Mistä miesystävä?

nainen 22v.

Onko se tosiaan niin, että kukaan yksinäinen nuori mies ei ole hetero? "Koska (hetero)miehet ovat niin kovapäisiä ja löytävät itselleen kavereita tusinan verran, noin vain. Toisin kuin jotkut naiset jotka ovat herkkiä ja naisellisia ja jäävät siten helposti yksinäisiksi". Eli yksinäinen ihminen on siis henkisesti feminiininen? Selvä.

No miten parisuhde toimisi, jos yksinäinen nainen olisi jonkun sellaisen miehen kanssa, jolla on kavereita ja paljon menoa elämässä? Ei ehkä toimisi hyvin, mutta silloin suhde ei ainakaan toimisi yhtään jos mies ei tykkäisi ollenkaan naisista...

Olen nainen, jota on kiusattu läpi peruskoulun. Ryhmässä oleminen tuntuu vastenmieliseltä! Aina on syrjitty koulussa ryhmästä ulkopuolelle, enkä ole koskaan saanut edes "syytä" selville (tiedän ettei vika ole missään nimessä kiusatussa, mutta jos jotkin piirteet ihmisessä provosoisivat juntteja kiusaamaan..).

Ryhmässä ihmiset kohtelevat usein muita ihmisiä paljon alkeellisemmin kuin mitä itse välttämättä huomaavatkaan. On nämä ryhmän "johtajat" ja "altavastaajat", joiden puheen voi "tavallinen ryhmänjäsen" keskeyttää heti kun itsestä tuntuu siltä. Ja eikös sitä sanotakin, että joukossa tyhmyys tiiviistyy? Eli jotakuta aletaan lopulta oikein nälviä.

Kyllä yksi ainut ihminen voisi ilahduttaa mua niin tajuttomasti. Pitää kädestä kiinni ja katsoa syvälle silmiin. Eihän elämä ole mitään satua, mutta niin se vain on että parisuhde antaa roimasti läheisyyttä elämään.. Se, että toinen on vierellä, se riittää!
Naisilla on niin paljon eri makujakin. Hyvä vain. Muuten kaikki naiset kilpailisivat yhdestä samasta miehestä. Muistan että yläasteella joku sanoi mulle ettei mulla ole kuulemma miesmakua ollenkaan. No se ei ole kamala asia, jos mun miesmakua eivät kaikki naiset ymmärrä :). Se, mikä on toisesta huononnäköistä, voi olla toisesta hyvännäköistä.

13

1825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies 28v

Ehkä oon feminiininen mutta ehta hetero ja yksinäinen. Samaa kaipailekin kuin säkin.
      Nuo tavallisetkin naiset tuntuvat hirveän pinnallisilta eivätkä kelpuuta miestä joka ei ole tosi pitkä tai tosi äijämäinen. Ehkä oon rupsahtanut. Ennen oli naisystäviä mutta vapaina ei taida olla enää ketään. Edes jollain lailla järkevää,kohtuullista, rakastavaa ja sellasta joka ei lähtisi jossain vaiheessa pois. Ystäviä on paljon ja oon sosiaalinen mutta ei niitten kanssa aina jaksa. Mieluiten parisuhde. Uskon että parisuhde toimii vaikka toinen on selkeästi rauhallisempi.
      Kovia oon kokenut mutta pääässyt yli ja tosiaankin toisinaan oon menevä toisinaan rauhallinen. Baareista ei jaksa seuraa etsiä. Netistäkään ei löydy sopivia. Ei meinaa enää uskaltaa kirjoittaakaan. Tietää vastauksen jo etukäteen. Ei ole äijämäisiä harrastuksia. No joitakin kyllä mutta enemmän ns rauhallisia ja kilttejä. Ei kai oo kovin miehekästä? On se kumma että ennen kävi flaksi mutta nyt ei kelpaa tavallisellekaan. En vaadi kuuta taivaalta. Aitoja tunteita vain. SE on se oikea juttu elämässä.

Että näin täällä päin..

• Osasto7x

Kerro lisää tosta sun mies mausta? Jos sulla on kummallinen miesmaku, niin tervetuloa, olet tullut juuri oikeaan paikkaan!

Tää palsta on sellainen omituisten otusten kerho, että vois luulla että Indican yks biisi on kirjoitettu täällä. Tai sitten joku foliopipo on lähettänyt tekstin sinne.

Tosta sun jutusta että yksinäin olisi feminiinen en tajunnut mitään, eikä tosta varmaan mitään tutkimusnäyttöä ole olemassakaan. Mutta jos sen ajattelee noin, niin silloin ajatus varmaan luo todellisuutta ja se on noin tai ainakin käyttäytyminen tai ainakin käyttäytymisen tulkinta. Mun pitää kyllä taas mennä ottaa tollanen sininen pilleri...

• Norjanheinäperhonen

" mutta silloin suhde ei ainakaan toimisi yhtään jos mies ei tykkäisi ollenkaan naisista... "

Homojen kanssa vai? Heh

• nTzScH

yksinäinen ihminen voisi kohdata toisen yksinäisen, kas siinäpä pulma. Pitäisi muodostua sosiaalinen kontakti kahden sellaisen henkilön välille, joilla kummallakaan ei juuri ole sosiaalisia kontakteja. Kahden sulkeutuneen pitäisi ensin löytää toisensa voidakseen sitten avautua toisilleen, jakaakseen keskenään ei enää niin yksinäisyytensä.

• kepardi

..."että kukaan yksinäinen nuori mies ei ole hetero? "Koska (hetero)miehet ovat niin kovapäisiä ja löytävät itselleen kavereita tusinan verran, noin vain..."

Täytyy kyllä kaikella kunnioituksella korjata että yksinäisyydellä ei ole mitään tekemistä sukupuolen tai seksuaalisen suuntautumisen kanssa, tai ainakin niin oletan,korjatkoot joku jos olen hirveästi väärässä. Ihmisiä on meinaan niin erilaisia.

Itse olen nuori heteromies ja minusta on hiukan ehkä kyseenalaista tehdä yleistyksiä näistä asioista. Kai olen tietenkin siinä mielessä feminiininen että olen taiteellinen,jos se nyt on pakko sellaiseksi kokea, mutta en koe että se olisi selitys sille että olen jo tovin ollut aika yksinäinen, no toki kai on tähänkin joku yleismaailmallinen selitys, ja tarvitsisin kai minäkin sen sinisen pillerin ratkaisemaan asiainlaidan..

Suomessa kai miehet on niin ujoja, paitsi tietty ne itsevarmat pelurit, jotka vain jollain ihmeellisellä lahjakkuudellaan hurmaavat tytöt, olin ennen heille katkera mutta nykyään melkein vain ihailen heitä, no ei kai, ei musta vain ole sellaiseen iskemiseen:P, mutta itsellänikin lienee jokin ongelma asian kanssa että mietin mikä se olisi, ehkä ujouteni tai ehkä olen vain niin, miten sen nyt sanoisi, haluaisin että kaikki asiat kohtaisi, palaset natsaisivat ennen kuin menen kysymään vastapuolta jonnekin ulos tai kahville.
      Veikkaan että niitä tyyppejä on, jotka toki haluaisivat pyytää sinut jonnekin kanssaan kahville yms..mutta he eivät vain uskalla tehdä mitään asialle, ja siksi osa heistäkin, anteeksi karkeuteni, valittavat täällä palstoilla yksinäisyyttään..

Ihmiset on niin erilaisia että sitä on vaikea välillä käsittää, en tiedä sitten, ei se että on menevä tyyppi ole mikään määre sille että sen kanssa olisi hankala seurustella tai jotain..

• tyttä-

Onko se sitten niin että me haaveilevat, herkät femiiniset taiteilijasielut olemme useimmiten yksinäisiä.

Minusta on jotenkin vaikea ymmärtää mikä siinä on miehelle niin vaikeaa tulla juttelemaan, pyytää kahville tms. Ehkäpä pakit pelottaa, kukapa pakkeja haluaisi, mut sekin on kuitenkin ihan itsetunto kysymys. Jos oot sinut itsesi kanssa, niin otat riskejä ja vaikka pakit saisikin niin ei se maailmaa kaada ja tiedät olevasi hyvä tyyppi, sitten vain kohti seuraavaa...

Niinhän se on, jos ei mitään uskalla, se on ihan turha tänne tulla valittamaan siitä että on yksin.

Totuus on se ettei kukaan meidän syliimme noin vaan tipahda, meidän on tehtävä jotakin sen eteen. Tiedän kyllä et on helpommin sanottu ku tehty.

Miten saisimme suomalaisten miesten itsetunnon kohdilleen?

• -hyvinmielin-
        tyttä- kirjoitti:

Onko se sitten niin että me haaveilevat, herkät femiiniset taiteilijasielut olemme useimmiten yksinäisiä.

Minusta on jotenkin vaikea ymmärtää mikä siinä on miehelle niin vaikeaa tulla juttelemaan, pyytää kahville tms. Ehkäpä pakit pelottaa, kukapa pakkeja haluaisi, mut sekin on kuitenkin ihan itsetunto kysymys. Jos oot sinut itsesi kanssa, niin otat riskejä ja vaikka pakit saisikin niin ei se maailmaa kaada ja tiedät olevasi hyvä tyyppi, sitten vain kohti seuraavaa...

Niinhän se on, jos ei mitään uskalla, se on ihan turha tänne tulla valittamaan siitä että on yksin.

Totuus on se ettei kukaan meidän syliimme noin vaan tipahda, meidän on tehtävä jotakin sen eteen. Tiedän kyllä et on helpommin sanottu ku tehty.

Olet muuten ihan oikeassa, ja mitä kauemmin antaa asian odottaa, sitä vaikeammaksi toisen lähestyminen käy. Mutta kun uskaltaa, tulee suorastaan helpottava ja hyvä tunne siitä, että oikeasti meni ja teki tutustumiselle aloitteen. Ja vieläpä kun ei tämmöistä ole aikaisemmin elämässään tehnyt :)

• Ducanaer
        tyttä- kirjoitti:

Erittäin hyvä kysymys.

• rohkeammin tutustua
        tyttä- kirjoitti:

"Jos oot sinut itsesi kanssa, niin otat riskejä ja vaikka pakit saisikin niin ei se maailmaa kaada ja tiedät olevasi hyvä tyyppi, sitten vain kohti seuraavaa... "

Ongelma vain on siinä, että usein samoille tyypeille saattaa tulla niitä pakkeja koko ajan (varsinkin samoille miehille). Siitä on sitten vaikeaa lähteä nostamaan itsetuntoa, vaikka toki on aina se mahdollisuus että joku voisi hyväksyä sinut sellaisena kuin olet..

Yleensä ne ns. pelimiehet ovat tottuneetkin näihin pakkeihin, joten he ymmärtävät että aina on uusi mahdollisuus. Ne herkimmät tyypit vain eivät ole oikein tottuneet näihin tapauksiin ja sitten jos "koko ajan" tuntuu tulevan näitä ettei tule yhtään ns. "onnistumista" niin on aivan ymmärrettävää jos itsetunto menee vähän huonolle saralle tuosta asiasta.

Yleensä pienikin asia voi vaikuttaa siihen, ettei haluta olla missään tekemisissä.. Toki on niitäkin tapauksia, jotka ei nyt ihan jokaisesta asiasta hätkähdä ja lopeta tutustumista.

Tuohon vaikuttaa toki sekin että minkälaisia ihmiset ovat ja minkä verran on sitä tarjontaakin.. Yleensähän se on niin että jos tarjontaa on enemmän niin sitten kiinnitetään hyvin pintapuolisiin kriteereihin huomiota ja sen seurauksena esim. valkataan ne henkilöt jotka näyttävät parhaimmilta tai sitten joilla on isoin palkka, paras koulutus, työpaikka jne. ja yritetään tutustua niihin ja jätetään ne muut täysin huomioimatta. Miehillä pääkriteerit ovat tietysti yleensä vain ulkonäössä tai sitten joissakin muissa ominaisuuksissa.

Itsetunto ei parane muuta kuin vain onnistumalla asioissa. Kukaan ei jaksa ikuisuuksia yrittää jos ei tule tulosta. Toki on niin monenlaisia ihmisiä elämässä, että varmasti jokaiselle löytyisi joku jos vain sitä yritystä löytyisi.. Toki varsin monissa tapauksisa voisi auttaa sekin jos alentaisi omia kriteereitään ja kokeilisi tutustua enemmän ihmisiin.

• Yleinen vuodattaja

"Onko se tosiaan niin, että kukaan yksinäinen nuori mies ei ole hetero?"

Varmaan suurin osa on heteroita, sillä b-rapun talkkareilla lienee jo poikaystävät.

Moni mies voi olla yksinäinen ihan ujouden vuoksi. Eikä kaikkia miehiä kiinnosta äijämäiset naiset.

• on kavereita

Paljon, itselläni ei yhtään, edes kaveria. Kyllähän tämä jotenkin toimii, sentään ottaa minut mukaan kun lähtee kavereittensa luo.

• Hati^^

Mistä syystä sua sitten peruskoulu aikoina kiusattiin? Millä tavalla sä olit erilainen? Yksinäiset miehet ovat pääasiassa todella ujoja ja arkoja. Tai minä ainakin olen. Olen 110% hetero ja ulospäinkin on sellainen äijälookki.

• suurin ongelma

Varsin monikin yksinäinen mies on hetero. Monet ovat ujoja ja arkoja ja monilla voi olla vaikeuksia tutustua edes saman sukupuolen tyyppeihin. Oikeastaan moni mies saattaisi helpommin tutustua vastakkaiseen sukupuoleen, koska puhuminen onnistuisi paremmin kuin omalle sukupuolelle.

Ongelma vain voi tulla siinä, ettei kukaan nainenkaan oikein halua olla näiden "yksinäisten ja ujojen" miesten kanssa tekemisissä. Tai se ujous jo itsessään voi estää tutustumisen ihmisiin.

Oikeastaan tuo kohtaamisen ongelma on se suurempi ongelma kuin se että löytiyisikö ihmisille sopivia kumppaneita jne.

Ainakin itse olen huomannut, että kohdallani tuo kohtaaminen on aivan tuurista kiinni. Toki sitä tuuria voi "parantaa" olemalla itse aktiivinen ja toki kun tarpeeksi yrittää niin aina jotakin löytyy (olen itsekin löytynyt olemalla aktiivinen).

Siltikin kovin vaikeaa se on. esim. netin kautta voi vastata jopa satoihin ilmoituksiin saamatta yhtäkään vastausta, pinnalliset asiat taas voivat vaikuttaa siihen että juttelu katkeaa heti kun ne asiat tulevat toimeen jne. (yksi vastaaja joka katkaisee heti yhteyden kun näkee kuvasi jne.) Livenä taas tuo kohtaaminen muuten vain voi tuottaa ongelmia varsinkin yksinäisille miehille, koska ei ole oikein paikkoja missä kohdata esim. vastakkaisen sukupuolen edustajia ja ne paikat on yleensä tarkoitettu juuri näille erittäin sosiaalisille ihmisille. Saati sitten että niissä paikoissa uskataisi kysyä joltakin että haluaako hän jutella jne.

Sen takia sanoisin että tuo kohtaaminen on ehkä se suurin ongelma. Jos olisi helpompia tapoja tutustua niin varmasti voisi löytyä enemmän ihmisä kuten ystäviä jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe