Paljonkohan on työhuonevähennys kun tekee kotona työhuoneessaan töitä... ennen oli könttävähennys.. mitenhän nyt? kiitti jo etukäteen
työhuonevähennys tmi?
7
1932
Vastaukset
- -----------
Todellisten kulujen mukaan.
- nyt itsekin
www.vero.fi löytyy vastaukset kyllä
- ----
Riippuu siitä, mitä teet työhuoneessa. Jos työhuone on rinnastettavissa esim. verstaaseen, vähennys on todellisten kulujen verran. Jos työhuone on vain toimistohuone, niin vähennys on 700 e.
- sama....
En löytänyt tuota summaa.. olikos se vero-sivuilla jossain .... viime vuonna oli jopa ohjeissa. kiitti
- Anonyymi
Kuinkas tällaisessa tilanteessa kun on monta työtilaa? Konttori, metalli, puutyö tila ja varastotilaa, mutta verottaja ei hyväksy kuin 50% kaavamaisen vähennyksen konttorin osalta joka on kotini yhteydessä? Muut tilat on samassa osoitteessa, mut asunnosta erillään. Nämä muut tilat olen ihan pokkana vähentänyt todellisten kulujen mukaan, mut konttorin osalta kaavamaisesti 50%. Tämä näyttävästi kelpasi verottajalle kun ei ole mitään kuulunut moneen vuoteen. Pitäisi olla verottajan tyytyväinen et valtio säästää noin 18900€ kun ole tiloista tehnyt mitään muuta vähennystä kuin todelliset ylläpito kulut, mut toki voin nämä kaikki tilat siirtää yksityissijoituksena kirjanpitoon ja vaatia näistä takautuvasti poistot
- vähentäjä
Pitääkö paikkansa että työhuonevähennyksestä on hyötyä vasta kun kaikki tulonhankkimiskulut ylittävät 620 euroa? Verottajan ohjeissa lukee "Ilmoita kohdassa tulonhankkimiskulusi vain, jos ne ylittävät 620 euroa."
Eli jos teen sivutoimisena tmi:llä töitä, voin vähentää työhuonekuluina 350 tai 175 euroa. Lisäksi voi olla ammattikirjallisuutta ym., mutta jos näiden kokonaissumma ei ylitä 620 euroa, niistä ei saa vähennystä?- Juhana Tikkanen
Hei, jos kotona työskentely kyllästyttää, tarjoaisin työtilaa mainostoimiston ja arkkitehtitoimiston yhteydestä edullisesti. Jos alivuokralainen vielä työskentelisi mainos- tai nettialalla, vielä parempi, koska olisi myös töitä tarjolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305842Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144404Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391569Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 681313
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161