HELB norm työpvät??

Kerro totuus asiasta

Niin olen kuullut vaan huhuja että esim HLBB:n
kuskit joutuvat tekemään 2osaista työpäivää..
Esim Aloitus klo 04.45> ajoa aamuruuhkan loppuun
> päivätauko n4 tuntia >iltaruuhka-ajo alkaa
n 14.?? >työpäivä loppuu n klo18.??
Onko minulle syötetty pajunköyttä,vai olenko lähellä totuutta?

18

1835

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinpäniiin

Näin se on Helbillä. On myös pohjolan liikenteellä tietääkseni joku kolmen tunnin tauko. Veolia/Concordia/Westend normi palkaton safkis korkeintaan 1h15min. Ylimenevältä osalta saa jo palkkaa vaikka sormia pyörittelisi.

• mievain

Ei se Helbinkään kaksiosainen ihan palkatta mene. Ruuhkavuoroa ajavat saavat peruspalkkaan 12% lisää.

• Sami Tie
        mievain kirjoitti:

Ei se Helbinkään kaksiosainen ihan palkatta mene. Ruuhkavuoroa ajavat saavat peruspalkkaan 12% lisää.

Helbillä on myös paljon parempia sarjoja kuin Concordialla tai Pohjolalla, itse olen ollut Helbillä kaksi vuotta ja sitä ennen kilpailijoilla 10 vuotta, Helbillä sain vaaleissa arkisarjan aamu alkaa kello 5-6 ja loppuu kello 13.30-15.00 ja iltavuoro kello 12-22 välillä ja joka toinen lauantai töitä, joka toinen viikonloppu vapaa, Concordialla ja Pohjolalla päivät oli paljopn pitempiä, paitsi joskus oli 4. tunnin vuoro joka oli kusetusta kun ylitöihin pyydettiin puolipakolla! Yhtään inhimillistä työpäivää en kilpailijoilla ole ajanut, mutta Helbillä kyllä!

• muistelee menneitä
        Sami Tie kirjoitti:

Helbillä on myös paljon parempia sarjoja kuin Concordialla tai Pohjolalla, itse olen ollut Helbillä kaksi vuotta ja sitä ennen kilpailijoilla 10 vuotta, Helbillä sain vaaleissa arkisarjan aamu alkaa kello 5-6 ja loppuu kello 13.30-15.00 ja iltavuoro kello 12-22 välillä ja joka toinen lauantai töitä, joka toinen viikonloppu vapaa, Concordialla ja Pohjolalla päivät oli paljopn pitempiä, paitsi joskus oli 4. tunnin vuoro joka oli kusetusta kun ylitöihin pyydettiin puolipakolla! Yhtään inhimillistä työpäivää en kilpailijoilla ole ajanut, mutta Helbillä kyllä!

AKT:n sopimuksella ajavilla taloilla on kutakuinkin samanlaiset päivät kuin Helbin kehumat päivät.

• abcd...
        muistelee menneitä kirjoitti:

AKT:n sopimuksella ajavilla taloilla on kutakuinkin samanlaiset päivät kuin Helbin kehumat päivät.

Ajan concordialla vain arkisin ja viikonloput vapaat. Iltaviikkoa ja aamuviikkoa. Kaksi 10h päivää mahtuu kahteen viikkoon ja muuten on sitten 4-8h päiviä. Onks olemassa jotain ylitöitäkin? Olen vielä suht tuore kuski, mutta ei tässä toistaiseksi ole ainakaan niskalimassa joutunut ajamaan.

ps. jättäkää se "pukevan aita" rauhaan kun se on taas kerran hkr miesten ansiosta pystyssä. :D

• Tammen Jori
        abcd... kirjoitti:

Ajan concordialla vain arkisin ja viikonloput vapaat. Iltaviikkoa ja aamuviikkoa. Kaksi 10h päivää mahtuu kahteen viikkoon ja muuten on sitten 4-8h päiviä. Onks olemassa jotain ylitöitäkin? Olen vielä suht tuore kuski, mutta ei tässä toistaiseksi ole ainakaan niskalimassa joutunut ajamaan.

ps. jättäkää se "pukevan aita" rauhaan kun se on taas kerran hkr miesten ansiosta pystyssä. :D

Ajan Akt.n sopparilla Pk-seudulla yrityksen nimeä en mainitte, mutta päivät on 12. tuntia sidonnaisuudeltaan usein, esim ajopäivä 10 tuntia ja sitten kahden tunnin tauko, josta osa maksetaan, mutta ei lyhennä työaikaa, eli olen kiinni usein aamu viidestä ilta viiteen tai likelle kuutta, välillä on sitten 4. tunnin päivä ja se alkaa miten sattuu, olen väsynyt ja en jaksa miettiä asiakaspalvelua ja kolareitakin on tullut.

• helpommin
        Tammen Jori kirjoitti:

Ajan Akt.n sopparilla Pk-seudulla yrityksen nimeä en mainitte, mutta päivät on 12. tuntia sidonnaisuudeltaan usein, esim ajopäivä 10 tuntia ja sitten kahden tunnin tauko, josta osa maksetaan, mutta ei lyhennä työaikaa, eli olen kiinni usein aamu viidestä ilta viiteen tai likelle kuutta, välillä on sitten 4. tunnin päivä ja se alkaa miten sattuu, olen väsynyt ja en jaksa miettiä asiakaspalvelua ja kolareitakin on tullut.

Aika usein nykyisin on viikossa 3kpl 10h päiviä ja 2kpl n.5h päviä.
        Ja jos väsyttää liikaa niin voi hakea sairaslomaa.

• ralliraiski
        helpommin kirjoitti:

Aika usein nykyisin on viikossa 3kpl 10h päiviä ja 2kpl n.5h päviä.
        Ja jos väsyttää liikaa niin voi hakea sairaslomaa.

Viikossa 3kpl 10h päiviä niin saisimme olla sairaslomalla jatkuvasti. Paitsi tietysti lukuunottamatta noita 5h.päiviä. Se kyllä järjestyisi jos pitkiä päiviä yritettäisiinkin tuputtaa.

• ei ole tottuneet
        ralliraiski kirjoitti:

Viikossa 3kpl 10h päiviä niin saisimme olla sairaslomalla jatkuvasti. Paitsi tietysti lukuunottamatta noita 5h.päiviä. Se kyllä järjestyisi jos pitkiä päiviä yritettäisiinkin tuputtaa.

Taitaa olaa niin että kun Helbin kuskit joutuu tekemään töitä niin sairastuvat heti pelkästä ajatuksesta.

• Kaupunki-Stadi

Helbin sopimus on parempi kuin AKT:N sopimus, ajoin aiemmin AKt:n sopparin yhtiössä ja talon henki oli huono, päivät älyttömän pitkiä, eivät sovi kaupunkiliikenteeseen, tuommoisen 10-11 tuntia kun vääntää Stadissa bussia on kuin märkä rätti päivän jälkeen, ajan Helbillä nyt j apaljon paremmin jaksan, vaikka töitä tehdään täälläkin toisissaan ja liksassa ei isoja eroja ole kun Helbin lisät paremmat ja Helbin vuosiloma pitempi kuin AKT:n sopparin vuosiloma.

• menneitä

Eipä enää ole pitkiä päiviä AKT:n sopimuksella ajavilla mutta liksa on parempi.

• aaakkktt
        menneitä kirjoitti:

Eipä enää ole pitkiä päiviä AKT:n sopimuksella ajavilla mutta liksa on parempi.

Kohta pääsette pitkälle lomalle kun hebulin tämän vuoden rahat loppuu ennen kesää.Ja ensi vuonna töihin kyllä hebulissa lomaa riittää tulee yli puolen vuoden PALKATON LOMA= HYVÄ ETU!! Eiks vaan hebulin pösilöt.

• Asiakapalvelija CBF
        aaakkktt kirjoitti:

Kohta pääsette pitkälle lomalle kun hebulin tämän vuoden rahat loppuu ennen kesää.Ja ensi vuonna töihin kyllä hebulissa lomaa riittää tulee yli puolen vuoden PALKATON LOMA= HYVÄ ETU!! Eiks vaan hebulin pösilöt.

Sontaaa Sontaa Itte ajoin Helbillä ja Hkl:llä monta vuotta ja erehdyin lähtemään Concordialle, pentele eivät ottaneet meikäläistä takasin Helbille kun en kumarte ketään, nyt ajan Concordialla ja suoraan sanottuna ottaa pannuun, tää on huono talo, yhteishenki on alhaalla, päivät pitkiä, joutuu ajamaan keskustan linjoja, vaikka piti olla idässä, pomot ei ole mitään ruudinkeksijöitä täällä ja kaiken lisäksi olen nähnyt helbillä ajamassa eläkeläisiä, vaan mua ei ottaneet, eräskin poromies lapista ajelee helbillä vaikka eläke juoksee,, paskat tämä Akt-sopimus on syvältä pimeästä reiästä ja näkeehän sen näiden kuljettajien tasostakin, mä en enään duunikavereille puhukaan mitään kun ei ne ymmärrä, pitäsi piirtää.

• katkeralle..
        Asiakapalvelija CBF kirjoitti:

Sontaaa Sontaa Itte ajoin Helbillä ja Hkl:llä monta vuotta ja erehdyin lähtemään Concordialle, pentele eivät ottaneet meikäläistä takasin Helbille kun en kumarte ketään, nyt ajan Concordialla ja suoraan sanottuna ottaa pannuun, tää on huono talo, yhteishenki on alhaalla, päivät pitkiä, joutuu ajamaan keskustan linjoja, vaikka piti olla idässä, pomot ei ole mitään ruudinkeksijöitä täällä ja kaiken lisäksi olen nähnyt helbillä ajamassa eläkeläisiä, vaan mua ei ottaneet, eräskin poromies lapista ajelee helbillä vaikka eläke juoksee,, paskat tämä Akt-sopimus on syvältä pimeästä reiästä ja näkeehän sen näiden kuljettajien tasostakin, mä en enään duunikavereille puhukaan mitään kun ei ne ymmärrä, pitäsi piirtää.

ukolle ei voi kuin suositella jälkiaborttia.. Sillä se tuska helpottaa.

• pl-kuski

Pohjolan Liikenteellä on pääsääntöisesti päivät 6-18 ja välissä 3 tunnin palkallinen tauko. Firmassa on hienot laatustandardit, mutta kuljettajia ylempi porukka mm. liikennetoimistolla simputtavia mulkvisteja, edut ovat huonoja ja varikon taukotilat olemattomia. Linjat ovat niitä kaikkein ruuhkaisimpia mahdollisia, eli mm. Helsingin tupaten täydet 58 ja 64. Niitä on tosi kiva ajaa ruuhkassa, kun porukkaa on etusillalla asti!

Pasila tulee hyvin tutuksi ainakin Ilmalan varikolla töissä ollessa, hyvin samankaltaisia linjoja, ei vaihtelua. Firma myös harrastaa erittäin laajasti telibusseja, ei pääse lepäämään tavallista bussia ajaen hiljaisemmalla reitillä, vaan koko ajan ruuhkavuoroja teleillä. Bussit ovat kyllä tuoreita ja niistä pidetään huolta, eli hommat toimivat siinä suhteessa. Ruokala on Ilmalassa hyvä ja edullinen. Monet työkaverit asiallisia, eikä paljoa maahanmuuttajia. Siinä ne ainoat plussat sitten tulivatkin.

Onneksi en ole enää bussialalla, on se pk-seudulla sen verran raskasta ja kuluttavaa! Liikennettä on liikaa ja asiakkaita myös. Jos jossain bussia ajaisin, niin jotain maaseudun vakiovuoroa mieluummin. Taisipa kuitenkin jäädä oma bussialan tieni tähän, samaa sontaa kuin lehdenjako ja työ ruokakaupassa tai hamppariravintolassa. Ei ihme, että porukkaa lähtee koko ajan ja kokemattomia tulee tilalle liukuhihnalta kurssikeskuksista. Ehkä bussiala on ennen ollut erilaista tai AKT-firmoissa homma pissii alleen, tiedä häntä.

• Pitkä-Jussi

Onkohan kyseessä sama Lapin poronpurija, jota ennen eläkkeelle pääsyään ei paljon töissä nähty, saikut piti ja valitti aina työvuoroistaan, kun pääsi eläkkeelle ajaa nyt enemmän kuin työssä ollessaan koskaan, eläkerahatkin sille kerättiin ja moni tumma poika vedet silmissä anto papalle 2. euroa että pärjäis eläkkeellään, nyt ajaa ja syö muiden leipää, taitaa lapin mies olla sen tietyn kieron maaväen puolueen jäseniä ja sen puolueen päämieshän on saanut kovasti julkisuutta naisjutuillaan ja eläkepommeillaan.

• ralliraiski
        Pitkä-Jussi kirjoitti:

Onkohan kyseessä sama Lapin poronpurija, jota ennen eläkkeelle pääsyään ei paljon töissä nähty, saikut piti ja valitti aina työvuoroistaan, kun pääsi eläkkeelle ajaa nyt enemmän kuin työssä ollessaan koskaan, eläkerahatkin sille kerättiin ja moni tumma poika vedet silmissä anto papalle 2. euroa että pärjäis eläkkeellään, nyt ajaa ja syö muiden leipää, taitaa lapin mies olla sen tietyn kieron maaväen puolueen jäseniä ja sen puolueen päämieshän on saanut kovasti julkisuutta naisjutuillaan ja eläkepommeillaan.

On se se sama paskanjauhaja joka itki saatuaan niitä lisävuosia ja vannoi ettei tee enää minuuttiakaan työtä kun pääsee eläkkeelle ja rehvasteli vielä eläkepaperia hakiessaan että nyt tämäpoika othaa lophuthilin. Samaan hengenvetoon pestautui tuntityöläiseksi.
        Täytyy sanoa että huonosti on maaväen puolueen naistennaurattaja hoitanut aisankannattajansa asioita kun vanhoilla päivillään joutuu äänestäjänsä lisätyötä tekemään. On se vähän kuin omat koirat purisi.
        Mutta kuulin kerran jonkun hänelle vitsailevan että ei se vaikka on miten ison talon poika mutta kun ei ole rahaa niin ei ole rahaa... siinä se.

• Wanha Gusgi

Työpäivän kokonaispituus on nyt 12 tuntia.

Normaalisti tässä töitä tehdään. Kahdessa viikossa tehdään 80 tuntia. Sen verta yleensä muuallakin tehdään duunia. Sen takuu-liksan saa vaikka jäisi tunnit vajaaksi.
      Kun istuun rupee niin tekee sitä samalla kertaa ja vähällä vaivalla vähän pitemmänkin päivän. Viikossa voi olla sitten kolmekin vaparia.

Sitten pitää ottaa huomioon nämä työajan lyhennysvapaat. Nekin on mahdottoman mukavat olemassa. Palkallista vapaata kun ovat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5465
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2326
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1860
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      145
      1761
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1585
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      33
      1513
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1378
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1117
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      222
      1008
    Aihe