Joko ovat porilaiseet saaneet kesärenkaat alle? Jaa että taleva pitelee? Eipä niinkään. Ensi viikolla alkaa huhtikuu ja säätiedotus on jo pitkään kertonut ilmojen lauhtumisesta:
http://www.fmi.fi/saa/paikalli.html?Keywords=&kunta=Pori
Jopa yöpakkaset loppuvat ensi viikolla!
Joko sinulla on kesärenkaat alla tai koska laitat?
Itse olen ajanut koko talven kitkarenkailla, talvet kun nykyään ovat mitä ovat ja nastoja ei käytännössä tarvitse 98% talven ajasta.
Laitan kesärenkaat huomenna pe 27.3.2009 alle! Tuskin malttaa odottaa! Kitkarenkaat pääsevät jo lepäämään...
Kesärenkaat jo porilaisilla?
33
1112
Vastaukset
- Arman von terska
Käyttöpelinä kuorma-auto, jolla kaikki kodin pienet ja suuret ajot ja perhetapaamiset, haistattelen pikkukoneisille kusipäille pitkät liikennevaloissa ja kesärenkaat alla kesät talvet, suosittelen lämpimästi myös muille.
- mulle..
haistattelee...
ei sulla sitten muuta suurta olekaan kuin motti.
;) - ap.
"Käyttöpelinä kuorma-auto, jolla kaikki kodin pienet ja suuret ajot ja perhetapaamiset, haistattelen pikkukoneisille kusipäille pitkät liikennevaloissa..."
Liikennevaloissa saatat hyvinkin haistatella pakokaasujasi muille, mutta liikennevaloiSTA lähdettäesä kuormurisi on se pieni piste taustapeilissäni! :D
- ,,,,, ,
ihan amatööri ratintakana, paskat tulis housuun mun kyydissä
- tänne palstalle
Häkkinen Räikkönen Salo Mäkinen Grönholm vai Keitä mahtaa olla?
- ap.
"Sä oot ihan amatööri ratintakana, paskat tulis housuun mun kyydissä"
Mikähän tuossa aloituksessani sai minut näyttämään amatööriltä?
Kysyin vain, onko kukaan vielä vaihtanut kesärenkaita. Aika ajankohtainen aihe, kun sunnuntaina kellotkin hyppäävät kesäaikaan! Sitten totesin, että olen ajanut talven kitkarenkailla ja että itse vaihdan kesärenkaat alle huomenna.
Mikähän tässä on nyt niin amatöörimäistä? En ole sanallakaan viitannut siihen, miten ajan autoa... - radalle mikkihiiri?
ap. kirjoitti:
"Sä oot ihan amatööri ratintakana, paskat tulis housuun mun kyydissä"
Mikähän tuossa aloituksessani sai minut näyttämään amatööriltä?
Kysyin vain, onko kukaan vielä vaihtanut kesärenkaita. Aika ajankohtainen aihe, kun sunnuntaina kellotkin hyppäävät kesäaikaan! Sitten totesin, että olen ajanut talven kitkarenkailla ja että itse vaihdan kesärenkaat alle huomenna.
Mikähän tässä on nyt niin amatöörimäistä? En ole sanallakaan viitannut siihen, miten ajan autoa...toisex jäät
- kuningas tami
radalle mikkihiiri? kirjoitti:
toisex jäät
itte jäät kolmanneks
- Arman von terska
kuningas tami kirjoitti:
itte jäät kolmanneks
PAPPA PETALAR... SUOMEKSI Jos ei alla iskän autoa niin ainakin iskän ostama auto kun itse sattuu olemaan väliinputoaja tyyppiä lähinnä kädettömiä pullamössö mobilisteja...Takavalot näkyy voi vi..u
- ap.
toisex jäät
Mennään vaan!
Käyn kesällä säännöllisesti mottoriradalla ajamassa. Viime kesänä sattui hauskasti, kun alkoi sataa kesken kaiken. Olin radalla samaan aikaan katumoottoripyörien kanssa ja nehän tulivat yht'äkkiä perä edellä vastaan!
Yamaha R6 on hyödytön kaatosateessa, mutta oman autoni Continentalin Sport Contact 2 -renkaat purivat märkään asfalttiin eläimellisesti. Olin hetken nopein radalla!
Pistä oikeesti viestiä, niin sovitaan tapaaminen Alastarolle josksu huhtikuun aikana!
Puhelinnumeroni: 040 3761 649 - ap.
Arman von terska kirjoitti:
PAPPA PETALAR... SUOMEKSI Jos ei alla iskän autoa niin ainakin iskän ostama auto kun itse sattuu olemaan väliinputoaja tyyppiä lähinnä kädettömiä pullamössö mobilisteja...Takavalot näkyy voi vi..u
Ainakin itselläni on ihan oma auto alla.
Ei kummoinenkaan, mutta kuljettaa paikasta toiseen! - ap.
toisex jäät
...olisi saanut tällaista haastetta!
"mennäänkö radalle mikkihiiri? toisex jäät."
On kiva nähdä Pori-foorumin porukoiden ilmeet, kun yhteenottomme kuvataan radalla ja julkaistaan netissä.
Sinä tulet autoinesi hetkessä julkkikseksi ja tunnetuksi porilaiseksi!
Liian harvoin tulee vastaan tällaisia "tekijämiehiä". Baaritiskillä toki monela on moloa kehuskella, mutta tämä kaveri on tosissaan. Tulemme ottamaan kisaa radalla vakioautoilla! Tästä tulee mahtavaa!
Paras mies voittakoon! :D - vaan
ap. kirjoitti:
Ainakin itselläni on ihan oma auto alla.
Ei kummoinenkaan, mutta kuljettaa paikasta toiseen!sattuis olemaan pankin auto?
- ap.
vaan kirjoitti:
sattuis olemaan pankin auto?
Ei, ostin autoni käteisellä. Rahoituskuviossa pankki perii sellaiset kulut, että hirvittää!
Kuten myönsin, niin autoni ei ole erikoinen: vm. 2003 ja mittarissa tällä hetkellä joku 92000km. Ostin sen siis käteisellä vuonna 2006 hintaan 7000 euroa.
Diili oli aivan mieletön, markkinahinta tälle autolle niihin aikoihin oli noin 9000-11000 euroa. Yksityisellä myyjällä oli kiire myydä, joten pakko se puoli-ilmainen auto oli "ottaa" itselle :D - ap.
ap. kirjoitti:
Ei, ostin autoni käteisellä. Rahoituskuviossa pankki perii sellaiset kulut, että hirvittää!
Kuten myönsin, niin autoni ei ole erikoinen: vm. 2003 ja mittarissa tällä hetkellä joku 92000km. Ostin sen siis käteisellä vuonna 2006 hintaan 7000 euroa.
Diili oli aivan mieletön, markkinahinta tälle autolle niihin aikoihin oli noin 9000-11000 euroa. Yksityisellä myyjällä oli kiire myydä, joten pakko se puoli-ilmainen auto oli "ottaa" itselle :DSori, ostin auton 2007, en 2006. Meni vuodet sekaisin.
Eli auto oli ostohetkellä tasan 4 vuoden ikäinen.
- ap.
Nyt on sitten kesärenkaat alla!
Mukava ajaa, kun on paljas asvaltti esillä.
Ensi viikolla ainakin 6 astetta Porissa.
Vaikea keksiä, miksi kukaan haluaisi enää ajaa talvirenkailla.- ap.
Pikainen katselu marketin parkkipaikalla. Olin ainut, jolla kesärenkaat alla tänään!
HÄH! Ei tämä nyt niin aikaista ole; laittaa kesärenkaat 27.3. alle!
Miski ihmeessä kaikilla vielä talvirenkaat alla? Meinaako joku, että Porissa tulee huhtikuussa talviset olosuhteet?
Nimittäin ennen huhtikuuta EI enää ole talvea. Joka päivä on lämmöt plussalla!
Ensi viikolla lämpeneminen jatkuu. Pääsiäisenä 10 astetta menee rikki!
- LÄMPÖÄporiin
Ei tarvitse enää selitellä niiden talvirenkaiden kanssa. Porissa 31.3.2009 tiistaina 8 astetta ja keskiviikkona 1.4. 7 astetta.
Riittääkö?
Ei kai kukaan oikeasti aja enää talvirenkailla?- ajelee
talvirenkailla. Vasta kesäkuussa vaihdan nastat pois ja lokakuussa laitan taas nastat alle.
- ap.
ajelee kirjoitti:
talvirenkailla. Vasta kesäkuussa vaihdan nastat pois ja lokakuussa laitan taas nastat alle.
Olen kuullut, että nastarengas puree tosi hyvin lämpimään asvalttiin. Ajo-ominaisuudet ovat paljaalla asvaltilla myös tosi komeat!
Onnea rengasvalinnallesi! Aja vaikka koko kesä läpi nastoissasi, niin ei tarvitse turhaan vaihdella renkaita. Kyllä ne yöpakkaset alkavat taas jo syyskuun lopussa...
- Arman von terska
Ei haittaa lumet kun voi kuormurilla kauppaan lennähtää. Taas menee 5 litraa löpöö pelkästään kaupassa käymiseen.
- ap.
Lumi on kevyesti pöllyävää pakkaslunta, jonka alla on pitävä asvaltti.
Continentalin SportContact 2 tuntuu toimivan ienosti ja talvirengasautoilijat ovat keiloina liikenteessä edessäni. Joudun kesärenkaideni kanssa hidastelemaan muiden perässä. Miksiköhän?
Sääennuste kertoo, että tänään on aika vaihtaa kesärenkaat PORISSA:
Lämpötilat:
La 2
Su 3
Ma 6
Ti 8
Ke 7
Että sellaisat päivälämpöä! Lesärengas on ainut oikea valinta tästä päivästä alkaen. - lesärenkas
ap. kirjoitti:
Continentalin SportContact 2 tuntuu toimivan ienosti ja talvirengasautoilijat ovat keiloina liikenteessä edessäni. Joudun kesärenkaideni kanssa hidastelemaan muiden perässä. Miksiköhän?
Lämpötilat:
La 2
Su 3
Ma 6
Ti 8
Ke 7
Että sellaisat päivälämpöä! Lesärengas on ainut oikea valinta tästä päivästä alkaen.mikä tuo lesärengas on?
- ap.
ap. kirjoitti:
Lämpötilat:
La 2
Su 3
Ma 6
Ti 8
Ke 7
Että sellaisat päivälämpöä! Lesärengas on ainut oikea valinta tästä päivästä alkaen.Hullua.
Sääennuste muuttuilee koko ajan!
Nyt ennustetaan lämpöä:
La 1
Su 4
Ma 3
Ti 4
Ke 4
Hyvältä näyttää silti! - ap.
ap. kirjoitti:
Hullua.
Sääennuste muuttuilee koko ajan!
Nyt ennustetaan lämpöä:
La 1
Su 4
Ma 3
Ti 4
Ke 4
Hyvältä näyttää silti!Kesärenkaat voi laittaa alle. Ennuste sanoo:
Su 29.3. 3
Ma 30.3. 3
Ti 31.3. 4
Ke 1.4. 4
To 2.4. 5
Talvi päättyi Porissa siis virallisesti tänään! Niin, ja kesäaika alkaa ensi yönä 12 tunnin kuluttua! - ap.
ap. kirjoitti:
Kesärenkaat voi laittaa alle. Ennuste sanoo:
Su 29.3. 3
Ma 30.3. 3
Ti 31.3. 4
Ke 1.4. 4
To 2.4. 5
Talvi päättyi Porissa siis virallisesti tänään! Niin, ja kesäaika alkaa ensi yönä 12 tunnin kuluttua!Niinhän siinä kävi, että kesäaika alkoi viimein! Nyt on siis virallisesti kesä ja ainut oikea rengasvalinta on kesärengas!
Perjantaina 6 astetta! Ei paha. - ap.
ap. kirjoitti:
Niinhän siinä kävi, että kesäaika alkoi viimein! Nyt on siis virallisesti kesä ja ainut oikea rengasvalinta on kesärengas!
Perjantaina 6 astetta! Ei paha.Näköjään perjantaina ainakin 8 astetta Porissa. Ei paha.
Edelleen kesärengas on ainoa oikea valinta. Kaikilla tosin lienee jo renkaat vaihdettuina, joten ei siitä sen enempää. - ss.
ap. kirjoitti:
Näköjään perjantaina ainakin 8 astetta Porissa. Ei paha.
Edelleen kesärengas on ainoa oikea valinta. Kaikilla tosin lienee jo renkaat vaihdettuina, joten ei siitä sen enempää.Surkeaa seurata yksinpuheluasi.
... ja vain sinun tyyppinen idiootti laittaa
alle jo kesäkumit, olet vaaratekijä liikenteessä!
- on alla
kitkat ja vaihtaa jo kesärenkaisiin!??
Eipä tässä kiirettä ole vaihtaa, muutenkin ne nastat ropisisee talvella pikatiellä asfaltilla saavat ropista viellä vähän aikaa.- ap.
Joo, alla talvella kitkat ja silti vaihdoin jo kesärenkaat viime perjantaina. Yleensä vaihdan vasta huhtikuun alussa, nyt jotenkin "naksahti päässä".
Myönnän, että olin hitusen liian aikaisessa. Onneksi loppuviikon sääennuste näyttää hyvältä. Autoilin jopa sunnuntaina, kun lähioiden pikkukadut olivat totaalisen lumisia, joten "ennakoiva ajotapa" ja "tienpinnan lukeminen" saivat uudet mittasuhteet. Vauhti kurveissa oli naurettavan alhainen, mutta selvisi tietenkin OK. Kitkarenkailla muutenkin oppii tietynlaista varovaista ajotapaa. Nyt olin vain vielä varovaisempi.
- ap,
kävi että aamulla on mustaajäätä tiellä ja ryttäsin auton. Eli ei viellä kannata säätiedotuksen mukaan vaihtaa renkaita, vaan katsella järjellä.
- ap.
Olen vilpittömästi pahoillani, jos olet joutunut onnettomuuteen!
Olen tämän ketjun aloittaja ja kuten edellä totesin sunnuntain myräkästä huolimatta loppuviikko näyttä vahvasti asteissa olevalta.
Aamulla kun on pakkasta, niin perusoletuksena on se, että kaikki tienpinta joka näyttää märältä on jäätä. Näin ei tule yllätyksiä.
Toivon ettei autosi vaurioitunut liiian pahasti. Oliko sinulla jo kesärenkaat vai musta jää yllätti?
- ap.
Ei tietenkään itselläni, mutta pari kolariautoa kävin tarkastamassa.
Toyota Corolla Verso D4D oli kesärenkailla joutunut kolariin (keula). Lisäksi vm. 2005 herra J.M.:n Seat Leon TDI oli joutunut kolariin (keula).
Molemmissa em. autoissa oli siis kesärenkaat alla!
Nyt jo pitäisi pärjätä kesärenkailla mainiosti, mutta aamuliukkaita PITÄÄ VAROA!
Siitä ennuste loppuviikolle!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."682342Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2442304- 1201528
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis301346Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj581340- 1331299
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711220Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.81998Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73989Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102989