Olen käynyt kattelemassa tätä keskustelupalstaa nyt kun olen paikkakunnalle muuttamassa. Ihmettelen, miks joka toisessa viestissä mollataan Savonlinnaa ja ollaan, et "paska paikka, ei kannata muuttaa"? Olen siellä ennenkin käynyt ja onhan se hyvinkin sisäänpäin lämpiävä kaupunki, mut miks niin negatiiviset asenteet? Kaupunki on just sellanen, kun asukkaat sen tekee. Minusta Savonlinnalaisilla on joku hirvee itsetunto-ongelma. Vois olla hyvä, et vähän käytäs kattelee maailmaa, niin opittais arvostaa pikkukaupunkeja.
Mä muutan sinne ja aion lapseni siellä kasvattaa, enkä todellakaan suostu itkemään, et voi kun meillä täällä Savonlinnassa on niin paskaa. Mä olen uusi ja mukana tekemässä parempaa kotikaupunkia. Muita messissä? :)
Muuttamassa Savonlinnaan
14
1169
Vastaukset
- osittain..
..itse olen huomannut että ne jotka ovat asuneet täällä koko elämänsä (esim. minä, kohta 18 vuotta..) niin ne ihmiset haluaisivat kovasti lähteä jo muualle avartamaan vähän maailmaa, ja aukeaahan monta eri ovea kun muuttaa vähän suurempaan. eri tilanne saattaisi olla jos olisi syntynyt vähän suurempaan kaupunkiin, vois olla että sen jälkeen olis sama virsi että haluaisi edes vähän pienenpään. Ongelmia esiintyy esimerkiksi niissä tapauksissa kun tarvitsee ostaa itselleen vähän enemmän vaatetta kuin pelkät sukkahousut, niin ei täältä löydy. Kun yhdet talvitakit tulee niin ne kestää sitten koko talven. Joten kauemmaksi täytyy mennä ostoksille usein. Jos joku on tänne muuttamassa niin eihän siinä silloin mitään, hyvä vaan että saa uusia kasvoja kun on jo nähnyt kaikki! :) samat autot liikenteessä päivästä päivään ja kaikki ihmiset tietää kaiken toisista ihmisistä (sama ikäluokka) vaikkei tuntisikaan. Kaikilla on tietysti oma näkemys mutta näin minä asian nään :)
- 3075
Onhan näillä sivuilla toisinaan semmonen jatkuvan valituksen mentaliteetti.
Oon asunu täällä vuodesta 1980 ja ihan mukavaa on ollu,erityisesti kesäisin on sopivasti vilinää.
Laitat vaan romppeet ja kamppeet kyytiin ja nokka kohti Slinnaa, tervetuloa!- joskus pyryttää
Olen asunut täällä koko suuren ikäni 38v. ja viihdyn tosi hyvin.Kai tämä palsta on joillekin purnauskanava,kun ei muualla uskalleta suutaan avata.
Tervetuloa vaan,mukavaa väkeä me pohjimmiltamme olemme :)
- nurinaa
Tässä paikassa mitään vikaa ole. Joka paikassahan on tietty ne perusvalittajat mille mikään ei kelpaa mut savonlinna on oikein miellyttävä ja viihtyisä pikkukaupunki,missä on kyllä huonotkin puolensa,mutta oikeesti,missäpä ei olisi?
- onn
niin että valittajat ovat muualta tänne muuttaneita.
- elämään
mahdu muuta kuin tämä palsta....
...näistä valittajista. Savonlinna on ihan hyvä paikka jos töitä on tiedossa ja lähivuosina muuttuu vain paremmaksi. Savonlinnaan olisi paljon tulijoita (paluumuuttajia) jos olisi vain töitä tarjolla isommalle porukalle. Olen joskus mietiskellyt, että mikä voimavara paluumuuttajissa (ja muissa muuttajissa) on tälle kaupungille jos he kaikki voisivat tuoda oman osaamisensa ja kokemuksensa tänne ja hyödyntää sen.
Tervetuloa. Kesä säpinät alkavatkin jo reilun kuukauden päästä... - arvi
Moi
Muutin Savonlinnaan vuonna 2001 ja sieltä pois 2005. Mielestäni Slinna oli mukava paikka olla ja elää. Palveluja oli kivasti - siis aivan varmasti kaikki tarvittava ja kaupungin koko ihan passeli. Duunit meni ihan ok, ja paikallisiinkin tuli tutustuttua, vaikka myönnänkin, että valtaosa tuonaikaisista kavereista oli itsekkin muuttanut Savonlinnaan. Luonto ja ihmiset, puhumattakaan aivan mahtavista kesäkausista olivat parasta.
Mutta anyway, hyvät muistot jäi ja mielestäni yhä edelleen on mukava käydä kyläilemässä kaunissa kaupungissanne. Muulloinkin kuin kesällä. - eri kirjoittajaa
tässäkin ketjussa todellisuudessa on. Olis kiva tietää...
- millaisia kieroja savolaise...
Hyvä on kokea kuinka umpikieroja savolaiset ovat, sekä todella ahtaita kaikkeen uuteen mitä slinnaan on yritetty tuoda. Vanhoihin kaavoihin kangistuneita kyllä ovat. Työpaikat kyllä loppuvat kaikki mikä vain voidaan siirtää muualle ne kyllä lähtevät. Toki palvelualaa ei voi muuttaa joten se jää sellaisessa muodossaan kuin on ollutkin. Osaksi huonoa palvelua. Myös eläkeläiset jäävät ja heidän hoitopaikat myös, tämä osa täällä kasvaa ei mikään muu. Toki naapurimaan asukkaat myös lisääntyvät jokavuosi, vastaanottokeskuksia kun on pakko perustaa.
- että ovat
armottomia valittajia...
- savonlinnalainentyttö
vaikka tää keskustelukin on vanha niin tottakai! ihmettelen itsekin miksi savonlinnaa haukutaan ja mollataan? kaunis paikkahan tämä on
- Kiikkutuolimies
Huomannut saman Savonlinnaan muuttaneena että jatkuva ininä asiasta kuin asiasta. Kun rakennetaan uusi kauppa niin se on ruma tai väärän värinen tai kun tehdään tie remontteja niin itketään kun liikenne tukossa. Kävellää nokkapystyssä kun euroopan omistajat mut on täällä onneks muutamia normaalejakin ihmisiä.
- Paljasjalkainen_
S-linnalla on ollut hiukan "punertava" maine ja hyvävelijärjestelmä. Onneksi tänne muuttaa muualta avointa ja ulospäinsuuntautunutta porukkaa ja vanhat pierut poistuu pikkuhiljaa kuvioista. Tervetuloa kauniiseen kaupunkiimme!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1235173Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella303688No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452460- 501578
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241564- 411560
- 231451
- 141312
Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv301299- 281251