Mikä krassi ja mistä saa ?

Kiitos ja anteeksi :)

On olemassa tummalehtinen, erikoisen "vahvan" ja kauniin näköinen pensaskrassi, tietäiskö joku lajin ja mistä sitä voisi tilata ?
Aika vähän tuntomerkkejä...anteeksi ujosti ja häpeillen.

2

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tropaeolum majus nanum

      Monen vuoden "hienostelujen" (=alkuinnostus, tyhmyys ja tietämättömyys) ja erikoisuuksien kasvattamisen yritysten jälkeen olen palannut alkujuurille yksinkertaisuuteen ja ihastunut esimerkiksi krasseihin ikihyviksi.
      Ne ovat helppoja, itävät varmasti ja kukkivat koko kesän, vielä myöhään syksylläkin.
      Vihjeesi olivat vähäiset, mutta luulen, että tarkoittamasi krassi on nimeltään Empress of India. Sillä on kauniin tummanvihreät, syvän sinivihreät lehdet. Se on ihana, rehevä, voimakaskasvuinen kesäkukka. Typpipitoista lannoitetta kun pikkuisen vielä antaa, niin se rehevöityy uskomattomasti ja kukkivat runsaasti ja hyvin, vaikka krassien sääntö onkin, että niukissa oloissa ne viihtyvät parhaiten ja kukkivat eniten.

      Krassi sopii mihin vaan, parvekkeelle, ruukkuun tai kukkapenkkiin.
      Pitkässä kohopenkissä, jossa itselläni sitä on joka kesä, se on aivan mahtava pehko tulipunaisine kukkineen. Penkkiin menee muutama pussi siemeniä, joita laitan alkukesän aikana vähän lisääkin multaan, jos alkukesän taimet alkavat vaikka kulahtaa, niin uutta tulee vielä kesän lopussakin.

      Siemenet olen tilannut täältä:
      http://www.isoäidinkasvit.fi

      Muuallakin niitä ihan varmasti myydään, mutta "yleiskaupoissa" missä myydään kesäkukkien siemeniä, on vain tavallisemmat, ei tätä Empress of Indiaa, vaikka se onkin krassi, hyvin tavallinen kesäkukka, mutta lajikkeita on hyvin vähän kaupoissa, netin siemenkaupoissa on erikoisempiakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      258
      2766
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      11
      1743
    3. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      120
      1609
    4. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      16
      1512
    5. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      96
      1365
    6. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1210
    7. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      973
    8. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      61
      938
    9. Mikä biisi

      Kuvaa sinun ja kaivattusi tämänhetkistä tilannetta? Laittakaa biisejä tulemaan ❤️
      Ikävä
      56
      918
    10. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      1
      915
    Aihe