Eli haluaisin tehdä sivujen ylälaitaan headerin, jossa mm. logo ja valikkopalkki, jolloin ei tarvitse kuin includata tuo joka sivuun. Olkoon tämän headerin koodi tiedostossa header.html.. Mikä mättää jos teen sivun
Tähän tulee sitten sivukohtainen rakenne
???????????
Kiitos avusta!!
PHP include
2
1076
Vastaukset
- Jaska Perusjaska
Se pitää olla noin.
Toinen juttu on se, että tuo koodisi ei tule toimimaan noinkaan. Iinclude kyllä toimii, mutta se on väärässä kohdassa. Nyt valikkosi tulee ennen html-tagia.
PHP-koodi täytyy laittaa juuri siihen kohtaan, mihin haluat koodisi tulevan.
Jos include.html-tiedoston sisältönä on vaikkapa:
Linkki 3
Linkki 4
Linkki 5
Index.html olisi sitten
Linkki 1
Linkki 2
Linkki 6
Linkki 7
Jolloin tulostuu:
Linkki 1
Linkki 2
Linkki 3
Linkki 4
Linkki 5
Linkki 6
Linkki 7
Ymmärsitkö idean?
Include-funktio tekee saman kuin kopioisit ja liimaisit koodia toisesta tiedostosta.- noin se siis tulee
Joo nyt selvisi mitä tapahtuu. Kiitos paljon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 392417
- 571393
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...381313- 631201
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä40929Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122808- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586