Maailman paras elokuva, ehdottomasti! Demy on ohjaajana nero: en mistään muusta elokuvasta ole löytänyt samanlaista intensiivisyyttä, herkkyyttä, kauneutta ja yhtä onnistunutta rytmitystä. Elokuva on värikylläisyydessään aivan upeaa katsottavaa ja Nino Castelnuovo ja Catherine Deneuve tekevän järkyttävän hyvät roolisuoritukset. Oisi mielenkiintoista kuulla mitä ajatuksia elokuva herättää muissa.
Cherbourgin sateenvarjot
3
401
Vastaukset
En nyt ihan maailman parhaaksi nostaisi, mutta oli se upea elämys. Ensin ajattelin että jaksaakohan tätä edes katsoa kun repliikit lauletaan, mutta lauluhan välitti tunteet vielä dialogia paremmin niin että tippa silmäkulmassa sitä vahdattiin lopulta :)
- mandalay
jo kehui, ja ei se maku minulla ole näköjään erilainen. Ihana, kaunis, surullinen...onneksi teemalta tulee näitä klassikoita.
- bidraldi
Katsoin sen joskus kymmenen vuotiaana ja todellakin pidin. Itkin etenkin lopussa kun lunta satoi ja pari kohtasi toisensa pitkän ajan jälkeen ja niillä oli omat elämät sitten. Olisi kiva taas katsoa se joskus uudestaan. Tykkään musikaaleista, nykyisin tosin enemmänkin bollywood jutuista mutta ne vanhat hyvät musikaalit kuten West side story, My fair lady olis kiva katsoa taas kun on jo vanhempi. Ranskan kieli kuulostaa elokuvassa ja muutenkin kauniilta (kuten myös hindi).
Koulussa laulettiin kevätjuhlassa se suomalainen versio siitä elokuvan pääkappaleesta ("tuuli kulkee puiden alla kuunnellen...").
Aivan ihana elokuva, niin kaihoisa ja voimakas. Suosittelen;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412775Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4312329Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens222185Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182050Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411779Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1381723Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221246Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11164- 741069
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987