Halleluja ulos

täältä

Halleluja on p:ska ihminen seuraavista syistä:

- Tuntee Raamatun
- Käskee seuraamaan Kristusta eikä lapinvanhimpia
- Luottaa Jumalan sanaan eikä kristillisyyden
neuvoihin
- Saarnaa oppia, jonka mukaan syntinen voi
uskoa Kristuksen sovintoarmoon sellaisena
kuin on, ilman rippiä ja pöntössä juoksemista
- Luulee, että lapinvanhimmatkin voivat erehtyä

52

1583

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kö...kö

tuon kirjoitit?

• !Hallelujaa

Sinähän hauskoja kyselet!! :-)))

• !Hallelujaa
        !Hallelujaa kirjoitti:

Sinähän hauskoja kyselet!! :-)))

En tekisi sitä!
        Lärvit umpeen!

• Pottunen

Kyllä raakku on aktiivinen.

Tuohan on selittelyä, puettuna esitykseksi mielipiteenä.

Taidat olla oikeassa huomiossasi.

• Pottunen
        !Hallelujaa kirjoitti:

En tekisi sitä!
        Lärvit umpeen!

Lääkityksen tarkistuksen aina?

• hauskaa, hah
        Pottunen kirjoitti:

Kyllä raakku on aktiivinen.

Tuohan on selittelyä, puettuna esitykseksi mielipiteenä.

Taidat olla oikeassa huomiossasi.

Huomio on oikea. Ei voi erehtyä, vaikka yrittää peitellä. Katsokaa kellonaikojakin. Tuskin malttaa varttia kauempaa yleensä odottaa kun jo kirjoittaa itselleen vastauksia.

• pippuri

Elä ja anna toistenkin elää! Jumalan Rauhaa Sinulle

• !Hallelujaa

Epätavanomainen (huomiota herättävä) tapa kertoa asiaa. Mutta asiaa oli!

• teutatess
        !Hallelujaa kirjoitti:

Epätavanomainen (huomiota herättävä) tapa kertoa asiaa. Mutta asiaa oli!

Tulin metsästä, ja ajattelin mikähän tämä on, kunhuomasin viestistä, että noin pitääkin olla. Hallelujaa on saanut kehumisia, kirtäen kaartaen, mutta tekemällä onnistuu. Kyllä se tiedetään, että oppi aivan oikein sanokoon, LLL:n mitä vaan. Lestaadiolaiset.

• !Hallelujaa
        teutatess kirjoitti:

Tulin metsästä, ja ajattelin mikähän tämä on, kunhuomasin viestistä, että noin pitääkin olla. Hallelujaa on saanut kehumisia, kirtäen kaartaen, mutta tekemällä onnistuu. Kyllä se tiedetään, että oppi aivan oikein sanokoon, LLL:n mitä vaan. Lestaadiolaiset.

Minussa itsessäni ei ole mitään sellaista josta tarvitsisi ottaa esimerkkitä, tai antaa kehuja.

Mutta Jeesukselle kaikki kiitos ja kunnia HÄNEN työstään meidän pelastukseksemme. Hän on verensä vuodattanut ja henkensä antanut rakkaudesta meitä kohtaan.

Hallelujaa kiitos Jeesus!

• Pottunen
        !Hallelujaa kirjoitti:

Minussa itsessäni ei ole mitään sellaista josta tarvitsisi ottaa esimerkkitä, tai antaa kehuja.

Mutta Jeesukselle kaikki kiitos ja kunnia HÄNEN työstään meidän pelastukseksemme. Hän on verensä vuodattanut ja henkensä antanut rakkaudesta meitä kohtaan.

Mutta kun olet tiesi valinnut, niin jollet sitä muuta, et voi Kristusta seurata.

Olisi siis parempi että kirjoittaisit oikeassa muodossa, ettei mene valehtelun puolelle.

Oikea otsake olisi ollut :
        "Kristuksesta tahtoisin todistaa"

• !Hallelujaa
        !Hallelujaa kirjoitti:

Kristuksesta tahdon julistaa. Ja kiitos Jumalalle olen nähnyt useita kertoja kuinka uskolla vastaan otettu Kristuksen sana alkaa muuttamaan ihmistä.

Pottuselle toivoisin herätystä ja Kristuksen kohtaamista omakohtaisesti. Ne tapahtumat eivä unohdu kun Jeesuksen rakkaus koskettaa sydäntä.

Omakohtaisesti kokeneena tiedän, kiitos Jeesus!

• sinut aivan muuna
        !Hallelujaa kirjoitti:

Kristuksesta tahdon julistaa. Ja kiitos Jumalalle olen nähnyt useita kertoja kuinka uskolla vastaan otettu Kristuksen sana alkaa muuttamaan ihmistä.

Pottuselle toivoisin herätystä ja Kristuksen kohtaamista omakohtaisesti. Ne tapahtumat eivä unohdu kun Jeesuksen rakkaus koskettaa sydäntä.

Sinusta kun puuttuu täysin oikea hengen tuote, niin ymmärrät varmaan itsekin, että jorinasi ovat tyhjiä.

Tahtoisit tarkoitta siis, että haluaist olla puhetta pitävä ihminen, mutta sinua ei ole siihen valittu, koska sinussa vaikuttaa väärä henki.
        Et voi ohjata itseäsi saati sitten muita.

Tahdon ja tahtoisin on eri asioita.
        Mieti sitä, että mitä eroa niissä on.

Mitä luulet , että mistä löydät itsesi, kun Kristuksesta tahdot julistaa , mutta ihan väärää henkeä?
        Ei se jää kuule valheiden varjojen alle piiloon.
        Sinä päivänä joudut toteamaan, että ovi sulkeutui edestäsi ja vaihtoehdot jäivät vähiin.
        Mieti vielä kun voit ja etsi oikea usko.

• !Hallelujaa
        !Hallelujaa kirjoitti:

En lue viestiäsi.

• samalla kuitenkin
        !Hallelujaa kirjoitti:

En lue viestiäsi.

kovasti huutaen muille, että täällä on oikea tie, vaikka ei tiedä tiestä mitään , kun itsekin olet eksyksissä.

• Saara
        samalla kuitenkin kirjoitti:

kovasti huutaen muille, että täällä on oikea tie, vaikka ei tiedä tiestä mitään , kun itsekin olet eksyksissä.

Ettekö osaa esittä OMIA mielipiteitänne aiheista?

• on hyvä
        Saara kirjoitti:

Ettekö osaa esittä OMIA mielipiteitänne aiheista?

ja ennenkaikkea oikea asia.

Hallen olisi hyvä tehdä sitä lähetystyötään välillä, mistä niin kovasti on täällä räksyttänyt.
        Tosin, ei meille vaan sinne naapurustoonsa :-))
        Jos kulkee silmät mustana, niin oppiipa fyysisten rangaistusten kautta etsimään rakkautta.
        Semmosta se on, jos kulkee sementtiseinään jatkuvasti pääedellä.
        Sinussakin on samoja piirteitä, joten eipä jaksa kiinnostaa sinunkaan horinasi.
        Voit mennä sinäkin ulos, sillä ulkona olet jo hengellisesti kuten hallekin.

• !Hallelujaa

Otsikon perusteella ajattelin viestin olevan toisen lainen. No yllätys oli myönteinen :-)))

• remppaemma

Yllätyin!

Kiitos Herralle, että täällä !Hallelujaa kirkastaa Jeesusta Kristusta, syntisten vapahtajaa!

• Jallunveli
        remppaemma kirjoitti:

Yllätyin!

Kiitos Herralle, että täällä !Hallelujaa kirkastaa Jeesusta Kristusta, syntisten vapahtajaa!

Miten ihminen voi olla noin kova suustaan toisia kohtaan, ja huutaa sitä vielä Jeesuksen nimeen.

• teutatess
        Jallunveli kirjoitti:

Miten ihminen voi olla noin kova suustaan toisia kohtaan, ja huutaa sitä vielä Jeesuksen nimeen.

Se varmaan tuntuu pahalta, kun joku uskaltaa sanoa totuuden, tässä ja nyt.

• Pottunen
        Jallunveli kirjoitti:

Kyllä taitaa olla niin, että halleraakku kirjoittelee usealla nimimerkillä itseään kannustellen.

Hyvä on kysymyksesi, sillä se on aivan oleellinen.
        Ei Jeesuksen nimissä ole raakun ominaisuuksia.

Pitänee varmaan ajatella, koska perkele ei ole ihminen, niin perkele vaan kiusaa tuota raakkua hyvin voimakkaasti.
        Hänessä on väärä henki.

• kun teillekkin
        teutatess kirjoitti:

Se varmaan tuntuu pahalta, kun joku uskaltaa sanoa totuuden, tässä ja nyt.

sanotaan suoraan totuuksia. Silti te huudatte Herran nimeen ettei saa noin sanoa tässä ja nyt.

• teu
        kun teillekkin kirjoitti:

sanotaan suoraan totuuksia. Silti te huudatte Herran nimeen ettei saa noin sanoa tässä ja nyt.

Minustakin pitäisi olla, yksi totuus "Jeesuksen Kristuksen" Mutta jokainen voi myöntää, että Hänen totuus on toisenlainen kuin meidän mielstämme. Jallun veljelle sinusta vain tuntuu, että löytyy näitä totuuksia, myönnän että jos minä olen mieltänyt jonkun asian oikeaksi, ja se ei sitä olisikaan, kyllä se tuntuisi kurjalta, mutta me ihmiset olemme tälläisiä syntisäkkejä.

• TUNTEA

Tai luulla tuntevansa, kysymyksessä ei siis ole kuin yksi vaihtoehto, ja se on k.lasonen

• mervimus

että !Hallelujan oppi on täyttä asiaa, siinä ei ihmisoppeja kumarrella..:) Lestadiolaisuuteen tarvittaisiin enemmänkin tällaisia, jotka uskaltaisivat sanoa seurakunnan epäkohdat ääneen.

• Saara

Hallelujaalla on vielä taito kirjoittaa selkeästi ja ymmärrettävästi ja hän on harjaantunut hyvin tarkaksi huomaamaan totuuden vääristelyn. Minäkin istuisin mielelläni seurapenkissä jos Hallelujaa saarnaisi! Onneksi saarnaa täällä! :)

• !Halleluja
        Saara kirjoitti:

Hallelujaalla on vielä taito kirjoittaa selkeästi ja ymmärrettävästi ja hän on harjaantunut hyvin tarkaksi huomaamaan totuuden vääristelyn. Minäkin istuisin mielelläni seurapenkissä jos Hallelujaa saarnaisi! Onneksi saarnaa täällä! :)

minulle hyvin rakas veli ja sananpalvelija Olavi S. Kertoi että kun hän meni lähetysmatkalle P- putaalle, sinne tuli linja-autollinen porukkaa. Joku näistä sanoi että tulimme kuuntelemaan sinua. Minulle tätä kertoessaan, hänen äänensä muuttui ja ilmekin, kun hän sanoi vastanneensa, että jos minua tulitte kuuntelemaan, niin tulitte turhaan tänne asti. Mutta jos tulitte kuuntelemaan jumalan sanaa, niin se on hyvä asia.

• Itsekehu loistaa
        !Halleluja kirjoitti:

minulle hyvin rakas veli ja sananpalvelija Olavi S. Kertoi että kun hän meni lähetysmatkalle P- putaalle, sinne tuli linja-autollinen porukkaa. Joku näistä sanoi että tulimme kuuntelemaan sinua. Minulle tätä kertoessaan, hänen äänensä muuttui ja ilmekin, kun hän sanoi vastanneensa, että jos minua tulitte kuuntelemaan, niin tulitte turhaan tänne asti. Mutta jos tulitte kuuntelemaan jumalan sanaa, niin se on hyvä asia.

Näin ne kärpäsparvet siirtyy läjältä toiselle kunnes ne löytää lantapatterin lämmön.

• teu
        Itsekehu loistaa kirjoitti:

Näin ne kärpäsparvet siirtyy läjältä toiselle kunnes ne löytää lantapatterin lämmön.

Olet tarkoittanut tuon viestin, kun se maahan ei ole sovelis, sontaan ...jotenkin meni siihen.
        Onneksi kohta tulee kesä, ja voi kokeilla .

• jaihan totta
        !Halleluja kirjoitti:

Muistelet ihan oikein, Halleluja!

• !Hallelujaa

Kertoisitko meille missä noin kuumaa paskaa on tarjolla. :-)))

• !Hallelujaa
        jaihan totta kirjoitti:

Muistelet ihan oikein, Halleluja!

Sen ihanampaa veljeä ei ole. Mies on sydämestään nöyrä Herran palvelija. Kaivoi välillä saarnaajien kokouksessa katekismuksen esiin ja luki sieltä, "katsokaas kun täällä lukee näin".

Hänen saarnojaan kunnellessa tajusin sen että papit opettavat ihan oikein silloin, kun he tunnustuskirjojen mukaisesti opettavat. Samassa ymmärsin sen, että minulle on syötetty paljon valheita papeista vuosikymmenien aikana.

• !Hallelujaa
        Saara kirjoitti:

Mutta...

...kunniaansa Jumala ei anna KENELLEKÄÄN IHMISELLE.

Olen iloinnut Jeesuksesta yhdessä teidän, ystävieni kanssa.

Oi Jeesus leipä elämän, sä tässä läsnä olet.

Olen osallistunut ehtoollistilaisuuksiin jossa
        on jaettu (papin asettama) Kristuksen ruumis ja veri aina seuraavalle vieressä olevalle.
        Sitä ei voi tehdä silmät kuivina, kun vaikkapa rakkaimmalleen sanoo, sinun pulestasi annettu, ja sinun puolestasi vuodatettu.

Herra Jeesus kiitetty. Hallelujaa!

• mielenkiintoistako?
        !Hallelujaa kirjoitti:

Kertoisitko meille missä noin kuumaa paskaa on tarjolla. :-)))

Kyllähän sinä pahanhengen hajuissa elelet, että en ihmettele että olet kiinnostunut tuommoisista läjistä :-))

• mitä tuossa sanottiin
        !Hallelujaa kirjoitti:

Sen ihanampaa veljeä ei ole. Mies on sydämestään nöyrä Herran palvelija. Kaivoi välillä saarnaajien kokouksessa katekismuksen esiin ja luki sieltä, "katsokaas kun täällä lukee näin".

Hänen saarnojaan kunnellessa tajusin sen että papit opettavat ihan oikein silloin, kun he tunnustuskirjojen mukaisesti opettavat. Samassa ymmärsin sen, että minulle on syötetty paljon valheita papeista vuosikymmenien aikana.

Sillä sinulla olisi siinä oppimisen paikka.

On huvittavaa, että oppipoika esittää oppeja joita ei vielä edes tunne tai tiedä.

Miksi pilaat aikaasi, kun se lyhyt on muutenkin?

• ihan ensin
        !Hallelujaa kirjoitti:

Mutta...

on jaettu (papin asettama) Kristuksen ruumis ja veri aina seuraavalle vieressä olevalle.
        Sitä ei voi tehdä silmät kuivina, kun vaikkapa rakkaimmalleen sanoo, sinun pulestasi annettu, ja sinun puolestasi vuodatettu.

etsisit Jeesusta.

• !Hallelujaa
        mielenkiintoistako? kirjoitti:

Kyllähän sinä pahanhengen hajuissa elelet, että en ihmettele että olet kiinnostunut tuommoisista läjistä :-))

Tuota sanaasi jonka lausuit minusta, tulet katumaan vielä, ellet täällä, niin sitten iankaikkisuudessa.

Minä olen Kristuksen ja Kristus on Jumalan. Pyhä Henki joka minussa asuu on kaiken tämän todistaja.

Hallerlujaa kiitos Jeesus!

• !Hallelujaa
        !Hallelujaa kirjoitti:

Tuota sanaasi jonka lausuit minusta, tulet katumaan vielä, ellet täällä, niin sitten iankaikkisuudessa.

Minä olen Kristuksen ja Kristus on Jumalan. Pyhä Henki joka minussa asuu on kaiken tämän todistaja.

• !Hallelujaa
        !Hallelujaa kirjoitti:

Vastaus edelliseen viestiin, jonka otsikon luin.
        Siitä näin jo riittävästi mistä hengestä kirjoittaja on tullut osalliseksi.

• !Hallelujaa
        !Hallelujaa kirjoitti:

Mutta...

Viesteihini on ilmestynyt tänään asiattomilla otsikoilla varustettuja viestejä. Kiitos yrityksistä, en tule noteeraamaan viestejäsi.

• Saara
        !Halleluja kirjoitti:

Jumalan miehillä on nöyryys muutatoista kuin tuntur`ukoilla!

• Saara

Miksi annat kateuden perkeleen ohjailla sinua?

• vaikka olet
        !Hallelujaa kirjoitti:

eksynyt.
        Kyllä sinä uhoilet ja venkoilet, kuten saatanan pitääkin.
        Asuuko Pyhähenki sinussa?
        Etkö tiedä, että sinun ei tule pilkata sitä?
        Se on sinun viimeinen temppusi, sillä siitä et sitten voikaan enää selvitä.

• jopas jotakin
        !Hallelujaa kirjoitti:

Miksi korjailet?
        Kyllä sinussa oleva pahuus on jo tullut esiin.
        Se ei ole Jumalasta vaan saatanasta.

• puu tunnetaan
        !Hallelujaa kirjoitti:

Vastaus edelliseen viestiin, jonka otsikon luin.
        Siitä näin jo riittävästi mistä hengestä kirjoittaja on tullut osalliseksi.

On huvittavaa, että oppipoika esittää oppeja joita ei vielä edes tunne tai tiedä.

Tuo on viesti jota et lukenut, koska sinua sattuu totuus, kuten pitääkin sattua.

• Joasjotakin
        !Hallelujaa kirjoitti:

Jos olisitkin niin et täällä pilkkaisi uskontoa väärillä opeilla.

• Saara
        puu tunnetaan kirjoitti:

Tuo on viesti jota et lukenut, koska sinua sattuu totuus, kuten pitääkin sattua.

Hengen lahjoja on puille alettu jakaa?

• ihmetellen
        Saara kirjoitti:

Hengen lahjoja on puille alettu jakaa?

kysyy papittareksi haluava, tieltään eksynyt asioita, joista on ulos jäänyt.
        Jos suu olisi pienempi ja korva isompi voisi olla toiveita siitä, että jokin tarttuisi.
        Ei ole turhaan sanottu, että nainen vaietkoon.
        Etenkin se on hyvä silloin, kun hän suureen ääneen ihmettelee uskonnollisia asioita.
        Kysyköön hiljaa kotonaan mieheltään, jos sellainen tuollaisesta taloudesta löytyy, sillä sanoohan Raamattukin, että parempi miehen taivasalla kun kauhean akan kanssa saman katon alla.

• kuinka nainen
        Saara kirjoitti:

Jumalan miehillä on nöyryys muutatoista kuin tuntur`ukoilla!

häiriintyneenä on sanomassa mielipidettään, vaikka ei tiedä, mistä puhuu.

• tietenkin ..
        !Hallelujaa kirjoitti:

Viesteihini on ilmestynyt tänään asiattomilla otsikoilla varustettuja viestejä. Kiitos yrityksistä, en tule noteeraamaan viestejäsi.

Sinä pöhlö se vaan sompailet suksillasi väärään suuntaan ja sukset väärin päin jaloissasi.
        Ihmettele edelleen, että miksi on pimeää, yksinäistä ja huono olo.

• sanotaan
        Saara kirjoitti:

Miksi annat kateuden perkeleen ohjailla sinua?

Ihminen kuka kulkee väärää tietä, ei hänen säälinsä ole tyhjää olemattomampaa.
        Sääli on ennemminkin toisinpäin, mutta ethän sinä sitä ymmärrä alkuunkaan.

Kun menet nukkumaan, niin muista rukoilla oikeaa ymmärrystä itsellesi, sillä sitä vaille sinä olet.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5210
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      127
      1671
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1589
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      51
      1560
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1275
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1200
    7. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1100
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1057
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1018
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      857
    Aihe