Rakas Heino veli!

alpomurberger

Palsta on taas ryöstäytymässä varsinaisesta aiheesta.

Etkö voisi, viisailla ja Jumalan Sanaan perustuvien kommentiesi avulla hieman tasapainottaa tätä, sinänsä tärkeää keskustelupalstaa.
Jos mahdollista, olisi tärkeää saada kulla puhdasta evankeliumiin perustavaa armonsanaa.

Siis; "Armoa armon Jumalalta". Sitä ainoaa oikeaa evamkeliumia, jota saarnattin ennen niitä surullisenkuuluisia - Kristuksen seurakuntaa hajottaneita "hoitokokouksia".

Jumalan rauhan terveisin - veljesi Alpo.

12

814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoittaa armosta?

Mikä teitä oikein vaivaa, KAIKKIA vl-lestadiolaisvaikutteita saaneita?

• armosta - tärkeästä asiasta

Armo on ansaitsematonta hyvyyttä. – Daavid koki suuren armon. Hän sanoi "Sinun armosi on parempi kuin elämä". Ps. 63:4

– Armo korvasi Paavalin kärsimykset. "Minun armossani on sinulle kyllin". 2 Kor. 12:9. Pistin oli saatanan enkeli (syyttäjän lähetti), joka rusikoi häntä. Kysymys oli syntien polttavasta muistosta. Paavali sanoi vanhalla iälläänkin olevansa "syntisistä suurin". 1 Tim. 1:12-16.

– Paavali sanoi "missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi" Rom. 5:20. Syntien suuruus riippuu kokemisen tasosta, ei tekemisen tasosta. Paavali vainosi ilman synnin tuntoa seurakuntaa. Kun hän heräsi, synti tuli suureksi omassatunnossa. Kuitenkin armo riitti.

– 2 Kor. 9:8 vakuuttaa. " Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää". Armo kattaa kaiken, ruumiin sielun ja hengen. Menneet, nykyiset ja tulevat.

– Armo eliminoi ihmiskerskauksen. "Armosta te olette pelastetut...ettei kukaan kerskaisi" Ef. 2:8-9. Ihmisen osaksi jää ylistää Jumalaa Ps. 107:1.

ARMO RIITTÄÄ

TYÖTÄ TEKEVÄ ARMO

Kaikenkattava armo ei ole olemassa vain syntien anteeksiantamiseksi. Armo tekee työtä uskovassa ja hänen kauttaan.

– Armo pelastaa Tiit. 2:11. Se on voimallinen kukistamaan turmiovallat. "Kun Jumalan hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta". Tiit. 3:4-5.

– Armo kasvattaa Tiit. 2:12. Armo muuttaa asenteita ja toimintaa. Näin elämme "Hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot".

– Armo hallitsee Rom. 5:21. Armo on jumalallinen ominaisuus, joka ei ole kenenkään hallittavissa. Armo on synnin hallinnan kumoaja ja vastakohta ja johtaa iankaikkiseen elämään.

– Armo tekee työtä 1 Kor. 15:10. Armo johdattaa sisäiseen lepoon ja antaa voiman työhön Jumalan valtakunnassa. Paavali todistaa että kaikki hänen vaivannäkönsä oli ollut armon työtä hänen kauttaan.

– Armo vaikuttaa tahtomista ja tekemistä 2 Kor.8:1-5. Makedonialaiset antoivat varoistaan ja ennen kaikkea itsensä Herralle.

ARMO ON AKTIIVINEN, TOIMIVA ARMO

YKSIN USKOSTA, YKSIN ARMOSTA

Usko ja armo ovat siamilaiset kaksoset, jotka eivät elä ilman toistaan. Rom. 4:16. Armo on tekojen vastakohta ja otetaan vastaan uskolla.

Rom. 4:4-5 todistaa, "töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi"

– Kaikki on Jumalasta 2 Kor. 5:18-20. Hän on sovituksen kohde pappi ja uhri. Jumalan teko on täydellinen ja lisäysyritykset ovat täysin turhia.

– Paavali taisteli voimakkaasti evankeliumin ihmistöillä vesittäviä opettajia vastaan. Sellaisia ovat esim. Päivien ja ruokien valikoinnit pelastuksen saavuttamiseksi ja askeesiin viittaava lihan kurittaminen, joilla ei ole mitään arvoa Kol. 2:16-7 ja 23.

– Paavali ei antanut myöten evankeliumin totuudesta Gal. 2: 4-5.

– Ihmisteoilla vesitetty evankeliumi on kirottu Gal. 1:6-9. Pelastus on kokonaan armosta ja uskosta. Ketju on niin vahva kuin heikoin lenkki. Ihmisteko pelastuksen ketjussa saa ketjun katkeamaan.

– Yksin usko antaa kunnian Jumalalle Rom. 4:18-20.

PELASTUS ON YKSIN USKOSTA JA YKSIN ARMOSTA

• Löytyi tämä
        armosta - tärkeästä asiasta kirjoitti:

Armo on ansaitsematonta hyvyyttä. – Daavid koki suuren armon. Hän sanoi "Sinun armosi on parempi kuin elämä". Ps. 63:4

– Armo korvasi Paavalin kärsimykset. "Minun armossani on sinulle kyllin". 2 Kor. 12:9. Pistin oli saatanan enkeli (syyttäjän lähetti), joka rusikoi häntä. Kysymys oli syntien polttavasta muistosta. Paavali sanoi vanhalla iälläänkin olevansa "syntisistä suurin". 1 Tim. 1:12-16.

– Paavali sanoi "missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi" Rom. 5:20. Syntien suuruus riippuu kokemisen tasosta, ei tekemisen tasosta. Paavali vainosi ilman synnin tuntoa seurakuntaa. Kun hän heräsi, synti tuli suureksi omassatunnossa. Kuitenkin armo riitti.

– 2 Kor. 9:8 vakuuttaa. " Jumala on voimallinen antamaan teille ylenpalttisesti kaikkea armoa, että teillä kaikessa aina olisi kaikkea riittävästi, voidaksenne ylenpalttisesti tehdä kaikkinaista hyvää". Armo kattaa kaiken, ruumiin sielun ja hengen. Menneet, nykyiset ja tulevat.

– Armo eliminoi ihmiskerskauksen. "Armosta te olette pelastetut...ettei kukaan kerskaisi" Ef. 2:8-9. Ihmisen osaksi jää ylistää Jumalaa Ps. 107:1.

ARMO RIITTÄÄ

TYÖTÄ TEKEVÄ ARMO

Kaikenkattava armo ei ole olemassa vain syntien anteeksiantamiseksi. Armo tekee työtä uskovassa ja hänen kauttaan.

– Armo pelastaa Tiit. 2:11. Se on voimallinen kukistamaan turmiovallat. "Kun Jumalan hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät, ei vanhurskaudessa tekemiemme tekojen ansiosta". Tiit. 3:4-5.

– Armo kasvattaa Tiit. 2:12. Armo muuttaa asenteita ja toimintaa. Näin elämme "Hyljäten jumalattomuuden ja maailmalliset himot".

– Armo hallitsee Rom. 5:21. Armo on jumalallinen ominaisuus, joka ei ole kenenkään hallittavissa. Armo on synnin hallinnan kumoaja ja vastakohta ja johtaa iankaikkiseen elämään.

– Armo tekee työtä 1 Kor. 15:10. Armo johdattaa sisäiseen lepoon ja antaa voiman työhön Jumalan valtakunnassa. Paavali todistaa että kaikki hänen vaivannäkönsä oli ollut armon työtä hänen kauttaan.

– Armo vaikuttaa tahtomista ja tekemistä 2 Kor.8:1-5. Makedonialaiset antoivat varoistaan ja ennen kaikkea itsensä Herralle.

Usko ja armo ovat siamilaiset kaksoset, jotka eivät elä ilman toistaan. Rom. 4:16. Armo on tekojen vastakohta ja otetaan vastaan uskolla.

Rom. 4:4-5 todistaa, "töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi"

– Kaikki on Jumalasta 2 Kor. 5:18-20. Hän on sovituksen kohde pappi ja uhri. Jumalan teko on täydellinen ja lisäysyritykset ovat täysin turhia.

– Paavali taisteli voimakkaasti evankeliumin ihmistöillä vesittäviä opettajia vastaan. Sellaisia ovat esim. Päivien ja ruokien valikoinnit pelastuksen saavuttamiseksi ja askeesiin viittaava lihan kurittaminen, joilla ei ole mitään arvoa Kol. 2:16-7 ja 23.

– Ihmisteoilla vesitetty evankeliumi on kirottu Gal. 1:6-9. Pelastus on kokonaan armosta ja uskosta. Ketju on niin vahva kuin heikoin lenkki. Ihmisteko pelastuksen ketjussa saa ketjun katkeamaan.

Herran siunaus
        22 Herra sanoi Moosekselle:
        23 "Sano Aaronille ja hänen pojilleen: Kun siunaatte Israelin, lausukaa sille näin:
        24 -- Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, [Ps. 67:2]
        25 Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen.
        26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
        27 "Kun he näin siunaavat Israelin minun nimeeni, minä annan sille siunaukseni."

Meidänkin Herran siunauksemme siis peräisin täältä!

• Avaa ja lue
        Löytyi tämä kirjoitti:

Herran siunaus
        23 "Sano Aaronille ja hänen pojilleen: Kun siunaatte Israelin, lausukaa sille näin:
        27 "Kun he näin siunaavat Israelin minun nimeeni, minä annan sille siunaukseni."

Psalmi 13:6

Kuinka kauan peität minulta kasvosi?
        1 Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi.
        2 Herra, kuinka kauan? Oletko unohtanut minut iäksi? Kuinka kauan peität minulta kasvosi? [Ps. 6:4]
        3 Kuinka kauan huolet painavat mieltäni ja sydäntäni jäytää tuska? Kuinka kauan viholliseni ovat voitolla?
        4 Katso minun puoleeni ja vastaa minulle, Herra, Jumalani! Sytytä silmiini valo, älä anna minun nukkua kuolemaan,
        5 ettei viholliseni sanoisi: "Minä voitin hänet", ettei vastustajani saisi iloita tappiostani. [Ps. 25:2]
        6 Minä luotan sinun armoosi, saan iloita sinun avustasi. Minä laulan kiitosta Herralle, hän pitää minusta huolen.

Psalmi 31:20

Herraan minä turvaan
        1 Laulunjohtajalle. Daavidin psalmi. (31:2) Herra, sinuun minä turvaan. Älä milloinkaan hylkää minua. Sinä olet vanhurskas, pelasta minut!
        2 (31:3) Kuule minua, riennä avukseni! Ole minulle kallio, jonka suojaan saan paeta, vuorilinna, johon minut pelastat.
        3 (31:4) Sinä olet minun kallioni ja pakopaikkani. Sinä johdatat ja ohjaat minua, sillä sinä olet minun Jumalani.
        4 (31:5) Sinä päästät minut verkosta, jonka viholliset ovat virittäneet eteeni. Sinä olet minun turvani! [Ps. 25:15]
        5 (31:6) Sinun käsiisi minä uskon henkeni. Herra, sinä lunastat minut vapaaksi, sinä uskollinen Jumala. [Luuk. 23:46; Ap. t. 7:59 | 5. Moos. 7:9 ]
        6 (31:7) Minä kavahdan niitä, joiden jumalana on turhuus ja harha. Minä luotan sinuun, Herra, [5. Moos. 32:21 ]
        7 (31:8) iloitsen ja riemuitsen sinun hyvyydestäsi. Sinä näet minun hätäni, tiedät kaiken tuskani.
        8 (31:9) Sinä et jätä minua vihollisten käsiin vaan avaat minulle ahdingosta tien.
        9 (31:10) Herra, ole minulle armollinen, olen hädässä. Silmäni ovat surun sumentamat, olen loppuun uupunut.
        10 (31:11) Elämäni kuluu murheessa, vuoteni katoavat huokaillessa. Voimani ehtyvät rikkomusteni tähden, luuni riutuvat.
        11 (31:12) Vihamieheni pitävät minua pilkkanaan, naapurit minua ivaavat, tuttavat karttavat. Kaikki, jotka tulevat kadulla vastaan, kiertävät minut kaukaa. [Job 19:13-20 ]
        12 (31:13) Minut on unohdettu kuin olisin kuollut, minut on hylätty kuin särkynyt ruukku.
        13 (31:14) Kuulen, kuinka ihmiset panettelevat minua. Kauhu saartaa minut, kun vihamieheni liittoutuvat minua vastaan ja punovat juonia henkeni menoksi.
        14 (31:15) Mutta minä turvaan sinuun, Herra, ja sanon: "Sinä olet minun Jumalani!"
        15 (31:16) Sinun kädessäsi ovat elämäni päivät. Älä jätä minua vihollisteni ja vainoojieni armoille!
        16 (31:17) Katso jälleen palvelijasi puoleen, sinä armollinen Jumala, auta minua.
        17 (31:18) Herra, sinua minä huudan avuksi, älä hylkää minua. Kohdatkoon onnettomuus jumalattomia! Vaienna heidät ja syökse tuonelaan.
        18 (31:19) Mykistykööt valheen puhujat, nuo, jotka röyhkeästi syyttävät viatonta ja halveksivat häntä kopein sanoin!
        19 (31:20) Kuinka suuri onkaan sinun hyvyytesi! Se on ehtymätön aarre niille, jotka sinua pelkäävät. Kaikkien nähden sinä annat apusi niille, jotka turvautuvat sinuun.
        20 (31:21) Sinä suljet heidät armosi suojiin, otat heidät turvaan majaasi. Sinne eivät ulotu ihmisten juonet, eivät syyttävät puheet.
        21 (31:22) Kiitetty olkoon Herra! Hän osoitti minulle ihmeellistä hyvyyttään, kun olin saarrettuna.
        22 (31:23) Hädissäni minä sanoin: "Minut on repäisty pois sinun luotasi!" Ja sinä kuulit rukoukseni, kun huusin sinua avuksi.
        23 (31:24) Rakastakaa Herraa, kaikki hänen palvelijansa! Herra suojelee uskollisiaan mutta rankaisee säälittä niitä, jotka uhmaten nousevat häntä vastaan.
        24 (31:25) Rohkaiskaa mielenne, olkaa lujat, kaikki te, jotka panette toivonne Herraan!

Psalmi 36

Pahuuden ansat ja Jumalan apu
        1 Laulunjohtajalle. Herran palvelijan Daavidin psalmi. (36:2) Synti kuiskii väärintekijän sydämessä niin ettei hän enää pelkää Jumalaa.
        2 (36:3) Synti kiehtoo hänen silmänsä niin ettei hän näe eikä vihaa vikojaan.
        3 (36:4) Hänen sanansa ovat pahat ja petolliset, hän hylkää viisauden ja toimii väärin.
        4 (36:5) Vuoteessakin hän punoo juoniaan. Hän on tiellä, joka johtaa harhaan, pahaa hän ei kaihda. [Sananl. 4:16; Miika 2:1]
        5 (36:6) Herra, sinun armosi on avara kuin taivas, pilviin ulottuu sinun totuutesi. [Ps. 57:11, 108:5]
        6 (36:7) Vanhurskautesi on vuoria korkeampi ja oikeutesi kuin syvyyksien syvyys. Ihmistä ja eläintä sinä autat, Herra. [Ps. 145:16]
        7 (36:8) Ihmeellinen on sinun armosi, Jumala! Sinun siipiesi suojaan rientävät ihmislapset. [Ps. 17:8, 57:2]
        8 (36:9) Sinä ruokit heidät talosi runsain antimin ja annat heidän juoda ilosi virrasta. [Ps. 65:5]
        9 (36:10) Sinun luonasi on elämän lähde, sinun valostasi me saamme valon. [Jer. 2:13, 17:13]
        10 (36:11) Herra, suo armosi ja hyvyytesi niille, jotka tuntevat sinut ja joilla on vilpitön sydän.
        11 (36:12) Älä anna ylpeän minua tallata äläkä pahan karkottaa minua kodistani.
        12 (36:13) Katso, tuonne ovat kaatuneet vääryydentekijät! Heidät on lyöty, he eivät voi nousta.

