Kuinka monelle ihmiselle on iso askel sitoutua toiseen ihmiseen avioliiton kautta? Tarkoitus kai kuitenkin on se, että eletään ajatusta olla yhdessä elämänsä loppuun asti. Joten onhan päätös avioitumisesta otettava vakavasti ja tehtävä se koko elämänkaari mielessään.
Samaa voi ajatella kummiudesta.
Kummin tehtävä on olla tukena ja läsnä lapsen elämässä, eikä suhteen oleteta katkeavan rippikouluikään. Näin ollen kummiutta voisi pitää myös elinikäisenä sitoutumisena. Onko sitten ihme, että se on monesta pelottavakin päätös, eikä siihen lähdetä kengät tyhjinä.
Siksipä vanhempien kysyessään kummeja tulisi ehkä hiukan keventää kummin taakkaa rajaamalla toiveitaan tulevan kunniatehtävän hoitamisesta inhimillisemmiksi. Kummin tehtävään kysytylläkin on helpompi vastata KYLLÄ kun tietää mihin on vastaamassa.
Kummius pelottaa
3
670
Vastaukset
- pelottaa...
hui, pelottaa kovasti :0
- tarkoitus???
Avioliiton tarkoitus on turvata puolison elämä jos itselle jotain tapahtuu. Ei varmasti sitä että tässä kitkutellaan lopun elämää yhdessä jos kengät eivät menekkään samaan suuntaan.
Samoin kummius pitäisi lopettaa kokonaan kun jotkut mieltävät sen hyväksikäytöksi ja sitä se useimmiten onkin. Vanhempien pitää itse ottaa vastuu kakroistaan eikä syytää sitä muiden niskoille. Miksei vanhemmilla itsellään ole kunniatehtävää huolehtia itse jälkikasvustaan?
Harvoilla lapsiperheellisillä avioliitto pysyy, mainitsemasi "iso askel" otetaan hyvin kevein perustein js sen jälkeen vaaditaan muilta ihmisiltä sitoutumista omiin kakaroihinsa jollain "kummi" verukkeilla. Kummilla ei ole mitään laillisia oikeuksia lapseen eikä velvoitteitakaan. Se on vaan nimi paperissa.
Näitä ns. toiveita voisi vanhemmille esittää kuinka hyvin hoitavat velvollisuutensa kun kakarat pukkaa maailmaan. Hoitaisivat kevyin perustein solmitut avioliittonsa ja kevyin perustein tehdyt kakaransa itse niin ettei tarvitse rasittaa muita ihmisiä valintojensa takia! - Kummi vaan
Kristillisen kummin tehtävänä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa rippillepääsyyn asti. Mistä moiset kunnes-kuolema-meidät-erottaa-harhat olet keksinyt?
Kummilla ei ole mitään velvollisuutta toimia lahja-automaattina, elämyspankkina, lapsenvahtina tai viihdyttäjänä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673468- 152136
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701251- 441221
- 371131
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 471004
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411000