Seuroissa sanotaan usein, että "kenellekään ei anneta liian suurta taakkaa" tai "Jumala tietää meidän voimamme, ja antaa sen mukaan."
Haluaisin todellakin tietää, missä kohti Raamattua nuo tai muut aiheeseen liittyvät kohdat löytyvät. Siis minua viisaammaat, auttakaa!
"kenellekään ei anneta liian suurta taakkaa"
3
431
Vastaukset
- Jobillekin liikaa
kannettavaksi. Job oli seota. Emme aina ymmärrä Jumalaa, mutta se tekeekin Hänestä Jumalan. Toisaalta Job on vanhan testamentin immeinen ja Jumalakin on vanhassa testamentissa välillä todella julman oloinen. Uusi testamentti sensijaan on armahtavan Kristuksen aikaa ja uusi liitto-aikaa.
Se, mikä meistä on liikaa ei välttämättä ole sama kuin mitä Jumala ajattelee olevan liikaa. Täällä maailmassa koemme paljon tuskaa ja ahdistusta. Joskus itseaiheutettua ja joskus olosuhteiden takia. Mikä on liikaa? Aika filosofinen kysymys. Minullakin serkku sai "liikaa" kannettavakseen eikä jaksanut. Mutta Jumala on armollinen. Ja onneksi meitä odottaa uudet taivaat ja uudet maat. Yritetään vaan sätkiä ja nautitaan kaikesta mitä Jumala meille armossaan ihanuuksia täällä suo. :) Siitä olen kuitenkin varma että itse me olemme aiheuttamassa suurimmaksi osaksi sen "liikaa kannettavaksi". omilla valinnoillamme. Ja sitten usein huudamme Jumalan puoleen että "auta minua poloista" vaikka olemme itse itsemme siihen tilanteeseen saattaneet. Hiukan epäreilua meiltä sinänsä. Mutta kiitos Jumalan, että Hän on silti armollinen, poikansa Kristuksen tähden!- puppelipuu
KIITOS ihanasta ja ajattelin ottaa kirjoituksestasi opiksi varsinkin seuraavasta lauseestasi "Siitä olen kuitenkin varma että itse me olemme aiheuttamassa suurimmaksi osaksi sen "liikaa kannettavaksi". omilla valinnoillamme."
Kun itse olen asioita miettinyt, esim. kun ihminen sekoaa tms, eikö hän silloin ole joutunut liian lujille? Ainakin minun inhimillisessä mielessä kyllä, mutta en tiedä Jumalan mielepidettä siitä.. Eli edelleen haluaisin kovasti tietää, missä kohdin Raamatussa nuo puhujien hokemat sitaatit oikein ovat.
- Kempelainen
Aiheellinen kysymys.
Usein puhutaan, että Jumala antoi meille ”ristin kannettavaksi”, se on väärin, - Jokinen ottaa itse ristinsä kannettavakseen, oli se puoliso tai oppi.
Paavali kyllä kertoo Jumalan sallimuksesta ihmiselle, jota varmaan saarnaajat tarkoittavat, mutta eivät osaa kertoa paikkaa, koska eivät tunne Raamattua.
1 Kor 10:13
>>Teitä kohdannut kiusaus ei ole mitenkään epätavallinen. Jumalaan voi luottaa. Hän ei salli kiusauksen käydä teille ylivoimaiseksi, vaan antaessaan teidän joutua koetukseen hän samalla valmistaa pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää.>>
Kysymyksessä on siis ihmistä kohdannut kiusaus, joka on peräsin saatanasta, ei ihmisestä. Se ei ole epätavallista, mutta kohdalle sattuessaan se tuntuu voittamattomalta, mutta siihen on sana, SAMALLA HÄN VARMISTUU SIITÄ, ETTEÄ VOITTE SEN KESTÄÄ.
Tämän päivän Raamatussa kerrotaan, Jumala varmistuu, mutta meillä Hepreankielisessä, alkutekstissä se on Elohiin, ( Jumalat, kolmiyhteinen, Isä Poika ja PH ) Jumala on itse El. Kaikki kolme on varmistunut siitä, että ihmisen ekstää. Isä Pojassaan ja Hengessä.
Tämä jae kantoi minua pahojen aikojen yli, kätke se sydämeesi.
Rauhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5222510Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512207Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032158Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle101353Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491333- 971318
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621121Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise911096Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035