Elämäntapana rehellisyys

Adria

Ajatelkaa, jospa kaikki ihmiset olisivat rehellisiä, mitenkä se vaikuttaisi meidän jokapäiväiseen elämäämme.

Huikeeta ajatella elämää ilman lukkoja ja vartiointifirmoja.

Minkäs muunlaisia fantasioita rehellisyyden maailma voisi tuottaa.

29

1549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TizaNova

..kertoilla laajasti saamistaan perinnöistä ja lotto- ym. voitoista ja kaikki avustuspyynnöthän olisivat tietenkin tosia ja rehellisiä.

• Adria

Mielellään sitä jonkun roposen laittaisi vaikka useampaankin kohteeseen kun tietäisi, ettei suurin osa mene keräyskuluihin.

• Masse-setä

Aika huikeata... Mitenkä on, saisiko poliiseille valehdella?

• eikä poliisikaan saisi valehdella :)

• Adria

Olis vaan niin rehellinen kuin haluaa.

• olla sen kauniimpi, jos kaikki valkoisetkin valheet jäisivät pois. Silloinhan häviaisi paljon suloisia sanoja jos olisi pakko sanoa vain ja ainoastaan totuus. Ei voisi sanoa vaikka että kylläpäs olet tänään nättinä, kun pitäisi sanoa että jopas olet koettanut tällätä peittääksesi tuon kurttuisen naamasi :))

Tai.... ei voisi sanoa että ompa sinulla muhkeat hauikset vaan olisi sanottava että laihduttaisit vähän....

Entäs jos olisi mennyt kaverien kanssa pitkäksi ja vaikka tullut mentyä vähän liian pitkälle sen suloisen vaaleaverikön kanssa, miten sen voisi vaimolle kertoa loukkaamatta häntä.

• Masse-setä

Siinäpä olikin se juttu. Jos esimerkiksi naisen maailmassa sanoo, että "sinä olet periaattessa aika ok, mutta meikäläisen täytyy käydä vaihtamassa mopoon öljyt", niin kohta hän onkin aika vihainen ja kysymässä, että olenko ajatellut tulevaisuuttani.

• Adria

Jos vaihdossa saisi unohtaa vaikka varkausvakuutukset. Autoon voisi huoletta jättää penkille mitä vain ja lompakon kadotessa se palautuisi tyhjentämättä.

Verotus olisi paljon kevyempää mikäli kaikki maksaisivat lusmuilematta veronsa ja hoitaisivat muutenkin kaikki maksunsa.

Yhteiskunnan ei tarvitsisi ylläpitää armeijoita eikä vankiloita. Vaude, mitä nämä ovatkaan yksilön vaimolle kertomisen rinnalla.

Sitäpaitsi minun olis helpompi omaksua rehellinen eläminen kuin valkoisissa valheissa kiemurteleminen, kun sen silleen ottaisi.

• joskus jonkun elokuvan, jossa kaveri muuttui niin rehelliseksi, ettei pystynyt huuliltaan päästämään muuta kuin sen mitä todella ajatteli. Olikin sitten koko ajan vaikeuksissa, kun tuli ladeltua totuuksia pomosta, työkavereista, asiakkaista, ystävistä... :))) Ei kuulostanut kovin houkuttelevalta!

• Masse-setä kirjoitti:

Siinäpä olikin se juttu. Jos esimerkiksi naisen maailmassa sanoo, että "sinä olet periaattessa aika ok, mutta meikäläisen täytyy käydä vaihtamassa mopoon öljyt", niin kohta hän onkin aika vihainen ja kysymässä, että olenko ajatellut tulevaisuuttani.

ehkä eroaa hiukan miehen maailmasta ja tietenkin riippuu siitäkin montako tuntia/päivää mopon öljynvaihtoreissulla menee :))

• Adria kirjoitti:

Jos vaihdossa saisi unohtaa vaikka varkausvakuutukset. Autoon voisi huoletta jättää penkille mitä vain ja lompakon kadotessa se palautuisi tyhjentämättä.

Verotus olisi paljon kevyempää mikäli kaikki maksaisivat lusmuilematta veronsa ja hoitaisivat muutenkin kaikki maksunsa.

Yhteiskunnan ei tarvitsisi ylläpitää armeijoita eikä vankiloita. Vaude, mitä nämä ovatkaan yksilön vaimolle kertomisen rinnalla.

Sitäpaitsi minun olis helpompi omaksua rehellinen eläminen kuin valkoisissa valheissa kiemurteleminen, kun sen silleen ottaisi.

maan perii...sanotaan. Yhteiskunnallisesti rehellisyys poikisi varmasti paljon hyvää, edellyttäen että KAIKKI olisivat rehellisiä.

• norMix kirjoitti:

joskus jonkun elokuvan, jossa kaveri muuttui niin rehelliseksi, ettei pystynyt huuliltaan päästämään muuta kuin sen mitä todella ajatteli. Olikin sitten koko ajan vaikeuksissa, kun tuli ladeltua totuuksia pomosta, työkavereista, asiakkaista, ystävistä... :))) Ei kuulostanut kovin houkuttelevalta!

ei aina oikein arvosteta :)) Varsinkaan jos ei muista että joskus vaikeneminen voi olla kultaa.

"rehellisyyden nimissä" loukkaaminen, vihjaileminen tai kiristäminen eivät saa ainakaan minulta puoltoääniä.

• se oli sen
        norMix kirjoitti:

joskus jonkun elokuvan, jossa kaveri muuttui niin rehelliseksi, ettei pystynyt huuliltaan päästämään muuta kuin sen mitä todella ajatteli. Olikin sitten koko ajan vaikeuksissa, kun tuli ladeltua totuuksia pomosta, työkavereista, asiakkaista, ystävistä... :))) Ei kuulostanut kovin houkuttelevalta!

leffan pääosan näyttelijä. :D

• se oli sen kirjoitti:

leffan pääosan näyttelijä. :D

Niin muuten olikin ja vinkkisi perusteella sain selville leffan nimenkin, joka oli- yllätys, yllätys: Valehtelija, valehtelija :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valehtelija,_valehtelija

Jim Carreyn leffalistaa kun tuossa selasin, niin huomasin hiljan katsoneeni mainion Peggy Sue meni naimisiin elokuvan.

• TaikisN kirjoitti:

ei aina oikein arvosteta :)) Varsinkaan jos ei muista että joskus vaikeneminen voi olla kultaa.

"rehellisyyden nimissä" loukkaaminen, vihjaileminen tai kiristäminen eivät saa ainakaan minulta puoltoääniä.

Valehdella ei kannata, mutta aina ei ole pakko kaikkea kertoa! :))

• kiitellä
        norMix kirjoitti:

Niin muuten olikin ja vinkkisi perusteella sain selville leffan nimenkin, joka oli- yllätys, yllätys: Valehtelija, valehtelija :D

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valehtelija,_valehtelija

Jim Carreyn leffalistaa kun tuossa selasin, niin huomasin hiljan katsoneeni mainion Peggy Sue meni naimisiin elokuvan.

terkuin Sandra taas. :D
        Mä en sillon muistanut ton leffan nimeä, mut ei täst kauaa ole, kun itsekin sen katsoin taas. :)
        Ton Peggy Sue meni naimisiin oon myös katsonut, nimen muistan, mutten muista siitä leffasta sen perusteella just nyt mitään. Oiskohan mul se tuol hyllyssä, tai pojan asentamana tietokoneella? *hmmm?*

• Masse setä
        TaikisN kirjoitti:

ehkä eroaa hiukan miehen maailmasta ja tietenkin riippuu siitäkin montako tuntia/päivää mopon öljynvaihtoreissulla menee :))

Ja työkalut löytyy omilta paikoiltaan, niin ehkäpä 17 minuuttia.
        Tosin mopoa ei ole, nutta periaatteesa meikäläinen voisi virittää siitä aikamoisen menopelin, paitsi viranomaiset voisivat joutua ikävään välikäteen, jos joutuisivat jättämään perheensä yhtäkkiä Tanssi Tähtien Kanssa-ohjelman aikana.

• Masse setä
        Adria kirjoitti:

sanoen... niinhän se ennen olikin. Kellään ei ollut mitään varastettavaa paitsi jotain vespoja ja mosseja, mutta ei niitä kukaan voinut varastaa, koska siitä olisi jäänyt heti kiinni.
        Verotus olikin ennen.. ah niin raskasta, eikä se koskaan keventynyt, niin kuin nykyään. Tupakkaakin sai lähikaupasta. Vaikka sitä ei myytykään alaikäisille, niin he saivat kuitenkin polttaa sitä metsässä.

• Masse setä
        kiitellä kirjoitti:

Mä en sillon muistanut ton leffan nimeä, mut ei täst kauaa ole, kun itsekin sen katsoin taas. :)
        Ton Peggy Sue meni naimisiin oon myös katsonut, nimen muistan, mutten muista siitä leffasta sen perusteella just nyt mitään. Oiskohan mul se tuol hyllyssä, tai pojan asentamana tietokoneella? *hmmm?*

don mac bee sue on varmaa ihan ok. Mitenkä olisi päijänneajo ja vanhojen pyörien esittely huomenna?

• norMix evk
        kiitellä kirjoitti:

joka puskasta kurkkaat! :))

Peggy Suen juonta en kerro, mutta uskon että pidät kun katsot joskus uudestaan!

• päijänneajot
        Masse setä kirjoitti:

don mac bee sue on varmaa ihan ok. Mitenkä olisi päijänneajo ja vanhojen pyörien esittely huomenna?

ja vanhojen pyörien katselu sopii. :)

T:Sandra

• mä en
        norMix evk kirjoitti:

joka puskasta kurkkaat! :))

Peggy Suen juonta en kerro, mutta uskon että pidät kun katsot joskus uudestaan!

jaksa viittiä kirjautua yhden tai kahden viestin takia. :D
        Täytyy joskus katella se leffa taas. :)

T:Sandra

• Adria

Helpompaa elää pienessä filungissa. Silleen tai tälleen elämisessä saa kivasti luovia oman moraalin ja yleisten hyväksymisten tai lakien välillä.

Siis rehellisyys ei mitään peri. Konnuudet kunniaan. Yippee Pecos Bill.

• TizaNova

..helpompaa sosiaalisissa yhteisöissä, pikkuisine valheenpoikasineen...mutta

Itsensä kanssa parhaiten pärjää ihan rehellisesti, lopulta myös niiden kanssaihmistenkin.

• Adria
        TizaNova kirjoitti:

..helpompaa sosiaalisissa yhteisöissä, pikkuisine valheenpoikasineen...mutta

Itsensä kanssa parhaiten pärjää ihan rehellisesti, lopulta myös niiden kanssaihmistenkin.

On useita ulottuvuuksia joita voi soveltaa aina tilanteen ja mielensä mukaan.

Onko itsensä kanssa pärjääminen aina rehellistä. Minä esmes olen sujuva itseni kusettaja. Tai oikeesti en. Tai siltä musta välillä tuntuu!?

• TizaNova
        Adria kirjoitti:

Onko itsensä kanssa pärjääminen aina rehellistä. Minä esmes olen sujuva itseni kusettaja. Tai oikeesti en. Tai siltä musta välillä tuntuu!?

..nappaamaan itsesi kiinni? :)
        Käytkö vakavia keskusteluja keskenäsi, entä miten käyttäydyt pettyessäsi itseesi?
        (morkkispäivät voi kai antaa anteeksi helposti?)

• Adria
        TizaNova kirjoitti:

..nappaamaan itsesi kiinni? :)
        Käytkö vakavia keskusteluja keskenäsi, entä miten käyttäydyt pettyessäsi itseesi?
        (morkkispäivät voi kai antaa anteeksi helposti?)

Pikkuminän kanssa juttelen, välillä väännetään oikein kunnolla. Usko pois.

• Masse setä
        Adria kirjoitti:

Ajattelin kuitenkin laittaa tähän lähteviä ja toisaalta pysäyttäviä jatkokysymyksiä, mutta samalla unohtuvia vastauksia-
        Ei oletettuja ulottuvuuksia...
        Esimerkiksi, jos autosi sammuu talvella ja tarvitset apua, niin mopolla tulee joku jätkä 0,99 €/min ja vetää visiirin takaa jotain savoa ja häipyy saman tien.

• sää rehellinen?

siehän kuulut kait kans siihen hulikaani ryhmään. vai ooks valakassut naamas

Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1809
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1681
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      31
      1308
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1171
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1131
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      1034
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      352
      974
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      849
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50