Milloin voin tehdä testin?

pkcne

Elikä tiedän siis tosiaan että raskaustestin voi tehdä heti ensimmäisenä kuukautisten myöhästymis päivänä. Mutta eikös ne testit kuitenkin perustu oletukseen että on ollut raskaana kuukautiskierron puolivälistä jolloin sitä istukka hormonia on jo kehittynyt tarpeeksi!? Minä en tosiaan seurustele, joten minulla ei ole vakituista seurustelu kumppania. Nyt pitkän ajan jälkeen olin yhdynnässä kiertoni 26 päivänä, ja normaali kiertoni 28 päivää tai lyhyempi. Kuukautiseni ovat nyt viikon myöhässä. Tiedän että raskaus lasketaan edellisistä kuukautisista, jolloin olisin raskausviikolla 5 3 päivää. Mutta kun tosiaan tiedän koska olen yhdynnässä ollut, niin voiko testi jo näyttää positiivista näin lyhyen ajan jälkeen vai koska voin tehdä testin jotta se näyttäisi oikein?

6

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LA joulukuussa

Siis jos olet peittoja heilutellut kuukautiskierron 26. päivänä, kun normaali kiertosi on 28 päivää tai vähemmän, niin et voi olla raskaana.
      Jos asia mietityttää, niin tee testi. Minulla testi näytti negatiivista kolme päivää ennenkuin menkkojen piti alkaa, ja tasan sinä päivänä, kun niiden piti alkaa, sain positiivisen tuloksen.
      Jos siis menkkasi ovat myöhässä ja olisit omien laskujesi mukaan viikolla 5 3, niin kyllä testi sen näyttää.
      Testit eivät perustu mihinkään oletukseen, vaan raskaushormoonin määrään virtsassa. Ei se testi sitä tiedä, minä päivänä olet hedelmöittynyt ;).

• ed.vastaukseen;

ei se että jos kierto on 28 vrk ja kp 26 on ollut yhdynnässä, sulje raskautta pois!
        Naisen keho ei ole kone. Ja oviskin voi tapahtua useamman kuin kerran kuukaudessa.

• myöhässä..

En tiedä sitten onko se jotenkin yleistä että tässä keväällä monilla henkilöillä esim. mulla viime vuonna ja tutullani nyt juuri ovat menkat myöhässä, että johtuisko siitä että ku alkaa ilmat paranee niin alkaa liikkumaan enemmän jolloin hormoonit vähä ihmettelee..No jokatapauksessa tuskin oot raskaana, vaikka eihän sitä tiedä. Voit tehä testin vaikka heti, jos mietityttää. Itellä testi näytti plussaa jo paria päivää ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa. Siis en tarkoita tuota viime kevättä, sillon tosiaan yritettiin vauvaa ja menkat oli vain sen viikon myöhässä. Myöhemmin tuli sitten plussauutiset :D

• LA joulukuussa
        ed.vastaukseen; kirjoitti:

ei se että jos kierto on 28 vrk ja kp 26 on ollut yhdynnässä, sulje raskautta pois!
        Naisen keho ei ole kone. Ja oviskin voi tapahtua useamman kuin kerran kuukaudessa.

Totta, mutta on hyvin epätodennäköistä raskautua kiertopäivänä 26, jos siis kierto on 28 päivää tai vähemmän.
        Mielestäni ei kannata kauheasti mainostaa, että silloinkin voi tulla raskaaksi tai että ovulaatio voi tapahtua useammin kuin kerran kuussa, koska se on kuitenkin harvinaista, ja antaa monille yrittäjille aivan turhaa toivoa.

• kcpekl
        myöhässä.. kirjoitti:

En tiedä sitten onko se jotenkin yleistä että tässä keväällä monilla henkilöillä esim. mulla viime vuonna ja tutullani nyt juuri ovat menkat myöhässä, että johtuisko siitä että ku alkaa ilmat paranee niin alkaa liikkumaan enemmän jolloin hormoonit vähä ihmettelee..No jokatapauksessa tuskin oot raskaana, vaikka eihän sitä tiedä. Voit tehä testin vaikka heti, jos mietityttää. Itellä testi näytti plussaa jo paria päivää ennen ku menkkojen ois pitäny alkaa. Siis en tarkoita tuota viime kevättä, sillon tosiaan yritettiin vauvaa ja menkat oli vain sen viikon myöhässä. Myöhemmin tuli sitten plussauutiset :D

Sen verran vielä lisään että tosiaan olen kerran aikaisemmin ollut raskaana, ja silloin tosiaan olin myös yhdynnässä pari päivää ennen kuukautisten alkamispäivää. Silloin tosin nuo kuukautiset vielä tulivat ja vasta seuraavat jäi pois. Joten minulla tuo ovulaatio taitaa tapahtua aika myöhään. :) En ole vielä tehnyt testiä, koska haluan kuitenkin odottaa varman päälle. Odotan vielä viikon ja teen sitten testin niin näyttää varmemmin sitten oikein.
        Oikein hyvää kevättä kaikille! :)

• ei hyvää päivää...
        kcpekl kirjoitti:

Sen verran vielä lisään että tosiaan olen kerran aikaisemmin ollut raskaana, ja silloin tosiaan olin myös yhdynnässä pari päivää ennen kuukautisten alkamispäivää. Silloin tosin nuo kuukautiset vielä tulivat ja vasta seuraavat jäi pois. Joten minulla tuo ovulaatio taitaa tapahtua aika myöhään. :) En ole vielä tehnyt testiä, koska haluan kuitenkin odottaa varman päälle. Odotan vielä viikon ja teen sitten testin niin näyttää varmemmin sitten oikein.
        Oikein hyvää kevättä kaikille! :)

ai sulla tapahtuu ovulaatio 26 päivä ja menkat alkaa 28 päivä??? missäs sitä ollaan oltu biologian tunneilla?? kyllä ovulaation ja menkkojen välillä on se 14 päivää aikaa (joskus vähemmän tai enemmän, mut ei todellakaan ole 2 päivää!!) tyhmiä ihmisiä täällä :DD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe