Mikä olisi paras baarimittana toimiva väline jos ei sellaista aitoa haluaisi ostaa?
Käykö esim. apteekin yskänlääkemitta?
Baarimitta
3
3074
Vastaukset
- Juomanlatkija
Viinan ja yskänlääkkeen määriä mitataan täsmälleen samoilla milli-, sentti- ja desilitroilla.
Itselläni ei ole baarikaapissa edes lääkemittaa. Jos joskus haluan mitata laseihin samankokoiset moukut, lainaan keittiön astiakaapista desin mittaa, jossa on 5 cl:n merkkiviiva.
Drinkin koko oli baareissa ja ravintoloissa tuo 5 cl vielä 1960-luvulla. Minusta se on parempi kuin 4 cl – ainakin vaikutus on tojakampi! Varjopuolena on, että pullo vajuu nopeammin tyhjäksi ja joutuu investoimaan uuteen.
1 ja 2 cl:n mitoille ei minulla ole mitään käyttöä. Tapanani ei sotkea hyviä viinaksia keskenään vaan latkia jokaista ihan ihtenään. Joihinkin sitten sopivaa mikseriä pidennykseksi, mutta vapaalla vakaalla kädellä.- ole munaa...
Jos haluaa näyttää kavereillekin, että muka osaa tehdä jotain, on pakko olla näyttävät välineet. Paras, jos on joko baarin tai omalla nimellä varustetut välineet...
- helium-k
Yleensä pieni normaali korkillinen on n. 1 - 1,5 cl eli et välttämättä tarvitse baarimittaa, tosin se on kiva, kun teet esim. ystäville drinkkejä. Saa niitä Alkosta ja baaritarvikeliikkeistä, esim. Stockalta tai Sokokselta tai Alkosta. Yskälääke-mittaakin voit käyttää, tai ostaa muovisia mittalaseja (aivan pieniä).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 62905
- 119704
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp79670Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm36621- 39620
- 86547
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante110535- 41481
- 37475
- 70446