Ensimmäinen kohtaus ja mitä sen jälkeen?

Päivänsäde&menninkäinen

Sain tajuttomuuskohtauksen 2 viikkoa sitten. Olin tajuttomana varmaankin noin 10 minuuttia, sitten pikkuhiljaa tokenin ja aloin taas havainnoimaan mitä ympärillä tapahtui. Silminnäkijät olivat hälyttäneet ambulanssin, joka sitten kuljetti minut paikalliseen terveyskeskukseen.

Mitään ennakkoaavistuksia tms ei ollut. Olin vain kaatunut haparoituani käsilläni hetken eri suuntiin. Lauseeni sain sanottua loppuun.
Vaahtoa oli tullut suusta jonkun verran ja pissa housuun.

Ajokielto tuli mutta siitä huolimatta olen jatkanut elämääni kuten ennen. Välillä tulee vaan tosi surullinen olo kun ei vielä tiedä mitä tulevaisuus tuo. Hiukan pelkään josko kohtaus tulee uudestaan mutta olen kyllä kertonut asiasta esim liikuntakeskuksessa, jossa olen jäsenenä.
Käyn kuntosalilla 2 kertaa viikossa, erilaisissa jumpissa, kuntonyrkkeilyssä, pilateksessa, kehonhuollossa... Olen omasta mielestäni liikkunut aina monipuolisesti ja paljon koska tykkään liikkua. Jos/kun nyt joudun jollekin lääkitykselle niin miten käy esim liikunta harrastukselleni? Tämän keskustelupalstan perusteella sivuvaikutus lääkkeissä lienee väsymys, mielialavaihtelut jne.

Onko kukaan teistä homeopaattisten lääkkeiden käyttäjä? Vai onko se edes vaihtoehto?

En ole vielä edes käynyt neuropolilla, joten paljon on päässä kysymyksiä ja ajatuksia.
Jos jollain on hyviä neuvoja juuri sairastuneelle niin olen todella kiitollinen.

3

522

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 30 v kokemusta

Riippuu vähän kohtaustilanteesta, joudutko luopumaan jostain knntoiluharrastuksesta. Itse olen käynyt kuntosalilla, pyöräillyt ym. kun kohtauksia on niin harvoin, ettei niitä ole tarvinnut jatkuvasi pelätä. Pilates, sikäli kuin lajista tiedän, on varmaankin tosi sopiva harrastus. Muissakaan lajeissasi ei taida olla sen kummempaa loukkaantumisvaaraa kohtauksen tullessa, kun sen sattuessa vaikka kotona. On tietysti hyvä, jos paikalla on joku joka tietää epilepsiastasi ja osaa tarvittaessa auttaa, eikä hätäänny tarpeettomasti.

Viimeaikaisten tutukimusten mukaan liikunta on hyväksi epileptikolle. Älä suinkaan mökkiydy ja luovu kaikesta. Lääkkeet väsyttää, mutta liikunta on sille vastalääkettä.

Vie vähän aikaa selvittää, kuinka hyvin lääkitys tehoaa ja onko sinulla jotain kohtauksia laukaisevia tekijöitä. Siihen asti voisit ehkä olla vähän varovaisempi kuin ennen, muttei kääriytyä pumpuliin. Älä muutenkaan anna sairauden hallita itseäsi, useimmat meistä kykynevät ihan normaaliin elämään kohtauksista huolimatta.

Homeopatiasta ei ole omakohtaista kokemusta, jotkut ovat kai saaneet vähän apua siitäkin. Mutta niinhän se on kaikkein luontaishoitojen ja sairauksien kohdalla: jollekin auttaa, jollekin ei.

• eräs gaijin

tulikin oikeastaan kaikki oleellinen hyvässä paketissa. Valtaosa käsittääkseni selättää lääkkeiden sivuvaikutukset, jotka alussa omastakin kokemuksesta voivat olla hyvinkin raskaita. Itselläni esimerkiksi ei tällä hetkellä ole lääkkeistä juurikaan haittaa (sairastumisesta kaksi vuotta) mutta jokaisen lääkkeen kohdalla 4 kuukautta on ollut oma sopeutumisaikani (yksi osoittautui epäsopivaksi muutamassa viikossa).

En ole koskaan kuullut, että homeopatiaa sekoitettaisiin neurologisen sairauden hoitoon. Koska en halua tästä mitään eipäs-juupas -ketjua, en puutu asiaan sen tarkemmin mutta yleensä tuon suunnan käyttäjät keskittyvät vähän vaatimattomampien sairauksien hoitoon (virtsaputken tulehdukset, lihaskivut yms.). Kun aivoista lähtee hallitsematon sähköpurkaus, niin sitä on vaikea parantaa. Eihän lääkkeetkään tätä tautia paranna vaan pitävät aisoissa.

Peukkuja pystyyn, että kohtauksesi pysyvät harvassa ja ovat lääkkeillä hallittavissa! Itselläni on ollut hyvä tuuri, että näin on.

• Äippä

Sen verran edelliseen, että itse olen kokeillut homeopatiaa epiin ja muistan sen ajan varmaan koko loppuelämäni. Niin selvä pää ei ole sen jälkeen ollut!! Pilasin itse koko homman ottamalla liian aikaisin uudelleen niitä ihmerakeita, jolloin vaikutus kumoutui. Sitä en tiedä miten ne olisivat pitkässä juoksussa tehonneet mutta hetkellisesti apu oli suuri!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe