Elävä kristillisyys on alennuksessa

hermanni

Se ei ole puheissa, jaarituksissa maailman viisaudessa eikä rikkaudessa. Se on nöyryydessä ja alennuksessa. Alentumalla uskomaan elävää jumalan sanaa, alentumalla seuraamaan herrain herraa ja alentumalla taistelemaan myös omaa lihaa vastaan. Siinä on kristillisyys. Se on jumalan ja pyhän hengen ja jeesuksen veren puhdistavassa voimassa. Suurimmat syntiset ovat tässä armonvaltakunnassa suurimpia kristityitä koska tuntevat itsensä mitättömiksi. Suurin on pienin taivaan valtakunnassa. Hän kuvittelee itsensä suureksi ja samalla hänen oma synnin tuntonsa hämärtyy siksi hän pienin ja hänen tulisi päästä lähemmäksi sitä tulta mitä herra jeesus sytytti ja vieläkin polttaa maan päällä. Pienin on suurin. Suuri syntinen joka juuri juuri jaksaa uskoa itsensä armosta autuaaksi ja jumalan lapseksioman viheliäisyyden tähden. Hän heikoin ja syntisin on suurin jumalan valtakunnassa.

20

612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !Hallelujaa

Ei ihmispalvonnassa
      Ei opmassa vanhurskaudessa
      Ei ihmispelossa
      Ei narsismissa
      Ei ylpeydessä
      Ei ahneudessä
      Ei ihmisiin luottamisessa

Vaan USKOSSA JUMALAN LUPAUKSIIN, JOTKA OVAT TÄYTETYT JEESUKSESSA KRISTUKSESSA, JOTKA SYNTISILLE LAHJAKSI JAETAAN ILMAN HEIDÄN OMIA ANSIOITAAN!!!

• soon ollut

Nää on ihan ulkona, ja niitä potuttaa tää Halleluja!

• Saara

Siinäpä heille miettimistä...kumpa miettisivätkin :(

• Saara
        soon ollut kirjoitti:

Nää on ihan ulkona, ja niitä potuttaa tää Halleluja!

jyllää kateus vapauteen päässyttä kohtaan!

• mutta kertoisitko

millainen on "juuri ja juuri" -usko? Eikö uskovaa ole siirrettykään keskelle taivasta? Miksi hänen pitäisi vain "melkein" uskoa?

Jeesus lupasi omilleen yltäkylläisen elämän.

Valehteliko hän? Kuinka "juuri ja juuri" uskova voi milloinkaan iloita, jos armon omistaminen on ankaraa jaksamista?

• Saara

selittää, tai kyllähän he käytöksellään selittävätkin. Nauru pääsi tuossa: "jos armon omistaminen on ankaraa jaksamista?" -vaikka ymmärrän että vakava asia on oikeasti kysymyksessä.

• jotain samaa

kun "laiteilla" olemisessa? Eikös joku johtaja jakanut uskovat ytimessä oleviksi ja laiteilla oleviksi?

Koin sen jotenkin lainomaiseksi jaotteluksi, joka perustuu käyttäytymiseen eikä sydämen uskoon.

Entäs sanonta "reunimmaisena" olevasta uskovaisesta?

• teuta

Enemmän sitä tilaansa kuin muuta, tämä juuri ja juuri uskominen on määrä, että hän uskoo sen verran, tai jaksaa uskoa sen verran kuin sanoo. Ja ei tarkoita mitään "melkein" uskomista, vaan oikein ja kunnolla, mutta sen juuri ja juuri.

• meidän
        teuta kirjoitti:

Enemmän sitä tilaansa kuin muuta, tämä juuri ja juuri uskominen on määrä, että hän uskoo sen verran, tai jaksaa uskoa sen verran kuin sanoo. Ja ei tarkoita mitään "melkein" uskomista, vaan oikein ja kunnolla, mutta sen juuri ja juuri.

Isämme taivaassa ole valmistanut meille tien luokseen? Haluaako Hän, että me vaivoin "jaksamme uskoa" Hänen pelastustyöhönsä?

Eikö se ole Hänen väheksymistään?

Vai onko se supisuomalaista kursailua?

Meille on äärimmäisen vaikeaa alistua autettaviksi ja vahvemman varassa eläviksi. Lahjaa ei voi ottaa vastaan antamatta vastalahjaa... Se on nöyryyttävää! Siksi pitää tehdä lahjan vastaanottamisesta torjuvaa ja hankalaa - eieiei, enhän minä toki, eieiei - annas kun ensin itse yritän, jos kuitenkin saisin jotain aikaan...Ota nyt edes minun vastaanhangoitteluni todistukseksi nöyryydestäni... Katumusta ja kyyneleitä ainakin tarvitset...

Jos otan lahjan iloisena ja kiitollisena vastaan, vaikutan röyhkeältä...En ymmärrä omaa arvottomuuttani...En käsitä, että minun täytyy jotain edes tuoda, eihän kyläänkään mennä tyhjin käsin...

Minä olen elänyt tuommoisessa ajattelussa kolme neljännestä elämästäni. Ne näyttävät nyt hukkaan heitetyiltä vuosilta...

• teutatess
        meidän kirjoitti:

Isämme taivaassa ole valmistanut meille tien luokseen? Haluaako Hän, että me vaivoin "jaksamme uskoa" Hänen pelastustyöhönsä?

Eikö se ole Hänen väheksymistään?

Vai onko se supisuomalaista kursailua?

Meille on äärimmäisen vaikeaa alistua autettaviksi ja vahvemman varassa eläviksi. Lahjaa ei voi ottaa vastaan antamatta vastalahjaa... Se on nöyryyttävää! Siksi pitää tehdä lahjan vastaanottamisesta torjuvaa ja hankalaa - eieiei, enhän minä toki, eieiei - annas kun ensin itse yritän, jos kuitenkin saisin jotain aikaan...Ota nyt edes minun vastaanhangoitteluni todistukseksi nöyryydestäni... Katumusta ja kyyneleitä ainakin tarvitset...

Jos otan lahjan iloisena ja kiitollisena vastaan, vaikutan röyhkeältä...En ymmärrä omaa arvottomuuttani...En käsitä, että minun täytyy jotain edes tuoda, eihän kyläänkään mennä tyhjin käsin...

Minä olen elänyt tuommoisessa ajattelussa kolme neljännestä elämästäni. Ne näyttävät nyt hukkaan heitetyiltä vuosilta...

Taivaaseenko ? Voisiko tuon vahvemman sanan muuttaa vanhemmaksi. Niin totta on että lahjaa ei voisi ottaa nöyrästi vastaan, vaan pitäisi olla vasta lahjaa. Ja onkin. Kun me alttarille menemme HPY:lle me viemme syntikuormamme mennessämme, ja se on jäänyt, kun palaamme. Näin yksinkertaisesti haluan tämän ymmärtää.

• minäkin¨
        teuta kirjoitti:

Ihmiselle ei ole edes annettu uskoa paljoa, koska elämän tehtävä on erotella jyvät akanoista.
        Jeesus jo tiesi tämän ja pienempi määrä uskoa, kun sinapinsiemen, oli mahdollistamassa vettenpäällä kävelyn.

Minä olen miettinyt, että juuri näin on tarkoitettu, kun miten on.
        Muuten olisi toisin ja Raamattukin sen kertoisi selvästi.

• hermanni

Vain uskominen itsensä keskelle taivasta pelastaa

• tyhjiä fraaseja

- Aivan: missä se alennus uskomaan Jumalan sanaa sitten on? Mihin se on esikoisuudesta kadonnut?
      Kun sanakin tulee Kristuksen oppia, te huudatte
      "vie pois, vie pois, vanhimmat heti tänne!"
      Osaatko kertoa minulle?

• teutatess

Minusta avaaja puhui elävästä uskosta. Ja sen alennuksesta, ketkä sitä alentaa, ne omavanhurskaat jotka voivat kanoa rintaa röyhistäen meille (minulle) ARMOA. Että se kuuluukin meille.

Tämä viesti kuuluisi aloittajan alle.

• Saara

omilla aivoilla ajatella, eikä halua edes, niin sitten huudetaan lappiin hätäapupyyntöjä!

• !Hallelujaa
        Saara kirjoitti:

omilla aivoilla ajatella, eikä halua edes, niin sitten huudetaan lappiin hätäapupyyntöjä!

Kysymys on paljon syvemmästä asiasta, josta riittäisi paljon keskusteltavaa. Toisilla se on siin pitkä tie käsittää se vanhurskaus jonka Jumala armosta Kruksen ansion tähden meille lahjoittaa.

Lihassamme on valmiina jo hamaasta lapsuudesta asti harjaantuneet mekanismit siihen kuinka saavutetaan ihmisten arvostus luottamus ja sosiaalinen hyväksyntä.

Yksi tällainen tunnettu selviytymisen konsti on kiltteys. Kiltteys senkin uhalla, että itse voi pahoin, joutuessaan kieltämään omat tärkeät tarpeensa itseltään. Ihmisestä tulee tavallaan oman kiltteytensä uhri, ja lähellä olevien ihmisten orja. Orjahan elää isäntänsä ehdoilla kieltäen kokonaan omat tarpeensa.

Toinen hyvin yleinen tapa selvitä sosiaalisessa ympäristössä hyväksyttynä on teeskentely. Myös teeskentelijä voi pahoin, koska se henkilö jota näytellään en ole minä itse.

Yksi tapa selvitä on peli. Yhden kanssa pelataan näin ja toisen kanssa näin, aina sen mukaan miten saataisiin "voittoa". Tähän malliin kuuluu
        toisen henkilön "uhraaminen" oman "voiton" maksimoimiseksi. Näitä ihmisiä kutsutaan raamatussa "korvaan kuiskuttelijoiksi".

Miksi näin pitkä alustua varsinaiseen aiheeseen?

Siksi että ihminen pyrkii luonnollisesti (luomu) ratkaisemaan Jumalan kanssa syntyneen ristiriidan samoilla konsteilla joita on oppinut käyttämään ihmissuhteissa selviytymiseen. Ja on onnistunutkin pärjäämään verrattain hyvin sosiallisissa taidoissaan. Toiminnan tuloksena on tullut valtaa, ja sen myötä rahaa, kunniaakin on tullut. Korviin kantautuu viestejä: "Se on lahjakas ja etevä. Kaikin puolin mukava mies/nainen".

On aikamoinen jysäys kun profeetta toteaa menestyneelle ja kunnioitetulle ihmiselle:
        "Sinä olet se mies! Uurian olet sinä tappanut, ja hänen vaimonsa vaimoksesi ottanut."

Juuri sinä olet se henkilö, joka stiletilläsi tapoit Jeesuksen.

Aina välillä kun kirjoitan tämän TOTUUDEN MEITÄ JOKAISESTA tänne nettiin, niin ei uskoisi miten suureksi ihmisen "haavi" eli suu loksahtaa.
        Suu aukeaa ylistykseen : "Pidä nyt jo saatana se turpasi kiinni, etko sinä tosiaan tiedä, kuka murhais Jeesuksen.!!!"

Että silleen.

Siveä ihminen on samalla hyvin ylpeä ihminen.
        Ei hänen mieleensä ole tullut kertaakaan että juuri hän on synneillään ja laiminlyönneillään tappanut Jeesuksen.

• Saara
        !Hallelujaa kirjoitti:

Kysymys on paljon syvemmästä asiasta, josta riittäisi paljon keskusteltavaa. Toisilla se on siin pitkä tie käsittää se vanhurskaus jonka Jumala armosta Kruksen ansion tähden meille lahjoittaa.

Lihassamme on valmiina jo hamaasta lapsuudesta asti harjaantuneet mekanismit siihen kuinka saavutetaan ihmisten arvostus luottamus ja sosiaalinen hyväksyntä.

Yksi tällainen tunnettu selviytymisen konsti on kiltteys. Kiltteys senkin uhalla, että itse voi pahoin, joutuessaan kieltämään omat tärkeät tarpeensa itseltään. Ihmisestä tulee tavallaan oman kiltteytensä uhri, ja lähellä olevien ihmisten orja. Orjahan elää isäntänsä ehdoilla kieltäen kokonaan omat tarpeensa.

Toinen hyvin yleinen tapa selvitä sosiaalisessa ympäristössä hyväksyttynä on teeskentely. Myös teeskentelijä voi pahoin, koska se henkilö jota näytellään en ole minä itse.

Yksi tapa selvitä on peli. Yhden kanssa pelataan näin ja toisen kanssa näin, aina sen mukaan miten saataisiin "voittoa". Tähän malliin kuuluu
        toisen henkilön "uhraaminen" oman "voiton" maksimoimiseksi. Näitä ihmisiä kutsutaan raamatussa "korvaan kuiskuttelijoiksi".

Miksi näin pitkä alustua varsinaiseen aiheeseen?

Siksi että ihminen pyrkii luonnollisesti (luomu) ratkaisemaan Jumalan kanssa syntyneen ristiriidan samoilla konsteilla joita on oppinut käyttämään ihmissuhteissa selviytymiseen. Ja on onnistunutkin pärjäämään verrattain hyvin sosiallisissa taidoissaan. Toiminnan tuloksena on tullut valtaa, ja sen myötä rahaa, kunniaakin on tullut. Korviin kantautuu viestejä: "Se on lahjakas ja etevä. Kaikin puolin mukava mies/nainen".

On aikamoinen jysäys kun profeetta toteaa menestyneelle ja kunnioitetulle ihmiselle:
        "Sinä olet se mies! Uurian olet sinä tappanut, ja hänen vaimonsa vaimoksesi ottanut."

Juuri sinä olet se henkilö, joka stiletilläsi tapoit Jeesuksen.

Aina välillä kun kirjoitan tämän TOTUUDEN MEITÄ JOKAISESTA tänne nettiin, niin ei uskoisi miten suureksi ihmisen "haavi" eli suu loksahtaa.
        Suu aukeaa ylistykseen : "Pidä nyt jo saatana se turpasi kiinni, etko sinä tosiaan tiedä, kuka murhais Jeesuksen.!!!"

Että silleen.

Siveä ihminen on samalla hyvin ylpeä ihminen.
        Ei hänen mieleensä ole tullut kertaakaan että juuri hän on synneillään ja laiminlyönneillään tappanut Jeesuksen.

ei uskon asioita ratkota. Samoin huomaa sen täällä, että hengelliset tutkivat kyllä kaikki, mutta hengellistä ei pysty kukaan tutkimaan (paitsi toinen hengellinen.

Es.lest. piireissä on hämmästyttävää se, kuinka "pihalla" niin suuri joukko on ihan uskon perusasioissa.

Tuon "kiltteyden" taakse piiloutuminen on varmaan kaikkein yleisintä.

Se on oikeasti ainut tie vapauteen: Tajuta että vaikka minä yksin olisin elänyt, olisin ristiinnaulinnut Jeesuksen. Ja vielä sekin, että vaikka vain minä olisin elänyt, olisi Jeesus kuollut vaikka vain minun puolestani.

Kaikki on todella henkilökohtaista!

• teuta

Luulen osaavani, he ovat seurakuntatiukkisia, jotka tälläistä tekevät. Ja ei koskaan ymmärrä sitä rakkautta jota Jeesus opetti, tässä vähänaikaa sitten .

• hermanni
        teutatess kirjoitti:

Minusta avaaja puhui elävästä uskosta. Ja sen alennuksesta, ketkä sitä alentaa, ne omavanhurskaat jotka voivat kanoa rintaa röyhistäen meille (minulle) ARMOA. Että se kuuluukin meille.

Tämä viesti kuuluisi aloittajan alle.

alennus näkyy nöyryytenä jumalan sanalle ja jumalalle ja kristillisyyden neuvoille

• Pottunen

Olen taipuvainen ajattelemaan samoin.
      Suuret ihmiset eivät ehkä mene ollenkaan taivaaseen.
      Tarkoitan siis niitä, jotka luulevat olevansa jotakin uskossa tai ilman uskoa.
      Rakkauskin juoksee karkuun suuruutta, sillä ei se oikeastaan mahdu suureen ihmiseen, kun siinä ihmisessä on niin paljon muuta suurempaa.

Kristinuskossa vain Jumala on suuri ja muut ovat pienenpieniä.

Ihmisen uskokin on niin heikko, että ei ne vuoret siirry kenenkään uskosta, vaikka tarvittaisiin vain se sinapinsiemenen verran, eli hyvin vähän.
      Tätä ilmeisesti tarkoitat " juuri ja juuri" uskosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      940
    6. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    7. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe