Itsenäisyyskannattajat eivät saaneet edes listaa pystyyn. Olivat alkaneet epäileen, ettei siihen saada 100 nimeä enempää !
www.adressit.com/haukipudas
61
2728
Vastaukset
- puolet
nimettömiä ja ympäri maata. 300 vain haukiputaalaista. ei hyvältä näytä. Itsenäisyyttä tukeva lista kun ja jos tulee, saanee hyvän vastaanoton. Sitä kuulemma mielenkiinnolla jo odotetaan!
- niin niiiin
nimettömiä? Kun listan tulostaa niin nimet kyllä siinä sitten näkyy. Netissä ei kenenkään tarvii ilmoitella nimeään jos ei halua.
- pohtija
puolustajat ovat ottaneet vastuun kantaakseen itsenäisen kunnan talouden ....eikös se jossain laissa niin tästä mainita. Liitoksen kannattajat taas eivät ole siitä vastuussa. Oishan se hyvä saada lista itsenäisyyden kannattajista, jos menee itsenäisen kunnan talous persiilleen niin on muitakin maksajia kuin nää 23 valtuutettua.Epäilen että palvelujen leikkaukset alkavat itsenäisessä kunnassa talouden tasapainottamiseksi
- me kaikki
pohtija kirjoitti:
puolustajat ovat ottaneet vastuun kantaakseen itsenäisen kunnan talouden ....eikös se jossain laissa niin tästä mainita. Liitoksen kannattajat taas eivät ole siitä vastuussa. Oishan se hyvä saada lista itsenäisyyden kannattajista, jos menee itsenäisen kunnan talous persiilleen niin on muitakin maksajia kuin nää 23 valtuutettua.Epäilen että palvelujen leikkaukset alkavat itsenäisessä kunnassa talouden tasapainottamiseksi
olla sitten maksamassa, kuka niukkenevien palvelujen käyttäjänä, kuka työtahtia kiristävänä työntekijänä tai vain onnellisena itsenäisenä veronmaksajana... Joko olette miettineeet, mistä palveluista ehdottomasti pidetään kiinni vai kuinka kehnoiksi palveluja lasketaan vai mitä peräti lopetetaan? Kenen arvojen mukaan valinnat tehdään?
- Haukiputaan
kohtalo ratkaistaan noilla adresseilla, niin vuorenvarmasti itsenäisyyttä tukeva lista tulisi olemaan huomattavasti suurempi. Maltetaan vielä mieli vähän aikaa.
- ei ole ollut
laittajaa. Tuskin saisi edes kovin suurta kannatusta.
- ratkaistaan
valtuutettujen herättyä unestaan.
- sen vielä
ei ole ollut kirjoitti:
laittajaa. Tuskin saisi edes kovin suurta kannatusta.
joku laittaa. Täytyyhän katsoa, kumpia enemmän. neuvoa antava kunnallinen kansanäänestys olisi ollut paras vaihtoehto.
- huomaavat
ratkaistaan kirjoitti:
valtuutettujen herättyä unestaan.
ettei se halvempi vero toteudu Ouluun liittymällä. Huonoja uutisia suurkunnista joka päivä lisää.
- huonompia
huomaavat kirjoitti:
ettei se halvempi vero toteudu Ouluun liittymällä. Huonoja uutisia suurkunnista joka päivä lisää.
pienkunnista kuten Haukipudas.
- huonoa
huonompia kirjoitti:
pienkunnista kuten Haukipudas.
talousuutista olet täältä kuullut? kerro ihmeessä!
- 2,5 M€ pienemmäksi
huonoa kirjoitti:
kuin talousarviossa on oletettu.
Verotietoennusteet on verottaja tarkistetanut 13.2. - kertyyyyyyyy
2,5 M€ pienemmäksi kirjoitti:
kuin talousarviossa on oletettu.
Verotietoennusteet on verottaja tarkistetanut 13.2.lomautukset tullee jne jne. Milloinkohan perussuomalaiset herää ? Muut ryhmät ovat jo heränneet.
- ja kamreeri
kertyyyyyyyy kirjoitti:
lomautukset tullee jne jne. Milloinkohan perussuomalaiset herää ? Muut ryhmät ovat jo heränneet.
saataisiin hereille myös?
- ovat laiskoja
ja kamreeri kirjoitti:
saataisiin hereille myös?
juntturoita, ei kannata mitään tehdä, niin hyvä on. Ei edes adressia saada aikaan! Onnetonta hommaa... Toinen vaihtoehto on se, ettei adressiin tuu sataakaan nimeä ja nyt hädissään pari tonttua täällä yrittää pistää hanttiin, vaikka selvä juttuhan tuo liitos tulee olemaan. Ennen pitkää ollaan oululaisia, juntturat vaan sinne Iihin!
- vastustajista
ovat laiskoja kirjoitti:
juntturoita, ei kannata mitään tehdä, niin hyvä on. Ei edes adressia saada aikaan! Onnetonta hommaa... Toinen vaihtoehto on se, ettei adressiin tuu sataakaan nimeä ja nyt hädissään pari tonttua täällä yrittää pistää hanttiin, vaikka selvä juttuhan tuo liitos tulee olemaan. Ennen pitkää ollaan oululaisia, juntturat vaan sinne Iihin!
suurin osa ei osaa käyttää nettiä,eikä viitsi paljon muutakaan lukea,mitä nyt rantapohjan tunne pitoiset kirjoitukset joissa on asiaa vähenpi kuin aku ankassa.menkää vain vasuri vastustajat sinne iihin,siellähän marsitaankin vielä vappuna.
- ketkä
vastustajista kirjoitti:
suurin osa ei osaa käyttää nettiä,eikä viitsi paljon muutakaan lukea,mitä nyt rantapohjan tunne pitoiset kirjoitukset joissa on asiaa vähenpi kuin aku ankassa.menkää vain vasuri vastustajat sinne iihin,siellähän marsitaankin vielä vappuna.
Äänesti itsenäisyyden puolesta ja viisastelkaa sitten :) Kannattaa miettiä, ketkä tämän seudun asioita ja elinkeinoelämää vievät eteenpäin ja mitä mieltä he ovat. Toisaalta liittyjin taustat kannattaa myös tiedostaa: vihreät... sdp... Mikä on heidän yhteiskuntapanoksensa. Onneksi ihmisillä on älliä.
- olis kiva
ketkä kirjoitti:
Äänesti itsenäisyyden puolesta ja viisastelkaa sitten :) Kannattaa miettiä, ketkä tämän seudun asioita ja elinkeinoelämää vievät eteenpäin ja mitä mieltä he ovat. Toisaalta liittyjin taustat kannattaa myös tiedostaa: vihreät... sdp... Mikä on heidän yhteiskuntapanoksensa. Onneksi ihmisillä on älliä.
tietää mitä edistystä demarit ja vihriät ovat tähän kuntaan tuoneet?
- MITÄÄN!
olis kiva kirjoitti:
Nyt yrittävät kerralla tuhota lopunkin hyvän. Luulevat olevansa hyvällä asialla ajamalla kuntaliitosta vaikka tosiasiassa ovat myymässä bussilippujen hinnalla yhteisen omaisuutemme ja Haukiputaalaisuuden.
- niillä
MITÄÄN! kirjoitti:
Nyt yrittävät kerralla tuhota lopunkin hyvän. Luulevat olevansa hyvällä asialla ajamalla kuntaliitosta vaikka tosiasiassa ovat myymässä bussilippujen hinnalla yhteisen omaisuutemme ja Haukiputaalaisuuden.
kunnanjohtaja ja kamreeri. velekauttivat tämän kunnan.
- Puolueella ei
MITÄÄN! kirjoitti:
ole väliä! Itse kannatan Kokoomusta ja olen ehdottomasti liitoksen kannalla. Tässä ei ole kysymys puolueista tai uskonnosta, nyt vastakkain ovat juntturat ja luku- ja laskutaitoiset. Tässä kyläpahasessa on hoidettu asiat päin peetä jo vaikka kuinka kauan, jokainsen poliittisen suunnan taholta ihan tasapuolisesti! Kommarit ja persut (jotka eivät edes tiedä mitä ovat) tässä se pahin ongelma on! Ollaan, kuin Venäjällä, niin hhjuvaa!
- kunnioituksella
ketkä kirjoitti:
eläkeläisiä kohtaan,mutta suurin osa liitosta vastaan äänestäneistä on eläkkeelä.no ei ainakaan kunnanvaltuutetut eikä virkamiehet vie elinkeinoelämää eteenpäin,paitsi omaansa ja sukulaisien,kaikki muu yrittäminen topataan.piiri pieni pyörii,aikansa kunnes totuus paljastuu.puhutaan sitten yhteiskunta panoksesta,onneksi jollakin on ällin lisäksi myös omatunto.
- montako
Puolueella ei kirjoitti:
ole väliä! Itse kannatan Kokoomusta ja olen ehdottomasti liitoksen kannalla. Tässä ei ole kysymys puolueista tai uskonnosta, nyt vastakkain ovat juntturat ja luku- ja laskutaitoiset. Tässä kyläpahasessa on hoidettu asiat päin peetä jo vaikka kuinka kauan, jokainsen poliittisen suunnan taholta ihan tasapuolisesti! Kommarit ja persut (jotka eivät edes tiedä mitä ovat) tässä se pahin ongelma on! Ollaan, kuin Venäjällä, niin hhjuvaa!
kokoomuksessa luku ja laskutaidotonta?
- puttaallako
montako kirjoitti:
kokoomuksessa luku ja laskutaidotonta?
vaan 20 luku ja laskutaitosta. heh, heh kattoopa sitä sakkia tarkemmin.
- kokoomuksen
Puolueella ei kirjoitti:
terävin pää on mielestäsi juntturoita. rehtorikin laskutaidoton niinkö?
- ongelma taitaa
Puolueella ei kirjoitti:
olla siinä, että et ite tiedä mikä olet!
- et myöskään
puttaallako kirjoitti:
vaan 20 luku ja laskutaitosta. heh, heh kattoopa sitä sakkia tarkemmin.
kirjoittaa. Raukka kun et ole saanut sitä järkeä silloin, kun sitä jaettiin. Jos et enää kirjoittaisi tänne enempää, sillä annat itsenäisyyttä kannattavista vieläkin huonomman kuvan, kuin he oikeasti ansaitsevat. Voisit vaikka ala-asteeen käydä uudelleen, että oppisit yhdyssanat ja pilkun oikean käyttämisen.
- ymmärtäminen
kokoomuksen kirjoitti:
terävin pää on mielestäsi juntturoita. rehtorikin laskutaidoton niinkö?
ei taida olla sulla ihan hallussa? Tarkoitin sitä, että Kokoomuksen kannattajana haluan liittyä Ouluun, onpa siitä sitten muu oikeisto mitä mieltä tahansa. Vasemmisto saa myös oman mielipiteensä, mutta nyt on kysymys asiasta, joka rikkoo puoluerajat.
- viesti,
ongelma taitaa kirjoitti:
olla siinä, että et ite tiedä mikä olet!
kerta kaikkiaan! Kaipaatko perustelua? Perussuomalaisten linja muissa kunnissa tukee kansalaisia, eikä yksilöitä. Haukiputaalla vaan hypätään maanomistajien kelkkaan, eikä kansaa kuunnella! Vai en tiedä, mikä olen? Olen realisti ja osaan laskea. Yksi plus yksi ja silleen... Otapas selvää Haukiputaan talousluvuista ja mieti sitten sen jälkeen, kuka on kuka, vai mikä, vai mikä se nyt oli?
- seles
Puolueella ei kirjoitti:
on ne, jotka uskovat siihen, että Haukipudas selviää itsenäisenä kuntana. Siitä ja vain siitä on kyse. Jos olisin liitosta kannattavien kanssa samaa pataa, olisin kiva kaveri ja tietäisin ilmeisesti mikä olen. Niinhän? Noinhan tuo vuodatuksesi on luettavissa?
Kunnan virkamiesjohto ja itsenäisyyttä kannattaneet 23 valtuutettua ovat noita juntturoita ja liitosta kannattaneet 20 valtuutettua ovat siis mielestäsi niitä luku- ja kirjoitustaitoisia. Sitähän sinä tarkoitat, vai mitä? Valitettavasti minä olen kuitenkin kanssasi asiasta erimieltä, olen sitten mielestäsi kuinka tyhmä tahansa. - mitä touhua
huonoa kirjoitti:
Tämä "Kerro ihmeessä" -tyyppi aktivoi omia heittojaan, he heh! Kerro kuule ittelles vaan.
- laskutaito
seles kirjoitti:
on ne, jotka uskovat siihen, että Haukipudas selviää itsenäisenä kuntana. Siitä ja vain siitä on kyse. Jos olisin liitosta kannattavien kanssa samaa pataa, olisin kiva kaveri ja tietäisin ilmeisesti mikä olen. Niinhän? Noinhan tuo vuodatuksesi on luettavissa?
Kunnan virkamiesjohto ja itsenäisyyttä kannattaneet 23 valtuutettua ovat noita juntturoita ja liitosta kannattaneet 20 valtuutettua ovat siis mielestäsi niitä luku- ja kirjoitustaitoisia. Sitähän sinä tarkoitat, vai mitä? Valitettavasti minä olen kuitenkin kanssasi asiasta erimieltä, olen sitten mielestäsi kuinka tyhmä tahansa.on teillä hakusessa, koska ette ole VIELÄKÄÄN esittäneet yhtään taloudellisesti järkevää syytä jatkaa varjojen mailla. Seles, vaadin sinua näyttämään täällä kaikkien nähden ne keinot, millä Haukipudas voi jatkaa itsenäisenä. Faktaa pöytään, laita lukuja näkyviin tavalliselle tallaajalle, niin loppuu turha jahkailu. Millä rahalla meinaatte rahoittaa nykyiset palvelut? Mitä tehdään, kun tonttikaupalla vääristynyt tulos viime vuodelta alkaakin näkymään pian kansalaisen kukkarossa? Miten saadaan sosiaalialan palvelut esim. Oulun tasolle? Miten rahoitetaan verotulojen romahtaminen laman aikana? Miten maksetaan kunnan velka pois ja ollaan ottamatta lisää? Noihin kun vastaat, niin sitten vasta kunnioitan sinua.
- meidän
laskutaito kirjoitti:
on teillä hakusessa, koska ette ole VIELÄKÄÄN esittäneet yhtään taloudellisesti järkevää syytä jatkaa varjojen mailla. Seles, vaadin sinua näyttämään täällä kaikkien nähden ne keinot, millä Haukipudas voi jatkaa itsenäisenä. Faktaa pöytään, laita lukuja näkyviin tavalliselle tallaajalle, niin loppuu turha jahkailu. Millä rahalla meinaatte rahoittaa nykyiset palvelut? Mitä tehdään, kun tonttikaupalla vääristynyt tulos viime vuodelta alkaakin näkymään pian kansalaisen kukkarossa? Miten saadaan sosiaalialan palvelut esim. Oulun tasolle? Miten rahoitetaan verotulojen romahtaminen laman aikana? Miten maksetaan kunnan velka pois ja ollaan ottamatta lisää? Noihin kun vastaat, niin sitten vasta kunnioitan sinua.
laskutaidosta kyse. Meitä viisaammat miehet/naiset ovat tehneet laskelmat ja todenneet itsenäisenä pysymisen olevan mahdollista. Vieläpä samansuuruisella veroprosentilla kuin naapurikunnatkin. Velkaakaan ei sen enempää kuin kunnissa keskimäärin. Tässä liitosasiassa on kyse enemmänkin arvovaltataistelusta. Jotkut laittoivat arvovaltansa peliin liitoksen puolesta vaalien alla ja nyt siitä näyttäisi olevan mahdotonta luopua arvovallan ja uskottavuuden menettämisen pelossa.
Seppo. - Seppo...
meidän kirjoitti:
laskutaidosta kyse. Meitä viisaammat miehet/naiset ovat tehneet laskelmat ja todenneet itsenäisenä pysymisen olevan mahdollista. Vieläpä samansuuruisella veroprosentilla kuin naapurikunnatkin. Velkaakaan ei sen enempää kuin kunnissa keskimäärin. Tässä liitosasiassa on kyse enemmänkin arvovaltataistelusta. Jotkut laittoivat arvovaltansa peliin liitoksen puolesta vaalien alla ja nyt siitä näyttäisi olevan mahdotonta luopua arvovallan ja uskottavuuden menettämisen pelossa.
Seppo.Vastaahan noihin kysymyksiin, äläkä vetoa viisaampiisi perustelematta mitään! Olisi niin hyvä, jos saisimme tietää, miten aiotte aiempiin kysymyksiini vastata.
- vastauksia vastauksia
seles kirjoitti:
Kunnan virkamiesjohto ja itsenäisyyttä kannattaneet 23 valtuutettua ovat noita juntturoita ja liitosta kannattaneet 20 valtuutettua ovat siis mielestäsi niitä luku- ja kirjoitustaitoisia. Sitähän sinä tarkoitat, vai mitä? Valitettavasti minä olen kuitenkin kanssasi asiasta erimieltä, olen sitten mielestäsi kuinka tyhmä tahansa.ei kuulu ei näy. Ei Sepolta eikä muiltakaan. Suuria puheita vaan.
- vastaukset
vastauksia vastauksia kirjoitti:
ei kuulu ei näy. Ei Sepolta eikä muiltakaan. Suuria puheita vaan.
antaa kunnanhallitus, aikanaan!
seppo - ovat saaneet
vastauksia vastauksia kirjoitti:
ei kuulu ei näy. Ei Sepolta eikä muiltakaan. Suuria puheita vaan.
tilin päätös tiedot v 2008.haukipudas-konserni tarkoittaa siis,vesi,s.haka,kehitys,opisto,oys,oseekk,ppehp ppliitto,toritalo.näissä kaikissa kunta on osakkaana ja velan maksajana.vieras pääoma 31.12 2008.92457233,76 josta varsinaista kunnanvelkaa,51506064,68.maksettava se on konserni velkakin,voisiko joku talous nero selvittää mistä saadaan rahat edes entisten maksuun.lisä velan oton tarve on kymmeniä miljoonia.veronkorotuksilla niitä ei saada maksettua,paremmat veronmaksajat häipyvät.itsenäisyys intoilijoilla on tarkoitus näivettää kunta kun väki vähenee kunta säästää.muistakaa se että velat pitää aina maksaa,joko itse tai takaajan
- velasta on
ovat saaneet kirjoitti:
tilin päätös tiedot v 2008.haukipudas-konserni tarkoittaa siis,vesi,s.haka,kehitys,opisto,oys,oseekk,ppehp ppliitto,toritalo.näissä kaikissa kunta on osakkaana ja velan maksajana.vieras pääoma 31.12 2008.92457233,76 josta varsinaista kunnanvelkaa,51506064,68.maksettava se on konserni velkakin,voisiko joku talous nero selvittää mistä saadaan rahat edes entisten maksuun.lisä velan oton tarve on kymmeniä miljoonia.veronkorotuksilla niitä ei saada maksettua,paremmat veronmaksajat häipyvät.itsenäisyys intoilijoilla on tarkoitus näivettää kunta kun väki vähenee kunta säästää.muistakaa se että velat pitää aina maksaa,joko itse tai takaajan
suuririski langeta kunnan maksettavaksi.
Ns Nokian entiset tilat ovat vajaakäytössä ja niihin kohdistuu runsaasti velkaa. Toki yhtiö on järjestellyt velkojaan, ja odottaa, että tulisi tiloihin vuokralaisia. Niitä ei tullut edes parhaimpaan nousuaikaan, jospas lama-aika sitten toisi. - järkeä tässä
vastaukset kirjoitti:
antaa kunnanhallitus, aikanaan!
sepponyt sitten on, kun panttaatte tietoa? Selvästi ette itsekään tiedä, mitä olette tekemässä! Ei ole kyllä järjen häivääkään koko touhussa, jos noin pahasti on asiat vaiheessa. Jos nyt kaikki katsoisivat nämä viestit, olisi Seppo aika pahan näköistä esimerkiksi sinun kannatuksesi... Nyt tietoa pöytään, jos sitä on. Vai onko sitä? Kauhistuttavaa, että Haukipudas on näin heiveröisellä pohjalla! Ei tässä mitään vastauksia tarvita sitten, kun on jo myöhäistä! Ne pitäisivät olla jo valmiina, jos kerran päätetään olla itsenäisiä. Kaikki talouden korjaustoimenpiteet pitäisi olla jo aloitettu aikaa sitten, mutta selvästi vielä suunnitellaan, mitä tehtäisiin, kun maito on maassa. Edelleenkään ei tälläkään palstalla ole yhtä ainoaa järkisyytä perusteltu itsenäisyyden puolesta. Pelkällä tunteella mennään eteenpäin. Hyvä keino ymmärtää asiat, on katsoa niitä hieman etäämpää, ilman tunteilua. Silloin alkaa kirkastua niin ennalta jo selvät asiat tunteilijoillekin.
- millä sinäkin elät
olis kiva kirjoitti:
Vihreistä en tiedä, mutta demarien ansiota on meidän perusturva, peruskoulutus, eläkkeet, työttömyysturva, jotakuinkin siedettävä palkka jne. Ja paikalliseti Uimahalli. Oli siinä myös vasurit ja joku ryhmäkurista välittämätön porvarikin mukana. Silloin vielä onnellisesti 22-21.
- sitten ihme
millä sinäkin elät kirjoitti:
Vihreistä en tiedä, mutta demarien ansiota on meidän perusturva, peruskoulutus, eläkkeet, työttömyysturva, jotakuinkin siedettävä palkka jne. Ja paikalliseti Uimahalli. Oli siinä myös vasurit ja joku ryhmäkurista välittämätön porvarikin mukana. Silloin vielä onnellisesti 22-21.
kun velassa rämmitään. nosta ne uimahalliliput sellaseks että ei tuota tappio meille muille. pitääkö meidän sun räpiköimisesi porukalla maksaa?
- että putaalla
meidän kirjoitti:
Seppo.yhteisövero laskee 50%. Mitenkähän eteviä ennustajia on kunnan päättäjät kun valtiovallakin tuntuu optimisuus laskevan kun lehmän häntä. Tämän vuoden kasvuksi euroopan paras valtiovarain ministeri arvioi 0,5 joka on nyt muuttunut -4. Kela maksun poiston vuoksi nyt pitää löytää reijän peittoa. Kiinteistöveron nosto, polttoaineveron nosto ja mitä sitten tuleekaan lisäksi. Pitää varmaan alkaa pettuleivän tekoon.
- joskus uimassa
sitten ihme kirjoitti:
kun velassa rämmitään. nosta ne uimahalliliput sellaseks että ei tuota tappio meille muille. pitääkö meidän sun räpiköimisesi porukalla maksaa?
se helpottaa. Siellä en ole kuullut moitteen sanaa uimahallista. Pitävät parhaimpana kunnan investointina kautta aikojen.
- sitä hallia ajoivat
joskus uimassa kirjoitti:
se helpottaa. Siellä en ole kuullut moitteen sanaa uimahallista. Pitävät parhaimpana kunnan investointina kautta aikojen.
kovasti, mutta vihreä sen hallin tulon lopulta äänellään ratkaisi kuten kaksi keskustalaistakin. Hyvä sijoitus uimahalli on.
- kahdellekymmenellekahdelle
sitä hallia ajoivat kirjoitti:
kovasti, mutta vihreä sen hallin tulon lopulta äänellään ratkaisi kuten kaksi keskustalaistakin. Hyvä sijoitus uimahalli on.
lämmin kiitos. Teitte todella hienon päätöksen. Siitä me kaikki haukiputaalaiset olemme onnellisia.
- jaksaa ihmetyttää
tämä jappasu. Tässä on aivan unohtunut valtiovallan tarkoitus luoda tarpeeksi suuria kuntayksikköjä. Oulun seutu voisi parhaimmillaan olla valtakunnan osakeskus, taata omalta osaltaan koko Pohjois-Suomen vetovoimaisuus valtakunnan tasolta katsottuna. Meillä puhutaan itsenäisyydestä! Eiköhän meille riitä, että Suomi on itsenäinen! Minun sukuni on vasta sata vuotta asunut Haukiputaalla, mutta kyllä minä puttaalainen silti olisin, vaikka hallinnoiva kunta olisi mikä.
- kyllästyttää
tämä jumittaminen. Eikö tää asia jo päätetty, mitä vielä vouhkataan? Ei ihme, ettei tässä kunnassa päästä yksimielisyyteen mistään asiasta, kun lukee näitä viestejä.
Täällä asuu joku riidan- ja epäsovun kylväjä porukka. - kyllästyä
kyllästyttää kirjoitti:
tämä jumittaminen. Eikö tää asia jo päätetty, mitä vielä vouhkataan? Ei ihme, ettei tässä kunnassa päästä yksimielisyyteen mistään asiasta, kun lukee näitä viestejä.
Täällä asuu joku riidan- ja epäsovun kylväjä porukka.vaan odotetaan ihan rauhassa, miten homma etenee... Tulossa on sen verran suuria ja epävarmuutta aiheuttavia asioita, että pienehkön, itsenäisen kunnan rahkeet ovat tosi lujilla. Katsotaan sitten, miten suu pannaan...
- pysähdy
kyllästyä kirjoitti:
vaan odotetaan ihan rauhassa, miten homma etenee... Tulossa on sen verran suuria ja epävarmuutta aiheuttavia asioita, että pienehkön, itsenäisen kunnan rahkeet ovat tosi lujilla. Katsotaan sitten, miten suu pannaan...
meni miten meni.
- pelotella
pysähdy kirjoitti:
meni miten meni.
itsenäisen kunnan talouskurjimuksella. Jos Haukiputaalla olisi vaikeaa, niin silloin olisi vaikeaa kymmenillä muillakin kunnilla. Oulu tarvitsee ympärilleen vahvoja kehyskuntia, jotka antavat vaihtoehdon asumiselle, yrittämiselle ja ihmiselolle. Ajattelepa vaikka tilannetta, että joku hyvä yritys on jalkautumassa seudulle. Onko hyvä, että on vain yksi virasto, jossa porista asiasta. Mieti vaikka IDEAPARKKIA tai jotain pienyritystä, josta joskus kasvaa suuri. Ajattelepa, jos haet tonttia ja et haluakkaan Oulun n.700m2 tontille, vaan vaikka haja-asutukseen 5000m2 tontille. Kait ihmiselle pitää olla semmonenkin mahdollisuus, jos haluaa elää työläästi ja kalliisti kustantaen itse infran yms.
- ei valkene
pelotella kirjoitti:
itsenäisen kunnan talouskurjimuksella. Jos Haukiputaalla olisi vaikeaa, niin silloin olisi vaikeaa kymmenillä muillakin kunnilla. Oulu tarvitsee ympärilleen vahvoja kehyskuntia, jotka antavat vaihtoehdon asumiselle, yrittämiselle ja ihmiselolle. Ajattelepa vaikka tilannetta, että joku hyvä yritys on jalkautumassa seudulle. Onko hyvä, että on vain yksi virasto, jossa porista asiasta. Mieti vaikka IDEAPARKKIA tai jotain pienyritystä, josta joskus kasvaa suuri. Ajattelepa, jos haet tonttia ja et haluakkaan Oulun n.700m2 tontille, vaan vaikka haja-asutukseen 5000m2 tontille. Kait ihmiselle pitää olla semmonenkin mahdollisuus, jos haluaa elää työläästi ja kalliisti kustantaen itse infran yms.
Kuules nyt, ei tänne yksikään "kunnon yritys" mitään pystytä ilman Oulun ja muiden lähikuntien suostumusta. Vai mitä tarkotit kunnon yrityksellä? Kumikorjaamo & korjaamo veljekset Kinnulaa vaiko kenties jotain muuta?
- onkaan
pelotella kirjoitti:
talouskurjimus? :D
- PITKÄLLE KESKUSTELULLE
onkaan kirjoitti:
talouskurjimus? :D
Tiukalla talouskurilla ja toimintojen järkeistämisellä / sopeuttamisilla meillä puttaalaisilla on hyvä olla riippumatta olemmeko Oulun alla vai itsenäisenä, koska Oulun tulopohja on rajussa alamäessä. Katsokaa vaikka eilistä Kalevaa.
Turhaan ei kannata liittyä ja heittäytyä epävarmaan tulevaisuuteen. Miksi antaisimme yhteisen kuntamme muiden johdettavaksi. Liittyminen on Iso hallitsematon riski. Itsenäisen vaihtoehdon tiedämme ja riskit ovat hallinnassa! - ei ole muuta kuin velkaa
PITKÄLLE KESKUSTELULLE kirjoitti:
Tiukalla talouskurilla ja toimintojen järkeistämisellä / sopeuttamisilla meillä puttaalaisilla on hyvä olla riippumatta olemmeko Oulun alla vai itsenäisenä, koska Oulun tulopohja on rajussa alamäessä. Katsokaa vaikka eilistä Kalevaa.
Turhaan ei kannata liittyä ja heittäytyä epävarmaan tulevaisuuteen. Miksi antaisimme yhteisen kuntamme muiden johdettavaksi. Liittyminen on Iso hallitsematon riski. Itsenäisen vaihtoehdon tiedämme ja riskit ovat hallinnassa!oot sitte ihan pihalla haukiputaan nykyisestä talous tilanteesta.tiedätkö tosiaan riskit ja muka hallinnassa,melkonen poppaukko olet.vai ooko nää se omituinen höpöttäjä.
- Eli palveluja
Turhaan ei kannata liittyä ja heittäytyä epävarmaan tulevaisuuteen. Miksi antaisimme yhteisen kuntamme muiden johdettavaksi. Liittyminen on Iso hallitsematon riski. Itsenäisen vaihtoehdon tiedämme ja riskit ovat hallinnassa!heikentämällä. Siinä se tuli kamreerin / kunnanjohtajan kommentti.
Kuinka monta irtisanotaan ja mistä? - mukaan
Eli palveluja kirjoitti:
heikentämällä. Siinä se tuli kamreerin / kunnanjohtajan kommentti.
Kuinka monta irtisanotaan ja mistä?laskemalla joka kolmas virka lakkautetaan,pakkolomat käyttöön,remontit ja uudisrakentaminen lopetetaan,kunnallisvero nostetaan 23 pros,kiinteistöveron nosto,yleensäkkin kaikkien kuntapalvelujen hintojen nosto niin ylös kuin mahdollista.onneksi köyhän ystävät vasemmistoliitossa ajavat työmiehen etua,äänestämällä liitosta vastaan,meistä voi joku päästä vielä kuntaan töihin kunhan äänestellään oikeiston pillin mukaan.sekin on vain lupaus,mutta jos oikein lipos.
- Eikukö
Turhaan ei kannata liittyä ja heittäytyä epävarmaan tulevaisuuteen. Miksi antaisimme yhteisen kuntamme muiden johdettavaksi. Liittyminen on Iso hallitsematon riski. Itsenäisen vaihtoehdon tiedämme ja riskit ovat hallinnassa!tarkoittamasi talouskuri täsmälleen tarkoittaa. Leikkauksia palveluihin, lomautuksia vai irtisanomisia ? Eikös se talouden pitänyt olla kunnossa itsenäisessä kunnassa? Taidan liittyä liitoksen kannattajiin. Ja Ouluunhan emme enää pääse. Keinu tässä sitten veronmaksajana löyhässä hirressä.Monikuntaliitos on enää jäljellä...
- kirjotit!
Turhaan ei kannata liittyä ja heittäytyä epävarmaan tulevaisuuteen. Miksi antaisimme yhteisen kuntamme muiden johdettavaksi. Liittyminen on Iso hallitsematon riski. Itsenäisen vaihtoehdon tiedämme ja riskit ovat hallinnassa!Olen täysin samaa mieltä kanssasi, pitkästä aikaa järkevä kannanotto tähän Ouluun liittymishöpötykseen.
tosi asia on, että kunnissa on tulossa tiukat ajat, olimmepa itsenäisiä tai itsemme myyneitä.
Haukipudas pärjää tulevaisuudessa itsenäisenä, leikkauksia tulee, ja niitä tulisi, vaikka liittyisimme ouluun.
Säilytetään päätösvalta itsellämme!
Älkää lannistuko itsenäisyyttä puolustavat valtuutetut, vaikka kamppia tulee. On vain pieni piiri, joka sitä suoltaa. - näin on
kirjotit! kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi, pitkästä aikaa järkevä kannanotto tähän Ouluun liittymishöpötykseen.
tosi asia on, että kunnissa on tulossa tiukat ajat, olimmepa itsenäisiä tai itsemme myyneitä.
Haukipudas pärjää tulevaisuudessa itsenäisenä, leikkauksia tulee, ja niitä tulisi, vaikka liittyisimme ouluun.
Säilytetään päätösvalta itsellämme!
Älkää lannistuko itsenäisyyttä puolustavat valtuutetut, vaikka kamppia tulee. On vain pieni piiri, joka sitä suoltaa.me ei liitytä enää Ouluun. Ostetaan isot sakset ja leikataan Haukiputaalla....Niinhän se menee...Ei se itsenäisyyden puolustajan tarvi vatkata sitä Ouluun liittymistä enää kun ne ajat on jo ohi. Leikataan ja saksitaan palveluja itsenäisinä. Hyvä että myönnetään että leikkuri TULEEE !
- allekirjoittajat vain
lisääntyy, itsenäisyyslistalla ei vain vielä näy ainoatakaan. Hyvä niin
- panettelija
pääsinpä puoleen väliin näitä keskusteluja lukiessani.
syyttelette toistenne puolueita,lukutaitoa,kirjoitustaitoa,luetun ymmärtämistä,varmaan vetäisitte ulkonäönkin esille jos se olisi mahdollista.
tämä kulmakuntainen,sisäänlämpiävä,velkainen,kunta olisi jotenkin ehkä selvinnyt laman kourista liittymällä ouluun.
olisi ollut jo korkea aika putsata paskat ulos,siis suojatyöpaikat ynnä muut..mutta kukapa sitä sahaisi omaa oksaansa.
yksi toinen kunta oli yksimielinen liittyessään ouluun,siis siellä ollaan realisteja,eikä kommareita,peruja,demareita,kepuja,jne.
itse olen puolueeton,en siis kannata mitään puoluetta,mutta ehkä voisin kannattaa perussuomalaista puoluetta,koska heillä ja minulla on yhteinen päämäärä,EI VALOKOPIOITA suomeen.
ps.saa puuttua kirjoitusvirheisiin,sillä tiedän että ihminen voi olla viisas,mutta ei fiksu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1096636Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M884271L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa453599TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a132990Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu6251591- 661008
Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja55993- 9969
Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?198965Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j47939