Miksi olette ainoat oikeat?

Sen käsityksen olen saanut, että opinne mukaan vain lestadiolaiset pelastuvat. Entä mikä teidän eri suunnistanne on se ainoa oikea vai ovatko kaikki?

Luin äskettäin liikkeestänne eronneen henkilön pitkän lehtikirjoituksen. Minusta liikkeessänne on hyvää paljon. Se on elämäntapa ja liikkeeseen kuuluvat ovat sopeutuneet siihen ja saavat siitä ohjenuoran elämälleen. Ihmettelen silti, miksi pidätte itseänne ainoina, jotka pelastuvat. Olenko saanut väärän käsityksen?

Minä olen Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Krituksen Kirkon jäsen (mormoni). Meilläkin on uskonto elämäntapa tiettyine sääntöineen kuten teilläkin. Pidämme kirkkoamme palautettuna Kristuksen kirkkona ja ainoana oikeana.

41

1326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leevi´

VOK=Virallisten Oikeassaolijoiden Klubi.

Ettäs sen nytten tiedätte.

• !Hallelujaa

Älä yleistä!

Jeesus on tie Jumalan valtakuntaan. Lestadiolaiset ovat luterilaisia vakaumukseltaan, mutta joukkoomme on eksynyt, aivan johtopaikoille asti, "vain me" harhan vallassa eläviä.

Jos olet Jeesukseen uskova tunnustava kristitty (siis ei-lesta), niin tämän lestadiolaisten väärän opetuksen seurakunnasta ei pitäisi mitenkään häiritä sinua. Iloitaan kaikki kristityt yhdessä, hallelujaa kiitos Jeesus!!

• Jalmari

Mitähän tuo meidän yhteinen ainoa Jumalamme mahtaa kirjoitella siihen suureen kirjaansa, kun te riitelette kuka on oikea Jumalan käskyjen ja toiveiden täyttäjä. Ensiksi sanon, minä en ainakaan. Mutta epäilen suuresti, että teiskä "oikea oppisista" kuulutte sitten mihin itsekkääseen lahkoon tahansa, ei Herrallemme ole paljon iloa.

Ainoastaan joka lähetystyötä tekee, se kantaa vain hedelmää Herramme puutarhaan. Ei toistemme panettelu, eikä itsekkyys.

• !Hallelujaa
        Jalmari kirjoitti:

Mitähän tuo meidän yhteinen ainoa Jumalamme mahtaa kirjoitella siihen suureen kirjaansa, kun te riitelette kuka on oikea Jumalan käskyjen ja toiveiden täyttäjä. Ensiksi sanon, minä en ainakaan. Mutta epäilen suuresti, että teiskä "oikea oppisista" kuulutte sitten mihin itsekkääseen lahkoon tahansa, ei Herrallemme ole paljon iloa.

Ainoastaan joka lähetystyötä tekee, se kantaa vain hedelmää Herramme puutarhaan. Ei toistemme panettelu, eikä itsekkyys.

Sinulleko meidän tässä pitäisi alkaa tuottamaan iloa?

Unohda Jalmari koko juttu, ja tule alas sieltä temppelin harjalta. Jumala osaa kyllä itse hoitaa omat asiansa, ilman Jalmarin apua.
        Hän valitsee kenet hän valitsee kysymättä neuvoa Jalmarilta.

Jumala on Raamatussa ilmoittanut tahtonsa olevan se, että me hänen poikansa Jeesuksen Kriustuksen sovitustyön uskomme omakohtaisesti ja kastetaan
        Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimessä.

Tämä totuus ei pala tulessakaan eikä muutu "jalmareiden" soperruksien voimasta miksikään. Hallelujaa kiitos Jeesus!!!

• Jalmari
        !Hallelujaa kirjoitti:

Sinulleko meidän tässä pitäisi alkaa tuottamaan iloa?

Unohda Jalmari koko juttu, ja tule alas sieltä temppelin harjalta. Jumala osaa kyllä itse hoitaa omat asiansa, ilman Jalmarin apua.
        Hän valitsee kenet hän valitsee kysymättä neuvoa Jalmarilta.

Jumala on Raamatussa ilmoittanut tahtonsa olevan se, että me hänen poikansa Jeesuksen Kriustuksen sovitustyön uskomme omakohtaisesti ja kastetaan
        Kristukseen Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimessä.

Tämä totuus ei pala tulessakaan eikä muutu "jalmareiden" soperruksien voimasta miksikään. Hallelujaa kiitos Jeesus!!!

Ensiksi en voi tulla temppelin harjalta alas. Minun on pidettävä sinua ettet putoa täältä tuonne alas. Siellä voi olla se tulinen pätsi.

Sitähän minä juuri toitotan, että kyllä Jumala hoitaa meidän asiamme ilman rääkkymisiämme.

Tuon saman saman totuudessa palavan sovitustyön kertomuksen olet sisältänyt itseesi niin täysin, että et voi muuta kuin hokea sitä joka tilanteessa kun on paha olla.

Mitä tulee taas tuohon Jumalan neuvoa minulta kysymykseeen, ei Hassuhallelujaa pieni. Se on toisippäin, minä joudun joskus häneltä sitä neuvoa kysymään. Mutta sinä oletkin sellainen mamselli, että sinä et neuvoja tarvitse edes Jumalaltasikaan. Vai oletko koskaan tällä palstalla ollut niin kuin kysyvällä puolella? Mutta minäpä syntisäki, kaikkien "uskovaisten"
        selkään koputtelija olen. Nyt kyllä alan sopertaa... voi voi

• !Halleluja
        Jalmari kirjoitti:

Ensiksi en voi tulla temppelin harjalta alas. Minun on pidettävä sinua ettet putoa täältä tuonne alas. Siellä voi olla se tulinen pätsi.

Sitähän minä juuri toitotan, että kyllä Jumala hoitaa meidän asiamme ilman rääkkymisiämme.

Tuon saman saman totuudessa palavan sovitustyön kertomuksen olet sisältänyt itseesi niin täysin, että et voi muuta kuin hokea sitä joka tilanteessa kun on paha olla.

