On varmaan niinkin,

että olen ollut ihastunut

mielikuvaan sinusta. Jossain määrin. Mutta toisaalta tiedän sinut ja narsistisen luonteesi. En ihaile sinua, enkä nosta jalustalle millään lailla. En ole riippuvainen sinusta - tästä netissä kirjoittelusta ehkä olen. Olen ajatellut niin, että sinä olet tahallaan tai tahattomasti auttanut minua oivaltamaan jotain niin suurta, että sanat eivät riitä, enkä siitä tässä puhu. Olen halunnut osaltani auttaa sinua oivaltamaan samat jutut. Se on sitä rakkautta, jota sinua kohtaan tunnen. Sinulle olisi hyväksi puhdistua ja kuoriutua kuin Feenix-lintu. Olet ehkä kuitenkin vähän ...surkeakin - anteeksi. Arvostan luonteenlujuutta - siihen sinussakin ihastuin joskus kaaaauan sitten. Mutta ei se sitä ole, että on toisille ilkeä kovapää, eikä halua muuksi muuttua. Kaukana siitä. Et sinä ole ilkeä, pelkäät vain. Ja siksi käytin sanaa surkea. Jos olisit vahva - myöntäisit ääneen ongelmasi ja pyytäisit apua - vaikka minulta. Jos olisit lujatahtoinen, päättäisit tehdä töitä itsesi kanssa ja hakisit apua - ammattiapua. Minä en siihen pysty, eikä kukaan muukaan naisystäväsi. Hankkiutuisit eroon huonoista tavoistasi ja opettelisit rakastamaan itseäsi lempeästi hyväksyen heikkoutesi. Olen ollut naimisissa kanssasi - kuvitelmissani - ja aina päätynyt eroon. En tiedä mitä haluat elämältä, ehkä olet tyytyväinen itseesi ja elämään. Okei, oikein hyvä - niin kauan kuin et loukkaa toisia.

Rakkaudella.

20

1068

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heh ja heh.

Katkeraa piilovittuilua:)

Tiedätkö, että narsistinen luonne kun on, niin ei silloin "ammattiapu" tepsi.

Oletko kokeillut itse hakea ammattiapua, sillä tuo oli sangen narsistinen kirjoitus, asetat itsesi jalustalle ja katsot olevasi oikeutettu arvostelemaan muita, unohtaen samalla itsekritiikin, itsekritiikin puute on katsos suurin osoitus todellisesta narsismista.

• jos narsisti itse

haluaa muuttua. Jos ei, niin sitten ei auta mikään.

• Mikä se on.
        jos narsisti itse kirjoitti:

haluaa muuttua. Jos ei, niin sitten ei auta mikään.

Sen tietävät ihan kaikki ja perusluonne on ja pysyy.

Ja narsistihan ei voi haluta muuttua, eikä pidä minään kirjoitustasi, koska on narsisti.

Kummallista on, että jokainen jätetty tai jättäjä on aina narsisti, erityisesti näillä palstoilla ja tietenkin miespuoliset.

Täydelliset ja virheettömät naiset sitten suhteen kariuduttua tulevat feministisessä kiihkossaan kertomaan miten ovat olleet narsistin uhreja.

• sovinismia :)
        Mikä se on. kirjoitti:

Sen tietävät ihan kaikki ja perusluonne on ja pysyy.

Ja narsistihan ei voi haluta muuttua, eikä pidä minään kirjoitustasi, koska on narsisti.

Kummallista on, että jokainen jätetty tai jättäjä on aina narsisti, erityisesti näillä palstoilla ja tietenkin miespuoliset.

Täydelliset ja virheettömät naiset sitten suhteen kariuduttua tulevat feministisessä kiihkossaan kertomaan miten ovat olleet narsistin uhreja.

Kerroinhan kuitenkin oppineeni juuri tämän ihmisen avulla jotain ihmeellisen ihanaa :)

• ihan sama

mieleen, että toi kirjoittaja nostaa itse itsensä jalustalle. Mä mitätöin ton kirjoituksen mielestäni-antaa aika ristiriitaisen kuvan sen kirjoittajasta.

• kirjoittanut tätä!

Hyi yök. Kehtasit vielä kirjoittaa tuon ilkeän viestin loppuun "Rakkaudella"? Ei tuo ole rakkautta nähnytkään.

• tämä juuri on.

Paljon enemmän kuin olemattomaan haavekuvaan ihastuminen. Tajuathan, että hyväksyn sinut silti ihmisenä ja rakastan sinua. Se että olet heikko ja tarvitseva, jopa riippuva ei tee sinusta huonoa. Antaisit itsesi olla heikko ja pudota tyhjyyteen - tulisit huomaamaan että elämä kantaa sinua sittenkin.

Tämä on vain omaa surutyötäni. Olen epäonnistunut omassa missiossani saada rakkauden voimalla ihmeitä aikaan. Tyhmä ja naiivi ihminen? En ole kukaan arvostelemaan toisia. Olen epätäydellisistä epätäydellisin, mutta sen kanssa on elettävä.

SILTI- silti en luovu siitä, että yrittäisin auttaa muita omalla pienellä tavallani ja osallani.

Ja lopulta, kukaan täällä ei ole täydelllinen ja siinäpä juuri ihmiselämän ihanuus ja kurjuus. BLAAH. Onneksi tällaista viestiä ei lue loppuun muut kuin sinä. Sinä.

• 000

0

0

0

• tuollaisia

ilkeilykirjoituksia vois jättää kokonaan kirjoittamatta? Keneen ne sit ikinä kohdistuukin, ei sillä väliä.. Tuostahan näkee kuka tahansa et se on pelkkä provo. Ihan naurettavaa touhua.

• vielä sanoa

ihmetykseni siitä, että miten ihmeessä ihmisten kirjoituksista päätellen narsisteja on joka puolella, vaikka todellisuudessa niitä on todella pieni osuus väestöstä.

Oisiko kenties itsessä, ihmisten ymmärtämisessä, ihmisten tulkitsemisessa ja oman vastuun ottamisessa tilanteisiin nähden jotain vikaa? Jos syyttelee muita noin...
      Vai onko se sitä, että narsistit ei ikinä ole itsetuhoisia ja kun sanot toista narsistiksi, niin voit käyttäytyä vaikka kuinka huonosti sitä kohtaan, kun
      a) se ei siitä välitä, se on narsisti
      b) se ansaitsee sen, se on narsisti

ja kun se on narsisti, itsessään ei ole mitään vikaa. On vain viaton uhri, hyvyyden perikuva. Ja toista voi painaa sen varjolla alas.

Nyt joku varmaan kommentoi, että ihan kukkua, kyllä mun ex-aviomies-narsisti oli joskus itsetuhoinen!! Niin......

Korjaan puolestasi tuon mitä kirjoitit parempaan muotoon:
      "On varmaan niinkin, että olen ollut ihastunut mielikuvaan sinusta. Jossain määrin, mutta mielummin tietäisin kaiken sinusta ja olisin ihastunut sinuun. Oikea ihminen on parempi kuin typerät mielikuvat. Toisaalta tiedän kyllä sinut, ja haastavan sekä ihanan luonteesi. Pidän sinusta ihmisenä. En ole riippuvainen tästä netissä kirjoittelusta - sinusta ehkä olen. Vaikka ei rakkaus ole riippuvuutta, muuta kuin vähän. Sen verran että tietää haluavansa toisen lähelleen. Olen ajatellut niin, että sinä olet auttanut minua oivaltamaan jotain niin suurta, että sanat eivät riitä, enkä siitä tässä puhu. Olen halunnut osaltani auttaa sinua oivaltamaan samat jutut.
      Sinulle olisi hyväksi puhdistua ja kuoriutua kuin Feenix-lintu. Arvostan monia asioita ihmisissä. En yksittäisiä piirteitä, vaan sitä millaisia he ovat kokonaisuuksina - siihen sinussakin ihastuin joskus kaaaauan sitten.
      Vahvuus ei ole sitä, että on toisille ilkeä kovapää, eikä halua muuksi muuttua. Kaukana siitä. Sinä et ole ilkeä, joskus pelkäät vain. Niin me kaikki joskus. Sinä olet vahva, koska tunnet. Joskus toivoisin, että tahtoisit käsitellä asioita. Etenkin toivoisin, että tahtoisit tehdä niin minun kanssani. Voisimme käsitellä ongelmiamme yhdessä. Olet lujatahtoinen, koska et ole luovuttanut elämän kanssa. Ehkä joskus olet joutunut tekemään paljon töitä itsesi kanssa, että olet selvinnyt siihen pisteeseen, missä nyt olet.
      Kukaan ei ole ongelmaton. Mutta sitä varten läheiset ihmiset ovat, että heidän kanssaan voi hiljalleen opetella rakastamaan itseään lempeästi hyväksyen. Ammattiapu ei ole aina paras vaihtoehto, paras on kasvaa yhdessä toisen kanssa ongelmiin tarttuen ja niitä selvittäen. Olen ollut naimisissa kanssasi - kuvitelmissani - ja aina vaikeuksien tullen pitänyt kiinni sinusta entistä lujemmin. En tiedä mitä haluat elämältä, ehkä olet tyytyväinen itseesi ja elämään. Okei, oikein hyvä - niin kauan kuin et satuta itseäsi.

Rakkaudella."

• *sivusta vaan*

huomattavasti enemmän järkeä ja sisältöä kuin alkuperäisessä tekstissä. Aikuisen ja tunneälyä omaavan ihmisen kirjoittama.

• Kirjoita itsestäsi mitään

Kriittistä:)
        Mutta ei kukaan muukaan täällä tai ainakin helvetin harvat.

• versio kuin

omani. Olisipa asiat niin. En vaan usko siihen, mutta toivon, että löydät sen ihmisen, jonka kanssa sinun on hyvä olla ja kasvaa ihmisenä.

• Ap. kirjoitus liippasee hieman

minua. Kohtasin sinut tänään ja olit alakuloinen. Toimit kasvottomasti, et ollut rehellinen minulle. Sanojani väännellään jatkuvasti ilkeiksi, luot/luotte narsistista kuvaa tuntemattomasta ihmisestä, uskot toisten ihmisten tarinoita, mutta et kysy minulta suoraan mitään, miten asiat menevät. Lue edellinen vastaus tarkkaan, se kertoo minun sisäisestä maailmasta. Tämä maailma on feikkiä, kuka tahansa voi olla monitorin takana....

• naiselle ja

inne päin?

• Anterolle

Taavettiin.

• miehelle
        Anterolle kirjoitti:

Taavettiin.

meni ainakin...?:)

• lämmin kirjoitus

Ilkeä kovapää? Mitäs ilkeää sitte tein... Ehkä kysyin sua ulos ja aiheutin sulle "noloja tilanteia". Itse mua tuijottelit pitkään, vaikka rivien välistä sai luka "älä unta näe", jotta sain sitte olla itse nolona.

• ed.

mulla tosiaan ongelma, ainakin oikolukuongelma...

• ja ..

hellät tunteet !!

Ihanaa piilovittuilua ja vielä rakkaudella, heh.

Oisit pitänyt paskan sisälläsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe