Vauvan liikkeitä

ei vielä tunnu

Moi! Odotan ensimmäistäni ja olen nyt 17 5 viikolla. Ärsyttävää,kun kaikki kyselevät "joko se potkii", kun en tunne vielä minkäänlaisia liikkeitä vielä tässä vaiheessa. Jostain luin, että ensisynnyttäjät tuntisivat liikkeitä about 20.viikolla, mutta miten teillä on? Oonko mä ainoa, joka ei tunne mitään, paitsi että tietää siellä joku möykky kasvaa..:)

Terv. nainen 35v.

7

613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i-niisu

odotan kanssa esikoista ja tunsin ekat liikkeet rv 19. Että ei sulla ole mitään hätää. Kyllä ne alkaa tuntumaan juuri siinä rv 20 paikkeilla. Toiset tuntee aikaisemmin ja toiset myöhemmin.

• tuntu

ensimmäiset liikkeet joskus rv 17. Ensimmäistä odotan kans. Neuvolassa kyllä oltiin sitä mieltä että liikkeitä ei voi vielä tuntea niillä viikoilla.

• ja istukka vaikuttaa...

Jotkut ei tunne liikkeitä eikä edes tajua odottavansa vauvaa ennenkuin synnytys alkaa! Ja istukka etuseinämässä voi vaimentaa aika paljon.

Itse odotan esikoista ja tunsin ekat liikkeet rv 14 5 ja kyllä neuvolassa uskottiin! MOni useampaa odottanut herkkä tuntee jo 13-14 viikoilla. (Itse tunnen ovulaationkin, monihan ei tunne edes sitä. Yksi gyne kerran ultrasi ja selitin että tuolla oikealla munasarjassa se munarakkula nyt kypsyy ja hän varmisti asian ja sanoi että monet todellakin tuntevat).

Viikolta 20 asti (tarkemmin rv19 3) potkut ovat näkyneet ulospäin ja olleet miehen tunnusteltavissa. Riippuu kyllä läskikerroksistakin siis =)

• Äitipäiti

Moi!

Tämä on toinen raskauteni, ja nyt siis menossa viikko 23.

Ensimmäistä odotellessa tunsin liikkeet varhain, jo n. 16 viikolla sellaisena pienenä hipsutuksena :)

Tästä herrasesta tai neitosesta tunsin liikkeet vasta viikoilla 21. Vaikka kyse on siis toisesta lapsesta ja pitäisi aikaisemmin tuntua kuin ekasta.

Se on niin kovin yksilöllistä missä vaiheessa alkaa ne liikkeet tuntua (tai oikeastaan, missä vaiheessa opit tunnistamaan ne) pikku potkut alkaa kuin huomaamatta.
      Itse havaitsin pikkunökön liikkeet, kun olin menossa nukkumaan ja selälläni köllötin ja laitoin kädet masun päälle.
      Äidin nukkumaanmenoaika onkin ilmeisesti monille vauveleille se suotuisin aika pistää polskien kun äiti rentoutuu..
      kannattaa koittaa ja keskittyä :)

Onnea tulevalle äidille !

• onnelinen odottaja

Odotan itse ensimmäistä ja tunsin vauvan liikkeet n. viikolla 22-23. Mulla on istukka etuseinässä, joka neuvolan mukaan vaimentaa melkoisesti liikkeitä.

Vauvan liikkeet ei minun mielestä todellakaan ole mitään "perhosen siipien hipaisuja". Karmeeta sanoa, mutta itse sanoisin noita liikkeitä jotenkin epämiellyttäviksi muljahteluiksi. Minäkin odotin jotain hienoa kutitusta, mutta sallaista tumtum-jymistelyä se on tai sitten sellaista muljahtelua, joksi ei tosiaan sitä osannut odottaa.

Onnellinen odottaja olen silti :)

• massussa

joo,aikas ärsyttävää kun ihmiset kyselevät "jokos potkii" tai sanovat että missä sun maha on, yks työkaveri kysy että paljonko on paino tippunut...enkai mä sille mitään voi että olo oli tosi ällö alussa,en pystynyt syömään mitään ja paino tippu aika paljon.Mulla on kolmas raskaus ja viikkoja 18 ,en tunne vielä liikkeitä eikä mun massu ole juurikaan kasvanut.

• toista odottava

No itse en ensimmäisen lapsen kohdalla tuntenut liikkeitä kun vasta rv 26!

Syyksi tähän sanoivat ultrassa, että koska istukka sijaitsi suoraan edessä vaimensi se tehokkaasti vauvan potkut.

Et siis ole ainoa, joka ei tunne mitään. Ei syytä huoleen, kyllä ne alkaa sit tuntua ja kunnolla. =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe