200tkm ajetun 406 sedan pösön perä alkoi tuntua aika kevyeltä tiukoissa kaistanvaihdoissa ja katsastus paljasti että originaalit takaiskarit ovat lopulta finaalissa (25%).
Ostin samalla vähän tukevammat iskarit mutta kun perän ottaa kuitenkin ylös niitä vaihtaessa niin onko siellä joku helposti kulahtava pusla joka kannattaisi vaihtaa samalla?
Mitään kolinaa taka-akseli ei pidä ja renkaatkin kuluvat ihan normaalisti (eli eivät kulu) mutta jos tekee tiukan kaistanvaihdon edestakaisin perä tuntuu kulkevan omia polkujaan ja kallistelevan reilusti keulaa enemmän. Tässä mallissa on käsittääkseni kallistuksenvakaaja myös takana.
406 taka-akselin puslat
5
1984
Vastaukset
- Ei puslia
Jos katsastus ei takapään väljistä huomautellut, ei kannata mitään vaihtaa. 406:n takapään ongelmat on niin hyvin tiedossa, että katsastus varmasti tarkastaa ne kaikista autoista.
Takapään ongelmakohdat eivät ole puslissa, vaan kallistuksen vakaajan pystytangoissa eli ns koiranluissa ja takapään aurauksen säätötangoissa.
Kun kulman ilmaan nostat, voithan koittaa käsin, onko pyörässä klappia. Näin saat selville aurauksen säätötangon kunnon. - kun katsastat
niin mene sellaiselle asemalle jossa voit olla katsomassa katsastusta ja kyselemässä katsastajalta mitkä osat ehkä menevät vaihtoon vuoden sisällä. Useimmat kyllä sanovat ja neuvovat.
- ------
heiluttaa takarengasta auton ollessa maassa, sillä näet onko raidetanko väljä, itse tein sen virheen, että nosti auton kulman ilmaan ja heilutin ratasta, ei ollut yhtään väljää, mutta kun maahan laski niin lonkkasi, ylös nostaessa muuttuu nivelen asento hieman eikä välystä ole. Epäilen taka-auraus tankojen väljyyttä jos perä heittää, samalla kun tangot vaihtaa, kannattaa tehdä 4 pyörä suuntaus.
- yksi hyödyllinenkin vastaus
Kiitoksia! minulla oli sellainen hämärä muistikuva että 406:n taka-akselissa oli jotain puslia tai nähtävästi sittenkin tankoja jotka tahtoivat vanhemmiten kulahtaa ja vaikuttaa ajettavuuteen.
Eikö tuollaisten auraustankojen kulahtamisen pitäisi aiheuttaa myös renkaiden epätasaisen kulumisen? Tuollaista oiretta ei ollut. Perä vain tuntuu tiukoissa edestakaisissa kaarteissa luvattoman löysältä (puhutaan edelleen autosta). - näin itselläni
Ota renkaasta kiinni klo 10-4 tai 8-2,ja hemputa.Mikäli lonksahtelee,niin aurauskulman säätötangoissa on väljää,ja vaihdettava.Vaihtotyö on helppo,mutta säätö vaatii kyllä korjaamokäynnin.Säätö tapahtuu prikoilla jotka ovat epäkeskoja.
Alatukivarren ulomman helan kunnon (ainakin itse huomasin)saa selville niin että. Nosta tunkilla alatukivarren alta kunnes rengas on ilmassa,hemputa rengasta klo 12-6 asennosta,mikäli tuntuu vähänkään klappia niin eikun vaihtoon.Itse juuri vaihdoin,225tkm ajettuun vm-96.Jyrkästi käännettynä ajossa kuului selvä lonksahdus takapäästä,ja syy oli kuluneissa heloissa,joiden muovinen sisus oli kulahtanut. Taisipa olla myös renkaat kuten vanhoissa bemareissa aikanaan,takaa katsottuna eivät olleet pystyssä,vaan alapuolelta levittivät.
Näin siis itselläni,toivottavasti kysyjä sai tästä jotakin tolkkua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193154Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622852Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672668Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342576Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582108- 491639
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181629Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131621- 821620
- 571509