smaragdiskinkki

smara

olisin hankkimassa smaragdiskinnkkiä pitäs tietää nyt vähän kaikki siitä eli onko se hämäräaktiivinen,kuinka monta kertaa päivässä sitä pitää ruokkia, pitääkö juoma kuppien sun muitten ruoka kuppejen olla puussa jollain tasolla kerta se ei yleensä maahan tule,sopiiko aloittelialle ja muuta tietoa ja sit tietääkö kukaa mitää muuta mielellään seka syöjä liskoo joka olis päiväaktiivinen

12

859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • smara

      että kuinkas vanhoiks ne elää?

      • ..Inkku..

        että varmaan aika pitkälti yhtä vanhoiksi kun muut skinkin eli 15-20 vuotta. Jos olen väärässä niin korjatkaa tämä tieto oikeaksi.


      • smara
        ..Inkku.. kirjoitti:

        että varmaan aika pitkälti yhtä vanhoiksi kun muut skinkin eli 15-20 vuotta. Jos olen väärässä niin korjatkaa tämä tieto oikeaksi.

        kiitos vastauksista inkku mutta, marikan herppi sivuilla ei kuitenkaan ole kaikkea tietoa esim pitääkö ruoka kupit olla oksilla. sitten ihan toisiin asioihin tiedätkö onko suomessa smaran kasvattajia? kun vuonna 03 minun tietääkseni lähin löytyi saksasta.


      • ..Inkku..
        smara kirjoitti:

        kiitos vastauksista inkku mutta, marikan herppi sivuilla ei kuitenkaan ole kaikkea tietoa esim pitääkö ruoka kupit olla oksilla. sitten ihan toisiin asioihin tiedätkö onko suomessa smaran kasvattajia? kun vuonna 03 minun tietääkseni lähin löytyi saksasta.

        noista ruokakuppien paikasta, mutta sekin varmasti selviää kokeilemalla, että onko parempi niiden kuppien olla oksilla vaiko sitten ihan terraarion pohjalla. Minulla on epäilys että suomesta ei taida vieläkään löytyä kyseisen liskon kasvattajia.


      • smara
        ..Inkku.. kirjoitti:

        noista ruokakuppien paikasta, mutta sekin varmasti selviää kokeilemalla, että onko parempi niiden kuppien olla oksilla vaiko sitten ihan terraarion pohjalla. Minulla on epäilys että suomesta ei taida vieläkään löytyä kyseisen liskon kasvattajia.

        että onkohan päivä aktiivinen?


      • ..Inkku..
        smara kirjoitti:

        että onkohan päivä aktiivinen?

        päivä aktiivinen laji.


      • smara
        ..Inkku.. kirjoitti:

        päivä aktiivinen laji.

        kiitos vastauksista inkku! muuta tietoa en varmaan tarvitsekkaan alan nyt harkita ottaakko vai ei kun 20vuotta voi kerta elää
        ps.jos joku vielä jotain tietää niin saa kertoa!


      • ..Inkku..
        smara kirjoitti:

        kiitos vastauksista inkku! muuta tietoa en varmaan tarvitsekkaan alan nyt harkita ottaakko vai ei kun 20vuotta voi kerta elää
        ps.jos joku vielä jotain tietää niin saa kertoa!

        harkitset tarkkaan, etkä ota sitä hetken mielijohteesta. :) Oletkos sä harkinnut joitain muita liskoja, vielä on sitten tietenkin helppo hoitoisempiakin lajeja olemassa ku nämä Smaragdiskinkit. Mutta tietenkään mitään lyhyt ikäistä lajia ei ole, kun ne tuppaa melkein kaikki elämään sen 15-20.


      • smara
        ..Inkku.. kirjoitti:

        harkitset tarkkaan, etkä ota sitä hetken mielijohteesta. :) Oletkos sä harkinnut joitain muita liskoja, vielä on sitten tietenkin helppo hoitoisempiakin lajeja olemassa ku nämä Smaragdiskinkit. Mutta tietenkään mitään lyhyt ikäistä lajia ei ole, kun ne tuppaa melkein kaikki elämään sen 15-20.

        enpä tiiä sopiiko tähän palstaan kirjottaa mutta olen tuota aavikkoiguaani myös katsellut mahtaisiko kukaan siitä tietää?


      • nelly__11
        smara kirjoitti:

        enpä tiiä sopiiko tähän palstaan kirjottaa mutta olen tuota aavikkoiguaani myös katsellut mahtaisiko kukaan siitä tietää?

        Ruokakupit voi sijoittaa maahan vaikka laji kiipeileekin paljon, mutta kyllä ne osaa maahan tulla syömään ja juomaan.

        Smaragdiskinkkejä myy ainankin www.tiias-pets.net

        Jos helppohoitoisempaa liskoa etsit niin varmaan joku parta-agama, taikka leopardigekot. Parta agamat eivät elä vankeudessa kuin korkeintaan 10-vuotiaaksi. ( on kyllä tavattu yli 15-vuotiaskin, mutta harvinaista ) Itselläni on kolme parta agamaa aivan ihania ja omia persooniaan. :D


    • g<wzhxfcgtvybn

      missä myydään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1052
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      775
    5. 53
      720
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      663
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      492
    Aihe