Luukas 4:22

Kotikaupunki torjuu Jeesuksen
        16 Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan, [4:16-30: Matt. 13:53-58; Mark. 6:1-6 : Matt. 2:23 ]
        17 ja hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirja. Hän avasi kirjakäärön ja löysi sen kohdan, jossa sanotaan:
        18 -- Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, julistamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen [4:18,19: Jes. 61:2 : Jes. 42:7]
        19 ja julistamaan Herran riemuvuotta. [3. Moos. 25:13; Jes. 49:8,9; 2. Kor. 6:2]
        20 Hän kääri kirjan kokoon, antoi sen avustajalle ja istuutui. Kaikki, jotka synagogassa olivat, katsoivat tarkkaavasti häneen.
        21 Hän alkoi puhua heille: "Tänään, teidän kuultenne, on tämä kirjoitus käynyt toteen." [Ap. t. 13:15 | Luuk. 22:37]
        22 Kaikki kiittelivät häntä ja ihmettelivät niitä armon sanoja, joita hänen huuliltaan lähti. Kuitenkin he sanoivat: "Eikö tuo ole Joosefin poika?" [Jes. 50:4 | Joh. 6:42]
        23 Jeesus sanoi heille: "Kohta te kaiketi tarjoatte minulle sananlaskua 'Lääkäri, paranna itsesi!' ja sanotte: 'Tee täälläkin, omassa kaupungissasi, kaikkea sitä, mitä sinun kerrotaan tehneen Kapernaumissa.'" [Matt. 11:23]
        24 Ja hän jatkoi: "Totisesti: kukaan ei ole profeetta omalla maallaan. [Joh. 4:44]
        25 Uskokaa minua: Israelissa oli monta leskeä Elian aikana, silloin kun taivas ei antanut vettä kolmeen ja puoleen vuoteen ja koko maahan tuli kova nälänhätä. [4:25,26: 1. Kun. 17:7-16]
        26 Silti Eliaa ei lähetetty heidän luokseen, vaan Sidonin maahan, Sarpatissa asuvan leskivaimon luo.
        27 Samoin Israelissa oli monta spitaalista profeetta Elisan aikana, mutta yhtäkään heistä ei puhdistettu, ainoastaan Naaman, joka oli syyrialainen." [2. Kun. 5:1-14]
        28 Tämän kuullessaan kaikki, jotka olivat synagogassa, joutuivat raivon valtaan.
        29 He ryntäsivät paikaltaan, ajoivat Jeesuksen ulos kaupungista ja veivät hänet jyrkänteelle syöstäkseen hänet sieltä alas; kaupunki näet oli rakennettu vuorelle.
        30 Mutta Jeesus kulki väkijoukon halki ja jatkoi matkaansa. [Joh. 10:39]

Room. 5:21

Aadam ja Kristus
        12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]
        13 Olihan synti maailmassa ennen lain antamistakin, mutta missä lakia ei ole, siellä ei synneistä pidetä kirjaa. [Room. 4:15]
        14 Kuolema kuitenkin hallitsi Aadamista Moosekseen asti kaikkia, myös niitä, jotka eivät Aadamin tavoin syyllistyneet rikkomukseen. Aadam oli esikuva siitä, joka oli tuleva. [1. Moos. 6:3]
        15 Rikkomusta ei kuitenkaan voi verrata armoon. Yhden ainoan ihmisen rikkomus on tosin tuottanut kaikille kuoleman, mutta vielä paljon runsaammin ovat Jumalan armo ja hänen lahjansa tulleet yhden ainoan ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, ansiosta kaikkien osaksi. [Jes. 53:11; 2. Kor. 5:15]
        16 Tätä lahjaa ei voi edes verrata yhden ihmisen synnin seurauksiin, sillä yhden ihmisen teon seurauksena oli kadotustuomio, mutta Jumalan armosta kaikkien rikkomusten seuraukseksi tulikin vapauttava tuomio.
        17 Yhden ihmisen rikkomus aiheutti sen, että kuolema pääsi hallitsemaan tämän yhden vuoksi. Paljon ennemmin tulevat ne, jotka saavat omakseen vanhurskauden ylenpalttisen armon ja lahjan, elämään ja hallitsemaan yhden ainoan ansiosta, Jeesuksen Kristuksen. [Joh. 1:16, 10:10]
        18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän. [Room. 6:23; 1. Joh. 2:2]
        19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä, niin yhden kuuliaisuus tekee kaikista vanhurskaita. [Fil. 2:8; Hepr. 5:8,9]
        20 Laki tuli maailmaan sitä varten, että rikkomus tulisi suuremmaksi. Mutta missä synti on tullut suureksi, siellä on armo tullut ylenpalttiseksi. [Room. 3:20, 7:7,8; 1. Kor. 15:56; Gal. 3:19]
        21 Niin kuin synti on hallinnut ja vienyt kuolemaan, niin on armo hallitseva ja johtava ikuiseen elämään, koska Herramme Jeesus Kristus on lahjoittanut meille vanhurskauden.

Armo on KESKEINEN elementti kristinuskossa!

• Kempelainen
        Löytyi tämä kirjoitti:

Herran siunaus

Meidänkin Herran siunauksemme siis peräisin täältä! ** Juuri näin, siellä se on ja pysyy, Israelilaisissa.

En ole koskaan kuullut, että VL siunaa Israelia, päinvastoin väheksyy heitä, etteivät ole enää Jumalan kansa.

Se on yksi seikka, miksi olette siunaamattomia, ette siunaa Israelia.

Alkuperäinen siunaus on tässä, ja sen jälkeen ei Jumala ole juuri muille puhunut, kun meille. 1 Moos 12 > 1Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. 2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. 3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

Tehkää parannus.

• Sitä_hyvää
        Kempelainen kirjoitti:

Meidänkin Herran siunauksemme siis peräisin täältä! ** Juuri näin, siellä se on ja pysyy, Israelilaisissa.

En ole koskaan kuullut, että VL siunaa Israelia, päinvastoin väheksyy heitä, etteivät ole enää Jumalan kansa.

Se on yksi seikka, miksi olette siunaamattomia, ette siunaa Israelia.

Alkuperäinen siunaus on tässä, ja sen jälkeen ei Jumala ole juuri muille puhunut, kun meille. 1 Moos 12 > 1Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, asuinsijoiltasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. 2 Minä teen sinusta suuren kansan ja siunaan sinua, ja sinun nimesi on oleva suuri ja siinä on oleva siunaus. 3 Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille."

Tehkää parannus.

Pastori on taas herännyt ja sama levy.

• joutenkulkija
        armosta - tärkeästä asiasta kirjoitti:

ARMO RIITTÄÄ

TYÖTÄ TEKEVÄ ARMO

Olipas hieno armopläjäys näin aamusta lukea.

• Vl-puhujaa?

70-luvun kokemuksia
      Kirjoittanut: Heino 26.3.2005 klo 17.47

Näillä palstoilla kirjoitellaan ja myös epäillään 70-luvun kokemusten todellisuutta. Minut asetettiin puhujaksi 1973. Kahden vuoden päästä olin jo puhekiellossa. Syynä puhekieltoon oli rauhanyhdistykseen tulleet hoitokokoukset henkiparannuksineen.

Monet kirjoittajat epäilevät hoidettujen olevan katkeria ja sen takia epäilevät kertojan uskottavuutta. Voin sanoa omasta kohdastani etten ole katkera siinä mielessä olenhan selviytynyt hengissä ja säilyttänyt uskoni. Sensijaan heidän tekojaan en voi koskaan hyväksyä.

Ei ole ihme jos ihmiset epäilevät hoitokokoukien todenmukaisuutta, sillä syytetty ei voinut puolustautua millään tavalla. Jos yritti puolustautua sanottiin: "olet pimeä ja syvällä". Hoitokokouksissa syytettiin synneistä, mutta pääaihe oli väärä henki. Näitä henkiä olivat hempeä henki, lakihenki, kososlainen henki, kuiva henki, enkä kaikkia niitä nimeltä muistakaan. Syntejä tuotiin esille ja jos ei niitä löytynyt, sanottiin, että ne ovat niin salaisia, ettei niitä kukaan tiedä.

Hoitotoimenpiteet aloitettiin hoidettavan kuulusteluilla. Kuulustelut kestivät usein aamuyöhön asti. Synneistä ei saanut tehdä parannusta, vaan piti tunnustaa väärä henki. Jos tätä ei ymmärtänyt tehdä, syytetylle ilmoitettiin, että hänet sidotaan synteihin ja erotetaan yhdistyksestä. Jos kyseli syytteiden perustumista Raamattuun, sanottiin, että kysyjä on kysymyksistä sairas ja todettiin pimeäksi.

Jos syytettyä joku yritti puolustaa, joutui hänkin syytetyksi samasta hengestä. Julkirippi oli käytössä kokouksissa. Syytetyn täytyi usein mennä tunnustamaan syntinsä kokouksen eteen mikrofoniin, vaikka synnit eivät olisi olleetkaan julkisesti tiedossa.

Itse olen käynyt ainakin kuusi hoitokokousta ja minua on johtokunnan toimesta kuljetettu Oulun johtomiesten kuulustelussa. Olen myös seurannut hyvin läheltä SRK:n toimintaa, koska vaimoni isä oli tunnettu saarnamies ja srk:n johtokunnan ja työvaliokunnan jäsen.

Oulussa minulle annettiin väärä henki anteeksi, mutta kun tulin takaisin omaan seurakuntaani, niin henki ei ollutkaan enää anteeksi. Alkoi uusi kuulustelu. Kun kysyin, miten sitä väärää henkeä tehdään, minulle sanottiin että olen imenyt sen äidin maidosta. Myöhemmin minulle todettiin, ettei väärää henkeä kukaan tee.

Kuulustelijat totesivat, että "on siinä mies kun tekee parannusta, vaikka ei mitään älyä". Halusin kuitenkin olla nöyränä seurakunnan edessä, sillä tunsin itseni pieneksi ja monessa vialliseksi ihmiseksi, joka tarvitsee Jumalan armoa joka päivä.

Silloin tutkin kaikin voimin, mikä on Jumalan sanan mukainen oikea usko ja miten ihminen vanhurskautetaan. Eteeni aukeni Hebrealaiskirjeen sanat 6:1 "Sentähden antakaamme Kristuksen opin alun sillänsä olla, ja ruvetkaamme niihin, jotka täydellisyyteen saattavat". Kristuksen oppia ei saa muuttaa, vaan sen täytyy olla aivan sama kuin se oli Aatamille ja Eevalle. Kun he lankesivat, synti teki heidät alastomiksi. Käärme oli vietellyt Eevan ja Eeva otti kielletystä puusta ja söi, antoi Aatamille ja hänkin söi.

Tutkiessamme ensimmäisten ihmisten parannuksen tekoa, mistä he tekivät parannuksen: Jos Ry:n oppi olisi oikea, olisi pitänyt Aatamin ja Eevan tunnustaa käärmeen henki ja tehdä siitä parannus. Jumala ei edes nuhdellut käärmeen hengestä vaan siitä teosta, minkä he olivat tehneet. Tämän tekonsa he saivat anteeksi, koska uskoivat Jumalan lupauksen vaimon siemenestä, joka rikki polkee käärmeen pään. Tämän jälkeen Jumala itse puki heidät.

Tästä me ymmärrämme, että henkiparannus on väärä. Tämän on SRK itse tunnustanut radiohaastattelussa Oulu-radiossa. Hannu Tarvaksen Haastattelemana Seppo Lohi sanoi, että on tehty suurta vääryyttä ja että henkiparannusta ei ole Raamatussa. Lisäksi julkiripit ovat olleet vääriä tekoja. Haastaattelu tuli ulos radiosta suviseurojen aikaan vuonna 2003.

Olen puhunut näistä hoitokokouksista radiossa pitkänäperjantaina 1998. Ohjelman nimenä oli "Syntiin sidottu ja erotettu". Haastattelijana oli Anna-Liisa Mikkelä Yleisradiosta. SRK:lta en ole saanut mitään palautetta. Olen myös keskustellut monen saarnamiehen kanssa, mutta he vaikenevat.

Vääryyden tunnustaminen ei riitä, tulisi tehdä parannus ja korjata mitä pystyy vielä korjaamaan. Monet vääryyttä kärsineet ovat jo kuolleet. Vääryys on opillinen, eikä riitä, että väärintekijät toisilleen tunnustavat vääryytensä. Vääryys on maailman laajuinen ja se tulisi korjata yhtä laajasti kuin se on tehty.

Farisealaiset syyttivät Jeesusta väärästä hengestä.
      Mark 3:22, 29, 30
      "Mutta kirjanoppineet, jotka Jerusalemista olivat tulleet alas, sanoivat: Hänellä on Belsebub, ja perkeleiden pääruhtinaan kautta hän ajaa ulos perkeleitä.

Mutta joka puhuu pilkkaa Pyhää Henkeä vastaan, ei hän saa iankaikkisesti anteeksi, vaan hän on vikapää iankaikkiseen tuomioon.

Sillä he sanoivat: Hänellä on saastainen henki".

Täytyy vain toivoa, etteivät SRK:n hoitajat olisi tehneet Pyhän Hengen pilkkaa kun he ovat Jumalan lapsissa asuvaa Pyhää Henkeä tuominneet vääräksi ja saastaiseksi, vaan saisivat parannuksen armon.

• Rakkaudella kirjoitettu

Tuo loppukaneetti oli niin lähimmäisen rakkautta kuin olla ja voi. Siunausta tälle Heino-veljelle ja antakoon Jumala hänelle edelleen viisautta ja rakkautta!

Vääryyttä ei tule hyväksyä, vaan se tulee yrittää muuttaa vaikka se aikaa veisi jos sen tuloksena voisi olla Kristuksen kirkastuminen. Älkäämme vaietko, mutta laitetaan katkeruus sivuun ja ollaan armollisia niinkuin Kristuskin on meille armollinen- Hänen esimerkissään astellen.
        T: palstalle eksynyt hellari

• mieleenkään
        Rakkaudella kirjoitettu kirjoitti:

Tuo loppukaneetti oli niin lähimmäisen rakkautta kuin olla ja voi. Siunausta tälle Heino-veljelle ja antakoon Jumala hänelle edelleen viisautta ja rakkautta!

Vääryyttä ei tule hyväksyä, vaan se tulee yrittää muuttaa vaikka se aikaa veisi jos sen tuloksena voisi olla Kristuksen kirkastuminen. Älkäämme vaietko, mutta laitetaan katkeruus sivuun ja ollaan armollisia niinkuin Kristuskin on meille armollinen- Hänen esimerkissään astellen.

"eksyä" hellaripalstalle!Sikojen ruokaa siellä on...jos sitäkään!

• rakkautta silmille :)
        mieleenkään kirjoitti:

"eksyä" hellaripalstalle!Sikojen ruokaa siellä on...jos sitäkään!

Olipa rakkaudellinen viesti:) Mitäs siellä Raamatussa lukeekaan sydämen kyllyydestä ja suun puhumisesta? Mutta silti rauhaa ja iloa sinullekin!

• hellari heittäisi
        rakkautta silmille :) kirjoitti:

Olipa rakkaudellinen viesti:) Mitäs siellä Raamatussa lukeekaan sydämen kyllyydestä ja suun puhumisesta? Mutta silti rauhaa ja iloa sinullekin!

helmiä vl-sioille. Röh!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe