siis en jaksa odottaa!

Rv 26+4

EI KESTÄ! Vielä NIIIIIN monta viikkoa synnytykseen...toista odotan ja tuntuu että tässä raskaudessa ei ole kyllä kärsivällisyyttä yhtään...toisaalta aika tuntuu menevän todella nopeesti ja toisaalta se tuntuu matelevan...
ekaa kun odotti, kaikki oli uutta ja sitö ahmi kirjoja ja lehtiä ja luki joka viikko mitä masussa tapahtuu ja nyt hyvä kun on edes perillä mikä viikko on menossa...ei millään jaksais odottaa kesää että pääsee nauttimaan uudesta tulokkaasta ja alkaa taas uusi vaihe elämässä...*huokaus*
SYNTYIS JO!!..tai oikeestaan..OISPA JO KESÄKUU!

13

1082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä33

täälläkin on sellanen, mulla sentään ei ees viikkoja noin paljo niin haluaisin pienen käärön hoivattavaksi, muistan kanssa kun minulla on 2 lasta ennestään että en ollu näin kärsimätön niiden odotusaikana..nyt oon..

• 23+2.....

Minä odotan ensimmäistä, mutta kyllä täälläkin alkaa jo aika hidastumaan. Heinäkuu tuntuu todella kaukaiselta tässä vaiheessa. Mutta eihän tälle ajankululle mitään mahda, ei auta kun odotella. Onnneksi sentään mennään kevättä ja kesää kohti, eikä jotain pimeetä syksyä:)

• bella

Toi AP:n viesti oli sanasta sanaan kuin ite olisin sen kirjoittanut. Paitsi, että mulla viikot tänään 29 3.

Ja kuitenkin samaan aikaan takaraivossa elää pieni pelko siitä, että vauva ei pysykään sisällä tarpeeksi kauaa. Eli siis tulisit jo mutta pysyisit vielä vähän aikaa ainakin sisällä. Hulluja nää hormonit!

• Lottapieni

Nyt on viikkoja 27 1 ja Kovasti jännittää koko ajan. Odotan niin innoissani kesää että aika ei meinaa kulua millään. Ja tämä saatanan talvi vaan jatkuu! Olisi jo niin mukavaa kun alkais tulla kunnon kevät. Luulen että tämä kyllä palkitaan kesällä ja voin sanoa että tämä kesä muuttaa kaiken, koko elämän. Ensimmäistä, ja myös viimeistä odotan joten täytyy nauttia raskaudesta koska en enään koskaan tätä koe.

• LA joulukuussa

Mä olen koko ajan luullut, että kakkosen odotus menisi jotenkin nopeampaa, kun ei enää ole sitä uutuudenviehätystä, ja esikoisen kasvua ja touhuja seuraillessa aika menee nopeasti.
      Taidan olla väärässä. Tuleekohan tästä sittenkin piiiiitkä odotus?

• kaisa33

Mä huomasin tossa viikko pari sitten että ollaan JO näin pitkällä ja silti sinne h-hetkeen on ikuisuus... Nyt viikkoja mulla 27 5. Ulos katsoessa kauhistelee lumen määrää ja kun miettii että vauvan pitäs syntyä keskellä kesää niin sinnehän on ikuisuus!!! Neljättä ootan ja nää muut pitää kiireisenä joten eiköhän se aika kulu nopeaan. Kevättä kaikille!!!

• ilta-tuuli29

Erityisesti tuo, ettei tiedä mikä rv on menossa... Usein pitää alkaa laskemaan ja kalenteriin olenkin tehnyt merkintöjä sinne tänne, että on helppo siitä alkaa laskea :) Toisaalta minäkin odotan että olisi jo vauva syntynyt, toisaalta haluan vielä antaa jakamattoman huomion esikoiselleni ja odotan niin kovasti äitiysloman alkamista että saadaan olla ihan kahdestaan kotona päivisin!

• Rv 26+4

minäkin jään kotiin ensin kesälomalle ja sitten mammaloma alkaa...huhtikuun lopussa alkaa kk kesäloma ja ihanaa kun saa tosiaan antaa toiselle vielä paljon huomiota ja tehä jtn kivaa yhessä kun vielä pystyykin...

• laskettu aika..

kuukauden päästä. Koko raskauden ajan on tuntunut että aika kuluu niin hitaasti, nyt taas alkaa iskeä paniikkia että "apua, se vauva tulee jo niin pian!". Odotan esikoistani joten synnytys ja vauvan hoito, se on kaikki minulle sitten ihan uutta.

• Huaah

Ja sitten kun on vielä tämäkin mahdollisuus, että laskettu aika oli ja meni. Täällä edelleen kökötellään yhtenä kappaleena ja odotellaan josko jotain tapahtuis. Välillä herää ajatuksia siitä, että onhan kaikki varmasti kunnossa. Vauva mahtuu liikkumaan vähemmän ja usein huomaa miettivänsä milloin vatsassa onkaan möyritty... Myös vauvan koko mietityttää. Toisaalta jatkuvasti kuulostelee, että joko ois menoa ja toisaalta hirvittää miten kaikesta selviää. Kuten arvaatte ensimmäistäni odotan. Vielä se käynnistäminenkin on jonkinlainen haamu mielessä kummittelemassa. Kärsivällisyyttä, eiköhän tämä kaikki ole odottamisen arvoista.

• ------------------------

Keskity elämään äläkä anna kaikkien ajatusten olla vain raskauden ympärillä. Sillä tavalla se aikakin varmaan menee nopeammin, kun ei liikaa ajattele sikiötä.

• rv 37+1

Itsekin alkuraskauden aikaan ajattelin, että laskettuun aikaan on niin kamalan pitkä aika että se tuntui ihna ikuisuudelta. Nyt pari viikkoa sitten havahduin tajuamaan ettei tässä ole enää aikaa kuin muutama viikko! Nopeasti se aika on siis sittenkin mennyt. Lapsukaista odotellaan saapuvaksi huhtikuun puolessavälissä, toivottavasti ei mene kovin pitkälle yli LA:n. Alkaa nimittäin jo tuntua että sais tulla jo, kun olo alkaa olla aika tukala...

• rv 37+3

En ehkä odota niinkään synnytystä, enkä sitä kääröä, vaan sitä, että pääsen eroon tästä möngertävästä mahastani. Minua ahdistaa, olen jo pari viikkoa lepäillyt kotona flussan kourissa pääsemättä oikein mihinkään. Haluaisin laittaa mahan vähäksi aikaa sivuun ja lähteä vaikka lenkille.

Ahdistaa, kun ei pääse esim. shoppailemaan. Olo on tukala, väsymys ja energiavajaus iskee nopeasti, maha painaa. Isoihin kauppoihin turha haaveille, pitäisi olla olla jotkut kärryt joilla voisi siellä ajella, lisäksi yksin en oikein uskalla lähteä, kun väsymys ja energiavajaus voi olla niin totaalinen, että en välttämättä jaksa ottaa moista riskiä. Tämä on ihan kauheaa!!!

Onneksi kevät lähestyy nopeasti tai se vain näyttää siltä. Aurinko paistaa sisälle niin lämpimästi, mutta ulkona on silti vielä niin kylmä talvi. Eikö noiden lumien pitäisi sulaa pois jo kuukauden sisällä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      63
      6121
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      81
      3716
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2791
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      2279
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      42
      2211
    6. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      162
      1863
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      6
      1689
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      85
      1302
    9. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1246
    10. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      29
      1213
    Aihe