Olen elänyt useita vuosia ikään kuin horroksessa,en nauti mistään,mikään ei kiinnostustani saa heräämään,tuntuu kuin odottaisin jotain mutta en tiedä mitä?
En edes muista milloin olisin tuntenut eläväni tai saati saaneeni mielihyvän tunnetta aikaiseksi.
Muistan hämärästi vuosien takaa aikoja jolloin nautin olostani,pienistäkin hetkistä,nyt ne tuntuvat nostalgisilta muistoilta .
Tunnen kun aistieni päällä olisi paksukuori joka estää minua kokemasta ja nauttimasta hyvän olon tunnetta ja elämän sykettä.
Lääkärissä en ole käynyt,olen vaan ajatellut että vuosia kestäneet talousvaikeuteni ovat syynä ahdistukseeni.
Mutta toisaalta ajattelen ettei edes miljoonan lottovoitto saisi minua elämään hetkessä ja olemaan iloinen,se olisi vaan asia ,eikä muuta..
Voisiko tämä tunteiden tunnottomuus olla masennusta,ja voisiko masennus olla näin pitkä aikaista?
Ainoa josta nautin on kun saan nukkua,olenkin aina väsynyt ja pirteimmilläni ainoastaan parisen tuntia vuorokaudessa,lisäksi tunnen syyllisyyttä kun en saa mitään aikaiseksi ja tunnen olevani laiska unelias mies joka yrittää pakottaa itsenä selviytymään edes pakollisista päivän asioista,ja kun niistäkin väsyn tunnen syyllisyyttä että eihän näin vähäisestä voi väsyä.
Minusta oikeasti tuntuu että kannan raskasta reppua selässäni jota kukaan muu ei havaitse joka selittäisi heille miksi olen näin saamaton asioideni suhteen.
Antakaa palautetta tai ohjeita ,oikeasti niitä tarvitsen.
Onko syytä huoleen
3
235
Vastaukset
- jos nauttisi
tämän pahan ja julman maailman menosta. Masennus ei ole sairaus vaan elämän asenne. Tämä maailma on helvetti ja siihen on vaan totuttava. Masennuslääkkeet saattavat helpottaa masennusta jolloin lääkkeitä syödessä ihmettelee miten olo on parempi vaikkei ole syitä miksi sen pitäisi olla parempi. Sinullakin paha olo johtuu jostakin asiasta. Saattaa olla myös että kevät aiheuttaa masennusta ja väsymystä. Väsymys voi johtua anemiasta tai vitamiinien puutteesta. Minulla on ollut anemia ja olin silloin todella väsynyt, kun sain rautalääkkeet väsymys helpotti.
- Kokemusta on
Masennukseltahan tuo kuulostaa. Ei sulle ole koskaan tullut mieleen hakea apua tilanteeseesi? Terveyskeskuslääkäriltä/psykoterapeutilta/psykiatrilta? Keskustelu ammatti-ihmisen kanssa voisi valaista tilannetta. Lääkityksestä on moni saanut avun. Minäkin. Miksi kärsiä, jos apua on saatavilla?
Toivotan sinulle hyvää kevään alkua, ja rohdeutta ottaa se ensimmäinen askel... puhelinsoitto ajanvaraukseen. Se ensimmäinen askel on se kaikkein vaikein, mutta jos saat tehtyä sen niiden kahden päivän pirteimmän tunnin aikana, niin seuraavat askeleet voivat olla jo paljon helpommat. - sama fiilis
ollut jo about 10v. Mä kokoajan tavallaan odotan sitä päivää kun yht`äkkiä alan saada aikaiseksi asioita joita haluan tehdä.Sitten huomaan että kas, vuosi vierähtänyt taas,ja samassa jamassa ollaan.Itsetunto on täysin kadonnut ja luuseriolo vallitsee periaatteessa kokoajan.Jatkuvasti mietin eri tilanteissa että ei helvetti mun elämä on surkeeta.En kuitenkaan kykene korjaamaan sitä itse vaikka haluaisin.Toi sun juttusi kuulosti tosi tutulta.Lääkäriin jos varaa ajan niin saa varmaan masennuslääkereseptin kouraan 5 minsassa,mutta jotenkin mulla tökkii ihan sikana ajatus psyykelääkkeistä. Masennuslääkkeiden vittumaisimpana (anteeks) haittavaikutuksena kun on seksihalujen katoaminen. Mun miespuolinen kaverini juuri kertoi menevänsä lääkäriin ja haluavansa lääkkeistä eroon erektiovaikeuksien takia. onko siinäkään sitten järkeä että lääke joka auttaa yläpään ahdistukseen, tuo mukanaan sitten toisen ahdistuksen aiheen alapäähän...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974419Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293283No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452370- 351378
- 331058
- 321016
- 111014
- 158997
- 6924
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12862