VOITTO ANTIFASISTEILLE!

Lainer

http://johaneurovaali.blogit.uusisuomi.fi/2009/03/24/taydellinen-voitto/

"Täydellinen voitto

24.3.2009 7.44 | Johan Bäckman

Suomalaisten, virolaisten ja venäläisten antifasistien mielenosoitukset Viron ja Latvian lähetystöjen levittämää kansallisuusvihaa vastaan onnistuivat eilen täydellisesti. Sanomatalossa ei milloinkaan ole ollut yhtä paljon ihmisiä. Kiitos kuuluu ennen kaikkea poliisille, joka ilmeisesti sai hyvän tilaisuuden harjoitella tositoimia. Paikalla oli lukuisia poliisipartioita, viisi ratsupoliisia sekä salaperäinen valvontakeskus-bussi antenneineen. Lisäksi paikalla oli paljon siviilipukuisia poliiseja. Arvioisin, että paikalle oli käsketty ainakin 50 poliisia eli suurin piirtein yhtä paljon kuin mielenosoittajia yleensä. Kaiken kokeneet venäläiset mielenosoittajat luonnehtivat Suomen poliisia ja erikoispalvelua ”demokraattiseksi”.

Viron Yövartijat-liikkeen johto ja mielenosoittajat sekä Nashi-komissaari Mark Siryk tukijoukkoineen saapuivat satamaan jo aamulla. Siellä heitä odottivat kaikkien suomalaisten tv-kanavien kuvausryhmät ja lisäksi Viron TV3. Kello 12 järjestettyyn tiedotustilaisuuteen tuli kymmeniä toimittajia. Myös Ruotsin televisio haastatteli meitä. Tiedotustilaisuudessa luettiin eurooppalaisten antifasistien manifesti Viron ja Latvian apartheid-politiikkaa vastaan ja mm. esiteltiin ns. muukalaispasseja eli rikollisen rotusorron konkreettisia symboleita.

Sanomatalon sisällä antifasistien mielenosoitukseen osallistui miltei tasan 30 henkilöä eli juuri se määrä, mikä poliisille ilmoitettiin. Yhtään enempää sinne ei olisi mahtunutkaan. Mielenosoittajat joutuivat seisomaan pitkässä rivissä ahtaalla käytävällä. Ympärillä parveili satoja ihmisiä. Nashin komissaari Mark Siryk kiipesi välillä rakennuksen yläosiin ja levitti Nashi-järjestön punalipun sillan kaiteelle salin ylle.

Pietarista tullut Nashi-tyttö Polina joutui melkein heti hyökkäyksen kohteeksi. Suomalainen noin 60-vuotias mies repäisi Polinan naamalta hengityssuojaimen, jossa luki ”Stop Fascizm”. Myös Venäjän lippu yritettiin repiä käsistä. Sanomatalon käytävä oli melko tukala paikka osoittaa mieltä: ns. vastamielenosoittajiin etäisyyttä oli pahimmillaan vain tulitikkulaatikon mitan verran. Erkko olisi voinut rakentaa itselleen vähän tilavamman ”Sanomatalon”.

Paikan päällä järjestettiin useita tukimielenosoituksia. Islamilaisen puolueen noin viisihenkinen delegaatio liittyi meihin banderolleineen. Venäläiset olivat ällikällä lyötyjä mutta erittäin ilahtuneita siitä, että Suomen muslimit tai ainakin jotkut heistä tukevat Viron sorrettuja venäläisiä.

Suomalaiset mediat eivät huomanneet sitä, että meihin liittyi myös Suomessa asuvia venäläisiä, jotka heiluttivat Venäjän lippua Sanomatalon pihalla ja käytävillä. Nämä paikalliset venäläiset seurasivat meitä myös Orionille. Samaan tyyliin meihin liittyi muutama samanhenkinen suomalainen, jotka yksinkertaisesti soluttautuivat joukkoomme.

Vastustajien kanssa käytiin kiinnostavia keskusteluita Sanomatalon käytävällä. Sain kuulla kaikenlaista. Yritin vastailla parhaani mukaan, mutta aina kaikki kuitenkin yritettiin kääntää jotenkin siten, että tuen diktatuureja, minkä kiistin. Keskustelut olivat kuitenkin hyviä ja mielenkiintoisia ja olisin jatkanut niitä mieluusti pitempäänkin jossakin muualla. Yksi mielenosoituksen suuri hyöty olikin juuri näiden historiaväitelyiden esiintyminen Sanomatalon käytävillä. Toivoisi niiden näkyvän myös Erkon lehtien sivuilla.

Kokoomusfasistien järjestämä vastamielenosoitus tunnusti heti tappionsa marssimalla suoraan ulos. Kädessään kokoomuksen eurovaaliehdokkaana esiintyvä lapualaisen fasismin kannattaja kantoi juutalaisvastaista propagandajulkaisua ”Neuvostovakoilun varjossa” kuin Raamattua ikään. Kysymys oli kuulemma sananvapauden puolustamisesta. Tyypillistä kokoomuslaista sekoilua. Tuskin ketään yllättää, että fasistien seassa hääri myös joka paikkaan ehtivä Ben Zyskowicz.

Venäjällä järjestettiin kaksi antifasistien tukimielenosoitusta: yksi Pietarissa ja yksi Pihkovassa, molemmat Viron konsulaatteja vastaan. Pietarissa kadulla seisoi aluksi vain yksi Nashi-nuori, sillä laki ei tässä tilanteessa olisi sallinut enempää. Pian kaksi Nashi-tyttöä liittyi häneen. Heidät otettiin kiinni ja vietiin FSB:n kuulusteluun, meille kerrottiin eilen.

Virossa järjestettiin yksi antifasistien tukimielenosoitus Viron ulkoministeriötä vastaan. Kadulla seisoi puolisen tusinaa virolaista antifasistia kyltteineen.

Mielenosoituksia käsiteltiin runsaasti Suomen ja Viron medioissa. Kaikkialla oli runsaasti kuvia, tietoja ja arvioita tapahtumista. Tapahtuma oli suuri voitto suomalaisille, virolaisille ja venäläisille antifasisteille ja ennen kaikkea suomalaiselle demokratialle. Venäläiset olivat ihmeissään siitä, että Suomessa poliisin tehtävä on turvata mielenosoittajien sananvapaus. Tilanne on esimerkiksi Virossa aivan toinen.

Viron ja Latvian lähetystöille eilinen oli täydellinen katastrofi, varmasti ”uudelleenitsenäistymisen” ajan synkin päivä. Heidän yrityksensä levittää roskaansa Suomeen epäonnistui täydellisesti, sitä paitsi lopullisesti."

7

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella huono

häviäjä. Hän ei millään voi myöntää että eilinen mielenosoitus meni mönkään täysin. Mielenosoittajia oli kymmenkunta, eikä heidän sanomansa kiinnostanut kuulijoita. Bäckman ei ole ilmeisesti seurannut mitä mediassa on sanottu mielenosoituksesta ja sen vaikutuksista. Joka ainoassa tiedotusvälineessä on sanottu että mielenilmaus jäi vaisuksi/aivan torsoksi/epäonnistui. Mielenilmauksessa voittajana selvisi virolainen, eli yleisesti hyväksytty, tulkinta historian kulusta. Tämän vastustushan oli Nashien päätavoite, vai kuinka? Mielenosoituksen voittajat olivat virolainen historian tulkinta ja Sofie Oksasen kirja (se herätti yleisössä suurta mielenkiintoa, vaikka nashien tavoite oli että se olisi herättänyt paheksuntaa). Häviäjiä olivat nashit, yövartijat, lapualaiset, suomen komut, ja ennenkaikkea itse Bäckmanni.

Bäckman elää ihan omassa haavemaailmassaan, luulee että kun venäläiset Putin-teinit tukevat häntä niin kaikki on hyvin. Tosi asiassa hän on Suomen kansan keskuudessa niin paljon paheksuntaa herättävä hahmo, ettei kaikki enää tosiaankaan ole hänen kohdallaan hyvin.

• saattaa tietää

pahempiakin sanktioita Bäckmanille kuin pelkän mielipide tappion. Hän sanoo nimittäin tuossa tekstissä kokoomuslaisia, ja mm. Ben Zyskowichia fasisteiksi. (tuota ei voi enää kutsua pelkäksi mielipiteen vapaudeksi, vaan jo kunnian loukkaamiseksi)
      Toivottavasti häkki heilahtaa Bäckmanille tästä hyvästä.

• Tilanne edellyttää ensin syytten nostamista ja kansanedustajalta ei moista tule, koska ei voi sitä voittaa. Kansanedustajan julkisuuskuvan tulee kestää paljon pahempaa. Kaikenlisäksi tilaisuudella oli Simon Wiesenthal säätiön tunnustus, joten tuskin juutalaiset toisiaan nokkii.

Ben Zysckowitz oli väärässä mennesään kerään ääniä joka tuolilta. Kyllä hänen olisi pitänyt olla täysin oman ryhmänsä puolesta.

