raskauskolestaasi

kaunis nainen :)

Moikka. Mulla alkanut nyt kutiseen iho ihan kamalasti parin viime päivän aikana. Viimeviikolla kävin labrassa ja tulokset ilmeisesti ihan hyvät mut nyt viikonloppuna alkanu kutisee entistäkin enempi. En saa nukuttua ku kutittaa ja ihan ympäri kehoa. Sanotaan et kutina enempi kämmenissä ja jalkapohjissa mut onko kellään kokemusta siitä et kutina olis ollu ympäriinsä ja silti ollu tuo raskauskolestaasi? Mulla RV 37 nyt.

9

1355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt kans

Mulla alkanut nyt kans kutisee joka paikasta ihan sairaasti. Olen jo raapinut itteni verille.
      Onneksi tänään neuvola,että voin kysyä neuvoa,että mitäs nyt. Ja varsinkin öisin se kutina on ihan mieletöntä. Ei saa nukuttua. Nyt rv 29 2.
      Alkuraskaudesta mulla kutisi vaan jalanpohjat ja sitten vähän aikaa ei ollut mitään ja nyt joka paikasta.

• muuttua

hyvinkin äkkiä, eli vaikka kok.tulokset tuolloin olleet ok, niin silti hepatoosin mahd. voi olla.

Sinulle ensim. vastaaja; oletko kertonut kutinastasi neuvolassa? Oletko tietoinen rask.hepatoosista????

• hepatoosin ainut oire

voi olla raskaus hepatoosi!! sen ainut oire on ihon kutiaminen. googlaa. se pitää hoitaa sairaalassa.

• on varmaankin..

ihan tietoinen asiasta, kun juuri sanoi käyneensä verikokeissakin. Raskaushepatoosi on sama kuin raskauskolestaasi.

• kyllä todellakin
        on varmaankin.. kirjoitti:

ihan tietoinen asiasta, kun juuri sanoi käyneensä verikokeissakin. Raskaushepatoosi on sama kuin raskauskolestaasi.

olen tietoinen hepatoosista kun se tosiaan on sama asia kuin tuo raskauskolestaasi.

• ja sieltä vaan

neuvolatäti tokaisi että viimeviikolla kokeet on otettu ja silloin ne olleet ihan hyvät että tuskin arvot näin nopeasti nousee. ja huomenna vasta kokeisiin jos kutina jatkuu. Ei sitten voinut laittaa tälle päivälle sitä lähetettä. Uskomatonta. Jos kutina jatkuu tosi kovana niin voiko ne jotenkin nopeammin tutkia asiaa synnärillä. Jos sinne soittaa ettei kestä tätä kutinaa niin mitä ne voi tehdä? Tulokset neuvolasta saatais vasta keskiviikkona.

• päivystykseen...

En tajua, miksi et mene synnytyssairaalan päivystykseen. Se on aina avoinna ja henkilökunta osaavaa...
        Kyllä ne arvot viikossa voi muuttua ihan reippaasti...

• ja kerroin että olen soittanut
        päivystykseen... kirjoitti:

En tajua, miksi et mene synnytyssairaalan päivystykseen. Se on aina avoinna ja henkilökunta osaavaa...
        Kyllä ne arvot viikossa voi muuttua ihan reippaasti...

neuvolaan ja minkälainen se täti siellä on ollut. No nekin siellä vaan sitten sanoi että no aamuun asti mun pitää odottaa joka tapauksessa et ne saa paasto kokeen otettua et joko istun siellä päivystyksessä tai sitten yritän nukkua kotona. Ja että ne ei kuulemma siellä kättärin päivystyksessä voi tehdä mitään ennen ku on saanu tulokset. Ihme touhuu. Joten olin sit yön kotona ja kävn aamulla labrassa jossa selvis että mun neuvolatäti ei ollu laittanu lähetteitä edes tälle päivälle ja jouduin soittaa kättärille et laittaa lähetteet ku neuvolasta ei vastattu. Ja lisäksi vielä että kättäriltä sanoivat että ne pysty mua paremmin muka hoitaa jos mulla on pohjana lähete neuvolasta. Hmm...ihmettelen. Olen käyny siellä ennenkin ilman mitään lähetettä. Tosi outoo.

• Hoitaja itsekin=)

Mä ainakin sain selkeät ohjeet naikkarilta, soitin itse tänään päivystyksesta ohjeita kun alkanut kutisemaan nyt muutaman päivän aikana jalkapohjat ja vatsan seutu, mutta muualtakin kehoa välillä joutuu rapsuttelemaan. Aloitin muutama tunti sitten 12h paaston, aamulla soitto neuvolaan ja sieltä tohon lähimpään tk:hon laittavat lähetteen. Jos en saa neuvolasta ketään kiinni, niin ilman lähetettäkin voi mennä päivystykseen niin kyllä sieltäkin hoitajat laittaa lähetteen labraan, eli hätää ei ole vaikkei heti neuvolasta vastattaisikaan. Kutinaan voi apteekista hakea reseptivapaita kortisoni ja muita valmisteita, lähinnä salvoja mitkä lievittää kutinaoireita. Niihin kun ei lääkäritkään mitään muuta määräile, raskauskolestaasi itsessään ei ole äidille vaarallinen eikä aiheuta muuta kuin sitä kutinaa. Lisäksi joku oli sanonut että vaatii sairaalahoitoa...riippuu ihan maksa-arvoista, jos ne on lievästi koholla niin niitä voidaan kyllä hoitaa ihan suun kautta otettavin lääkkein, ja yleensä hoidetaankin. Vain todella kohonneet arvot loppuvaiheessa voi johtaa sairaalahoitoon, jolloin sekin on lähinnä sikiön seurantaa jos tarvis käynnistää synnytys ennen laskettua aikaa sikiön hyvinvoinin turvaamiseksi. Arvot saa kuitenkin olla aikas kovat, että sikiölle siitä hengenvaaraa olis, eli rauhassa vaan verikokeita odottelemaan, jos vauva liikkuu normaalisti vatsassa niin syytä huoleen ei ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2391
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2007
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      25
      1866
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1673
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1488
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1022
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1009
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      808
    Aihe