Järkyttävät päästöt Cayennessa. Ei taida Porschella paljoa kiinnostaa CO2-asiat. Bemari sen sijaan tuntuu satsaavan kunnolla vähän kuluttavaan moottoritekniikkaan.
http://www.automerkit.fi/nc/uutiset-trendit/uutiset/pointer/0/artikkelit/porsche-cayenne-gts-design-edition-3-co2-katastrofi.html
Porschessa törkypäästöt
4
711
Vastaukset
- just juu
Tommoselle 1000 kappaleen erikoiserän saastuttavuudelle on yks ja sama. Ootkos muuten tsekannu paljonko vähemmän saastuttaa bemrin normi X5 V8 padalla? Silläkin päästöt pyörivät 298 gramman tienoilla, joten bemarin puhtaus on liioittelua.
Teho/päästö suhde tuossa Cayannessa on sitäpaitsi parempi. Porshce taitaa olla tällä hetkellä edelläkävijä noiden päästöjen pudottamisen suhteen. Porschen uusissa boxeri koneissa päästöt on tippuneet 20% vaikka tehot ovat jopa hieman kasvaneet. - jotain järkeä
Vielä kun ne pudottaisi painoa tuolta niin jo vain olisi asia peli ja hintaa....
- kalle kustaa
Porschella on kätevä päästönalennusohjelma meneillään. Sakemanneissa ja kohta EU.ssakin autonvalmistajan päästöt lasketaan keskipäästöjen mukaan. Siksi Porsche osti ja ostaa volkkarikonserin osakkeita kirkuen.
Tässä lainaus Tuulilasin sivuilta
"Autonvalmistajan tulee saavuttaa uusien autojen CO2-päästöissä vuoteen 2012 mennessä 130 gramman raja. Raja lasketaan kaikkien valmistajan uusien rekisteröityjen autojen keskiarvona. Tästä seuraa, että suurikokoisten ja painavien autojen ekotehokkuutta tulee parantaa paljon enemmän kuin pienten autojen.
Ehdotus tulee alentamaan CO2-päästöt nykyiseltä keskimäärin 160 g/km tasolta 130 gramman tasolle vuoteen 2012 mennessä osana EU:n asettamaa 120 gramman tavoitetason saavuttamista. Puuttuvat 10 g/km saavutetaan toimenpiteillä, jotka eivät koske autonvalmistajia.
Päästörajat lasketaan rekisteröityjen uusien autojen päästöjen keskiarvona
Jos valmistajan kunakin vuonna myymien uusien autojen keskiarvo ylittää 130 g/km, valmistaja joutuu maksamaan päästösakkoa. Keskimääräinen ylitys (g/km) kerrotaan valmistajan uusien rekisteröityjen autojen määrällä.
Sakoksi on suunniteltu 20 euroa grammalta vuonna 2012. Sakko nostetaan 5 euroon seuraavana vuonna, 60 euroon vuonna 2014 ja 95 euroon vuonna 2015. Komissio pitää selvänä, että useimmat valmistajat yltävät esitettyihin rajoihin, eivätkä ne siten joudu maksamaan päästösakkoja" Amen
- rasittava....
postinumerokysely...Ei kiinnosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795289
Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata
Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai704693Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi
Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas1304635Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?
Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san3532012- 941670
- 971587
- 2571486
- 3461181
Pääsit koskettamaan
Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.571012- 2001001