Suhde ei-uskovaiseen

järjellä ajattelija

Toivon saavani keskustelua teiltä, jotka todella olette/olette olleet vastaavassa tilanteessa. Miten lopettaa suhde ei-uskovaiseen kumppaniin, jos tunteet pitävät sen yllä, mutta usko ei onnistu samaan aikaan. Järjellä ajatellen on mahdollista pitää molemmat, mutta käytännössä vaikeaa. Kuitenkin on niin paljon asioita, jotka eivät onnistu ja omatunto ei pysy puhtaana. Miten tämän pystyy toiselle selittämään, niin että toinen ymmärtää? Miten saan pidettyä uskoni?

32

1770

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • syntiin?

??????????

• järjellä ajattelija

odotin asiallisempaa vastausta, mutta voin vastata sinulle että en ole sortunut huoruuden syntiin ja eihän se ollut tässä se suurin asia..

• Puutteessako kyselet

päässä muuta kuin mun...

• ..kokemusta on.

Olet aivan luonnollise4ssa tilanteessa.
      Tämä on vain äärettömän huono palsta asialliselle keskustelulle. Uskovainen ihminen voi - ja montakertaa myös rakastuu epäuskoiseen. Mutta siinä on se uskon ja epäuskon ero että ymmärtää sen ettei se ole Jumalan tahto.
      Eli uskon kautta haluaa ymmärtää ja tehdä Jumalan tahdon.

• järjellä ajattelija

kiitos vastauksestasi. Tiedän, että tämä on huonoin mahdollinen tapa kysyä asiasta, mutta en tietänyt parempaakaan paikkaa. Vastauksesi kyllä jo auttoi moneen mieltäni askarruttavaan kysymykseen.

• Aristo teles

Uskosta ja epäuskosta mutta et perustele sitä Jumalan sanalla. VL:mielipide asoista ei ole Jumalan tahto; se löytyy Jumalan rakkaudesta joka synnyttää oikeata uskoa Jeesukseen Kristukseen.

• ..kokemusta on.
        Aristo teles kirjoitti:

Uskosta ja epäuskosta mutta et perustele sitä Jumalan sanalla. VL:mielipide asoista ei ole Jumalan tahto; se löytyy Jumalan rakkaudesta joka synnyttää oikeata uskoa Jeesukseen Kristukseen.

perustella "Jumalan tahtoa" ja "uskoa ja epäuskoa" raamatulla ? Miksi ? Suomi on Lutherilainen maa. Vanhoillislestaadiolaisuus (jolla palstalla keskustelemme) kuuluu Lutherilaiseen kirkkoon. Luuliin että olette käyneet Lutherilaisen kirkon rippikoulun ja opiskelleet siellä: Suomen evankelislutherilaisen kirkon KATEKISMUKSEN.
        Ei kai tarvitse perustella näitä asioita Aristo telesillekään jos tuntee katekismuksen ! ?

• ole vapaa

niin toivon onnea rakkaudellesi.
      Et ole tehnyt mitään väärää, ole iloinen, että olet löytänyt ihmisen johon olet rakastunut.

• järjellä ajattelija

kiva viestisi ja kiitos siitä. Mutta tämä kumoaa edellisen kirjoittajan viestin. Olen onnellinen, että olen löytänyt rakastamani ihmisen vierelleni, mutta miten se voi olla mahdollista että tämä ei olisi Jumalan tahto?

• ..kokemusta on.
        järjellä ajattelija kirjoitti:

kiva viestisi ja kiitos siitä. Mutta tämä kumoaa edellisen kirjoittajan viestin. Olen onnellinen, että olen löytänyt rakastamani ihmisen vierelleni, mutta miten se voi olla mahdollista että tämä ei olisi Jumalan tahto?

Aina on kaksi vaihtoehtoa. Usko ja epäusko.
        Uskon vastakohta ei ole järki, vaan epäusko.

• -- -- --- ---
        järjellä ajattelija kirjoitti:

Jumala antoi hoitokokous_eksytyksen tulla vl-liikkeeseen, niin että suuri osa nuoria miehiä lähti pois, ja nyt Jumala näkee hyväksi antaa yksin jääneille vl-naisille aviopuolisoita vl-liikkeen ulkopuolelta.

• Jumalan sanalla

tutki tämä asia, ethän tyydy vähempään vastaukseen.

Nimittäin Jumala kehoittaa sanassaan rakastamaan
      sellaista puolisoa, joka ei tunne Jumalaa Jeesuksessa, että sanoittakin hänet voitetaan Jumalalle.

Älä hyvä (sisareni) Jeesuksessa hylkää miestäsi väärinperustein, vaan tutki sanan valossa, ennenkuin teet hätiköityjä päätöksiä.

Siis eläsillätavalla, että rakastat miestäsi ja sitten miehesi Rakastuu jumalaan. Näin se menee

• jokutavallinenihminenvaan

mutta voin sanoa että olen uskovainen. Rakastuin ei-uskovaiseen, mutta en uskaltanut alkaa hänen kanssaan seurustelemaan ja tein siinä virheen.

Olin niin vakuuttunut, että uskovainen mies se on pakko olla, että aloin seurustelemaan sellaisen uskovaisen miehen kanssa joka sitten luopui uskostaan ja jätti minut. Hän kertoi ettei enää kokenut että kuuluu minun kanssani, vaan että kuuluu toisen kanssa yhteen. Hänen suhteensa siihen toiseen ei kestänyt kauaa, mutta minä sentään tajusin tärkeän asian mikä minulle oli osoitettu; tein tyhmästi ja fariseusmaisesti luullessani etten saa rakastua ei uskovaiseen. Tiesin kuuluvani hänen kanssaan yhteen. Ja tunteet olivat molemminpuolisia.

Nyttemmin olen kihloissa tuon "ei-uskovan kanssa" ja hän on seurustelumme aikana tullut uskoon. :)

Luota siihen Sanaan, josta jo edellämainittukin mainitsi; siihen mitä sanotaan ei-uskovista puolisoista.

Kyllä uskon Jumalan sellaisenkin suhteen hyväksyvän, mikäli hän kehoittaa olemaan ottamatta avioeroa ja sanoo että lapsetkin ovat täten pyhitettyjä. :)

• ei uskonnollisiakaan

rakkaus ei katso rajoja

• Muistit myös
        jokutavallinenihminenvaan kirjoitti:

mutta voin sanoa että olen uskovainen. Rakastuin ei-uskovaiseen, mutta en uskaltanut alkaa hänen kanssaan seurustelemaan ja tein siinä virheen.

Olin niin vakuuttunut, että uskovainen mies se on pakko olla, että aloin seurustelemaan sellaisen uskovaisen miehen kanssa joka sitten luopui uskostaan ja jätti minut. Hän kertoi ettei enää kokenut että kuuluu minun kanssani, vaan että kuuluu toisen kanssa yhteen. Hänen suhteensa siihen toiseen ei kestänyt kauaa, mutta minä sentään tajusin tärkeän asian mikä minulle oli osoitettu; tein tyhmästi ja fariseusmaisesti luullessani etten saa rakastua ei uskovaiseen. Tiesin kuuluvani hänen kanssaan yhteen. Ja tunteet olivat molemminpuolisia.

Nyttemmin olen kihloissa tuon "ei-uskovan kanssa" ja hän on seurustelumme aikana tullut uskoon. :)

Luota siihen Sanaan, josta jo edellämainittukin mainitsi; siihen mitä sanotaan ei-uskovista puolisoista.

Kyllä uskon Jumalan sellaisenkin suhteen hyväksyvän, mikäli hän kehoittaa olemaan ottamatta avioeroa ja sanoo että lapsetkin ovat täten pyhitettyjä. :)

tuon Jumalan antaman neuvon tarkemmin ja paremmin sanottuna.

Minkä kaksi on todistanut Jumalansanalla vahvistettuna, se on AAMEN

Rukoillaan aloittajalle voimia, rakkautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.

Ei anneta pahalle periksi, vaan jakseta ja kantaa toisen taakkaa, Jeesuksen nimessä

• Kempelainen

pn jättää, iste olet niin pyhä ja omavanhurskas.

Varmaan jumalasi näkee sen ja palkitsee jollakin joka on uskomassa.

Kuka sinä olet Jumalan teistä ja tarkoitusperistä tuomitsemaan? Sinäkö tiedät tuntemattomienkin ihmisten elämän tien?

Eiköhän lopullisen vastauksen Jumalalta saa vain aloittaja itse.

• Kempelainen

Kuka sinä olet Jumalan teistä ja tarkoitusperistä tuomitsemaan? Sinäkö tiedät tuntemattomienkin ihmisten elämän tien?

Olisko sinulla jokin paikka Raamatussa, missä Jumala ohjaa ihmistä UT;aikaan?

Joten se musliimeista.

• oletko minkälainen

Voi kauhistus, mikä sinulla on huoruudenhenki, muuten tunnen, kun omaan Hengenerottamisen armolahjan.

Sinun Kempalainen käsken Jeesuksen nimessä vaikenemaan, sillä paha puhuu sinun sydämelläsi, mitä yrittää sinua käyttää. Vaikene ja ole hiljaa
        Saatanan henki

• rakstunut

niin kuin kempelainen kirjoitti.
        Mutta raamattu ei opeta niin, vaan rakastamaan lähimmäistään kuin itseään -- jo, tämä suurin käsky kumoaa SRK avioliittokiellon.

Kuka on minun lähimmäinen?
        Mitä tarkoittaa, rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi?
        Se sisältää myös aviorakkauden, kaiken rakkauden.

Kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toista ylön, ei rakkaudessakaan.

• ei käännöksiä
        Kempelainen kirjoitti:

Joten se musliimeista.

lukaiseppas 1korinttolaiskirjeen 7: jae 10,
        sekä samasta luvusta 7:15 jae

LUE KOKO Paavalin ensimmäinen kirje korinttolaisille 7 luku, kyllä selviää sinullekin

• Jeesus on lai loppu
        rakstunut kirjoitti:

niin kuin kempelainen kirjoitti.
        Mutta raamattu ei opeta niin, vaan rakastamaan lähimmäistään kuin itseään -- jo, tämä suurin käsky kumoaa SRK avioliittokiellon.

Kuka on minun lähimmäinen?
        Mitä tarkoittaa, rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi?
        Se sisältää myös aviorakkauden, kaiken rakkauden.

Kenelläkään ei ole oikeutta katsoa toista ylön, ei rakkaudessakaan.

Kuulehan ne hoitokokoukset vievät VL:llät harhaan ja joudutte suurempiin vaikeuksiin, jos teillä ei ole Jumalan muuttumaton sana elämänne ohjeena.

Olet oikeassa, että ei kenellään ole oikeutta toista katsoa ylen.
        Mutta Jumalan sana on oltava sijalla 1, se on niin vain annettu meille raukoille ohjeeksi.

KEHOITAN SINUAKIN LUKEMAAN 1KORINTTOLAISKIRJE
        7 LUKU KOKONAAN, KAS SIELTÄ SELVIÄÄ HYVIN PALJON
        ASIOITA, MITÄ JUMALA HALUAA JOKAISEN AVIOPUOLISON LUKEA

• yläpuolelta
        Jeesus on lai loppu kirjoitti:

Kuulehan ne hoitokokoukset vievät VL:llät harhaan ja joudutte suurempiin vaikeuksiin, jos teillä ei ole Jumalan muuttumaton sana elämänne ohjeena.

Olet oikeassa, että ei kenellään ole oikeutta toista katsoa ylen.
        Mutta Jumalan sana on oltava sijalla 1, se on niin vain annettu meille raukoille ohjeeksi.

KEHOITAN SINUAKIN LUKEMAAN 1KORINTTOLAISKIRJE
        7 LUKU KOKONAAN, KAS SIELTÄ SELVIÄÄ HYVIN PALJON
        ASIOITA, MITÄ JUMALA HALUAA JOKAISEN AVIOPUOLISON LUKEA

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000042702733

• meitä
        Kempelainen kirjoitti:

Joten se musliimeista.

muslimeja!

• Kempelainen
        ei käännöksiä kirjoitti:

lukaiseppas 1korinttolaiskirjeen 7: jae 10,
        sekä samasta luvusta 7:15 jae

LUE KOKO Paavalin ensimmäinen kirje korinttolaisille 7 luku, kyllä selviää sinullekin

10 Naimisissa oleville taas annan käskyn, en minä vaan Herra: vaimo ei saa erota miehestään.** Herra on tässä Jeesus, Paavalille ei ole Herrana jumala.

15 Mutta jos se puoliso, joka ei usko, tahtoo erota, niin erotkoon. Uskovaa veljeä tai sisarta ei tällaisessa tapauksessa sido mikään pakko. Jumala on kutsunut teidät elämään rauhassa. ** kutsunut!!! Ei Jumala puhu, vaan on kutsunut, kuten kutsuu nytkin sinua Jeesukseen.

Mikäs siinä, tässä se on sinunkin nähtävänä.

• Yössä kyynel tulee pojan si...

Yön hiljaisena hetkenä olen yksin. Olen juuri samassa tilanteessa mitä sinä olet. Olen rakastunut eri tavalla uskovaan tyttöön. Tällaista rakkautta en ole koskaan kokenut. Minä en ole rakastunut koskaan uskovaiseen.

Olen ajatellut, voiko Jumalan tarkoitus olla eksyttää minut hänen laumasta. Olenko niin suuri syntinen, jotta tämän kautta ristini kannan.

Miksi tämä ihminen ei voi ymmärtää uskomista samalla tavalla. Toisaalta voisinko olla hänen kanssaan ja samanaikaisesti uskovainen. Suurinta tässä on se, kun en uskalla kenellekään puhua. Minulla ei ole sellaista kenelle puhuisin, koska menetä silloin jotain itsestäni.

Tässä puhumisessa olisi kaksi vaihtoethoa, joka minut puhuteltaisiin ja tuomittaisin epäsuskoiseksi, tai mimä jättäisin tämän ja katuisin mahdollisesti loppu elämämni tätä valintaa. Kenelle voisin puhua, tai kuka voisi minua neuvoa....

Ristin vielä tänäänkin käteni ja toivon Jumalan johdatusta elämään.

• Aamukyöpeli

>Ristin vielä tänäänkin käteni ja toivon Jumalan johdatusta elämään.

Olette rukouksessani. Älä anna muotouskovaisuuden tulla erottamaan, anna Jumalan yhdistää.

• muotouskovaisuus
        Aamukyöpeli kirjoitti:

>Ristin vielä tänäänkin käteni ja toivon Jumalan johdatusta elämään.

Olette rukouksessani. Älä anna muotouskovaisuuden tulla erottamaan, anna Jumalan yhdistää.

olet juuri itse siinä uskosssa

Ei mitään hätää :) Kun et tingi uskostasi, en näe ongelmaa ei-uskovaisen kanssa seurustelusta. Kerrot sen muillekin.

Luitko tuon minun esimerkkini aikaisemmin? :)

• että onnistut,

kun elät elävässä rukousyhteydessä Jeesukseen ja rukoilet itsellesi ja kumppanillesi apua.

Ihmiset elävät eri vaihetta suhteessa Jumalaan. Osa saa uskon lahjan Jumalalta jo nuorina. Kumppanisi "matkanteko taivaan kotiin" on eri vaiheessa kuin sinulla, mutta ei ole uskovaisen asia tuomita lähimmäistä siitä, missä vaiheessa matkanteko kullakin on. Se on Luojan ja luodun välinen asia.

Ihminen ei voi muuta kuin rukoilla, kaivata ja odottaa elävää uskoa sydämeensä. Rukoilla voi myös toisen puolesta. Usko on Jumalan lahja ihmiselle. Jumala määrää aikataulun. Se, jos ihminen kaipaa ja rukoilee on jo orastava merkki yhteydestä Jumalaan.

• ei ole asiallista

että tuomitset kumppanisi ei-uskovaiseksi. Se on itse asiassa erittäin loukkaavaa. Minkäköhänlaisin perustein sen teet?

Sinun tehtäväsi ei ole tuomaroida. Etkö luota Jumalaan? Usko on Jumalan lahja. Usko on henkilökohtainen suhde Luojan ja luodun välillä. Sinun tehtäväsi on rukoilla johdatusta itsesi ja lähimmäistesi puolesta.

• voi ajatella

myös niin päin, että on jopa Taivaan Isän johdatusta, että uuden ihmissuhteesi kautta saat etäisyyttä vanhoillislestadiolaisuusoppiin ja alat ymmärtää, että uskossa voi olla tuon liikkeen ulkopuolella aivan yhtä hyvin ja monien mielestä paremmin, sillä olisihan ihmisillä muutoin kova sisäinen halu tulla vanhoillislestadiolaiseksi. Tällaista halua ei esiinny.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      3998
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2881
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2302
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      834
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      746
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      740
    Aihe