin tulee välittömästi viimeinen tuomio ( Matt.25:31-32;Joh.5:28-29). Kiliasmi opettaa, että vielä tapahtuu kaksi Kristuksen tulemista: toinen tulemus pystyttämään tuhatvuotista valtakuntaa, kolmas tulemus toimittamaan yleistä maailman tuomiota. Raamattu sitä vastoin opettaa, että Kristus tulee enää kerran ja noutamaan omansa autuuteen(Hebr.9:28).
-” Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: ´katso täällä se on´, tahi;´ tuolla´
;sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne ” (Luuk.17:20:21). Siis: kuitenkin kiliastit odottavat näkyvää loistokasta rauhanvaltakuntaa ja panee toivonsa maanpäälliseen. On tarkoin huomioitava, että Paavali kuitenkin panee toivonsa yhdyskuntaamme, joka on taivaassa. Sieltä odotamme Vapahtajaa, joka on muuttava ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi. (Fil.3:20:21). – ” Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu”(Mat.24:14). Siis huomaa: ”loppu”.
Monet panevat toivonsa tuhatvuotiseen rauhankauteen, kuitenkin ”monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen sisälle Jumalan valtakuntaan” (Apt.14:22).
Jeesus sanoo:” Minä menen valmistamaan teille sijaa? Ja vaikka minä menen valmistamaan teille
sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen”(Joh.14:2-3).
Sanalla sanoen, Raamattu ei opeta tuhatvuotisoppia, vaan varoittaa siitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532617
- 1971890
- 701667
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91351- 721031
- 811020
- 95999
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190924- 67901