Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan, ettei televisio ole kristityn kodin huonekalu. Tuntuu hullulta, että jokin yksittäinen laite/kaluste synnillisetään!
Nykyään vanhoillislestadiolainen sanoo, ettei se telkkari olekkaan syntiä, vaan se mitä sieltä kattoo. Silti telkkareita ei koteihin hankita.
Edelleen on voimissaan käsitys, ettei telkkari olisi uskovaisen kodin huonekalu. Siis vaikka telkkari olisi taskuun menevä, yhtälaillailla sitä pidetään sopimattomana vaikkapa nyt taskukaluna.
Itse hankin telkkarin ja olen huomannut, että kyllä se sopii uskovaiseenkin kotiin, jos osaa käyttää sitä. Tulikin voi saada väärin käytettynä paljon tuhoa aikaan, mutta oikein käytettynä siitä saa hyötyä. Sekä televisio, että tuli on hyvä renki, mutta huono isäntä!
Niin, olen lestadiolainen ja en halua noudattaa kaikkia niitä sääntöjä, jotka näen omalle kohdalle tarpeettomiksi säännöiksi.
Televisio sopii uskovaiseenkin
kotiin...
3
513
Vastaukset
- taivaaseen
totuttuja tapoja noudattamalla?!.
Puhdas usko ei riitä heille.¨
Siksi olenkin ex.vl. - meistä
ei,jopa Raamatusta näkisi omalle kohdalle "tarpeettomia"asioita.Toisten kohdalle monia hyvinkin tarpeellisia sääntöjä kyllä.Itsehän me aina, luonnollisestikkin osaamme ja taidamme kaiken parremmin kuin muut.eikö?
- Näin uskon
kun heille(tai meille)opetetaan oikeita periaatteita, osaamme itse hallita itseämme!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4346261Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1213576Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?882416Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit251889Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1091185Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?921164- 631055
- 621028
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te76930- 41924