Mikä olisi paras baarimittana toimiva väline jos ei sellaista aitoa haluaisi ostaa?
Käykö esim. apteekin yskänlääkemitta?
Baarimitta
3
3074
Vastaukset
- Juomanlatkija
Viinan ja yskänlääkkeen määriä mitataan täsmälleen samoilla milli-, sentti- ja desilitroilla.
Itselläni ei ole baarikaapissa edes lääkemittaa. Jos joskus haluan mitata laseihin samankokoiset moukut, lainaan keittiön astiakaapista desin mittaa, jossa on 5 cl:n merkkiviiva.
Drinkin koko oli baareissa ja ravintoloissa tuo 5 cl vielä 1960-luvulla. Minusta se on parempi kuin 4 cl – ainakin vaikutus on tojakampi! Varjopuolena on, että pullo vajuu nopeammin tyhjäksi ja joutuu investoimaan uuteen.
1 ja 2 cl:n mitoille ei minulla ole mitään käyttöä. Tapanani ei sotkea hyviä viinaksia keskenään vaan latkia jokaista ihan ihtenään. Joihinkin sitten sopivaa mikseriä pidennykseksi, mutta vapaalla vakaalla kädellä.- ole munaa...
Jos haluaa näyttää kavereillekin, että muka osaa tehdä jotain, on pakko olla näyttävät välineet. Paras, jos on joko baarin tai omalla nimellä varustetut välineet...
- helium-k
Yleensä pieni normaali korkillinen on n. 1 - 1,5 cl eli et välttämättä tarvitse baarimittaa, tosin se on kiva, kun teet esim. ystäville drinkkejä. Saa niitä Alkosta ja baaritarvikeliikkeistä, esim. Stockalta tai Sokokselta tai Alkosta. Yskälääke-mittaakin voit käyttää, tai ostaa muovisia mittalaseja (aivan pieniä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1051024
- 101888
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap96777- 78672
- 48645
Kalateltta
Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi16570- 34496
- 43482
- 25475
Tulimme yöllä reissusta kotosalle
niin heti tämä öinen häiriökäyttäytyminen ilmeni palatessa. Eikö näitä 2-3 alaikästä laittomilla mopoilla rällääjää saa30460