Näin viime yönä hyvin ahdistavan unen siitä, että olin perheeni ja sukulaisteni kanssa mökillämme. (jossa viime kesänä oli oikeasti muutama kyykäärme)Näin siellä suuren mustan käärmeen, jolla oli vihreitä suomuja selässään ja hyvin pirullinen katse, jos näin voi sanoa. Yritin häätää käärmettä pois polkemalla maata, mutta käärme suuttui ja lähti perääni. Juoksin sitä karkuun sisälle, mutta käärme oli hyvin voimakas enkä saanut ovea pidettyä kiinni. Päästin ovesta irti ja juoksin seuraavaan huoneeseen, sama toistui ja käärme tuli väkisin oven alta vaikka oven alareuna oli tiiviisti kiinni maassa. Juoksin taas uuteen huoneeseen ja huusin perhettäni apuun / varoitin heitä käärmeestä.
Isäni tuli katsomaan ja kurkisti ovesta. Huomasimme käärmeen menneen mutkikkaaseen maljakkoon (?) samaan aikaan toinen samanlainen käärme hyökkäsi ovea kohti ja sama alkoi taas.. Tässä vaiheessa isäni ei ollut enää paikalla vaan juoksin yksin mökkimme tupaan, jossa loput suvustamme oli aivan rauhassa. Yritin kertoa heille käärmeistä, mutta he eivät nähneet niitä vaarallisina.
Kaikki halusivat mennä rantaan, koska oli kaunis päivä ja lähdin itsekin, koska en halunnut olla yksin mökissä sisällä. Väistelin koko matkan rantaan eri kokoisia ja värisiä käärmeitä. Rannassa oli ulkomaalainen tyttö joka työnsi minut laiturilta alas mereen, uimme yhdessä vastakkaiseen rantaan ja pelkäsin koko ajan meressä uivia käärmeitä.
Toiselle rannalle päästyämme siellä oli kaunis hiekkaranta. Siellä oli naisten saunavuoro (??) ja vaikka näin matkalla saunaan vielä yhden käärmeen se ei enää pelottanut minua vaan makoili vain ruohikossa. Ystävystyin tytön kanssa nopeasti ja suunnittelin hänen kanssaan ohjelmaa seuraavalle päivälle.
Eli osaisiko joku vähän tulkita tätä unta? En saa sitä pois mielestäni... Olen hakemassa parhaillaan ulkomaille opiskelijavaihtoon, eli tämä saattaa ainakin osittain tulla uneeni. Toisaalta näen käärmeunia säännöllisin väliajoin.
Käärmeiden hyökkäys...
4
1498
Vastaukset
- tönttyrä
Uuusia tuulia tulossa elämääsi ja aika luoda nahkaa.Elämä kantaa.
- .....
Sinun pitäisi miettiä, mitä käärme sinulle henk koht merkitsee. Jollekin se merkitsee uusia asioita, minulle se on tullut uniin merkitsemään pelkoa tai synkkiä mietteitä. Koska näet käärmeitä usein, se on sinulle tärkeä symboli.
Mökistä tulee mieleen, että tuntisitko juuri nyt elämäsi vähän ahtaaksi. Pieniä ympyröitä. Vaikka enhän tiedä, miten valtava kartano teidän mökki on... Taas mietintämyssy päähän.
Isäsi voisi symboloida miehenä järkeä, jonka avulla pyrit selvittämään tilanteita. Järkeilemällä.
Malja on naiseuden symboli. Onko sinulla pelkoja tai mietteitä koskien naiseuttasi.
Sukulaiset, ihmiset ympärilläsi, eivät ymmärrä pelkojasi. Eivät vaan ymmärrä, miksi pohtimasi aiheet, pelot tai mitä nyt mietit, olisivat tärkeitä. Heidän silmin kaikki on ok. Ei tukea sieltä.
Ulkomaalainen tyttö kuvaisi tietty sitä tulossa olevaa matkaasi, joka sysää sinut uusille vesille. Ja, joka on myös mahd levottomuutesi syy.
Saunassa sinut pestään puhtaaksi. Vanhat pelot päästävät sinusta irti. Ehkä pääset sinuksi tunteittesi kanssa.
Sinulle taitaa olla tulossa upea matka. Nauti joka hetkestä. - käärmeuni
Hei! Tunnetko itse oikeassa elämässä pelkoa käärmeitä kohtaan? Koska tärkeintä on tietää koetko käärmeet kenties pelokkeena, vai uuden alun alkamisen merkkinä, vai pidätkö käärmeitä pyhinä? Tämä henkilö, jota suutelit, oliko suudelma kiihkon suudelma, vai hetken mieli johde? Miten luulisit unen jatkuvan? Kokeile ensi yönä hetken ennen nukahtamista miettiä untasi, niin näet varmaan unta, ehkä kenties jatkoa, tälle unellesi. Kukaan ei pysty "Tulkkaamaan" Untasi, vaan vain sinä itse pystyt tietämään mikä oli unesi perimmäinen tarkoitus, ehkä se kuvasi sitä, kuinka vaikeuksien myötä pääset onnellisuuteen, tahi, että sinun pitää voittaa pelkosi.
- .....
kyllä samalla tavalla. Unet ovat äärettömän henkilökohtaisia. Unikirjat ja toiset tulkitsijat pystyvät antamaan vain suuntaviittoja tai johtolankoja, joita voi kokeilla tai sovittaa näkemäänsä. Lähtökohta on siinä, miten itse kokee.
Mutta unet ovat ihania, omat ja toisten. Tekisi mieli kutsua näille sivuille kaikki vilpittömästi kiinnostuneet, pohtimaan ja tulkkaamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134802Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293493No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452420- 501538
- 361473
- 391349
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231212- 141202
- 1651079
- 271078