Hei
Te jotka jostain syystä käytte mahatähystyksissä kontrollinomaisesti niin mistä syystä käytte ja kuinka tiuhaan teiltä tähystetään?
Tuntuu että esim atrofista gastriitta sairastavilla vaihtelee kontrollitähystystiheys lääkärin mukaan ja tietty atrofian vaikeuden mukaan, mutta kun erot tuntuu välillä huimilta, niin laitetaan vertailua pinoon.
Lisäksi onko se lääkäri sanonut että vaikka mahasyövän riski on vähäinen niin voiko se kehittyä tuosta noin vaan vai ennakoiko sitä jokin muu muutos atrofian lisäksi? Riittääkö kontrollitähystystiheys vai pitääkö muuna aikanakin tarkkailla oloaan?
Kuinka usein teiltä tähystetään mahaa?
4
1423
Vastaukset
- vuoden
välein. ruokatorven muutokset refluksin takia.
15 v aikana 7´kertaa (3 ekaa keliakian takia perävuosina). - Nimetön
Itselläni on vaikea atrofinen gastriitti ja tällä hetkellä tähystysväli on kolme vuotta niin kauan kunnes täytän 50 v. ILmeisesti tämän jälkeen tähystysväli pienenee. Tähystyksiä on tehty kymmenen vuoden aikana 6 kertaa, koska alkuvuosina tsekattiin löytyneitä atypia solumuutoksia.
Lukemani perusteella atrofia lisää syöpäriskiä, mutta on vain yksi tekijä syövän syntymiseen. LIsäksi se missä atrofia sijaitsee, vaikuttaa asiaan.- Kiitos vastauksistasi
Ok. Kun olen luullut että jos on atrofiaa tai jotain solumuutoksia että tähystetään tosi tiuhaan ja olin ihan puulla päähän lyöty kun lääkäri sanoi että seuraava kontrollitähystys on vasta kolmen vuoden päästä. Ja se jäi kaivelemaan koska olen luullut että mahasyöpä on nopea sairaus ja että olen aina ollut luulossa että tulisi tähystää siis tosi tiuhaan tyyliin kerran vuodessa tms. Mutta lääkäri sanoi että kolmen vuden välein riittäisi. Jäi vaan ihmetyttään tosi paljon.
Saatko vitamiinipistoksia b12? - Nimetönnimetön
Kiitos vastauksistasi kirjoitti:
Ok. Kun olen luullut että jos on atrofiaa tai jotain solumuutoksia että tähystetään tosi tiuhaan ja olin ihan puulla päähän lyöty kun lääkäri sanoi että seuraava kontrollitähystys on vasta kolmen vuoden päästä. Ja se jäi kaivelemaan koska olen luullut että mahasyöpä on nopea sairaus ja että olen aina ollut luulossa että tulisi tähystää siis tosi tiuhaan tyyliin kerran vuodessa tms. Mutta lääkäri sanoi että kolmen vuden välein riittäisi. Jäi vaan ihmetyttään tosi paljon.
Saatko vitamiinipistoksia b12?Ekan vuoden aikana minut tähystettiin kolme kertaa atypiamuutosten vuoksi. Koska ne hävisivät, tähystysväli muuttui pidemmäksi.
Käsittääkseni syövän nopeus riippuu solutyypistä ja levinnäisyydestä. Mahasyövän petollisuus johtunee siitä, että se on oireeton pitkän aikaa ja oireilun alettua se saattaa olla jo levinnyt.
Itse yritän luottaa lääkäriin tässä asiassa. Ja mikäli jotain uutta oireilua ilmenee, tähyyn pääsee melko nopsasti. Tietysti mahdollinen mahasyöpä pelottaa, varsinkin ennen kontrollitähyä, mutta valitettavasti henkensä voi heittää niin monella eri tavalla, joten tuleen ei pidä jäädä makaan tässäkään asiassa.
B-12 piikkejä olen saanut kuusi vuotta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413928Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3573048Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt141978Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa101685Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41129- 71974
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar42889Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23831- 70818
- 44794