Tässä on nyt ainoastaan yksi vaikeus ja se on, että porvaristomme on melko yksiseliiteisesti fasmin puolella. He todistavat näin hokemani empatia ja emootio amputaatiostaan, sillä muusta tuskin voi olla kyse kuin aivoistansa puuttuu tunnepuolelta jokin osa.

• hannu_rainesto kirjoitti:

Tilanne edellyttää ensin syytten nostamista ja kansanedustajalta ei moista tule, koska ei voi sitä voittaa. Kansanedustajan julkisuuskuvan tulee kestää paljon pahempaa. Kaikenlisäksi tilaisuudella oli Simon Wiesenthal säätiön tunnustus, joten tuskin juutalaiset toisiaan nokkii.

Ben Zysckowitz oli väärässä mennesään kerään ääniä joka tuolilta. Kyllä hänen olisi pitänyt olla täysin oman ryhmänsä puolesta.

Tässä on nyt ainoastaan yksi vaikeus ja se on, että porvaristomme on melko yksiseliiteisesti fasmin puolella. He todistavat näin hokemani empatia ja emootio amputaatiostaan, sillä muusta tuskin voi olla kyse kuin aivoistansa puuttuu tunnepuolelta jokin osa.

ei täällä kukaan ole fasismin puolella vaikka onkin sinun kommunismiasi vastaan. Sinun täytyy pystyä erottamaan fasistit ja tavalliset ihmiset. Sinun toimesi ovat fasistisempia kuin meidän taviksien Ben mukaan lukien. Te kommunistit olette suurempia hölmöjä kuin olen osannut edes kuvitella. Olette niin uskonne lumoissa, ettette näe maailmaa ympärillänne. Kuvittelette sen vihamieliseksi vaikka se kelpaa yli 90%:lle kansasta.

• Työeläkeläinen kirjoitti:

ei täällä kukaan ole fasismin puolella vaikka onkin sinun kommunismiasi vastaan. Sinun täytyy pystyä erottamaan fasistit ja tavalliset ihmiset. Sinun toimesi ovat fasistisempia kuin meidän taviksien Ben mukaan lukien. Te kommunistit olette suurempia hölmöjä kuin olen osannut edes kuvitella. Olette niin uskonne lumoissa, ettette näe maailmaa ympärillänne. Kuvittelette sen vihamieliseksi vaikka se kelpaa yli 90%:lle kansasta.

kuten keskitysleiriläiset Saksassa ja Suomessa.

Tee testi, pyydä lapsesi töistä pois, jätä verot maksamatta ja kieltäydy sotimasta porvariston riveissä. Pianhan tuon näet...

Vaadi lisäarvo itsellesi ja ota väkisin jos ei anneta. Taitaa vapaus loppua lyhyeen... Vetoa siihen, että pankki vaatii korkoja, sinä et korkoihin alistu. Vaadi maksutonta terveydenhoitoa, jätä maksut maksamatta...

Minä olen irtisanoutunut kirjallisesti kapitalismista, mutta minulle sanottiin, että ei se käy! Minä haluan sosialismia, mutta minulle sanotaan, olet petturi, kun et halua olla riitettävänä.

• Työeläkeläinen kirjoitti:

vastaankaan, sanoo työeläkeläinen. Mikä sinä siis olet, syytön syyllinen vai muuten vaan typerä?

Kyllä Ihmisoikeusasioissa tulee ottaa kantaa niiden puolesta, muuten on niitä vastaan!

• oletko tosissasi
        hannu_rainesto kirjoitti:

kuten keskitysleiriläiset Saksassa ja Suomessa.

Tee testi, pyydä lapsesi töistä pois, jätä verot maksamatta ja kieltäydy sotimasta porvariston riveissä. Pianhan tuon näet...

Vaadi lisäarvo itsellesi ja ota väkisin jos ei anneta. Taitaa vapaus loppua lyhyeen... Vetoa siihen, että pankki vaatii korkoja, sinä et korkoihin alistu. Vaadi maksutonta terveydenhoitoa, jätä maksut maksamatta...

Minä olen irtisanoutunut kirjallisesti kapitalismista, mutta minulle sanottiin, että ei se käy! Minä haluan sosialismia, mutta minulle sanotaan, olet petturi, kun et halua olla riitettävänä.

"Tee testi, pyydä lapsesi töistä pois, jätä verot maksamatta ja kieltäydy sotimasta..."
        Onko työssä käyminen ja verojen maksaminen pakkovaltaa? Kyllä sosialismissakin käydään töissä ja maksetaan veroja. Ja soditaan niin pirusti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4832
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3503
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1483
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1369
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1262
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1212
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1098
    10. 165
      1079
    Aihe