Taas on aika vuodesta, jolloin työeläkeyhtiöt lähettävät täydennysmaksuista laskujaan.
Olkaahan pirun tarkkoina!!!
Vaikka olisi tilitoimisto laittanut eläkeyhtiöön palkkatiedot, niin saattaa olla maksu aivan väärin.
Meiltä Ilmarinen ilmoitti haluavansa 1 600€ lisää ja soitin suoraan sinne.
Ylimielinen jätkä ilmoitti asian olevan juuri niin ja kehotti "vaan maksamaan".
Selvittelin asiaa oikein urakalla, koska olen käyttänyt heidän omaa laskuriaan maksujen suhteen.
Paljastui, että he eivät (vaikka monesti kysyin juuri tätä) olleet ottaneet nuorimman työntekijän täyttäneen 18 vasta syyskuussa.
Maksu menikin sitten 68€ suuruiseksi.
TYEL maksuista
7
562
Vastaukset
- konkurssi pate
Näin on.
Oma yritykseni ajautui konkurssiin,ja syynä Tyell.
Jos yrityksessä työskentelee tilapäisesti palkattua väkeä olkaapa tarkkoina mitä ilmoitatte arvioinneissa vakuutus yhtiölle.
Luulisi että siellä ollaan järkeviä ja asioita voisi korjata mutta paskan marjat,se on rahat pois ja onnea meininkiä.
Miksei maalaisjärjellä sovellettavaa kuukausittain ilmoitettavaa Tyell ilmoitusta otettaisi käyttöön,se oli realistinen ja jokainen maksaisi realiajassa vakuutuksena,ai miksikö ei,no kun näin saadaan yrittäjät kyykkyyn!
Verottajan kanssa hommat toimii,se on hyvä systeemi ja samanlainne täytyisi olla myös vakuutus ilmoitus.
Tuntuu sitten vakuutusyhtiössä olevan kovin vaikeaa asiat jos haluat oikaista menneet palkkakulut totuutta vastaavaksi,ei löydy ymmärtämystä sitten enää olla joustava ja yrittäjän parhaaksi tässä vaan meillä toimitaan juttuja...
Ainoa ystävällisyys jonka olen kohdannut vakuutusyhtiössä on silloin kun menin asiakkaaksi,sen jälkeen onkin posti suoltanut laskuja vain,siinä heidän palvelunsa,ja mitä suurempi lasku sitä vaikeampi on selvittää mistä se koostuu ja mahdollinen virhe oikaista.
OLKAA TARKKOINA NUORET YRITTÄJÄT VAKUUTUKSIENNE KANSSA,koska se ja verottaja ovat ainoa uhka yritystoimintanne lopettajaksi.- -----
Mitä sä selität? Maksuhan menee todellisten palkkojen mukaan.
- samaa mieltä
----- kirjoitti:
Mitä sä selität? Maksuhan menee todellisten palkkojen mukaan.
Jokainen vakuutusyhtiön lasku on ollut sentilleen oikea, on sitten maksettu liikaa (palautusta) tai liian vähän. Tyellit voi itse laskea kuukausittain, samoin verot, kyllä realistinen yrittäjä pystyy näkemään, onko konkurssin uhkaa.
Kyllä yrittäjän arkea uhkaa enemmän toisten yrittäjien huono tilanne tai yksityisten ihmisten maksuvaikeudet, ei todella verottaja tai työeläkemaksut, ne on tiedossa ja ne pitää hoitaa, - on neuvoa
samaa mieltä kirjoitti:
Jokainen vakuutusyhtiön lasku on ollut sentilleen oikea, on sitten maksettu liikaa (palautusta) tai liian vähän. Tyellit voi itse laskea kuukausittain, samoin verot, kyllä realistinen yrittäjä pystyy näkemään, onko konkurssin uhkaa.
Kyllä yrittäjän arkea uhkaa enemmän toisten yrittäjien huono tilanne tai yksityisten ihmisten maksuvaikeudet, ei todella verottaja tai työeläkemaksut, ne on tiedossa ja ne pitää hoitaa,Olen kyllä samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa,vakuutusyhtiöt ovat perseestä.
Onhan se hyvä kun parilla asiat toimii,mutta kyllä olen kuullut paljon juuri edellä mainittujen kaltaisia tilanteita joissa asiat eivät olekkaan sitten niin yksinkertaisia.
Jos yrittäjällä on aikaa rätnätä kaikki asiat itse ei varmasti hälyttävää satu,mutta jos vaikkapa joku palkattu taho tekeekin virheen ilmoittaessaan arviot tai yhteenvedon onkin sen korjaaminen vaikeampaa kun tasauslasku pämähtää postiluukusta nelinumeroisena..
Joku viisas kuitenkin kommentoi että mitäs ette valvo yrityksenne asioita tai että maksut on hoidettava,sanoisin heille että suomen maassa yrittäjiä on monilta aloilta ja kaikilla ei todellakaan ole mahdollisuutta poltella sikaria ja valvoa tiluksiaan kun on painettava itse töitä jotta pärjää.. - U. S. Avuton
on neuvoa kirjoitti:
Olen kyllä samaa mieltä alkuperäisen kirjoittajan kanssa,vakuutusyhtiöt ovat perseestä.
Onhan se hyvä kun parilla asiat toimii,mutta kyllä olen kuullut paljon juuri edellä mainittujen kaltaisia tilanteita joissa asiat eivät olekkaan sitten niin yksinkertaisia.
Jos yrittäjällä on aikaa rätnätä kaikki asiat itse ei varmasti hälyttävää satu,mutta jos vaikkapa joku palkattu taho tekeekin virheen ilmoittaessaan arviot tai yhteenvedon onkin sen korjaaminen vaikeampaa kun tasauslasku pämähtää postiluukusta nelinumeroisena..
Joku viisas kuitenkin kommentoi että mitäs ette valvo yrityksenne asioita tai että maksut on hoidettava,sanoisin heille että suomen maassa yrittäjiä on monilta aloilta ja kaikilla ei todellakaan ole mahdollisuutta poltella sikaria ja valvoa tiluksiaan kun on painettava itse töitä jotta pärjää..Laittakaa kokeneemmat yrittäjät tähän vielä tietoa niistä vakuutusyhtiöistä joiden kanssa toimiminen on helppoa ja/tai vaikeata.
- yrmyttäjä
Aivan turha valittaa eläkeyhtiön tai verottajan ajaneen yritystä konkurssiin. Konkurssiin joutuu ainoastaan jos on itse hoitanut asiat huonosti.
Verottajan kuten myös eläkeyhtiönkin kanssa pystyy neuvottelemaan asialliset maksutavat ja -järjestelyt.
Tyel-maksut ja -ilmoitukset voi hoitaa joko perinteisesti ennakkomaksuina ja vuosi-ilmoituksella tai kuukausi-ilmoituksella ja kuukausimaksulla. Myös muita vaihtoehtoja on. Ilmoitus ja maksumenettely pitää valita vain vuodeksi kerrallaan.
Jos on valinnut perinteisen ennakkomaksun, pitää vain osata arvioida palkkasummat suht kohdalleen. On ammattitaidotonta arvioida palkat täysin yläkanttiin. Jos näin on kuitenkin päässyt käymään pystyy ennakkopalkkasumman kyllä pienentämään kesken vuotta. Tämä pitää kyllä tehdä ajoissa, eikä vain jättää maksuja maksamatta. - Pulunsilmä
Vakitetavan yleistä koskee myös yeliä
Nuo maksettavat tyel maksut kannattaa aina ilmoittaa mieluiten ala- kuin yläkantiin ja vakuutus ottaa hiukan jälkijunassa eli myöhässä.
Koska se kuitenkin tarkastetaan todellista maksua vastaavaksi seuraavana vuonna. Tarkistuksen on tietenkin oltava oikein.
Noita tarkastus laskelmia on tarkasteltava toisenkin kerran, vakuutusyhtiössä tehdään valitettavan usein "virheitä". (Tahallisia luulen)Yritetään rahastaa yrittäjää.
Suurempi kysymys kuuluukin kuka maksaa näistä ns.virheistä yrittäjille muodostuneen työn kustannukset, asian oikaisemiseen menee kohtuuttomasti aikaa.
Kokemukseni mukaa verottajan kanssa tulee toimeen, jos se ei hukkaisi veroilmoituksia. Yrityksen veroilmoitus piti viedä jalkaisin verotoimistoon ja ottaa kuittaus sen perillemenosta. Muutoin jos huolehtii kk. ilmoitukset ei tule ongelmia. Älä kuitenkaan koskaan jätä verojasi maksamatta. Verottajalle ei pidä olla velkaa se on liian kallista lainaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462771Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201539Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57987Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15984Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm81898- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829