Burn-out vai masennus

Ongelmani on se, että en kerta kaikkiaan jaksa!
Kevät tulee ja monta asiaa pitäis tehdä, opinnäytetyö, käydä koulua, käydä töissä, hoitaa kotia. Asun poikaystäväni kanssa yhdessä, ja kuka hoitaa kaikki koti työt? MINÄ. Onhan toisella raskas työ, kyllä mä sen ymmärrän, että ei varmastikkaan tee mieli siivota, mutta voisko sen perkeleen tyhjän maitopurkin laittaa roskikseen eikä jättää pöydälle?! Kaiken lisäksi pitää rempata taloa, jotta vois kutsua valmistujaisiin ihmisiä. Pitäis ommella juhlapuku, suunnitella juhlat. Kuulostan varmasti todella lapselliselta ja myönnän olenkin sitä.

Tänäänkin kun poikakaveri tuli töistä, olen koulusta vapaalla(työharjoittelu, jonka sain hyväksi luettua)ensimmäiseksi huudetaan "Onko ruokaa" Miksi ei oo?"

Musta tuntuu kuin olisin joku orja, jota isäntä käskee. En saa nukuttua öisin koska mietin asioita, vaikka olisin kuinka väsynyt! Aamulla noin kahdeksan aikaa soi meilkein joka päivä puhelin ja kukas sieltä soittaa? Orjuuttajani! Ja sanoo tee sitä ja tee tätä!

Käyn melkein, joka päivä lenkillä, mutta rinnassa on koko ajan tunne että ei jaksa. Itkettää, masentaa ja kaikkea tältä väliltä.
Luonteelleni tämä on outoa, koska yleensä olen iloinen,naurava nuori. Ja kun poikakaveri kysyy" Mikä sulla on, miks sä et kerro?" Kerro mitä? kun ei yksin kertaisesti itsekään tiedä mikä vaivaa, niin miten voit sanoa sen toiselle ihmiselle..

Kiitos jos jaksoit lukea ja vastata!

3

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • särkynyt enkeli

Luin kirjoituksesi ja moni asia tuntui niin tutulta. Olen itsekkin tällä hetkellä niin väsynyt, pelkkä liikkeelle lähteminen tuntuu vievän viimeisetkin voimat.Lääkäri määräsi suoralta kädeltä sairaslomaa, tunnollisena ihmisenä tunnen valtavaa syyllisyyttä poissa olostani työssä.Tämä on oikeasti yhtä helvettiä.Asioita mitä pitäisi tehdä on vino pino ja ahdistaa. Mietin vain mikä minulla on? Mitä tehdä? Voimia sinulle pienineiti!!

• Löysin rantein

Olen yrittänyt karsia kaikkea mahdollista turhaa pois. Sekä yrittänyt tehdä enemmän niitä asioita mistä pidän.

Silti kaikki tuntuu tyhjältä, merkityksettömältä ja viimekädessä ahdistavalta.

Eli kaikkea kolmea, stressiä, burnouttia ja masennusta painaa päälle.

Pitäisi varmaan taas harkita lääkityksen aloittamista, nyt on sentään sellainen kondis päällä että kiinnostaisi. Silloin kun olen todella masentunut, yleensä ajattelen että se kuuluu elämään ja sillä selvä.

• pieni enkeli
        Löysin rantein kirjoitti:

Olen yrittänyt karsia kaikkea mahdollista turhaa pois. Sekä yrittänyt tehdä enemmän niitä asioita mistä pidän.

Silti kaikki tuntuu tyhjältä, merkityksettömältä ja viimekädessä ahdistavalta.

Eli kaikkea kolmea, stressiä, burnouttia ja masennusta painaa päälle.

Pitäisi varmaan taas harkita lääkityksen aloittamista, nyt on sentään sellainen kondis päällä että kiinnostaisi. Silloin kun olen todella masentunut, yleensä ajattelen että se kuuluu elämään ja sillä selvä.

Kuinka ihminen voinkin saada kaikki asiansa niin solmuun ,ettei oikeasti näy tunnelin päässä minkäänlaista valoa =/ voikun löytyisi joku pelastava enkeli joka tulis ja sanois mitä pitää tehdä ja auttas vielä kongreetisestikin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe