Hiivatulehdus

sitkeä

Minulla on ilmeisesti hiivasieni joka ei vaan tahdo lähteä pois. Se tuli antibioottikuurin seurauksena jonka jälkeen minulla oli esinahan tulehdus ja se kun parani niin hiivatulehdus taas. Oireena ovat kutina välillä ja esinahka punottaa, ehkä terskakin vähän.

Olen rampannut lääkärissä useita kertoja. Kahdesti olen syönyt Diflucan-kapselin (vain yksi kapseli), lisäksi olen käyttänyt useita viikkoja, ehkä kuukausia, ensin daktarin voidetta ja sitten canesten voidetta joista ei tunnu olevan minkäänlaista apua. Olen syönyt nyt myös viikonpäivät maitohappobakteereja(Idoform 2krt päivässä).

Kun käyn suihkussa, enkä rasvaa penistä heti se kuivuu. Lisäksi minulla on tullut haava esinahan ja terskaa yhdistävään ihopoimuun(frenulum) ja sekään ei tunnu paranevan kunnolla. Ja varsinkin se on todella kipeä kun esinahka ja terska kuivuu , jos sitä ei rasvaa. Ilmeisesti haavat ovat aika yleisiä hiivatulehduksen aikana joten tämä johtuu siitä?? (tietenkin haava on tullut yhdynnässä tjsp. mutta hiivatulehdus pohjimmainen syy?)
Käytänkö haavaan samoja canesten/daktarin voiteita vai pitäisikö tätä hoitaa miten?

Viimeksi kun kävin lääkärissä niin lääkäri sanoi vaan, että ei se niin pahalta näytä että rasvaa vaan. Mutta haluaisin että se lähtee kokonaan pois, ja haavakin pääsisi parantumaan! Voisitteko hyvät ihmiset auttaa kun lääkäreistä ei tunnu olevan mitään apua.

ps. Tyttöystävänikin sai hiivan pari kuukautta sitten minulta, mutta se hoidettiin pois ja olemme sen jälkeen käyttäneet kondomia/olleet selibaatissa joten kierteessä emme ole!

Kiitos jo valmiiksi!

19

5102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Hiivatulehduksen takia tulee tuollaisia haavaumia, jotka aikanaan arpeutuvat ja ahtauttavat esinahkaa. Paranemisen alussa arvet saattavat aueta esim. yhdynnässä, jolloin arpikudosta tulee lisää ja esinahasta entistä ahtaampi. Tuolla menolla joutuu vielä leikkaukseen.

Parasta olisi tuossa tilanteessa käyttää canestenia ainakin muutaman viikon ajan (tulehdusoireiden katoamisen jälkeenkin) kunnes tulehdus on täysin parantunut ja haavaumat arpeutuneet kunnolla ja sitä ennen välttää yhdyntää etteivät arvet taas aukea.

• sitkeä

Sellaista vielä että voisiko tämä olla jotain muuta kuin hiivatulehdus? :O

Lisäksi kiveksiäni on alkanut ehkä viime aikoina kutittaa, tai niiden ihoa. Mutta tämä ei varmaankaan ole mitään...?

• pese vedellä

sitä kalua esinahan alta.
      Vesi on pahinta myrkkyä hiivatulehduksen aiheuttamaan haavaan.
      Itselläni sama vaiva vaikka ja kuinka kauan,lopetin vesipesun,jokapäivä bepanthen voideta runsaasti terskaan ja kas kummaa,ei mennyt kauan kun haava parani ja nyt en ole vuoteen pessyt vedellä,ainoastaan bepanthen voidetta laittanut jokapäivä ja kestää nussia vaikka ja kuinka.

• asdsad

pese vedellä? miten se vesi haittaa tuota, en ymmärrä. luulisi hyvän hygienian auttavan tuollaiseen! Saippualla ei nyt hiivaa saa pestä koska liian äkäset aineet saattavat ärsyttää sitä.

??

• vaikka tärpätillä
        asdsad kirjoitti:

pese vedellä? miten se vesi haittaa tuota, en ymmärrä. luulisi hyvän hygienian auttavan tuollaiseen! Saippualla ei nyt hiivaa saa pestä koska liian äkäset aineet saattavat ärsyttää sitä.

??

jos kulli kestää.
        Minun hiivaan vesi oli pahinta myrkkyä,kun lopetin vesipesun,hiiva kullista on huitsin nevadassa.
        Peskää minunpuolesta vaikka tärpätillä tai aidolla,kirkkaalla tolulla,jos kulli kestää.

• aikaisemmin
        asdsad kirjoitti:

??

sanoi, että oli ostanut apteekista sopivan ph:sta shamppoota, koska vesijohtovesien vedet voivat olla ph:ltaan juuri ihanteellisia hiivalle. Eli vesipesu ei auttaisi. Mielummin siis ehkä hankkisin sitä shamppoota joka soveltuu intiimipesuun, kuin lopettaisin veden käytön. Jokin pointti siinä veden varomisessa kutienkin voi olla.

• ei vettä?

saattaa haju olla melkoinen... Vesi ja ph 5,5 peuaineet kyllä toimii hyvin, eikä aiheuta haittaa.

• persona-non-grata

hiivasientä suolistosta ruokavalion muutoksella? Et koskaan pääse siitä eroon, jos syöt kovin hiilihydraattipitoista ruokaa ... jätä pois kaikki makea ja piilorasvat, vehnäjauho eritoten ja valkoinen sokeri. Syö paljon kuitupitoista ruokaa ja juo mahdollisesti vihreää teetä. Käännä ruokavaliosi mahdollisimman emäsvoittoiseksi happamien ruokien sijasta. Tukena voit käyttää juuri noita maitohappokapseleita (esim. bioteekin), joita voit ottaa aina ennen nukkumaanmenoa 1-3 kappaletta veden kera. Hyvä alapäähygienia tarpeen ja vedellä pesu hyvästä. Käytä myös henk.kohtaisia pyyheitä ja vältä yleisissä saunoissa ja uimahalleissa käyntiä vähän aikaa.

Hiiva karsastaa kaikkea hapanta:) ...

• Suolafanittaja

Gooleta sana suola ja suolavesi. Tein itse niin ja sieltäpä löytyi, että suolavesi auttaisi moneen vaivaan ja etenkin hiivan se tappaisi ja tekee hyvää limakalvoille ja iholle. Myös kipuun vaikuttaa eli siitä voi tehdä kääreitäkin. Voit vallan hyvin pestä alapääsi suolavedellä vaikka joka kerta kun käyt vessassa. Suola nimittäin pehmentää ihoa kuten monet merivedessä uidessaan toteavatkin. Suolaveden tulee olla meriveden makuista eli noin 1 rkl per litra, hienojakoinen merisuola sulaa heti veteen, muuten joudut keittämään veden, että suola sulaisi siihen. Suolaa voi tietty syödä sisäisestikin esim. vanhan ajan vissyä ja suolakurkkuja.

• Fanittaja uudelleen
        Suolafanittaja kirjoitti:

Gooleta sana suola ja suolavesi. Tein itse niin ja sieltäpä löytyi, että suolavesi auttaisi moneen vaivaan ja etenkin hiivan se tappaisi ja tekee hyvää limakalvoille ja iholle. Myös kipuun vaikuttaa eli siitä voi tehdä kääreitäkin. Voit vallan hyvin pestä alapääsi suolavedellä vaikka joka kerta kun käyt vessassa. Suola nimittäin pehmentää ihoa kuten monet merivedessä uidessaan toteavatkin. Suolaveden tulee olla meriveden makuista eli noin 1 rkl per litra, hienojakoinen merisuola sulaa heti veteen, muuten joudut keittämään veden, että suola sulaisi siihen. Suolaa voi tietty syödä sisäisestikin esim. vanhan ajan vissyä ja suolakurkkuja.

Lisään vielä sen, että noita hiivavoiteita ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön eli varmasti ovat "polttaneet" ihoa ja sitten se on mennyt rikki.

• persona-non-grata
        Suolafanittaja kirjoitti:

hienojakoisella merisuolalla pesen usein mm. kasvot ... tulee ihanan pehmeä iho, eikä mitään rasvauksia tarvita. Välillä käytän 0,9 %:ttista suolaliuosta nenähuuhtelukannussa, kun huuhdon nenäonteloita ... ei ole nuhakaan vaivannut vuosiin.

• eeva tässä

Pakko neuvoa, että uita heppiä lasillisessa piimää. Joskus jostain naisten lehdestä tällaisen ekologisen neuvon löysin meidän hiivatulehduksen hoitoon... :)

• laboraattori

Sait jo aika paljon hyviä neuvoja.

Eli, jätä pois kaikki, hiilihydraattinen ruoka (makaronit, vaalea leipä, olut jne) ja mikäli mahdollista, vähennä myös hiivaisten tuotteiden käyttöä. Käytä maitohappobakteerivalmisteita, ne parantavat elimistösi vastustuskykyä hiivaa vastaan. Älä pese liiaksi, sillä liika pesu tuhoaa elimistön suojaavaa mikrobikantaa.

Mikäli mahdollista, lopeta lääkkeiden käyttö. Hiivaahan on jokaisella ihmisellä, siis tervelläkin ihan luonnostaan ja se on normaalia. Kun jokin ulkoinen tekijä, kuten antibiootit (tai muu lääkekuuri, kuten jopa hiivalääkekuuri!!!), limakalvoja rikkova seksi, auringonpaiste, muu sairaus jne auheuttaa elimistössä muutoksia, voi elimistön normaali suojaava mikrobikanta (ns. normaalifloora) heikentyä ja sen heikentyessä hiivan kasvu voi villiintyä.

Jos hiivaan käytetään lääkkeitä, pitää aina muistaa, että lääkkeet samalla heikentävät elimistön vastustuskykyä ja sitä normaaliflooraa.
      Tällöin hiivakierre voi olla valmis:
      antibiootit -> hiiva -> hiivalääkitys -> hiiva poistuu -> lääkityksen myötä elimistön vastustuskyky heikkenee -> hiiva -> hiivalääkitys -> hiiva poistuu -> lääkityksen myötä elimistön vastustuskyky heikkenee jne. Ja kierre on valmis.

• eli pitäisikö

lopettaa tuon canesten voiteen käyttö? olen ainakin varmaan kuukauden sitä käyttänyt ja hiiva ei tunnu lähtevän poisss. :S

Eli muutan ruokavaliotani ja syön jtn maitohappobakteereita ja jätän voiteen kokonaan pois vai? aloitanko sen taas jossain vaiheessa vai mitä?

Voisitteko suositella jotain luontaistuotteita? Joku mainitsi tuon Bioteekin niin olisiko tämä esimerkiksi hyvä: http://kauppa.lehmuksenoksa.com/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/Lehmus/Products/00105 ?
        vai voisitteko suositella jotain muuta hiivan poistamiseen.

• persona-non-grata
        eli pitäisikö kirjoitti:

lopettaa tuon canesten voiteen käyttö? olen ainakin varmaan kuukauden sitä käyttänyt ja hiiva ei tunnu lähtevän poisss. :S

Eli muutan ruokavaliotani ja syön jtn maitohappobakteereita ja jätän voiteen kokonaan pois vai? aloitanko sen taas jossain vaiheessa vai mitä?

Voisitteko suositella jotain luontaistuotteita? Joku mainitsi tuon Bioteekin niin olisiko tämä esimerkiksi hyvä: http://kauppa.lehmuksenoksa.com/epages/Kaupat.sf/?ObjectPath=/Shops/Lehmus/Products/00105 ?
        vai voisitteko suositella jotain muuta hiivan poistamiseen.

käydä hakemassa myös hiivanhäätökuurin (en muista nyt luontaistuotteen nimeä) ... se tuon maitohappobakteerien ja ruokavalionmuutoksen kanssa on aika tehokas.

• Tyytyväinen käyttäjä

Kokeile tota suolavesijuttua, itselläni vuosi toine silmä vettä eli silmänestekanava (tai mikä se lieneekään) oli aivan tukossa. Kävin erittäin ansioituneella silmälääkärillä joka tämän totesi ja tehtiin jopa punkteeraus (muistaakseni juuri vedellä) ja homma toimi...vuorokauden. Kärsin tästä kaksi vuotta ja sain vähän apua silmätipoista. Nyt valelen silmien ympäristöä päivittäin suolavedellä ja näin hiukan tietty suolavetta menee silmiin kuin menisi uitaessa meressä. Kappas ongelmaa ei enää ole, tekee silmänestekanavalla saman minkä nenähuuhtelu nenälle :) Eikä ihokaan silmien ympärillä kärsi, päin vastoin.

• Eläkä räplää,raavi!

Kaikki bakteerit vaan aiheuttaa lisä tulehdusta. Ja poltatko tupakkaa?,tupakka pidentää infektioiden paranemisaikaa,kannattaa lopettaa ainakin paranemis ajaksi.

• kyllä

Ruokavalio on aika tärkeä hoitovaiheessa, josta löytyy tietoa netistä ja kirjastosta. Hae lääkäriltä uusi resepti, suun kautta otettava lääke on todella tehokas, mutta noin pitkään jatkuneeseen tapaukseen pitää olla pidempi kuuri. Apteekin itsehoitotuotteista ei oo apua enää jossakin vaiheessa. Vuosia jatkunut sama vaiva itselläkin.

• exhiivailija

Exäni epäili aina saavansa hiivatulehduksen minulta, joka en ollu siitä ennen kärsinyt. Sitten kerran laittoi tekstarin: hiivaa saa kun kusee hunajaa...hänellä todettiin diabetes, verensokeri oli tuolloin 27, se tulee jo virtsasta läpi kun ylittää munuaiskynnyksen eli noin 8.
        Sittenpä helpotti kun otettiin insuliinit kehiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2284
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1499
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe