Kokemuksia Lissabonin ravintoloista?

hyvän ruoan perässä...

Heipä hei kaikki Lissabonista kiinnostuneet!

Vihdoin myös minä pääsen vaimoni kanssa tutustumaan tähän mielenkiintoiseen kaupunkiin. Lähdemme toukokuussa reilun viikon mittaiselle omatoimilomalle hyvällä seikkailumielellä.

Ruoka on sellainen asia, jota ilman ei voi elää ja uskoisin Lissabonin kokoisesta kaupungista löytyvän ravintoloita jokalähtöön ja jokaiseen makuun. Olisi kuitenkin kiva kuulla kaupungissa vierailleiden kokemuksia eri ravintoloista.

Mitkä on ollu hyviä ja mitkä huonoja paikkoja? Onko jostakin ruokapaikasta päässyt muodostumaan kantapaikka tai onko jokin ravintola ollut erittäin hieno yksittäinen kokemus?
Onko joku löytänyt ravintolan, joka on erityisen tunnelmallinen, hinta/laatu-suhteeltaan hyvä, maittavaan paikalliseen ruokaan erikoistunut tai kenties illan istumiseen sopiva?

Ihan kaikki kokemukset, miksei myös negatiiviset, ovat tervetulleita! Tässä ei kenekään tarvitse ajatella, mistä minä pidän vaimoni kanssa, vaan haluisimme ihan yleisiä ravintolakuvauksia mahdollisimman monipuolisesti. Uskoisin, että moni muukin Lissaboniin matkaava voi hyötyä vinkeistänne. Lisäilen myös omia kokemuksia matkamme jälkeen!

3

1427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • guitar

      Minä olisin kiinostunut myös ravintoiloista ja ennenkaikkea hyvästä Fado paikasta, onko kokemuksia?

    • Ennen kuin ja samalla kun tutustutte mahdollisiin ravintolavinkkeihin, kehotan teitä lukemaan hieman portugalilaisesta ravintolakulttuurista. Esim. tästä linkistä löytyy viestiketjuja, joissa aihetta käsitellään:

      http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?advanced=1&all_words=ravintola&some_words=&exclude_words=&conference=lissabon&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2001&ed=01&em=01&ey=2009&hpp=25

      Linkissä mainitaan myös joidenkin ravintoloiden nimiä. Olen käynyt Lissabonissa vuodesta 1994 vähintään kerran vuosi. Vuodesta 1997 olen syönyt ainakin kerran käynnilläni ravintolassa nimeltä Baleal, http://www.hed-web.com/baleal/.

      Baleal on tyypillinen lissabonilainen ravintola, jossa harvoin näkee ulkomaalaisia matkailijoita.

      Suomi24:n palstoilta voi hakea tietoa aikaisemmista viestiketjuista sivun yläosassa sijaitsevan hakutoiminnon avulla. Käyttämällä laajaa hakua voi sulkea pois epäolennaisia hakutuloksia.

    • lissabonilainen

      on hyviä ja kohtuullisen hyviä paikkoja. Liberdadella on puistoravintola Trimar, joka vaikuttaa päällepäin pelkältä kaljabaarilta, mutta ruoka on hyvää. Viimeksi paistelin siellä itse pihvini kuumalla kivialustalla ja hyvin meni alas olutlitran saattelemana.
      Hiukan ylös Liberdadea on kuuluisa paikallisten suosima ravintola Quebramar. Erittäin hyvä paikka.

      Rua Portas de Santa Antaolla on useita hyviä ruokaravintoloita, Lissabonin kuuluisimpia, mutta tällä kadulla on myös turistimenulla varusteltuja paikkoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe