Kuinka monelle ihmiselle on iso askel sitoutua toiseen ihmiseen avioliiton kautta? Tarkoitus kai kuitenkin on se, että eletään ajatusta olla yhdessä elämänsä loppuun asti. Joten onhan päätös avioitumisesta otettava vakavasti ja tehtävä se koko elämänkaari mielessään.
Samaa voi ajatella kummiudesta.
Kummin tehtävä on olla tukena ja läsnä lapsen elämässä, eikä suhteen oleteta katkeavan rippikouluikään. Näin ollen kummiutta voisi pitää myös elinikäisenä sitoutumisena. Onko sitten ihme, että se on monesta pelottavakin päätös, eikä siihen lähdetä kengät tyhjinä.
Siksipä vanhempien kysyessään kummeja tulisi ehkä hiukan keventää kummin taakkaa rajaamalla toiveitaan tulevan kunniatehtävän hoitamisesta inhimillisemmiksi. Kummin tehtävään kysytylläkin on helpompi vastata KYLLÄ kun tietää mihin on vastaamassa.
Kummius pelottaa
3
688
Vastaukset
- pelottaa...
hui, pelottaa kovasti :0
- tarkoitus???
Avioliiton tarkoitus on turvata puolison elämä jos itselle jotain tapahtuu. Ei varmasti sitä että tässä kitkutellaan lopun elämää yhdessä jos kengät eivät menekkään samaan suuntaan.
Samoin kummius pitäisi lopettaa kokonaan kun jotkut mieltävät sen hyväksikäytöksi ja sitä se useimmiten onkin. Vanhempien pitää itse ottaa vastuu kakroistaan eikä syytää sitä muiden niskoille. Miksei vanhemmilla itsellään ole kunniatehtävää huolehtia itse jälkikasvustaan?
Harvoilla lapsiperheellisillä avioliitto pysyy, mainitsemasi "iso askel" otetaan hyvin kevein perustein js sen jälkeen vaaditaan muilta ihmisiltä sitoutumista omiin kakaroihinsa jollain "kummi" verukkeilla. Kummilla ei ole mitään laillisia oikeuksia lapseen eikä velvoitteitakaan. Se on vaan nimi paperissa.
Näitä ns. toiveita voisi vanhemmille esittää kuinka hyvin hoitavat velvollisuutensa kun kakarat pukkaa maailmaan. Hoitaisivat kevyin perustein solmitut avioliittonsa ja kevyin perustein tehdyt kakaransa itse niin ettei tarvitse rasittaa muita ihmisiä valintojensa takia! - Kummi vaan
Kristillisen kummin tehtävänä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa rippillepääsyyn asti. Mistä moiset kunnes-kuolema-meidät-erottaa-harhat olet keksinyt?
Kummilla ei ole mitään velvollisuutta toimia lahja-automaattina, elämyspankkina, lapsenvahtina tai viihdyttäjänä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue
Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää2355400Olen väsynyt tähän
En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy465380Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?
Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas2232909Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD
Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 171442444- 652052
- 701850
- 2081714
Miksi et voi tutustua minuun irl?
Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.1871369Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,301329Martina tienaa itse rahansa
Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.3381256