Miten rentoutua

ilman alkoholia

Olen ollut tässä juomatta kuukausia. Vointi on muuten ihan ok. Mutta olen huomannut että nykyään olen aika stressaantunut. Aiemmin vetäsin viikonloppuna kunnon kännit kun alkoi kiristellä, Siinähän rentoutuu ja nollautuu suht hyvin, haittavaikutukset ovat vaan liialliset. Toisaalta krapulat alkoivat aiheuttaa minulle paniikin oireita, nykyään saan niitä stressistä kun koko kroppa on pingottunut äärimmilleen. Nyt tuo alkoholi vaihtoehto ei ole käytössä joten miten sitä rentoutuisi ja nollaisi? Liikunta on tietysti yksi keino, mutta se menee helposti vain suorittamiseksi. Jotain joogaa ja pilatestakin olen harkinnut, mutten vielä kokeillut. Poreamme olisi ihan mainio jos sellainen olisi kotona, kylpylöissä ei kestä niitä mekastavia kersoja. Mites muut raitistuneet viikonloppujuojat ovat tämän asian ratkaisseet?

12

1557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttaa...

sekä saunominen, siihen tarvittee kylläkin kunnon ranta-saunan puukiukaineen.
      Yks kaveri käy silloin tällöin thai-hieronnassa, sanoo että rahat menee siihenkin mutta olo on parempi kuin ryyppäämisen jälkeen.

• kaffeemuki

...kunhan löytyy itselle mieluisa tapa harrastaa sitä. Itse tykkään kävelystä, pyrin joka päivä heittämään tunnin lenkin. Nythän näkee liikkua ulkona illallakin, kun kesäaika alkoi...

• ssdsdsdsdskkdddd-......

A- klinikalle selittään asoista, net on ammattilaisia. Sulla ihan normaal päihteestä johtuva vieroitusonkelma.....

• onkipullon kaa

Vieläkö net A-klinikalla käskee hankkimaan jonkin harrastuksen, lähtemään vaikka ongelle?

• ....
        onkipullon kaa kirjoitti:

Vieläkö net A-klinikalla käskee hankkimaan jonkin harrastuksen, lähtemään vaikka ongelle?

käy porukalla nakkomassa keilapalloa.
        Kesällä viskovat lisäksi betanque-palloa.
        Ettei tule liikuttua liikaa, ja mene ylikunnon puolelle.

• rentouttava musiikki

yksi vaihtoehto. Lukeminen joka vie ajatukset arjesta. Urheilun sauraaminen. Uimahalli. Jokin harrastus johon upota - mieti mikä sinua oikeasti kiinnostaa ja laita siihen rahaa niin kuin laitoit juomiseenkin. Kuntosali. Jokin joukkuepeli. Ja tosiaan, A-klinikalle ja lääkäriin. Itselläni kyvyttömyys rentoutua johtui maanisesta tilasta ja siitä ettei sitä ollut lääkitty. Syyt voivat siis olla hyvin moninaiset. Tsemppiä! Hienoa että olet ollut niin pitkään juomatta.

• mr.wint

A-klinikalla on koulutettua henkilöuntaa, jotka antavat korva-akua. Korvalehteen laitetaan akuneuloja ja hetken päästä pääset sinisiin ajatuksiin ja rentoudut(viisasta tämä kiinalainen hoitomuoti)

• öööh..

Vain kerran olen pahimmassa vaiheessa käynyt klinikan akupunktiossa, ja se kyllä toimii.
        Uudelleen meno vaan aina jäänyt, kun ekalla kerralla totaalisesti suivaannuin akkalaumaan viereisillä istuimilla, kun eivät osanneet kotkotukseltaan pitää suutaan kiinni sekuntiakaan.

• mr.wint
        öööh.. kirjoitti:

Vain kerran olen pahimmassa vaiheessa käynyt klinikan akupunktiossa, ja se kyllä toimii.
        Uudelleen meno vaan aina jäänyt, kun ekalla kerralla totaalisesti suivaannuin akkalaumaan viereisillä istuimilla, kun eivät osanneet kotkotukseltaan pitää suutaan kiinni sekuntiakaan.

Sehän, tää korva-aku vaatii ehdotonta hiljaisuutta. Medän ryhmässä kuunneltiin levyltä rauhoittavaa musiikkia ja onneksi siinä ei ollut puheliaanpaa sukupuolta.

• kireä kaveri

Jos työasiat stressaa, niihin auttaa nimenomaan se suorittava liikunta, kirjan lukeminen, ja elokuvissa tai konserteissa käyminen.

Sensijaan sinua vaivaava kireys saattaa johtua siitäkin kun kroppa ja mieli huutaa yhä vain alkoholia.
      Tähän sairauteen, eli alkoholismiin ei auta pelkästään ulkoilu tai jooga tai musiikin kuuntelu.
      Alkoholismi vaatii aina jotain muuta, eli itsensä hoitamista, kuten muutkin sairaudet.
      Vasta sen jälkeen kun on alkanut hoitamaan sairauttaan, saattaa luettelimistasi harrastuksista olla hyötyä.

Alkoholismi on aivan jotain muuta kuin vaan viinan kaatamista kitusiin, siksi se vaatii asianmukaista hoitoa.

• siitä alkoholismistakaan

Eli juomiseni oli sellaista viikonloppujuomista, ja ei sitäkään edes joka viikonloppu. Reagoin stressiin juomalla, mutta muuten ei oikein tehnyt mieli. Esim. kesälomat olin usein juomatta, kun ei stressannut ei tarvinnut juodakkaan. Nykyään ei ole vain yhtä syytä stressille. Joitain syitä: ylipaino ja huoli terveydestä sekä vallitseva taloudellinen tilanne (olen hyvin suhdanneherkällä alalla).
        Joku ryhmäliikunta voisi olla ok, seuraa vaan mitä pitää tehdä eikä kummemmin ajattele muita asioita, mutta tuollaisissa tilanteissa saattaa se paniikki hiipiä pintaan joskus.

• liikunta- tai harrastuskaveria
        siitä alkoholismistakaan kirjoitti:

Eli juomiseni oli sellaista viikonloppujuomista, ja ei sitäkään edes joka viikonloppu. Reagoin stressiin juomalla, mutta muuten ei oikein tehnyt mieli. Esim. kesälomat olin usein juomatta, kun ei stressannut ei tarvinnut juodakkaan. Nykyään ei ole vain yhtä syytä stressille. Joitain syitä: ylipaino ja huoli terveydestä sekä vallitseva taloudellinen tilanne (olen hyvin suhdanneherkällä alalla).
        Joku ryhmäliikunta voisi olla ok, seuraa vaan mitä pitää tehdä eikä kummemmin ajattele muita asioita, mutta tuollaisissa tilanteissa saattaa se paniikki hiipiä pintaan joskus.

entisten juoppojen porukasta. Kai niitäkin on lähelläsi. Eikä niitten ole tarvinnut olla ulkoruokinnassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe