Agaatti (ja miksei muutkin näkijät)

raskas elämäni

Olen eronnut yhden lapsen äiti. Olen 38 v ja asun pohjois-pohjanmaalla. Elämäni toinen
pitkä suhde (5v) nyt katkolla, osittain väkivaltaisuuden, osittain pettämisen/valehtelun takia, luottamuspulan vuoksi. Jonka vuoksi muutimme erilleenkin. Mies vannoo ettei ole pettänyt eikä petä minua, kuitenkin tunnen sydämessäni että hän ei puhu totta mutta minusta tuntuu että jos hän saa mahdollisuuden hän yrittää tosissaan, olenko väärässä? Pelottaa kuitenkin että olen itse väärässä. Yritänkö hänen kanssaan uudelleen ja annanko mahdollisuuden vai onko tämä uusi tuttavuus turvallinen vaihtoehto johon olen viimeaikoina törmännyt. Näetkö minulle rakkauselämässä millaisia tuulia. Elämäni ollut raskasta viime vuosina ja olen todella väsynyt kaikkeen. Haluaisin jo olla onnellinen.

5

243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varjotar*

Jotain todella rosoista on myös omassa aurassasi. Sinun pitää korjata ensin itsesi. Hanki apua itsellesi. Kuuntelija, ammattiauttaja. Että alkaisit parantua henkisesti.
      Tämä mies on rikkonut sinut sisältä. Älä missään nimessä ota häntä takaisin! Mikäli voit, katkaise kaikki yhteydet häneen. jokainen hänen sanansa on valetta.
      Älä aloita vielä uutta suhdetta. Voit aloittaa ystävänä ja nauttia hyvistä hetkistä. Onnellisista tapaamisista, ehkä ihastumisesta. Mutta korjaa ensin oma sisinpäsi. Sen jälkeen olet valmis uuteen suhteeseen ehjänä ja kokonaisena ihmisenä, mutta sitä ennen sinun pitää katkaista kaikki siteet entiseen mieheesi.

• raskas elämäni

Hei Varjotar,

Olet oikeassa olen ihan rikki, hajalla. Itsetunto mennyt tuon miehen takia. Ehkä juuri tuon takia en voi iloita mistään, olen väsynyt ja jotenkin iloinen persoonani on muuttunut, näin lähipiiri sanoo. Näetkö sinä että hänellä on minun lisäksi muita naisia? olen koko ajan ajatellut että jos saisin hänet kiinni jostain niin minun olisi helpompi irtaantua hänestä. Hänen ystävänsäkin minua varoittavat.

Kiitän sinua näistä, voimia ja aurinkoa sinun elämääsi.

• Varjotar*
        raskas elämäni kirjoitti:

Hei Varjotar,

Olet oikeassa olen ihan rikki, hajalla. Itsetunto mennyt tuon miehen takia. Ehkä juuri tuon takia en voi iloita mistään, olen väsynyt ja jotenkin iloinen persoonani on muuttunut, näin lähipiiri sanoo. Näetkö sinä että hänellä on minun lisäksi muita naisia? olen koko ajan ajatellut että jos saisin hänet kiinni jostain niin minun olisi helpompi irtaantua hänestä. Hänen ystävänsäkin minua varoittavat.

Kiitän sinua näistä, voimia ja aurinkoa sinun elämääsi.

Olet antanut itsesi henkisellä tasolla täysin riippuvaiseksi tästä miehestä. Varoituksista huolimatta et usko mitä muut ihmiset hänestä puhuvat. Itsetuntosi on tällä hetkellä huono riitaisen ja raskaan suhteen jäljiltä. Sinun täytyy löytää uudelleen itsesi. Kuten jo aiemmin mainitsin, hae ensin apua itsellesi, sen jälkeen näet paremmin mitä ympärilläsi tapahtuu ja silmäsi aukenevat aivan kuin uuteen maailmaan. Myöhemmin voit vain ihmetellä, kuinka riippuvainen olit.
        Miehen pettämisestä sanoisin sen verran, ettei hänelle riitä yksi, eikä kaksikaan. Hän etsii kokoajan uutta seikkailua, vaikka mikään niistä ei merkitse hänelle sen enempää kuin sinä. Jonka luo on aina helppo palata, joka aina ottaa uudelleen ja uudelleen vastaan, vaikka joka kerta pala sinusta itsestäsi kuolee pois.
        Suhteenne ei tule jatkumaan. Mikäli vielä palaattekin yhteen, joten varmasti tulee käymään. Eronne tulee olemaan vieläkin katkerampi.
        Sinun olisi järkevintä tehdä suhteesta kertakaikkinen loppu ja keskittyä kerrankin elämässä omaan itseesi ja lapseesi. Sillä lapsikin tästä tilanteesta jo kärsii.

• raskas elämäni
        Varjotar* kirjoitti:

Olet antanut itsesi henkisellä tasolla täysin riippuvaiseksi tästä miehestä. Varoituksista huolimatta et usko mitä muut ihmiset hänestä puhuvat. Itsetuntosi on tällä hetkellä huono riitaisen ja raskaan suhteen jäljiltä. Sinun täytyy löytää uudelleen itsesi. Kuten jo aiemmin mainitsin, hae ensin apua itsellesi, sen jälkeen näet paremmin mitä ympärilläsi tapahtuu ja silmäsi aukenevat aivan kuin uuteen maailmaan. Myöhemmin voit vain ihmetellä, kuinka riippuvainen olit.
        Miehen pettämisestä sanoisin sen verran, ettei hänelle riitä yksi, eikä kaksikaan. Hän etsii kokoajan uutta seikkailua, vaikka mikään niistä ei merkitse hänelle sen enempää kuin sinä. Jonka luo on aina helppo palata, joka aina ottaa uudelleen ja uudelleen vastaan, vaikka joka kerta pala sinusta itsestäsi kuolee pois.
        Suhteenne ei tule jatkumaan. Mikäli vielä palaattekin yhteen, joten varmasti tulee käymään. Eronne tulee olemaan vieläkin katkerampi.
        Sinun olisi järkevintä tehdä suhteesta kertakaikkinen loppu ja keskittyä kerrankin elämässä omaan itseesi ja lapseesi. Sillä lapsikin tästä tilanteesta jo kärsii.

Kiitokset, tuo meni niin 100% oikein että ihan kylmät väreet meni pitkin selkää. Näin homma on aina mennyt niinkuin kirjoititkin. Mies on viime viikolla minua kosinut ja ilmoittanut haluavansa saman katon alle. En ole mihinkään myöntynyt koska minusta tuntuu siltä että minua käytetään vain hyväksi. Olen liian hyväsydäminen ihminen joka säälistä tekee toisen puolesta mitä vain ja kärsii itse. Otan tuon vastauksesi tosi vakavasti ja uskon sinua. Kiitän sinua että jaksoit vielä minulle vastata. Aurinkoa elämääsi ja iloisia kesänodotuksia.

• raskas elämäni
        Varjotar* kirjoitti:

Voitko vielä sen verran kertoa että mitä näät jatkossa, tulenko elämään lopunelämäni sitten yksin. Onko minulle nousemassa mitään sielunpuolikasta lopuksi elämää. Mietin tuota itsetuntoa, saanko enää ikinä uutta miestä. Jos näet miehen niin helpottaisi tästä nykyisestä irrottautumisesta, kun pelkään yksin jäämistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe