Vaikka viimeiseen mieheen

en anna periksi perkele

Lama, lama ja lama kuulee radiosta ja teeveestä. Asiakkaat vähentynyt samaan aikaan kun teen isoja hankintoja.

Ei se vielä niin paljon haittaisi, mutta oma pääni ns. hajoaa, eli jotain henkistä ongelmaa kai on aiheutunut stressistä, väsyttää ja huimaa jne.... Pakko kuitenkin olla töissä että hommat sujuu, muuten se on lappu luukulle. Ilman minua kukaan ei osaa firmassa tehdä mitään oikein ja hommat ns. kusee.

Joskus olen miettinyt että jos olisin ollut vain jonkun duunari, mutta olen tullut tulokseen että silti haluan pyörittää itse koko karusellia.

9

725

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • delmator666

Sama homma täällä ollut viimeiset puoli vuotta. Myynti on -30-40% viime vuodesta ja jotenkin pitää taistella että saa laskut ja palkat maksettua. On tullut ajatelleeksi miten mukavaa sitä olisi vain yksityisyrittäjänä, jos lakkaa huvittavasta firma vain kiinni. Nyt ei niin helppoa kun kolme muuta on riippuvaista firman menestyksestä.

• Irtisanokaa!

Jos myynti on noin paljon pienentynyt, miksi ette irtisano työntekijöitä?

• Mistään huvituksesta

Yrityksen pyörittäminen kiinni. Itse veikkaan, että yrityksesi ei olisi edes pystyssä ilman työntekijöitäsi. Kun kerran on sen makuun päässyt, että muut tekee hommat puolestasi, on paluu yksityisyrittäjäksi rankka paikka. Jos olet yksityisyrittäjänä yrityksesi rakentanut ilman lainaa, et varmasti halua takaisin rakennusvaiheeseen, kun kellosta loppuu tunnit kesken ja kuukausista päivät.

• ja sinniä
        Mistään huvituksesta kirjoitti:

Yrityksen pyörittäminen kiinni. Itse veikkaan, että yrityksesi ei olisi edes pystyssä ilman työntekijöitäsi. Kun kerran on sen makuun päässyt, että muut tekee hommat puolestasi, on paluu yksityisyrittäjäksi rankka paikka. Jos olet yksityisyrittäjänä yrityksesi rakentanut ilman lainaa, et varmasti halua takaisin rakennusvaiheeseen, kun kellosta loppuu tunnit kesken ja kuukausista päivät.

Multa loppui pomon hommat ja nyt käyn tekemässä itse remppahommia että säilyy pikku vireys ja tuntuma. Just maalasin 60m2 sisäkaton kahteen kertaan. Rankkaa se vaan on kun vaan on tottunut sanoon että tehkääs äijät...

Kyllähän sitä tulee mietittyä että onko tässä järkeä mutta aattelin että EI PERKELE, AINAKIN YRITÄN LOPPUUN ASTI!!!!

• delmator 666
        Irtisanokaa! kirjoitti:

Jos myynti on noin paljon pienentynyt, miksi ette irtisano työntekijöitä?

Irtisanottu jo kaksi henkeä, ja nyt kolme henkeä tekee viiden työntekijän duunit.

• jep...

No, hautausmaa on täynnä kaltaisiasi "korvaamattomia" ihmisiä ja homma se vaan porskuttaa ilman heitäkin. Eli opetuksena, anna vastuuta työntekijöillesi ja palkitse jos on aihetta(rahalla) niin huomaat että homma alkaa pelittämään ja firma kasvamaan. Itse tein saman virheen alku aikoina luulin, että itse pitää puuttua kaikkeen olenhan sentään yrittäjä :). n.10v meni hujauksessa kunnes tajusin rekrytoida ammattilaisia ja maksaa heille osuus tuotosta. Nykyisin(ikää43v) toimin enään hallituksessa puheenjohtajana ja golfaan kesät, yksi taantuma ei pelota selvisinhän edellisen laman nuorena yrittäjänä, nyt kassa täynnä rahaa nousukaudelta. Ketään ei irtisanota ja vähän miinustakin saa tulla. Oma talous jo turvattu, joten se ei vaikuta vaikka ei penniäkään tule enään ikinä, mutta vastuuntuntoisena en firmaa lihoiksi laita, pyöriköön kunhan työntekijät palkkansa saavat.

• esimerkillistä!

Esimerkillistä sanoisinko. Nykyään on enemmän muotia se, että laitetaan porukkaa pihalle heti, jos menee yhtään huonommin.

Mukava kuulla, että vielä on yrityksiä, joissa annetaan myös arvoa työntekijän työlle.

• vs. vapaa-aika

"Ilman minua kukaan ei osaa firmassa tehdä mitään oikein ja hommat ns. kusee."

Olisiko homma huonosti organisoitu? Syynä kenties ahneus?

Yrittäjät valittavat, ettei ole aika pitää lomia. Kyse on lähinnä rahan ja ajankäytön välisestä suhteesta. Kun haluaa tienata mahdollisimman paljon rahaa, ei raaski palkata työntekijöitä, vaan tekee itse. Seuraus: rahaa ehkä säästyy, mutta vapaa-aikaa ei jää. Kyse on lähinnä omasta valinnasta.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana talous on noussut ennennäkemätöntä vauhtia. Yrityksiin on virrannut rahaa ovista ja ikkunoista. Yrittäjä olisi voinut keventää omaa työpanostaan tinkimällä hieman firman tuotosta. Silloin olisi ehkä jäänyt kapasiteettia jaksaa laskukauden yli. Nyt monella on se tilanne, että ahneuksissaan on painettu 20-tuntista päivää viimeiset kymmenen vuotta ja voimat on loppu. Paukkuja ei enää riitä siihen, että firma saataisiin johdettua laskukauden yli.

Edellä sanottu ei toki koske niitä firmoja, jotka kovimman nousunkin aikana ovat persaukisia ja hiipuvat konkurssin partaalla.

• joka 10 vuosi

Opiskelen,
        käyn töissä
        ja välitän työmaita ja työntekijöitä palkkatyönä
        Olen siis opiskelija,palkansaaja,yrittäjä....
        laman alla se on vaan tehtävä 3 työtä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      53
      3837
    2. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      716
      3685
    3. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      398
      3481
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      81
      3287
    5. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3069
    6. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2558
    7. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      50
      2445
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      103
      2295
    9. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      14
      2079
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2079
    Aihe