Volvo 740 2.0 gl kulutus.

Volvo-Markanen

Tuollainen huippuyksilö löysi tiensä minun pihalle, ja nyt haluan tiedustella teidä samanlaisen auton omaavien kulutustietoja.

Talvikumeilla 4hlö kuormalla 10l/100km (90-100kmh) Suht tasaisella kuusamontiellä.

Yksin ajettu 9,5l/100 noin 100kmh VAKIONOPEUDENSÄÄTIMEN KANSSA.

Onko mahdollista päästä alle 9.n litran esim suvikumeilla ja yksin?

23

6882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 42:en vuoden kokem.volvosta

      On mahdollista päästä tieajossa alle 8l/100km,
      oikeat renkaat (esim. Michelin Energy), reng.painetta hiukan yli suosituksen. Ellet pääse autosi ei ole kunnossa.

      • 28 vuotta volvolla

        Et taida itse olla kunnossa! :-)

        2-litrainen 740 ei kyllä liiku ilman myötämäkeä kahdeksalla litralla.


      • B200E
        28 vuotta volvolla kirjoitti:

        Et taida itse olla kunnossa! :-)

        2-litrainen 740 ei kyllä liiku ilman myötämäkeä kahdeksalla litralla.

        Kyllä onnistuu ainakin mulla. Oon kokeellu ainakin 3 kertaa kesäkeliillä pitkällämatkalla ja kulutus oli 7,2L ja 7,3L Työreissulla olin ja kaikilla kerroilla oli kaveri kyydissä.Ajelin nopeusrajotusten mukaan enkä ohitellu turhia.

        Tämä temppu ei onnistu todenäköisesti muutakuin B200E koneella.
        Lisäksi tää kone taitaa olla ainut jossa saa ohjekirjanmukaan käyttää 95 E tosin jotkut ohjekirjat väittää toisin.

        Sekalaases ajos vie noin 9L kesät ja talvet kovilla pakkasilla joskus 10L


    • Mun 740 gle vie n. 10-12 litraa sadalla sekalaisella ajolla.Automaattilaatikolla.Maantiellä siis 10 litraa ja kaupunki 12.

    • kulutusta

      Pakkasilla lyhyessä ajossa n.13-14 litraa, kesällä matka-ajossa n.8.0-8.5 litraa. Muutapa se ei sitten kulutakkaan, oikeastaan halpaa kyytiä. Kokemusta 700-900 sarjoilla n.650tkm.

    • B200E

      10 litraa kesäisin seka-ajolla. minusta ihan kohtuu 740 gle:lle, ottaen huomioon auton koon ja painon. manuaali.rengaspaineet pidän 2,4 barissa.

    • B200E

      10 litraa menee. minusta ihan kohtuu 740 gle:lle manuaalilaatikolla. rengaspaineet pidän 2,4.

    • B200F

      Ajettuna 443.000 ja kesällä menee 7,5 maantiellä nopeudella 90-110 lomamatkalla (mitattu) ja jos ei ajaa max 90km/t niin lähelle 7.
      Kaupungissa talvella 12/100km.

      Kyseessä -91 ruisku katalysaattorilla.

      • matkoja

        Ei lasketa. Mitä ihmeen väliä on sillä, mitä auto syö jollakin lomareissulla? Kuitenkin ostat poltinainetta sen normaaliajon mukaan, eli 10-15 litraa sataselle. Kesälomareissu toistuu kerran vuodessa, työmatka noin kaksisataa kertaa.
        Ps. En usko tuohon 7.5 litraan.


      • uskoa
        matkoja kirjoitti:

        Ei lasketa. Mitä ihmeen väliä on sillä, mitä auto syö jollakin lomareissulla? Kuitenkin ostat poltinainetta sen normaaliajon mukaan, eli 10-15 litraa sataselle. Kesälomareissu toistuu kerran vuodessa, työmatka noin kaksisataa kertaa.
        Ps. En usko tuohon 7.5 litraan.

        ...mutta sellainen se kulutus on ja pysyy, siis pelkällä maantieajolla.
        Se lomamatka tarkoittaa myös matkatavaroita kahdelle aikuiselle pariksi viikoksi.
        Kulutus on pienempi kuin 7,5 kun ajaa max. 90km/t eikä ohittele kuin traktoreita.

        Epäilemäsi pieni kulutus johtuu siitä että osaa ajaa taloudellisesti, bussikuski kun olen.


      • kun,
        uskoa kirjoitti:

        ...mutta sellainen se kulutus on ja pysyy, siis pelkällä maantieajolla.
        Se lomamatka tarkoittaa myös matkatavaroita kahdelle aikuiselle pariksi viikoksi.
        Kulutus on pienempi kuin 7,5 kun ajaa max. 90km/t eikä ohittele kuin traktoreita.

        Epäilemäsi pieni kulutus johtuu siitä että osaa ajaa taloudellisesti, bussikuski kun olen.

        otat mittarivirheen pois, ollaan siellä 8.5 litran tuntumassa.
        Bussikuskit ajavat kaasu pohjassa.


      • kloppi...
        kun, kirjoitti:

        otat mittarivirheen pois, ollaan siellä 8.5 litran tuntumassa.
        Bussikuskit ajavat kaasu pohjassa.

        ...soita suutasi.


    • Volvoisti

      Volvooni tehtiin jarrurmontti ja kulutus laski 7.4-7.6l/100 90kmh ajolla.

      • b230 F

        Todellinen kulutus akka ja perhe kyydis 9l/100km (kuormaa on)

        Yksin työmatkalla 12-15l/100km !! tosi on vaikka kevyempi lasti.


    • ex-740

      Ite vääntelin aikoinaan kymmenkunta vuotta tollasella kiesillä, kulutus oli tässä kaupungissa pyöriessä 10-12 ltr/100km, eihän tuon painoinen ilman polttoainetta kulje,,,))

    • 1st

      Omalla oon päässy matka-ajossa parhaillaan 7.1l/100km, mut seka- ja kaupunkiajossa siinä 9-11l välillä se pyörii. Jotkut on mulle sanoneet että ei oo täysin kunnossa kun noin vähällä kulkee matka-ajossa, että käy laihalla. Tiedä häntä sit..
      Edelliset volvot (740 '92 B230F M47 ja 960 '95 B6254S M90) ei oikeen alle 9l tahtoneet kulkea millään.

      Nykyinen auto siis 740 '90 B200F M47

    • Volahus

      Minun Volvossa ei ole kulutusmittaria joten en voi tietää sitä että paljonko se kuluttaa.

      • 740 kat

        kuluttaako volvoni 8,9 vai 10 litraa/100km. pääasia, että allani on auto eli volvo ja matkan teko ja
        ajaminen on mukavaa ja turvallista. :)


      • volvo_puranen

        Joku kyseli kuinka kulutusmitataan tässä kaava.
        Muistakaa tankata tankki aivan täyteen matkaan lähtiessä.
        Olette ajaneet sen 600km niin tanki täyteen taasen
        Kaava tässä 100x bensamäärä/jaetaan ajetulla matkalla.
        Esim 100x40litraa=4000/600km=kulutus on 6.6l/100km suosittelen katsomaan niitä kulutuksia.


    • Jubbe

      Itse pääsin 740 GL volvolla 7,8l/100km maantie ajolla ja max nopeus oli 100km/h ja renkaina toimi hakkapeliitan talvirenkaat ilman nastoja.
      sitten huomasin kun painas kaasua 140 kohtaan nous kulutus 15l/100km

    • osaava ajaja

      Minulla on 240 automaatti B200E ja keskikulutus kolmen vuoden ajalta on 7,1.

    • Markoboy539

      Itse hain juuri B200F koneisen, m47 lootalla ja kotiajomatkalla kulutus oli aikalailla tasan 7l/100
      Rauhallista matka-ajoa ja lopussa vähän kaupunkia ja lisää kaupunkia.
      Ei se tuhottomasti vie revittelemättä

    • anonyymi_yKx

      Minulla oli samalla koneella oleva vanha Volvo ja se kulutti 10L kaupungissa ja 8,5L maantieajossa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe