"Irtisanomissuoja"

valssaaja konepajalla

Kertokaa ny mulle tietämättömälle et mikä laki edellyttää pitää entistä pääluottamusmiestä talon kirjoissa vaikka uusi on valittu jo monta kuukautta sitten ja sit tää vanha saa lunkia ja venytellä naamaansa ja heittää läppää et "et mulla on kuuden kuukauden irtisanomissuoja". Firma maksaa palkkaa tällaiselle joutenolijalle jotka rahat joutaisivat parempaankin kohteeseen. En tiiä et onko mää hölmö mut tällaiset karenssit ja irtisanomissuojat ei mee mun pannuun. Jos firmasta vähennetään väkee niin tällaiset lunkijat olis ensimmäisenä ulkona firmasta kengänkuva perseessä.

10

2151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irtisanomissuoja

on sulla ittelläs jos et ole huomannut.

• kysymykseesi,

että oletko hölmö, on että tekstisi mukaan olet.

• vuoden irtisanominen

toki edellyttää todella pitkää työuraa samalla työnantajalla, voi olla osittain liittokohtainen, mutta lienee 12 vuotta, että on tuo 6 kk. 8 vuotta ja irisanomisaika on 4 kk... ja siitä sitten putoo alaspäin.Tuo suoja sana taitaa olla väärä

• piirtein
        vuoden irtisanominen kirjoitti:

toki edellyttää todella pitkää työuraa samalla työnantajalla, voi olla osittain liittokohtainen, mutta lienee 12 vuotta, että on tuo 6 kk. 8 vuotta ja irisanomisaika on 4 kk... ja siitä sitten putoo alaspäin.Tuo suoja sana taitaa olla väärä

näin se varmaan menee.Ja irtisanomissuoja varmaan on väärä sana. Ehkä irtisanomisaika on oikea. Niin kuin vuokra-asunnossakin.

• Luotto..
        piirtein kirjoitti:

näin se varmaan menee.Ja irtisanomissuoja varmaan on väärä sana. Ehkä irtisanomisaika on oikea. Niin kuin vuokra-asunnossakin.

on se nimeltään. Pääluottamusmiehellä on luottamusmies pestin päätyttyä puolen vuoden jälkisuoja, joka on yhtä vahva, kuin on varsinaisella pääluottamusmiehellä.

Jälkisuoja on laitettu lakiin, jotta ihminen helpommin uskaltaa alkaa luottamusmiehen vittumaiseen virkaan.

• dsafljsdkf

Irtisanomissuoja on tehty, jotta ihmiset uskaltaisivat luottamusmieheksi.

Ihmettelen kyllä miten niinkin isossa firmassa on uskallettu vaihtaa pitkän kokemuksen omaava luottamusmies nuoreen kokemattomaan versioon.

Nyt sen saavat sitten työntekijät selkänahassaan nähdä miten käy...

Oli työ mikä tahansa, tarvitaan työkokemusta.

• Rollaattori

Tämä nuori ja kokematon on hoitanut virkaansa niinkuin olisi ollut jo vuosia virassa, ei ole valittamista asiassa ja saa myös sanottua mielipiteensä ja tuoda asiat työporukan tietoon. Tulee myös valituksi seuraavalle kaudelle, tästä olen vakuuttunut. Mitenkään väheksymättä edellistäkään, mutta nyt on ennemmistö tehnyt ns. sukupolven vaihdoksen. Hyviä jatkoja vaan edelliselle niinkuin nykyiselle tällä murroksen aikakaudella. Viestiketjun alottaja tuskin on valssaaja niinkuin hänen nimimerkkinsä kertoisi, joten siitä ei kannata tehdä pikaisia johtopäätöksiä.

• työkokemus

takaa sitä että jälki on hyvää. Vuosikausia samassa hommassa olleella on jo tietty näkemys ja rutiini millä hommat hoidetaan, eiköhän anneta uuden luottamusmiehen tehdä omat työnsä niinkuin parhaaksi näkee. Ja työntekijäthän sen luottamusmiehen valitsee, joten pitäähän siinä vanhassa luottamusmiehessä jotain vikaa olla kun ei päässyt hommaansa jatkamaan.

• sulakkeena
        työkokemus kirjoitti:

takaa sitä että jälki on hyvää. Vuosikausia samassa hommassa olleella on jo tietty näkemys ja rutiini millä hommat hoidetaan, eiköhän anneta uuden luottamusmiehen tehdä omat työnsä niinkuin parhaaksi näkee. Ja työntekijäthän sen luottamusmiehen valitsee, joten pitäähän siinä vanhassa luottamusmiehessä jotain vikaa olla kun ei päässyt hommaansa jatkamaan.

työantajan ja työnteijän välilä ei hän kaiikeen voi vaikuttaa.

• toimii liian
        sulakkeena kirjoitti:

työantajan ja työnteijän välilä ei hän kaiikeen voi vaikuttaa.

Monesti myös sylkykuppina, jota kaikki moittivat.
        Ilmankos nuoria halukkaita ei luottamusmiehen/naisen toimeen tahdo saada. Arvostan niitä, jotka täällä kepulandiassa moiseen toimeen vapaaehtoisesti lähtevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      72
      4204
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      96
      3627
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3339
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      2880
    5. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      40
      2358
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2349
    7. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      22
      2082
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      1696
    9. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      14
      1537
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      32
      1526
    Aihe