Kaapelilaajakaista?

Joku tietämätön

Mikä on kaapelilaajakaista tarvitseeko se Puhelinlinjaa?

17

3771

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seludo kahvi

      ei tarvii olla puhelinta eikä edes linjaakaan sillä riittää että taloosi tulee kaapeliverkko antennipistokkeesta.

    • kaistapää..

      Kaapeli-tv kiinteistöissä käytössä oleva laajakaista, liitetään siis tv-pistokkeeseen,
      ei siis tarvitse Puhelinlinjaa. :)

      • Aloittaja

        Mites tuo tilaaminen sitten minulla ei ole vielä mutta jos haluan tilata dna:lta niin miten se sitten toimitetaan tai asennetaan ja miten se sitten toimisi?


    • BETA testaaja

      DNA kaapelinetti ei toimi kunnolla sillä minä ja muutama muu BETA testaaja ollaan todettu että kaapelinetti on pätkivää sorttia ja DNA ei saa pätkintää loppumaan vaikka tekisi satoja vikailmoituksia.

      • jaati2
        jaati kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=KqzPhELu-nI


        http://www.youtube.com/watch?v=vHyGu6w1qaY&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=F5_2I-dhzYg


      • Tosi juttu

        Minulla on 8 meganen kaapelilaajakaista täällähetkellä ja ei pätki yhtään. Parempi ja varmempi on ollut kuin aiemmin käytössä ollut adsl.


      • Yks kyllästyny

        Samaa mieltä. Jos puhelinverkossa toimiva laajakaista, ÄLÄ vaihda kaapelinettiin!


    • melko varmasti

      vaikka ei sulla lankapuhelinliittymää olekaan. Tietääkseni määräykset jopa vaatii että jokaiseen asuntoon on sellaiset vedettävä tai jollain konstin on se toteutettava.

      Se että sulla ei ole lankapuhelinliittymää ei kerro siitä etteikö sulle tulisi kotiin niitä itse piuhoja.

      • Aloittaja

        Meillä on 2000 vuonna itse rakennettu omakoti talo eikä silloin ole piuhoja vedetty eikä sen jälkeenkään:D


    • nomen

      toimii niillä alueilla eli suurissa kaupungeissa, joissa on ns. kaapeli-TV-verkko. Nämä verkot ovat paikallisten operaattorien omistamia ja siitä seuraa jäykkä byrokratia ja monopolihinnoittelu.

      Kaapeliverkon toimivuus on epävarmaa, koska nopeudet vaihtelevat jatkuvasti riippuen sen hetkisestä oman lähialueen verkkokuormituksesta.

      Mobiililaajakaistaliittymät ovat valtakunnallisia paikkaan sitomattomia yhteyksiä. Ne siis toimivat kotiosoitteessa, mökillä ja liikuttaessa edellyttäen, että valitun operaattorin verkko toimii käyttökohteessa. Tässä on vielä suuria vaihteluita eri operaattoreiden välillä ja myös aluekohtaisesti. Mutta verkon toiminnasta saa hyviä viitteitä, ei täyttä varmuutta, kuuluuvuusaluekartoista.

      • vesterinen

        toimin ATK korjaajana ja minulla on ollut monenlaista yhteyttä ja todennut myös että kaapeliverkko on kaikkein epävakaa pätkimiselle ja sitten tulee mokkula yhteydet josta kotimokkula on vielä herkempi koska se käyttää DHCP palvelinta.

        ADSL yhteys on kaikkein varmin ja ei pätki jos linjat on kunnossa.


      • että että
        vesterinen kirjoitti:

        toimin ATK korjaajana ja minulla on ollut monenlaista yhteyttä ja todennut myös että kaapeliverkko on kaikkein epävakaa pätkimiselle ja sitten tulee mokkula yhteydet josta kotimokkula on vielä herkempi koska se käyttää DHCP palvelinta.

        ADSL yhteys on kaikkein varmin ja ei pätki jos linjat on kunnossa.

        jos käyttää kotimokkulaa mobile partnerilla, niin se ei käytä DHCP palvelinta lainkaan?


      • vesterinen
        että että kirjoitti:

        jos käyttää kotimokkulaa mobile partnerilla, niin se ei käytä DHCP palvelinta lainkaan?

        mobile partner EI käytä DHCP palvelinta vaan WINS palvelinta.


    • Nero-Patti

      Jos otat kaapeliyhteyden, määräytyy palveluntarjoaja talosi kaapeliTV-signaalin toimittajan perusteella. Tähän taisi joku jo ottakin kantaa.

      Esimerkiksi omaan kotiini tulee kaapeliTV DNA:lta, joten minun on otettava kaapelinettikin DNAlta jos sellaisen haluan.

      HUOMAA: jos sinulla on itse rakennettu omakotitalo, en usko että televisiosi signaali tulee kaapeliverkosta vaan antennista! Tällöinhän ei kaapelinettiäkään voi käyttää. Jos sinulla on siis antenniverkon (DVB-T) viritin televisiossasi, ei kaapeliyhteyttä tarvitse edes miettiä.

      Ja ei, kaapelilla ei ole mitään tekemistä puhelinlinjan kanssa. Puhelinlinjan tarvitsee ADSL-nettiä varten. Tätä(kään) et ilmeisesti voi käyttää, jos ei ole kerran rakennusvaiheessa piuhoja vedetty.

      Ts. jos ei ole puhelinlinjaa ja TV-signaali tulee antenniverkosta, ainut vaihtoehtosi on mobiililaajakaista. Eli tyhjä arpa...

      • aemh

        Raha saa vedetty vaikka kuituuki, mut oman aluen kytkennät 2tonnin paikkeil


      • aemh

        taikka odottelee sitä 2020 et se 5g verkko saapunee, väitellään gigojen siirtonopeutta :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe