Kalevassa joku väitti tekstaripalstalla, että sen kun eroot liikkeestä, että vika olis itessä!
Voi jestas, kuinka naivia ajattelua!! Kun itse sanoin vanhemmilleni aikeista jättää usko sen takia, ku en vain jaksa olla vl, rupesivat nämä riivaa jatkuvilla puhelinsoitoilla. Samoin mua lähestyi myös sellaisen vl:t, joiden kans en ollut edes koskaan tekemisissä. Sisarukset rupesivat karttaa mua, koska eivät oikein tienneet, mitä olen. Minua varoiteltiin, etten saa tehdä sitä ja tätä, jos en ole uskovainen. Pelkäsin, että menetän ainoat ihmiset, joita mun ympärilleni oli suotu. Luulin, että voisin kivuttomasti jättää uskon niin, että minut hyväksyttäis edelleen tasavertaisena tyttönä. Vaan vaan. eipä se ollutkaan niin :(
Sitä sitten vain joutui muodollisesti sopimaan asiat ja nyt ollaan sitten tapauskovaisia :(
Liikkeestä eroaminen ei ole helppoo
8
609
Vastaukset
- eroon tahtova
mene hakomaja.fi sivuille ja siellä on portaat eroon pyrkivälle. Toivotan voimia sinulle!
- lyyleri
mukkaan se on heleppua.." Joka uskonsa hylkää, sen jumalisuutta ei sen koommin muisteta..mutta joka luopuu jumalattomuudestaan, sen jumalattomuutta ei sen koommin muisteta..Se on kerralla poikki , ....ei siinä sen kummempia ...se on ...joko...tai...
- puhuta mitään
Vl-uskosta!
Tai eihän se ole oikeastaan usko, vaan elämäntapa!
- ---
Tapauskovaisuus on hyvä selviytymiskeino. Käytät sitä oman turvallisuutesi vuoksi, et siksi, että olisit epärehellinen. Älä yritä liian rajuja irtiottoja liian pian.
- kohta eroan / erotetaan
Ei se kuule helppoa ole olla tapauskovainenkaan. Joutuu elämään "kaks naamaista " elämää, ja sitä eläneenä voin sanoa että olo on aika rikki. Vaikeaksi eroamisen tekee sen, että oma vl suku (mukaan lukien omat vanhemmat) hylkäävät sinut täysin, pitävät ehkä eläimen asemassa, raakasti sanottuna! Olen kokenut sen ja tehnyt myös pakko parannuksen, koska en kestänyt sitä kohtelua ja painostusta ja helvettiin tuomitsemista. Helvettiin tuomittiin mm. korvakoruista, hiustenvärjäämisestä niin ja omien vanhempien suusta. Jos jotain neuvoa voin antaa niin ennenkuin teet päätöksen, niin tutustu ja koita saada uusia ystäviä muista kuin vl:lista, koska he tulevat sinut hylkäämään(ainakin suurin osa) joksikin aikaa.
- auttaisiko se
Joku on aiemmin kertonut saaneensa lohtua käymällä ihan tavallisessa luterilaisessa jumalanpalveluksessa. Uskoa ei tavitse kokonaan menettää ja luterilaisen kansankirkon perusopin mukaan synnit saadaan anteeksi ehtoollisella.
Uudet ystävät ja uusi elämänpiiri tutustuttavat ehkä uudenlaiseen puolisoonkin, jolloin muodostuu uusi sukuyhteys.
- lopettanut
Lopeta seuroissa käyminen ja käytä aika johonkin muuhun. Jos haluat nähdä toisia naisia, niin ala harrastamaan vaikkapa pilatesta tai joogaa. Jos haluat tavata miehiä, niin ala harrastamaan vaikkapa pöytäjääkiekkoa. Pöytälätkäturnauksissa osallistujista suurin osa on miehiä ja meno on melko letkeää.
- Tavallinen syntinen
Helpompaa olla tapauskovainen kuin että joutuis kärsimään appiukon alituisia käännytyspuheita. Eikä täällä voi kukaan tuomita sinua kadotukseen koska jumala yksin päättää kuka pelastuu ja kuka ei. Ei ole kellään ihmisellä varmaa tietoa toisen kohtalosta tämän kuoltua mutta uskoa toki saa ja toivoa parasta. "Sen tietää että se pääsi taivaaseen koska oli pyytänyt saada synnit anteeksi ennenkuin kuoli" - joopa joo - jumala yksin päättää tämän eikä yksikään ihminen voi korottaa itseään tässäkään asiassa jumalan tasalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847