Mitä tulee taas tuohon Jumalan neuvoa minulta kysymykseeen, ei Hassuhallelujaa pieni. Se on toisippäin, minä joudun joskus häneltä sitä neuvoa kysymään. Mutta sinä oletkin sellainen mamselli, että sinä et neuvoja tarvitse edes Jumalaltasikaan. Vai oletko koskaan tällä palstalla ollut niin kuin kysyvällä puolella? Mutta minäpä syntisäki, kaikkien "uskovaisten"
        selkään koputtelija olen. Nyt kyllä alan sopertaa... voi voi

suuruudenhulluutesi on aivan käsin kosketeltavaa. Olet tarjoamassa itseäsi minulle vapahtajaksi! Kiitos vaan tarjouksesta, mutta en ota sitä vastaan koska Jeesuksen tarjous on verrattomasti parempi.

• Jalmari
        !Halleluja kirjoitti:

suuruudenhulluutesi on aivan käsin kosketeltavaa. Olet tarjoamassa itseäsi minulle vapahtajaksi! Kiitos vaan tarjouksesta, mutta en ota sitä vastaan koska Jeesuksen tarjous on verrattomasti parempi.

jo sille raiteille, että sinäkin alat yksinkertaisuudellasi olemaan tasollasi. Minä olen edelleen sinun teppelisi harjalla.

Enhän minä toki voi sinua täältä pudottaa. Sinulla kun on tuo paha sisu vielä tallella.
        Sitä tarvitaakin jos synti rupee enemmän tuuppimaan alaspäin. Ei se pitkä putous, vaan se äkkipysähdys. Se sattuu!

Hyvää yötä Hallelujaa!

• !Hallelujaa
        Jalmari kirjoitti:

jo sille raiteille, että sinäkin alat yksinkertaisuudellasi olemaan tasollasi. Minä olen edelleen sinun teppelisi harjalla.

Enhän minä toki voi sinua täältä pudottaa. Sinulla kun on tuo paha sisu vielä tallella.
        Sitä tarvitaakin jos synti rupee enemmän tuuppimaan alaspäin. Ei se pitkä putous, vaan se äkkipysähdys. Se sattuu!

Hyvää yötä Hallelujaa!

Sinun tarjouksillesi ja epäterveille arvioillesi minusta en anna pennikään arvoa.

Minulla on Jumalan sana, on Kristuksen eläväksi tekevä evankeliumi ja elävä usko Kristukseen, olen Jumalan lapsi ja Kristuksen kanssa taivaan perillinen. Hallelujaa kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi!

Tyhjänjauhajat älkää enää vaivautuko kylvämään epäuskon ja ihmisoppien puuduttavia myrkkyjänne!

• Jalmari
        !Hallelujaa kirjoitti:

Sinun tarjouksillesi ja epäterveille arvioillesi minusta en anna pennikään arvoa.

Minulla on Jumalan sana, on Kristuksen eläväksi tekevä evankeliumi ja elävä usko Kristukseen, olen Jumalan lapsi ja Kristuksen kanssa taivaan perillinen. Hallelujaa kiitos Jeesus sinun rakkaudestasi!

Tyhjänjauhajat älkää enää vaivautuko kylvämään epäuskon ja ihmisoppien puuduttavia myrkkyjänne!

ei kanna hedelmää. Suurudenhullu ja yksinkertainen ei sovi koskaan yhteen. Minä suuruudenhulluna voisin tämä raakkumisen lopettaa jos vai sinä yksinkertaisuudella sen hyväksyisit. Ei kai täällä mmeitä ainaisia hapannaamoja tarvita.

• !Hallelujaa
        Jalmari kirjoitti:

ei kanna hedelmää. Suurudenhullu ja yksinkertainen ei sovi koskaan yhteen. Minä suuruudenhulluna voisin tämä raakkumisen lopettaa jos vai sinä yksinkertaisuudella sen hyväksyisit. Ei kai täällä mmeitä ainaisia hapannaamoja tarvita.

Ei tämä ole ollut missään vaiheessa keskustelua.

Olet pelkkä ylimielinen höpöttäjä, joka ei ymmärrä kristinuskosta edes perusasioita, mutta sohlata vaan täytyy. Ja mikäs siinä, puhu mitä lystäät, kunhan et sekaannu minun viesteihini ja avauksiini, tila on vapaa sinullekin.

• Jalmari
        !Hallelujaa kirjoitti:

Ei tämä ole ollut missään vaiheessa keskustelua.

Olet pelkkä ylimielinen höpöttäjä, joka ei ymmärrä kristinuskosta edes perusasioita, mutta sohlata vaan täytyy. Ja mikäs siinä, puhu mitä lystäät, kunhan et sekaannu minun viesteihini ja avauksiini, tila on vapaa sinullekin.

Hölöttää me osaamme kumpikin, siksi tämä onkin jopa hauskaa. Mitä taas tulee minun kristinuskon perusasioden tuntemukseen. Ymmärrän sen, ettei tappaa saa, huorin ei saa tehdä ainakaan niin, että uskonsisaret tai veljet sen tietää, vanhempia pitää aina kunnioittaa, niin kuin sinä minua, varastaa ei saa, pyhäpäivää pitäis pyhittää, mutta sekin on mennyt nyt ketuille "meillä uskovaisillakin". Nämä on pääsäännöt. Ja jos sattuu hairahtamaan synnin polulle, voi pyytää anteeksi Jumalaltansa iltaisian. Ja tietysti myös lähimmäiseltään ketä on panetteluillaan tai teoillaan loukannut, kuten sinä voi pyytää anteeksi minulta.
        Tuo sekaantuminen toisten viesteihin on muuten molempipuolista. Että tila on vapaa sinullekkin.

ps. On oikein kehittävää ja huvittavaa jatkaa keskustelua itsensä alimielisen kanssa. Rääkkymiin.

• mielelläni

Ei sitä vielä tiedä pelastunko minä tai sinä, se pelastuu Raamatun mukaan kuka pysyy uskossa vahvana loppuun asti.
      Katselin kun erotetu vanhoilliset esittivät näkökantojaan TV:ssa, ei kannata ylpeillä, vielä se pirun vaikutaa meidänkin keskuudessa!!!

• !Hallelujaa

...mutta ei missä tahansa uskossa.

Monilla ei ole hajuakaan siitä MIHIN heidän tulisi uskoa? Joka puolelta kuuluu äänekästä
        kutsuhuutoa,...

...!tulkaa meille meillä on taivaan ovi! Jeesus on meidän kassakaapissamme ja avaimet ovat YKSIN meillä.

Onko se ihme että Raamatusta vain joitakin paloja omaan korvasyyhyynsä poimineet herätysliikkeet päätyvät lopulta metsään miljoonien eri haasteiden ja koko ajan muuttuvan infrastruktuurin edessä.

Meitä eivät pelasta tavat ja tottumukset.
        Meitä eivät pelasta sadat erilaiset jumalanpalvelusmenot.
        Meitä eivät pelasta eri nimiset kirkot ja herätysliikkeet, eivät sittenkään vaikka uskottelevat itselleen ja väelleen olevansa ainoa oikea ja erehtymätön seurakunta. Paavi ensimmäisena ja muut perässä, paavin väärää seurakuntaoppia matkien.

Kuten Luther sanoo, kaikkia kristitytyjä kutsutään yhdeksi seurakunnaksi sen tähden, koska...
        Jumala on yksi
        Kristus on yksi
        Pyhä Henki on yksi
        Jumalan sana on yksi
        Pyhät Sakramentit on yksi.

Joka uskoo ja kastetaan se pelastaa, ei mikään mikä on naisesta ja miehestä syntynyt, pelasta ihmistä.

VAIN JEESUS PELASTAA!!

Hallelujaa kiitos Jeesus!

• mutta missä sitten
        !Hallelujaa kirjoitti:

...mutta ei missä tahansa uskossa.

Monilla ei ole hajuakaan siitä MIHIN heidän tulisi uskoa? Joka puolelta kuuluu äänekästä
        kutsuhuutoa,...

...!tulkaa meille meillä on taivaan ovi! Jeesus on meidän kassakaapissamme ja avaimet ovat YKSIN meillä.

Onko se ihme että Raamatusta vain joitakin paloja omaan korvasyyhyynsä poimineet herätysliikkeet päätyvät lopulta metsään miljoonien eri haasteiden ja koko ajan muuttuvan infrastruktuurin edessä.

Meitä eivät pelasta tavat ja tottumukset.
        Meitä eivät pelasta sadat erilaiset jumalanpalvelusmenot.
        Meitä eivät pelasta eri nimiset kirkot ja herätysliikkeet, eivät sittenkään vaikka uskottelevat itselleen ja väelleen olevansa ainoa oikea ja erehtymätön seurakunta. Paavi ensimmäisena ja muut perässä, paavin väärää seurakuntaoppia matkien.

Kuten Luther sanoo, kaikkia kristitytyjä kutsutään yhdeksi seurakunnaksi sen tähden, koska...
        Jumala on yksi
        Kristus on yksi
        Pyhä Henki on yksi
        Jumalan sana on yksi
        Pyhät Sakramentit on yksi.

Joka uskoo ja kastetaan se pelastaa, ei mikään mikä on naisesta ja miehestä syntynyt, pelasta ihmistä.

VAIN JEESUS PELASTAA!!

Hallelujaa kiitos Jeesus!

Voiko kirkon uskovat tulla pelastettua, ne taitavat kuitenkin hiukan naukkailla ja kuitenkin uskovat.
        Siellä kuitenkin on kirkon ovet levällään onko se sama kuin taivaan ovi. Jos Juutalaiset olisivat uskoneet moosesta niin he olisivat tulleet autuaiksi, näin minä ainakin uskon. Mutta mitenkä tämä kirkko kansa tuleeko sekin autuaaksi jos se uskoo pappia joka on Luterialainen.

• teutatess
        mutta missä sitten kirjoitti:

Voiko kirkon uskovat tulla pelastettua, ne taitavat kuitenkin hiukan naukkailla ja kuitenkin uskovat.
        Siellä kuitenkin on kirkon ovet levällään onko se sama kuin taivaan ovi. Jos Juutalaiset olisivat uskoneet moosesta niin he olisivat tulleet autuaiksi, näin minä ainakin uskon. Mutta mitenkä tämä kirkko kansa tuleeko sekin autuaaksi jos se uskoo pappia joka on Luterialainen.

Vaan Jeesuksen Kristuksen uskossa, ei myöhäisempien aikojen, vaan Luterialaisen kirkon uskossa, ja sata varmasti ei kaikki mutta jotkut, jotka ymmärtävät että se ovi on Jeesus, ei minkään kirkon, sillä Jeesus on sanonut, minä olen ovi taivaaseen.( Lammasten huoneeseen ).

Joka tämän ymmärtää, se pääsee armosta, vaan ei ansiosta sillä ei kukaan paitsi Jeesus, ole ansiosta vanhurskautta saanut. Aivan jos (Juutalaiset) Israeliläiset, jos he olisivt uskoneet Moosesta , aivan muttako ei he sai9vat vaeltaa erämaata 40 vuotta .

Kirkon jutska menee sillä lailla, että se ei pelasta kansaa jos se uskoo pappia (leipäpappia), vaan jos pappi on Tosiuskovainen silloin häneen voi uskoa , sellainen USKO joka lähtee raamatusta Jumalan sana ja Vapahtajaan.
        Jos sinä uskot Jeesuksen Jumalan Pojaksi, sinä pelastut.

• !Hallelujaa
        mutta missä sitten kirjoitti:

Jumala yksin on vanhurskas, hän vanhurskauttaa jokaisen jolla on usko Kristukseen. Älä sinä vaivaudu jakamaan Jumalalle neuvojasi, hän osaa kyllä hommansa.

• mutta mutta...

Se käytännöössä toimivuuden osoitus ja näyttö, se niiltä kaikilta puutuu.

Se jossa kaikki kristuksen omat voisi elää keskinäisessä rakkaudessa ja huolenpidossa, jokaista jäsentä myöden yhtä olevasti ja ayhtä pitävästi, eli kaikilta osin Raamatun UT opetusten ja ohjeiden ja niiden kAIKILLE hyväksi ehtojen mukaisesti.

Ei ole sellasita kristuksesssa Jeesuksessa YHTENÄISTÄ seurakuntaa vielä tähän päivään mennessä löytynyt. Sitä ainoata TOTUUDEN mukaista, eli OIKEAA. Vain lukemattomasti eritavoin enemmän tai vähemmän vääriä ja vääristäviä.

Puolustaja.

• "Uskoton" sanotti...

jollei ollut Äitisrk,n es,lesta ainoassa oikeassa autuaaksi tekevässä uskossaan...
      Jumalaa , eikä muitakaan henkiolentoja ole kukaan nähnyt? jos on olisi kiva kuulla hänestä!Evoluutio on todistettavissa ainakin raamatun aikaperspektiivien suhteen..

• Eikö teillä ole mitään selkeää sanottavaa siitä, miksi juuri lestadiolaiset ovat ainoat oikeat? Uskoon vetoaminen ei todista mitään, sillä hyvin monet muutkin uskovat.

Se on kyllä jotain, että elää uskonsa mukaan. Niin monet lestadiolaiset tuntuvat elävän, mutta se ei osoita vielä perusteita olemiseta ainoita oikeita.

• !Hallelujaa

Avauksesi on tuulesta temmattu, lestadiolaiset eivät ole ainoita oikeita, eivätkä kaikissa asioissa edes kristinopillisesti tarkasteltuna oikeita.

On vain yksi oikeia, hän on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Tuliko asia nyt kyllin selväksi?

• !Hallelujaa kirjoitti:

Avauksesi on tuulesta temmattu, lestadiolaiset eivät ole ainoita oikeita, eivätkä kaikissa asioissa edes kristinopillisesti tarkasteltuna oikeita.

On vain yksi oikeia, hän on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Tuliko asia nyt kyllin selväksi?

Millä oikeutuksella sanot:
        "...lestadiolaiset eivät ole ainoita oikeita, eivätkä kaikissa asioissa edes kristinopillisesti tarkasteltuna oikeita."

Onko tosiaan niin, etteivät lestadiolaiset ole mielestään ainoita oikeita ja että vain he pelastuvat? Ellei näin ole, niin miksi yhteisönne on niin tiivis ja tuomitsee keskuudestaan eroavat. Voisiko joku asioista tietävä kertoa? - Tuo periaate on minusta ihan alkuseurakunnan mukaista. Silloinkin uskottiin yhteen ainoaan oikeaan evankeliumiin ja kirkkoon, jonka Kristus perusti ja jota apostolit johtivat hänen jälkeensä.

Tästä en ole samaa mieltä:
        "On vain yksi oikea, hän on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Tuliko asia nyt kyllin selväksi?"

Raamatun mukaan Jumala ei ole kolmiyhteinen Jumala, vaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme erillistä persoonaa ja olentoa. He ovat kylläkin yksi jumaluus, jota joskus sanottan yhdeksi Jumalaksi heidän yksimieliyytensä vuoksi.

Heidän erillisyytensä olentoina eikä vain persoonina ilmenee mm. näistä kohdista:
        Ap.t. 7
        55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]
        56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!" [Matt. 16:13 | Room. 8:34; Hepr. 12:2]
        Joh. 5
        19 Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika.
        Joh. 6
        38 Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan, vaan täyttämään lähettäjäni tahdon. [Joh. 4:34, 5:30]
        joh. 15
        24 Ellen olisi tehnyt heidän keskuudessaan tekoja, joita kukaan toinen ei ole tehnyt, he eivät olisi syyllisiä. Mutta nyt he ovat nähneet minun tekoni ja vihaavat sekä minua että Isääni.
        Matt. 19
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." [3. Moos. 18:5; Neh. 9:29; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
        Joh. 14
        28 Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
        Matt. 26
        39 Hän meni vähän kauemmaksi, heittäytyi kasvoilleen maahan ja rukoili: "Isä, jos se on mahdollista, niin menköön tämä malja minun ohitseni. Mutta ei niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä." [Hepr. 5:7,8 | Joh. 5:30]
        Matt. 27
        46 Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
        Fil. 2
        5 Olkoon teilläkin sellainen mieli, joka Kristuksella Jeesuksella oli.
        6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen [Joh. 1:1; 2. Kor. 4:4; Kol. 1:15; Hepr. 1:3]

• go to Utah
        Tapani1 kirjoitti:

"...lestadiolaiset eivät ole ainoita oikeita, eivätkä kaikissa asioissa edes kristinopillisesti tarkasteltuna oikeita."

Onko tosiaan niin, etteivät lestadiolaiset ole mielestään ainoita oikeita ja että vain he pelastuvat? Ellei näin ole, niin miksi yhteisönne on niin tiivis ja tuomitsee keskuudestaan eroavat. Voisiko joku asioista tietävä kertoa? - Tuo periaate on minusta ihan alkuseurakunnan mukaista. Silloinkin uskottiin yhteen ainoaan oikeaan evankeliumiin ja kirkkoon, jonka Kristus perusti ja jota apostolit johtivat hänen jälkeensä.

"On vain yksi oikea, hän on Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, Isä Poika ja Pyhä Henki. Tuliko asia nyt kyllin selväksi?"

Raamatun mukaan Jumala ei ole kolmiyhteinen Jumala, vaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme erillistä persoonaa ja olentoa. He ovat kylläkin yksi jumaluus, jota joskus sanottan yhdeksi Jumalaksi heidän yksimieliyytensä vuoksi.

Heidän erillisyytensä olentoina eikä vain persoonina ilmenee mm. näistä kohdista:
        Ap.t. 7
        55 Mutta Pyhää Henkeä täynnä Stefanos nosti katseensa taivasta kohti ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen, joka seisoi Jumalan oikealla puolella. [Luuk. 22:69]
        56 Hän sanoi: "Taivaat ovat avoinna minun silmieni edessä, ja Ihmisen Poika seisoo Jumalan oikealla puolella!" [Matt. 16:13 | Room. 8:34; Hepr. 12:2]
        Joh. 5
        19 Jeesus vastasi juutalaisille näin: "Totisesti, totisesti: ei Poika voi tehdä mitään omin neuvoin, hän tekee vain sitä, mitä näkee Isän tekevän. Mitä Isä tekee, sitä tekee myös Poika.
        Joh. 6
        38 Enhän minä ole tullut taivaasta tekemään oman tahtoni mukaan, vaan täyttämään lähettäjäni tahdon. [Joh. 4:34, 5:30]
        joh. 15
        24 Ellen olisi tehnyt heidän keskuudessaan tekoja, joita kukaan toinen ei ole tehnyt, he eivät olisi syyllisiä. Mutta nyt he ovat nähneet minun tekoni ja vihaavat sekä minua että Isääni.
        Matt. 19
        17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." [3. Moos. 18:5; Neh. 9:29; Hes. 20:11; Room. 10:5; Gal. 3:12]
        Joh. 14
        28 Kuulittehan, mitä sanoin: minä menen pois, mutta tulen taas teidän luoksenne. Jos rakastaisitte minua, te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän luo, sillä Isä on minua suurempi.
        Matt. 26
        39 Hän meni vähän kauemmaksi, heittäytyi kasvoilleen maahan ja rukoili: "Isä, jos se on mahdollista, niin menköön tämä malja minun ohitseni. Mutta ei niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä." [Hepr. 5:7,8 | Joh. 5:30]
        Matt. 27
        46 Yhdeksännen tunnin vaiheilla Jeesus huusi kovalla äänellä: "Eeli, Eeli, lama sabaktani?" Se merkitsee: Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
        Fil. 2
        6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen [Joh. 1:1; 2. Kor. 4:4; Kol. 1:15; Hepr. 1:3]

Toivottavasti et ala tuputtaa sitä mormonismiasi täällä. Ei kiinnosta meitä tippaakaan se Smithin harhanäky tai kai se todellinen oli, mutta saatanasta kumminki.

• go to Utah kirjoitti:

Toivottavasti et ala tuputtaa sitä mormonismiasi täällä. Ei kiinnosta meitä tippaakaan se Smithin harhanäky tai kai se todellinen oli, mutta saatanasta kumminki.

Sinulla kuten monilla muillakin on monia harhakäsityksiä.

Olen kysynyt, millä perustelette olevanne oikeassa uskossa ja kirkossa. Eipä ole vastausta tullut. Minusta kirkon tulisi olla sellainen kuin se oli alusssa.

Minulla on vankat perusteet uskoa olevani Kristuksen oikeassa kirkossa ja oikeassa opissa muutenkin. Ettekö osaa esittää omia perusteitanne? Kunnioitan lestadiolaisten elämäntapaa, sillä teille usonto on elämäntapa. Niin se on minulle ja muille aktiivisille mormoneillekin eli oikealla nimeltään myöhempien aikojen pyhille.

• anna olla
        Tapani1 kirjoitti:

Sinulla kuten monilla muillakin on monia harhakäsityksiä.

Olen kysynyt, millä perustelette olevanne oikeassa uskossa ja kirkossa. Eipä ole vastausta tullut. Minusta kirkon tulisi olla sellainen kuin se oli alusssa.

Minulla on vankat perusteet uskoa olevani Kristuksen oikeassa kirkossa ja oikeassa opissa muutenkin. Ettekö osaa esittää omia perusteitanne? Kunnioitan lestadiolaisten elämäntapaa, sillä teille usonto on elämäntapa. Niin se on minulle ja muille aktiivisille mormoneillekin eli oikealla nimeltään myöhempien aikojen pyhille.

anna olla

• Voiiih huh huh
        !Hallelujaa kirjoitti:

Pimeä vastaus, taisi kysymys olla liian vaikea.

• teutatess
        Tapani1 kirjoitti:

Ap.t. 7
        Joh. 5
        Joh. 6
        joh. 15
        Matt. 19
        Joh. 14
        Matt. 26
        Matt. 27
        Fil. 2

Joka pidät itseäsi kristittynä, Oletko saanut sen (kristillisyytesi) Jeesukselta ?

Me Esikoiset tiedämme että voidaan palata taaksepäin Jeesukseen asti, Ja Jerusalemin Yläsaliin jossa Jeesus perusti seurakuntansa .

Ei kaikki ole oikeita jotka ottavat Raamatusta paikkoja tänne ja kopsaaniitä, kuten ei kaikkinekään ole uskovia jotka sanovat Herra, Herra, Joka kuolemasta pelastaa Hyvää on Herraa kittää, sinä kaikkein ylimmäinen. Aamulla julistaa sinun armoasi ja ehtoolla Sinun totuuttasi.

Kaikkivaltias Jumala Herra Jeesus Kristus, rauhan kuningas, anna meille ja kaikelle kristikunnalle rauha ja sovinto, riidat ja sodat pois estä, meidän esivaltaamme aina siunaa, ja anna alamaisten esimiehilleen kuuliaiset olla, ja keskenänsä rauhassa ja sovinnossa elää .

• teutatess kirjoitti:

Joka pidät itseäsi kristittynä, Oletko saanut sen (kristillisyytesi) Jeesukselta ?

Me Esikoiset tiedämme että voidaan palata taaksepäin Jeesukseen asti, Ja Jerusalemin Yläsaliin jossa Jeesus perusti seurakuntansa .

Ei kaikki ole oikeita jotka ottavat Raamatusta paikkoja tänne ja kopsaaniitä, kuten ei kaikkinekään ole uskovia jotka sanovat Herra, Herra, Joka kuolemasta pelastaa Hyvää on Herraa kittää, sinä kaikkein ylimmäinen. Aamulla julistaa sinun armoasi ja ehtoolla Sinun totuuttasi.

Kaikkivaltias Jumala Herra Jeesus Kristus, rauhan kuningas, anna meille ja kaikelle kristikunnalle rauha ja sovinto, riidat ja sodat pois estä, meidän esivaltaamme aina siunaa, ja anna alamaisten esimiehilleen kuuliaiset olla, ja keskenänsä rauhassa ja sovinnossa elää .

Mistä tiedät, että olette palanneet oikeaan, kun sanot: "Me Esikoiset tiedämme että voidaan palata taaksepäin Jeesukseen asti, Ja Jerusalemin Yläsaliin jossa Jeesus perusti seurakuntansa."

Olen samaa mieltä, että tulee palata alkuun. Kirkon ja opin tulee olla sama kuin alussa. Näin on kaikin osin MAP-kirkossa.

Olen kristitty, koska uskon Kristukseen ja olen tehnyt kasteen liiton, jossa olen ottanut hänen nimensä päälleni.

Mormonit ovat kristittyjä. Se aletaan hyväksyä jo ev.lut. kirkon piirissäkin:

Kirjassa "Uskonnot Suomessa" on jo sisällysluettelossa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko luokiteltu näin:
        1. KRISTINUSKO
        ...
        1.8. MUUT KRISTILLISET YHTEISÖT
        1.8.1. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen
        Kristuksen Kirkko
        ...
        Luokittelun perustelusta sanotaan:
        "Esimerkiksi monet kristityt ovat sitä mieltä, että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko (MAP-kirkko) on opinkäsityksissään etääntynyt klassisesta kristinuskosta siinä määrin, että sitä ei voida pitää enää kristillisenä. MAP-kirkossa hyväksytään Raamatun rinnalle muita pyhiä kirjoituksia kuten Mormonin kirja, sen käsitys kolminisuudesta on toinen kuin klassisessa kristinuskossa ja lisäksi siihen kuuluu rituaaleja, jotka ovat aiemmille kristillisille kirkolle tuntemattomia. Silti MAP-kirkon historiallinen ja kulttuurinen tausta on kiistatta Yhdysvaltojen 1800-luvun protestanttisessa kristillisessä miljöössa. Myös sen käsitteistö ja identiteetti on peräisin kristinuskosta: MAP-kirkko pitää itseään "palautettuna" tai "uuden valtuutuksen" saaneena kristillisena kirkkona. Historiallisessa luokitusjärjestelmässä yhteisö sijoittuu siten kategoriaan kristinusko". (Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisu 102,

• teutatess
        Tapani1 kirjoitti:

Mistä tiedät, että olette palanneet oikeaan, kun sanot: "Me Esikoiset tiedämme että voidaan palata taaksepäin Jeesukseen asti, Ja Jerusalemin Yläsaliin jossa Jeesus perusti seurakuntansa."

Olen samaa mieltä, että tulee palata alkuun. Kirkon ja opin tulee olla sama kuin alussa. Näin on kaikin osin MAP-kirkossa.

Olen kristitty, koska uskon Kristukseen ja olen tehnyt kasteen liiton, jossa olen ottanut hänen nimensä päälleni.

Mormonit ovat kristittyjä. Se aletaan hyväksyä jo ev.lut. kirkon piirissäkin:

Kirjassa "Uskonnot Suomessa" on jo sisällysluettelossa Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko luokiteltu näin:
        1. KRISTINUSKO
        ...
        1.8. MUUT KRISTILLISET YHTEISÖT
        1.8.1. Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen
        Kristuksen Kirkko
        ...
        Luokittelun perustelusta sanotaan:
        "Esimerkiksi monet kristityt ovat sitä mieltä, että Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko (MAP-kirkko) on opinkäsityksissään etääntynyt klassisesta kristinuskosta siinä määrin, että sitä ei voida pitää enää kristillisenä. MAP-kirkossa hyväksytään Raamatun rinnalle muita pyhiä kirjoituksia kuten Mormonin kirja, sen käsitys kolminisuudesta on toinen kuin klassisessa kristinuskossa ja lisäksi siihen kuuluu rituaaleja, jotka ovat aiemmille kristillisille kirkolle tuntemattomia. Silti MAP-kirkon historiallinen ja kulttuurinen tausta on kiistatta Yhdysvaltojen 1800-luvun protestanttisessa kristillisessä miljöössa. Myös sen käsitteistö ja identiteetti on peräisin kristinuskosta: MAP-kirkko pitää itseään "palautettuna" tai "uuden valtuutuksen" saaneena kristillisena kirkkona. Historiallisessa luokitusjärjestelmässä yhteisö sijoittuu siten kategoriaan kristinusko". (Kirkon tutkimuskeskuksen julkaisu 102,

Tämä pasta on LLL:n ja siitä asiasta pitäisi keskustella .

Kun meillä kastetaan lapsi hänet kastetaan Jeesuksen kuolemaan.

Kirjoitin tuossa aikaisemmassa viestissa siitä ketjusta joka Hengellisenä voidaan seurata, täältä yläsaliin asti, ja se on totta aina on ollut sama henki seurakunnassa, vaikka välillä vain vähänkin.

kuten pappi Brandell , ja lapin Maria. ja sitten LLL:n , ja sitten jo taas tuhansia.

• teutatess kirjoitti:

Tämä pasta on LLL:n ja siitä asiasta pitäisi keskustella .

Kun meillä kastetaan lapsi hänet kastetaan Jeesuksen kuolemaan.

Kirjoitin tuossa aikaisemmassa viestissa siitä ketjusta joka Hengellisenä voidaan seurata, täältä yläsaliin asti, ja se on totta aina on ollut sama henki seurakunnassa, vaikka välillä vain vähänkin.

kuten pappi Brandell , ja lapin Maria. ja sitten LLL:n , ja sitten jo taas tuhansia.

Kysyn, koska en tiedä. Täytyykö minun tyytyä siihen, ettei teillä ole mitään erityisiä perusteluita vaan aivan samoja kuin muillakin??

• teutatess
        Tapani1 kirjoitti:

Kysyn, koska en tiedä. Täytyykö minun tyytyä siihen, ettei teillä ole mitään erityisiä perusteluita vaan aivan samoja kuin muillakin??

Jos minä nyt en osaa sinua palvelvella, on meitä 13000 muuta, luulen vain että neidän porukat ei hyväksy teidän porukoita, syitä on monia, esim. Map on ottanut kaiken mahdollisen. Kuolleista suvuista ja juurista, selitä nyt sinä juurtajaksain onko sellaiset puheet tottä .

• teutatess kirjoitti:

Jos minä nyt en osaa sinua palvelvella, on meitä 13000 muuta, luulen vain että neidän porukat ei hyväksy teidän porukoita, syitä on monia, esim. Map on ottanut kaiken mahdollisen. Kuolleista suvuista ja juurista, selitä nyt sinä juurtajaksain onko sellaiset puheet tottä .

On totta, että teemme sijaistyötä kuolleiden puolesta. Se on aivan raamatullinen tapa:
        1. Kor. 15
        29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

Miksi muut eivät tee tällaista, vaikka niin tehtiin alkukikossa? Tämä on vain yksi osoitus siitä, että MAP-kirkko on ainoa oikea.

Tästä voit tutustua lähemmin siihen, miksi meillä on temppeleitä. Asiaa selvitetään ko. aloituksessa mainitussa toisessa You tubissa. Ensimmäinen käsittelee aikaisempaa olemassaoloa.
        http://mormonismi.com/showthread.php?p=308947#post308947

Tässä on kirkkomme virallisilta suomenkielsiltä sivuilta sukututkimuksesta. Samalta sivulta löytyy myös temppeleitä koskevaa tietoa vasemmalta palstalta klikkaamalla.
        http://www.mormonit.fi/index.php?id=33

• harhaoppi T1
        Tapani1 kirjoitti:

On totta, että teemme sijaistyötä kuolleiden puolesta. Se on aivan raamatullinen tapa:
        1. Kor. 15
        29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?

Miksi muut eivät tee tällaista, vaikka niin tehtiin alkukikossa? Tämä on vain yksi osoitus siitä, että MAP-kirkko on ainoa oikea.

Tästä voit tutustua lähemmin siihen, miksi meillä on temppeleitä. Asiaa selvitetään ko. aloituksessa mainitussa toisessa You tubissa. Ensimmäinen käsittelee aikaisempaa olemassaoloa.

Tässä on kirkkomme virallisilta suomenkielsiltä sivuilta sukututkimuksesta. Samalta sivulta löytyy myös temppeleitä koskevaa tietoa vasemmalta palstalta klikkaamalla.

Kaikki sielunvihollisen kätyrit ovat vissiin muualla hommissa, kun mormonien pitää tulla tänne harhojaan tuputtamaan.
        Kun et Tapani1 ole edes kristitty, pysy poissa!

Sitten kun tunnustat Kristuksen Herraksi ja Jumalan pojaksi, voi palata lukemaan, jotta oppisit jotakin.

• teutatess
        Tapani1 kirjoitti:

1. Kor. 15

Jos isoisänisä kuoli 1934 ja ei olisi ollut Es/Lesta, niin te voisitte omia hänet kirjoihinne kysymättä mitään keneltäkään, siis mikä siinä olisi Raamatullista? Kysyn vaan ?

• harhaoppi T1 kirjoitti:

Kaikki sielunvihollisen kätyrit ovat vissiin muualla hommissa, kun mormonien pitää tulla tänne harhojaan tuputtamaan.
        Kun et Tapani1 ole edes kristitty, pysy poissa!

Sitten kun tunnustat Kristuksen Herraksi ja Jumalan pojaksi, voi palata lukemaan, jotta oppisit jotakin.

Olen tämän tehnyt jo kauan sitten: "Sitten kun tunnustat Kristuksen Herraksi ja Jumalan pojaksi, voi palata lukemaan, jotta oppisit jotakin." - Luultavasti olen tunnustanut Kristuksen Herraksi ja Jumalan Pojaksi jo kauan ennen sinua. Olen ollut Jeesuksen Kristuken kirkon jäsen yli 41 vuotta ja sitä ennen Ev.-lut. kirkon jäsen. Kristuksen olen aina tunnustanut Herrakseni ja Jumalan Pojaksi jo ennen MAP-kirkkoon liittymistä.

• teutatess kirjoitti:

Jos isoisänisä kuoli 1934 ja ei olisi ollut Es/Lesta, niin te voisitte omia hänet kirjoihinne kysymättä mitään keneltäkään, siis mikä siinä olisi Raamatullista? Kysyn vaan ?

Kaikkien puolesta tullaan tekemään temppelitoimitukset SILTÄ VARALTA, että he ottavat ne vastaan. Sijaistoimituksia ei tehdä ilman lähimmän sukulaisen lupaa kenellekään, jonka syntymästä ei ole kulunut 95 vuotta. Ota siis huomioon, että ne tehdään SILTÄ VARALTA.

• ja Pyhän Hengen nimeen:
        Tapani1 kirjoitti:

Kaikkien puolesta tullaan tekemään temppelitoimitukset SILTÄ VARALTA, että he ottavat ne vastaan. Sijaistoimituksia ei tehdä ilman lähimmän sukulaisen lupaa kenellekään, jonka syntymästä ei ole kulunut 95 vuotta. Ota siis huomioon, että ne tehdään SILTÄ VARALTA.

Meillä on Jeesus Kristus Herra, Jumalan ainoa Poika annettu uhriksi ja sijaiskärsijäksi.

Kolmiyhteisen Jumalan nimeen:
        Häivy mormoniekstyttäjä kiusaamasta Herran omia!
        Älä tule saastuttamaan palstaamme!

Tehkäämme pyhä ristin merkki monitorimme eteen pelotukseksi saatanalle!

• ja Pyhän Hengen nimeen: kirjoitti:

Meillä on Jeesus Kristus Herra, Jumalan ainoa Poika annettu uhriksi ja sijaiskärsijäksi.

Kolmiyhteisen Jumalan nimeen:
        Häivy mormoniekstyttäjä kiusaamasta Herran omia!

Tehkäämme pyhä ristin merkki monitorimme eteen pelotukseksi saatanalle!

Vai oletko poikkeus lestadiolaisten joukossa? Raamatussa on kehotus:
        1. Joh. 4:1
        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

Miten olet tutkinut, kun käytät näin karmeaa kieltä siitä, mitä et lainkaan tunne:

"Häivy mormoniekstyttäjä kiusaamasta Herran omia!
        Tehkäämme pyhä ristin merkki monitorimme eteen pelotukseksi saatanalle!"

Ei tuossa ainakaan Kristuksen rakkautta näy! Jos luulet minun olevan väärässä, niin kristittynä sinun tulisi koettaa ohjata minua oikeaan. Sitä koetan tehdä sinunkin suhteesi ja varotan tuollaisesta tuomitsemisen hengestä vailla minkäänlaisia perusteluita!

• Pyhöän Hengen nimeen:
        Tapani1 kirjoitti:

Vai oletko poikkeus lestadiolaisten joukossa? Raamatussa on kehotus:
        1. Joh. 4:1
        Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja. [Matt. 24:11; 1. Kor. 14:29; Ilm. 16:13]

Miten olet tutkinut, kun käytät näin karmeaa kieltä siitä, mitä et lainkaan tunne:

"Häivy mormoniekstyttäjä kiusaamasta Herran omia!
        Tehkäämme pyhä ristin merkki monitorimme eteen pelotukseksi saatanalle!"

Ei tuossa ainakaan Kristuksen rakkautta näy! Jos luulet minun olevan väärässä, niin kristittynä sinun tulisi koettaa ohjata minua oikeaan. Sitä koetan tehdä sinunkin suhteesi ja varotan tuollaisesta tuomitsemisen hengestä vailla minkäänlaisia perusteluita!

Sinät et ole Jumalasta eivätkä sinun opetuksesi ole Jumalasta!
        Mitä siis täällä teet?

Niin kerta kaikkiaan saatanallinen oppi on tuo mormonien oppi, että aivan Jumalan lasta hirvittää!

Kristuksen rakkaus sanoo: Tee parannus pahuudestasi ja noituudestasi ja jätä perkeleellinen seurakuntasi!

• Pyhöän Hengen nimeen: kirjoitti:

Sinät et ole Jumalasta eivätkä sinun opetuksesi ole Jumalasta!
        Mitä siis täällä teet?

Niin kerta kaikkiaan saatanallinen oppi on tuo mormonien oppi, että aivan Jumalan lasta hirvittää!

Kristuksen rakkaus sanoo: Tee parannus pahuudestasi ja noituudestasi ja jätä perkeleellinen seurakuntasi!

Olet silmittömän ja täysin perustelemattoman vihan vallassa. Jos tätä mieltä:
        "Sinät et ole Jumalasta eivätkä sinun opetuksesi ole Jumalasta!"
        niin osoita, millä perusteella noin voit sanoa. Minusta näyttää, ettei sinulle ole muuta "perustetta" kuin ennakkoluulosi. Mitä tiedät minun "pahuudestani"? - Et tietääkseni mitään - vai kuinka?

• eslestlukija
        Tapani1 kirjoitti:

Olet silmittömän ja täysin perustelemattoman vihan vallassa. Jos tätä mieltä:
        "Sinät et ole Jumalasta eivätkä sinun opetuksesi ole Jumalasta!"
        niin osoita, millä perusteella noin voit sanoa. Minusta näyttää, ettei sinulle ole muuta "perustetta" kuin ennakkoluulosi. Mitä tiedät minun "pahuudestani"? - Et tietääkseni mitään - vai kuinka?

Hei!

Mitä sä teet, jos huomaat pedofiilin tulleen päiväkodin pihaan? Lähdetkö hakemaan hiekkalapiota itsellesi?
        ---------
        Kun nyt sutena olet täällä, et ainakaan ruokkimassa Jeesuksen lampaita!
        ----------
        Mormonismi on niin hirveä uskonto, ettei pahemmasta juuri väliä.

Teille Jeesus sovitti vain perisynnin, muut te saatte tienata itse anteeksi.
        Luuletko, että joku täältä lähtee sinun kelkkaasi.
        Olin kerran mormonikirkossa katsomassa teidän ehtoollista. Kuvottavaa teatteria koko touhu.
        ---
        On muuten olemassa kirjakin: Pääsin irti mormoneista. Mistähän sen saa?

• eslestlukija kirjoitti:

Hei!

Mitä sä teet, jos huomaat pedofiilin tulleen päiväkodin pihaan? Lähdetkö hakemaan hiekkalapiota itsellesi?
        ---------
        Kun nyt sutena olet täällä, et ainakaan ruokkimassa Jeesuksen lampaita!
        ----------
        Mormonismi on niin hirveä uskonto, ettei pahemmasta juuri väliä.

Teille Jeesus sovitti vain perisynnin, muut te saatte tienata itse anteeksi.
        Luuletko, että joku täältä lähtee sinun kelkkaasi.
        Olin kerran mormonikirkossa katsomassa teidän ehtoollista. Kuvottavaa teatteria koko touhu.
        ---
        On muuten olemassa kirjakin: Pääsin irti mormoneista. Mistähän sen saa?

On olemassa kirja "Käsittelyssä 'Pääsin irti mormoneista'". Se on oikaisukirja tuohon Pääsin irti... -kirjaan. Kirja oikisee tosi pätevästi tuon "Pääsin irti ..." -kirjan.

Kun esität tällaisen väitteen:
        "Mormonismi on niin hirveä uskonto, ettei pahemmasta juuri väliä."
        niin odottaisi edes jonkinlaista perustelua.

Tämä on täyttä puppua ja väärinkäsitystä:
        "Teille Jeesus sovitti vain perisynnin, muut te saatte tienata itse anteeksi."

Mistä olet saanut näin vääriä tietoja? - Kristus voitti kuoleman, joka tuli Adamin ja Eevan rikkomuken vuoksi. Siksi kaikki sekä hyvät että pahat saavat ruumiin ylösnousemuksen. Henkilöhohtaiset synnit Kristus sovittaa vain niiden puolesta, jotka ottavat evankeliumin vastaan ja tekevät näin kuin Pietari sanoi:
        Ap.t. 2
        37 Kuullessaan tämän kaikki tunsivat piston sydämessään, ja he sanoivat Pietarille ja muille apostoleille: "Veljet, mitä meidän pitää tehdä?" [Hepr. 4:12]
        38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. [Matt. 3:11 ]

Noilla ihmisillä oli usko, jota kuvataan pistoksi sydämeen. Sitä tuli seurata upotuskaste ja Pyhän Hengen vastaanottaminen kätten päällepanon kautta:
        Ap.t. 8
        14 Kun Jerusalemissa olevat apostolit kuulivat samarialaisten ottaneen vastaan Jumalan sanan, he lähettivät Pietarin ja Johanneksen heidän luokseen.
        15 Perille tultuaan nämä rukoilivat Samarian uskovien puolesta, että he saisivat Pyhän Hengen.
        16 Henki näet ei ollut vielä laskeutunut kehenkään heistä; heidät oli ainoastaan kastettu Herran Jeesuksen nimeen. [Ap. t. 19:2]
        17 Pietari ja Johannes panivat kätensä heidän päälleen, ja he saivat Pyhän Hengen. [Ap. t. 19:6]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4802
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3493
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2420
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1349
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1212
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1202
    9. 165
      1079
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    Aihe