Uusi suojatieturma

Kaahareille sähkötuolia

Viime kuussa meinasin jäädä itse kahden lapseni kanssa suojatiellä auton alle, vaikkemme sinne edes rynnänneet. Mutta kun oli niin kiire mutkan takaa. Ja tänään sitten tämmöistä:

http://www.vartti.fi/artikkeli/63014013-20e2-4632-bd59-86f5556f88c7

MIKÄ PERKELE SIINÄ ON, ETTEIVÄT IHMISET TIEDÄ, ETTÄ SUOJATIELLÄ OLEVIEN PÄÄLTÄ EI SAA AJAA???

3

382

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei välitä

Ihan varmasti jokainen tietää, että ihmisten päältä ei saa ajaa missään olosuhteissa.

Mutta miksi siitä huolimatta tätä tapahtuu? Muissa maissa on saatu aikaan liikennekulttuureita, joissa jalankulkijaa ehdoitta väistetään. Suomessakin sellainen on olemassa esim. Oulussa. Siellä jalankulkijat hakkaavat nyrkillä auton kattoon jos olet pysähtynyt pyhälle suojatielle esim. liikenne-esteen vuoksi.

Suomalaiset vaan ovat niin vasta tulleet alas puusta, että tällaiset eurooppalaiset tavat ja ihmisten välinen kohteliaisuus ei ole vielä juurtunut tänne. Sen näkee mm. risteysten tukkoon ajamisesta ja siitä, että näitä suojatiellä yliajoja edelleen tapahtuu.

Yritin kysyä yhdeltä norjalaiselta tutulta, kuinka heillä tämä väistäminen on saatu niin automaattiseksi. Hän ei ymmärtänyt kysymystä. "Tottakai, meillä se on laki." sanoi hän...
      Kortti pois ja ruoskaa torin laidassa, prkl!

• Nimetön

itse olen jojkotellu kaiken näkösillä vehkeillä poislukien täyspitkät vaa jo silloin tutti iässä jot autokolmion takaa väistää aina oli mikä käpälä tahi puurekka alla .tuos liisa kyseki jot pttääkö keikenlaasia kulkioita vaistellä paikallislehdesssä. Vittu mä olen polkenu henkenikaupalla stadissa ja antanu liikenteelle tilaa. toki on tullu vittuiltua 4 2 pyörösenä tahi koivin jos me ymmärrämme tähnä ja tohna niiku pohjajaane sao ei olla tällösii 5.polven evakoita

• -0-0-

Kääntyvä auto on aina väistämisvelvollinen ja suojatiellä olevaa on väistettävä eikä päälle saa ajaa.

"Tieliikennelaissa on väistämissäännöissä säädetty, että risteyksessä kääntyvän ajoneuvon kuljettajan on väistettävä risteävää tietä ylittävää polkupyöräilijää, mopoilijaa ja jalankulkijaa. Samoin on kuljettajan, joka muualla kuin risteyksessä, aikoo poistua ajoradalta tai muuten ylittää sen, väistettävä tien reunaa käyttävää polkupyöräilijää, mopoilijaa ja jalankulkijaa. Vasemmalle kääntyvän kuljettajan on lisäksi väistettävä vastaan tulevaa liikennettä."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2351
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      341
      1930
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      24
      1846
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      9
      1649
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1468
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1012
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      17
      970
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      835
    9. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      830
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      768
    Aihe