ihmettelen miksi myös äidit täällä kirjoittelee ja valittelee. palstan nimeksi pitäisi laittaa sekalaisia valituksia perheen välisistä suhteista.
tällä palstalla pitäisi olla vain
42
2011
Vastaukset
- Isoäidin mielipide
Olen joskus huomauttanut samasta asiasta. On anoppipalsta ja on monta suku- ja avioliittopalstaa, mutta tännekin riittää nuorten naisten vuodatuksia.
Sain vastaukseksi kerran, että isoäitipalstahan on juuri siksi, että äidit voivat vaihtaa mielipiteitä isovanhemmista täällä. Isovanhempien pitäisi ottaa vaan opikseen ja pitää suunsa kiinni.
No eihän isoäidit lopuksikaan jaksa paljon tänne kirjoitella, niin että kuivuisihan tämä palsta aivan, jos äidit lopettaisivat kirjoittamisen.
Ei monikaan teksti ole ollut isoisän kynästä!
Yritän aina väliin pitää isovanhempien puolta, mutta siitä eivät isovanhemmatkaan tykkää.
Minusta vain se summassa iskeminen on välillä niin turhauttavaa. - **isoäiti**
käykkään kun yhdet ja samat ihmiset, minä olen lopettanut kirjoittelun, kun huomasin, että oikeita hyviä isovanhempia ei ole olemassakaan nuorten vanhempien mielestä, no meitäkin on varmaan moneen junaan...
Kuitenkin olisi mielestäni jokaisen puhua vastatusten asiat halki, jos on ongelmia, ei täällä paljon auta kirjoittelu, sillä vaan halutaan mollata KAIKKIA isovanhempia. - Ei äidelle eikä isille!!!!!...
Aivan - äideille ja isille on ihka oma palsta, mikseivät valita siellä?
En minäkään menisi kirjoittamaan heidän palstalleen.
Isovanhempien palsta on meille mummoilla ja vaareille.
Nyt käy niin, että kun jotain kirjoittaa joku " kaltoinkohdeltu" väärinymmärretty äet vastaa ja antaa täyslaidallisen tulla heti, kun on jotain vastoinkäymisiä - luuleeko ne poispilatut äidit ettei isovanhemmilla voi olla vastonkäymisiä ja vaikeuksia elämässään?- käyn
kurkkimassa myös palstoilla uusperheet,murrosikä,äitien jutut vaikka olen mummokin jo.Pitääkö olla niin lokeroitunut?Ja mielestäni on ihan hyvä,jos äidit joskus seuraavat minkälaista se sitten on isovanhempi-iässä.Joskus se todennäköisesti tulee olemaan heidänkin elämäänsä.
- täsmälleen
käyn kirjoitti:
kurkkimassa myös palstoilla uusperheet,murrosikä,äitien jutut vaikka olen mummokin jo.Pitääkö olla niin lokeroitunut?Ja mielestäni on ihan hyvä,jos äidit joskus seuraavat minkälaista se sitten on isovanhempi-iässä.Joskus se todennäköisesti tulee olemaan heidänkin elämäänsä.
Minä ainakin luen oikein mielenkiinnolla lähes kaikkia palstoja, vastailenkin, kun se ei todellakaan ole missään kiellettyä. Hyvä se on saada käsitys maailmanmenosta, eikä kulkea laput silmillä :)
- elämään
Hei isoäidit!
Me äidithän olemme teistä niitä isoäitejä tehneet, että arvostusta voisi antaa vaikka siinä asiassa jos muussa ei pysty, kiitos.
Syitä siihen, miksi äidit täällä kirjoittavat, on varmasti monia, mutta yksi näkemys voisi olla, että lapsenlapset ovat vielä lapsia eivätkä pysty itse ajamaan asioitaan, joten siinä äidit astuvat kuvaan ja ovat lastensa äänitorvia.
Minä ainakin olen suvaitsevainen kaikille ihmisryhmille, enkä ole ajamassa ketään pois tietyiltä palstoilta. Minusta on vain hienoa, jos jokainen voi tuoda omia ja erilaisia näkökantoja asioihin, varsinkin kun eri ikäisillä ne voivat vaihdella suurestikin. Pidän myös arvokkaana tätä nettikeskustelupalstaa siinä suhteessa, että täällä voi suhteellisen vapaasti kertoa mieltä painavista asioista ja tuulettaa tunteita eli ts. "valittaa".
Ihmettelen sitä, kun isoäidit ovat niin äitivastaisia, vaikka ovathan he itsekin äitejä.- Hyvin puit asian sanoiksi!
Ja oliskohan se niin, että niitä isoäitejä, keitä äitien kirjoittelu palstoilla vaivaa, ovat juuri niitä, joiden takia äidit joutuvat kirjoittelemaan täällä, ja se vaivaa näitä isoäitejä, ja todennäköisesti he ovat lastenlastensa isän äitejä, joten asiat ei heitä niin paljon kiinnostakaan, koska heidän ei tarvitse kuunnella niitä asioita tyttärensä suusta, vain ilkeän miniän, ja kun ne ilkeät miniät kirjoittavat täälläkin, niin ymmärrettävästi se ottaa päähän!
- sinun mielipide
Hyvin puit asian sanoiksi! kirjoitti:
Ja oliskohan se niin, että niitä isoäitejä, keitä äitien kirjoittelu palstoilla vaivaa, ovat juuri niitä, joiden takia äidit joutuvat kirjoittelemaan täällä, ja se vaivaa näitä isoäitejä, ja todennäköisesti he ovat lastenlastensa isän äitejä, joten asiat ei heitä niin paljon kiinnostakaan, koska heidän ei tarvitse kuunnella niitä asioita tyttärensä suusta, vain ilkeän miniän, ja kun ne ilkeät miniät kirjoittavat täälläkin, niin ymmärrettävästi se ottaa päähän!
On ihan mielettömän törkeää arvostella isovanhempia noin!
Minun mielestäni taas täällä liikkuu vain ja ainoastaan miniät, jotka ovat katkeria anopeilleen, kun eivät osaa kommonikoida anoppiensa kanssa niin kun pitäis, eivätkä uskalla päin naamaa sanoa sanottavaansa, mutta täällä sitten mollataan KAIKKIA ISOVANHEMPIA!
Minä olen myös äiti ja tulen oikein hyvin juttuun, niin omien vanhempien kuin appivanhempien kanssa, meillä jutellaan paljon, niin hyvistä, kuin huonommistakin asioista, mutta rakentavasti, ketään loukkaamatta.
Neuvoisin kaikkia äitejä ja miniöitä rakentavaan keskusteluun ongelmienne takia, eikä täällä syyttelemään niitä joille asianne ei kuulu.
Olen syvästi häpeissäni täällä palstalla vierailevien äitien puolesta!
Kun olisi edes yksi palstan ketju jossa kohtais kaksi sukupolvea sopuisasti, mutta se on todella vaikeaa näköjään tänä päivänä! RAIVOSTUTTAVAA!!! - neuvot
sinun mielipide kirjoitti:
Minun mielestäni taas täällä liikkuu vain ja ainoastaan miniät, jotka ovat katkeria anopeilleen, kun eivät osaa kommonikoida anoppiensa kanssa niin kun pitäis, eivätkä uskalla päin naamaa sanoa sanottavaansa, mutta täällä sitten mollataan KAIKKIA ISOVANHEMPIA!
Minä olen myös äiti ja tulen oikein hyvin juttuun, niin omien vanhempien kuin appivanhempien kanssa, meillä jutellaan paljon, niin hyvistä, kuin huonommistakin asioista, mutta rakentavasti, ketään loukkaamatta.
Neuvoisin kaikkia äitejä ja miniöitä rakentavaan keskusteluun ongelmienne takia, eikä täällä syyttelemään niitä joille asianne ei kuulu.
Kun olisi edes yksi palstan ketju jossa kohtais kaksi sukupolvea sopuisasti, mutta se on todella vaikeaa näköjään tänä päivänä! RAIVOSTUTTAVAA!!!Peräänkuulutat sopuisuutta, mutta itse olet täällä pahanilmanlintu!
Luonnehäiriöisten anoppien kanssa ei auta keskustelut, vaikka miniä kuinka sopuisasti sitä yrittäisi. - äiti minäkin
neuvot kirjoitti:
Peräänkuulutat sopuisuutta, mutta itse olet täällä pahanilmanlintu!
Luonnehäiriöisten anoppien kanssa ei auta keskustelut, vaikka miniä kuinka sopuisasti sitä yrittäisi.mikä sinua ärsyttää niin, että haukut minua pahanilmanlinnuksi?
Sekö kun perhepiirissäni osataan keskustella ja olla sopuisasti?
"LUONNEHÄIRIÖITÄ" kun on myös miniöissä!
noin lyhytnäköistä se ihmiselämä on! - olisi kanssani
Kun olisi edes yksi palstan ketju jossa kohtais kaksi sukupolvea sopuisasti, mutta se on todella vaikeaa näköjään tänä päivänä! RAIVOSTUTTAVAA!!!samaa mieltä, tai edes se lastenlastensa isän äiti.
Kyllä voit hävetä omasta puolestasi, en ainakaan minä laita siitä pahakseni!
Miniöillä se ilkeä anoppi johtuu tuskin huonosta kommunikaatiosta, se johtuu siitä että joutuu yleensäkin jotenkin sen anopin kanssa kommunikoimaan, mutta sen kun kaikki miniät muistaisivat, että ei ole pakko! Yksin ei saa hyvää suhdetta rakennettua! Ihmiset on erilaisia ja se suotakoon heille, ei siinä kommunikaatio-kyvyt auta! - riitaa
äiti minäkin kirjoitti:
mikä sinua ärsyttää niin, että haukut minua pahanilmanlinnuksi?
Sekö kun perhepiirissäni osataan keskustella ja olla sopuisasti?
"LUONNEHÄIRIÖITÄ" kun on myös miniöissä!
noin lyhytnäköistä se ihmiselämä on!Kukaan ole mitään haukkunut, todenut vain, että itse olet täällä haastamassa riitaa miniöiden kanssa.
Edellinenkin viestisi paljastaa, että olet itse ärsyyntynyt ja siksi niin herkkä provosoimaan. - yleistät törkeästi
Kun olisi edes yksi palstan ketju jossa kohtais kaksi sukupolvea sopuisasti, mutta se on todella vaikeaa näköjään tänä päivänä! RAIVOSTUTTAVAA!!!>>..vain ja ainoastaan miniät, jotka ovat katkeria anopeilleen...
- isoäidin iässä
"Tervetuloa mummut ja vaarit, ukit ja mummit, isoäidit ja isoisät keskustelemaan lapsista ja lapsenlapsista."
Mutta kun isovanhemmat kirjoittavat toisilleen, niin kyllä väliin hyökkää seuravan sukupolven edustaja loukkaantuneena sanomaan, että heidän mielipidettään ei kuunnella.
Vaaditaan suvaitsevaisuutta ja oikeutta kaikille.- oikeutta kaikille
No totta hitsossa kaikkia tulee kohdella suvaitsevaisesti ja oikeudellisesti!!!
Eipä tuolla otsakkeessa kielletä tiettyjä ihmisryhmiä kirjoittamasta tänne.
Luuleeko isovanhempisukupolvi elävänsä jossain ympäröivästä maailmasta eristetyssä kuplassa, josta kaikki heitä nuorempien mielipiteet on pidettävä loitolla ettei vain oma auvoinen maailmankuva rikkoutuisi? - isoäidin iässä
oikeutta kaikille kirjoitti:
Luuleeko isovanhempisukupolvi elävänsä jossain ympäröivästä maailmasta eristetyssä kuplassa, josta kaikki heitä nuorempien mielipiteet on pidettävä loitolla ettei vain oma auvoinen maailmankuva rikkoutuisi?No onko tässäkään ketjussa mitään järkeä? Ilman syytä kaksi sukupolvea toistensa tukassa.
- mummeliiniliini
oikeutta kaikille kirjoitti:
Luuleeko isovanhempisukupolvi elävänsä jossain ympäröivästä maailmasta eristetyssä kuplassa, josta kaikki heitä nuorempien mielipiteet on pidettävä loitolla ettei vain oma auvoinen maailmankuva rikkoutuisi?elämän kokemuksesta jotain, mitä te nuoremmat ette ehkä tiedä vielä, mutta aikansa kutakin, joku päivä tekin olette mummoja, jospa seuraava sukupolvi ymmärtäis isovanhempia paremmin ja tämä ympyrä umpeentuisi.
Tuskin vaan, mistäpä nuorempi uusi sukupolvi osais antaa arvoa vanhemmille, kun arvostus puuttuu kasvatuksesta ja esimerkkinä on vihamielisyys. - Mummo minäkin
mummeliiniliini kirjoitti:
elämän kokemuksesta jotain, mitä te nuoremmat ette ehkä tiedä vielä, mutta aikansa kutakin, joku päivä tekin olette mummoja, jospa seuraava sukupolvi ymmärtäis isovanhempia paremmin ja tämä ympyrä umpeentuisi.
Tuskin vaan, mistäpä nuorempi uusi sukupolvi osais antaa arvoa vanhemmille, kun arvostus puuttuu kasvatuksesta ja esimerkkinä on vihamielisyys.Kun lukee näitä ketjuja, niin ei mummeliinin arvonimi aina sovi kaikille mummoille. Kyllä kehityksen aika pitäisi koskea meitä mummoja. Mielestäni siihen kuuluu joustavuus ja empatia eri sukupolvien välillä. Ei kannata vedota aina siihen, miten asiat oli ennen tai että me vanhatkin jaksettiin, niin miksei nykynuoret. Aika on vaan muuttunut, kyllä meidän mummojenkin on muututtava.
- isoäidin iässä
Mummo minäkin kirjoitti:
Kun lukee näitä ketjuja, niin ei mummeliinin arvonimi aina sovi kaikille mummoille. Kyllä kehityksen aika pitäisi koskea meitä mummoja. Mielestäni siihen kuuluu joustavuus ja empatia eri sukupolvien välillä. Ei kannata vedota aina siihen, miten asiat oli ennen tai että me vanhatkin jaksettiin, niin miksei nykynuoret. Aika on vaan muuttunut, kyllä meidän mummojenkin on muututtava.
Aloittajan mielestä isovanhemmilla pitäisi olla keskustelumahdollisuus ikäistensä kanssa.
Mutta vaikuttaa siltä, että se ei muun ikäisten mielestä ole soveliasta.
Ehkä vanhoilla ei olekaan toisilleen mitään sanottavaa. - mummeliiniliini
Mummo minäkin kirjoitti:
Kun lukee näitä ketjuja, niin ei mummeliinin arvonimi aina sovi kaikille mummoille. Kyllä kehityksen aika pitäisi koskea meitä mummoja. Mielestäni siihen kuuluu joustavuus ja empatia eri sukupolvien välillä. Ei kannata vedota aina siihen, miten asiat oli ennen tai että me vanhatkin jaksettiin, niin miksei nykynuoret. Aika on vaan muuttunut, kyllä meidän mummojenkin on muututtava.
sotketaan nimimerkkiäkin?
Joustavuutta molemminpuolin tietenkin, tämä mummeliini ei ole vedonnut mihinkään entisaikaan, vaan ihan nyky tilanteeseen mikä täällä palstalla mellastaa, tämä on niiiin lapsellista touhua...
ei empatiasta ja joustavuudesta olla täällä kuultukaan.
Mutta olkoon näin, onneksi omalta kohdalta ei suvullani ole näitä ongelmia, meillä on sopuisat suhteet lapsiini ja heidän perheisiin, kasvatuksessa ollaan vissiin onnistuttu aika nappiin, puhumalla asiasta kuin asiasta silmästä silmään rehellisesti ja suorasti, kuitenkin kunnioittaen toinen toistaan avoimesti.
Onko se vanhanaikaista? Varmaan joistain, mutta kaikki mikä on muotia ei välttämättä ole parasta ja oikeaa, sanoipa sitten tähän vastalauseen vaikka kuka ja mitä, turhaa täällä on sanoa mitään rakentavasti, aina joku loukkaantuu vaikka ei haluaiskaan loukata, tämä mummeliini on sanonut sanottavansa ja pysyy tästedes vaiti ja ilman mitään arvonimitystä! - se on
isoäidin iässä kirjoitti:
Aloittajan mielestä isovanhemmilla pitäisi olla keskustelumahdollisuus ikäistensä kanssa.
Mutta vaikuttaa siltä, että se ei muun ikäisten mielestä ole soveliasta.
Ehkä vanhoilla ei olekaan toisilleen mitään sanottavaa.Jos haluaa rajata elämänsä vain oman ikäisiin ihmisiin, ei tarvitse lukea eikä vastata kuin ikäistensä kirjoituksiin.
- !!!!!!!
mummeliiniliini kirjoitti:
elämän kokemuksesta jotain, mitä te nuoremmat ette ehkä tiedä vielä, mutta aikansa kutakin, joku päivä tekin olette mummoja, jospa seuraava sukupolvi ymmärtäis isovanhempia paremmin ja tämä ympyrä umpeentuisi.
Tuskin vaan, mistäpä nuorempi uusi sukupolvi osais antaa arvoa vanhemmille, kun arvostus puuttuu kasvatuksesta ja esimerkkinä on vihamielisyys.Se ei ole molemmin puolista, ja siitä johtuu tämä "sota". Kunnioitus tulee ansaita, siihen ei pelkkä ikä riitä! Ja jos et kunnioita toista osapuolta, voit olla varma, että et sitä myöskään osaksesikaan saa! Ikä ei tuo kaikille viisautta, eikä viisautta tuovaa elämänkokemustakaan, elämänkokemuksella ei tee mitään, jos ei siitä ole oppinut mitään! Nöyryys on myös viisaampaa kun ylpeys, ja kunnioitusta ei voi vaatia, se ansaitaan!!!
- isoäidin iässä
!!!!!!! kirjoitti:
Se ei ole molemmin puolista, ja siitä johtuu tämä "sota". Kunnioitus tulee ansaita, siihen ei pelkkä ikä riitä! Ja jos et kunnioita toista osapuolta, voit olla varma, että et sitä myöskään osaksesikaan saa! Ikä ei tuo kaikille viisautta, eikä viisautta tuovaa elämänkokemustakaan, elämänkokemuksella ei tee mitään, jos ei siitä ole oppinut mitään! Nöyryys on myös viisaampaa kun ylpeys, ja kunnioitusta ei voi vaatia, se ansaitaan!!!
Miten "ansaitseminen" aloitetaan? Pitääkö jotain aivan erityistä tapahtua, että toinen osapuoli ymmärtäisi, että nyt ollaan ansaitsemassa kunnioitusta? Kysymys kuuluu, eikö hän siis tekisikään palvelusta, jos tuntisi jo olevansa kyllin kunnioitettu?
Eikö riitä, että ihmiset suhtautuvat toisiinsa kuten suhtautuvat ystäviinsä, työtovereihinsa, serkkuihinsa, kaupan kassoihin, bussikuskeihin? Ystävällisesti tervehtien, vastaten kun kysytään ja hyväntuulisesti. Ei vaivata omilla murheilla toista, jos toisella ei ole mahdollisuutta asiaan puuttua. Ei juoruta muista sukulaisista, ei selvitetä omia tai toisten riitoja.
Omista asioista puhutaan salailematta, jos on jotain puhumista, mutta jokapäiväinen elämä ja arki ovat kaikille samanlaiset. Ei niissä ole paljon jutun juurta.
Suosittelen, että kukin elää tavallaan ja kun tavataan, niin pidetään yhteys arkipäivän tasolla. Turhat filosofoimiset pois. Eipä kannata mennä lapsuuden traumoihin ja selvitellä toisen käytöstä kyökkipsykologialla.
Sillä lailla tämä kunnioitus saadaan. Ei sitä ansaita jollakin erityistoimenpiteellä. On väärä asenne odottaa toisen toimia keskinäisen kunnioituksen saavuttamiseksi. Kyllä kaikki lähtee ihmisestä itsestään. - ansaitaan kunnioitus
isoäidin iässä kirjoitti:
Miten "ansaitseminen" aloitetaan? Pitääkö jotain aivan erityistä tapahtua, että toinen osapuoli ymmärtäisi, että nyt ollaan ansaitsemassa kunnioitusta? Kysymys kuuluu, eikö hän siis tekisikään palvelusta, jos tuntisi jo olevansa kyllin kunnioitettu?
Eikö riitä, että ihmiset suhtautuvat toisiinsa kuten suhtautuvat ystäviinsä, työtovereihinsa, serkkuihinsa, kaupan kassoihin, bussikuskeihin? Ystävällisesti tervehtien, vastaten kun kysytään ja hyväntuulisesti. Ei vaivata omilla murheilla toista, jos toisella ei ole mahdollisuutta asiaan puuttua. Ei juoruta muista sukulaisista, ei selvitetä omia tai toisten riitoja.
Omista asioista puhutaan salailematta, jos on jotain puhumista, mutta jokapäiväinen elämä ja arki ovat kaikille samanlaiset. Ei niissä ole paljon jutun juurta.
Suosittelen, että kukin elää tavallaan ja kun tavataan, niin pidetään yhteys arkipäivän tasolla. Turhat filosofoimiset pois. Eipä kannata mennä lapsuuden traumoihin ja selvitellä toisen käytöstä kyökkipsykologialla.
Sillä lailla tämä kunnioitus saadaan. Ei sitä ansaita jollakin erityistoimenpiteellä. On väärä asenne odottaa toisen toimia keskinäisen kunnioituksen saavuttamiseksi. Kyllä kaikki lähtee ihmisestä itsestään.Ihan hyvä, jos olet aulis neuvoille ja itse myönnät ettet tiedä miten tämä kunnioutusasia oikein menee. Siitä se oppiminen lähtee, että myöntää itsessään vielä kehitettävää.
Se että saat toisen kunnioittamaan itseäsi alkaa itsestä (ihan niin kuin kirjoititkin) eli sinun on oltava kunnioittava toista kohtaan. Kunniottava käytös on ensinnäkin sitä, että pitää kaikkia ihmisiä samanarvoisina esim. ammattiin, uskontoon tai ihonväriin nähden. Tämä jokaisen ihmisen yhtä arvokkaan pitäminen on perusta kunnioittavalle käytökselle. Silloin kun pidät toista arvossa omana itsenään ei sinulla ole syytä arvostella hänen sosiaalista asemaansa, ammattiaan, ulkonäköään, valintojaan, mielipiteitään ja yleensä hänen tyyliään elää. Mutta jotta voi pitää muita arvoissa (ts. kunnioittaa toista) pitää ensin kunnioittaa itseään. Kun on vahva tunne omasta arvosta ei koe muita uhkana ja osaa antaa arvoa (eli kunnioitusta) muillekin.
Eli jos joku haluaa keskustella omista sinun mielestäsi "turhanpäiväisistä" arkielämän asioista ja vaikka vähemmän iloiseen sävyyn, on kunnioittavaa käytöstä sinulta häntä kohtaan antaa arvoa hänen tarpeelleen puhua omista asioistaan. Jos et halua tiettyjä asioita kuunnella on toisen kunnioittamista ohjata keskutelu pois aiheesta ystävälliseen sävyyn väheksymättä toisen tarpeita ja tunteita. Jos asenne on valmiiksi se, että jotkut toisten puhumat asiat ovat vähempiarvoisia se kyllä näkyy käytöksessäsi ja puheessasi epäkunnioittavana sävynä. Kun olet epäkunnioittava toista kohtaan saat mahdollisesti samanlaista vastakaikua toiselta osapuolelsta. - ankeatäti
ansaitaan kunnioitus kirjoitti:
Ihan hyvä, jos olet aulis neuvoille ja itse myönnät ettet tiedä miten tämä kunnioutusasia oikein menee. Siitä se oppiminen lähtee, että myöntää itsessään vielä kehitettävää.
Se että saat toisen kunnioittamaan itseäsi alkaa itsestä (ihan niin kuin kirjoititkin) eli sinun on oltava kunnioittava toista kohtaan. Kunniottava käytös on ensinnäkin sitä, että pitää kaikkia ihmisiä samanarvoisina esim. ammattiin, uskontoon tai ihonväriin nähden. Tämä jokaisen ihmisen yhtä arvokkaan pitäminen on perusta kunnioittavalle käytökselle. Silloin kun pidät toista arvossa omana itsenään ei sinulla ole syytä arvostella hänen sosiaalista asemaansa, ammattiaan, ulkonäköään, valintojaan, mielipiteitään ja yleensä hänen tyyliään elää. Mutta jotta voi pitää muita arvoissa (ts. kunnioittaa toista) pitää ensin kunnioittaa itseään. Kun on vahva tunne omasta arvosta ei koe muita uhkana ja osaa antaa arvoa (eli kunnioitusta) muillekin.
Eli jos joku haluaa keskustella omista sinun mielestäsi "turhanpäiväisistä" arkielämän asioista ja vaikka vähemmän iloiseen sävyyn, on kunnioittavaa käytöstä sinulta häntä kohtaan antaa arvoa hänen tarpeelleen puhua omista asioistaan. Jos et halua tiettyjä asioita kuunnella on toisen kunnioittamista ohjata keskutelu pois aiheesta ystävälliseen sävyyn väheksymättä toisen tarpeita ja tunteita. Jos asenne on valmiiksi se, että jotkut toisten puhumat asiat ovat vähempiarvoisia se kyllä näkyy käytöksessäsi ja puheessasi epäkunnioittavana sävynä. Kun olet epäkunnioittava toista kohtaan saat mahdollisesti samanlaista vastakaikua toiselta osapuolelsta.Nyt ollaan asian ytimessä. Hyvään elämään ja hyviin ihmissuhteisiin tarvitaan oman itsen ja toisten kunnioittamista. Ja se ei tarkoita mitään nuoleskelua ja tyhjänpäistä pokkurointia, vaan juurikin tätä mitä edellinen keskustelija kirjoitti.
Jä tämän kunniotus toisiamme kohtaan pitäisi olla itsestään selvää - sitä ei tarvitse ansaita mitenkään.
Mutta sen kunnoituksen menettää hyvin helposti ja usein syystäkin. Jos kohtelee toista asiattomasti, loukkaa, ylikävelee, manipuloi ym ym niin kunnoitus on helposti sirpaleina - on vaikeaa kunnoittaa henkilöä, joka loukkaa sinua tai läheisiäsi.
Kunnoituksen voi saada takaisin, mutta se ei käy käskemällä tai sormia napsauttamalla. Se vaatii aikaa ja silloin on pystyttävä pitempään käyttäytymään niin hyvin, että toinen voi taas luottaa. - ...mutta kun ne muut!
ansaitaan kunnioitus kirjoitti:
Ihan hyvä, jos olet aulis neuvoille ja itse myönnät ettet tiedä miten tämä kunnioutusasia oikein menee. Siitä se oppiminen lähtee, että myöntää itsessään vielä kehitettävää.
Eli jos joku haluaa keskustella omista sinun mielestäsi "turhanpäiväisistä" arkielämän asioista ja vaikka vähemmän iloiseen sävyyn, on kunnioittavaa käytöstä sinulta häntä kohtaan antaa arvoa hänen tarpeelleen puhua omista asioistaan. Jos et halua tiettyjä asioita kuunnella on toisen kunnioittamista ohjata keskutelu pois aiheesta ystävälliseen sävyyn väheksymättä toisen tarpeita ja tunteita. Jos asenne on valmiiksi se, että jotkut toisten puhumat asiat ovat vähempiarvoisia se kyllä näkyy käytöksessäsi ja puheessasi epäkunnioittavana sävynä. Kun olet epäkunnioittava toista kohtaan saat mahdollisesti samanlaista vastakaikua toiselta osapuolelsta.Neuvojen anto on siitä kivaa, että voi vaatia kaiken siltä toiselta. Jos se tekee näin kuin minä sanon, ongelmat ovat poispyyhkäistyt.
Itsehän on onneksi jo täydellinen.
Kaikki sujuu, jos tehtäisiin niin kuin minä sanon.
Ovat muut vaan niin epäkunnioittavia!
- täällä..
siis ideana olisi että isovanhemmat voisi kertoilla kokemuksistaan ja tekemisistään lastenlasten ihanassa seurassa. siihen sitten voisi vastata ja voisi joku ottaa opikseenkin miten muut toimivat!
Mielestäni sana isovanhempi viittaa vain lastenlapsiin. vai olenko väärässä?????
Erikseen saisivat perustaa anoppien ja miniöiden haukkumispalstan, siellä ei kuitenkaan rakentavaa keskustelua synny.- ei vain riitä
Anoppi ja appi
Keskustele anopista ja appiukosta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000288&subcat=630 - vai sillä tavalla
Eikö tässä tule kenellekään mieleen, että kun isovanhempien keskusteluun tulee mukaan myös se isovanhemmiksi tehnyt sukupolvi, asioihin saattaa saada kummasti uutta perspektiiviä, kun tulee monenlaisia mielipiteitä. Kun ei ole olemassa absoluuttista totuutta, joka olisi vain harvojen hallussa.
Kuulun itse tuohon välisukupolveen, ja olen valitettavan usein törmännyt omien ja appivanhempien taholta sellaiseen ilmiöön, että me emme tiedä mitään, osaa mitään, ja kaikki valintamme ovat vääriä. Väkisinkin siinä alkaa sappi kiehua, jos tältä palstalta lukee jonkin kirjoituksen, kuinka ne omat lapset eivät mitään osaa, eivätkä anna isovanhempien neuvoa, kun he osaisivat niin paljon paremmin.
Tuosta kunnioitusasiasta vielä. Sen tosiaan saa ilmaiseksi ja pyytämättä, jos sen on ansainnut. Jos sitä aletaan vaatia, sen on jo menettänyt.
Mikä muuten estää isovanhempia kertoilemasta kokemuksistaan ja tekemisistään lastenlasten ihanassa seurassa? Ei käsittääkseni mikään, mutta eipähän vain niitä juttuja ole ruuhkaksi asti täällä ollut. Siitä on turha vierittää syytä tyttärien ja miniöiden harteille. - sinäkin sen
vai sillä tavalla kirjoitti:
Eikö tässä tule kenellekään mieleen, että kun isovanhempien keskusteluun tulee mukaan myös se isovanhemmiksi tehnyt sukupolvi, asioihin saattaa saada kummasti uutta perspektiiviä, kun tulee monenlaisia mielipiteitä. Kun ei ole olemassa absoluuttista totuutta, joka olisi vain harvojen hallussa.
Kuulun itse tuohon välisukupolveen, ja olen valitettavan usein törmännyt omien ja appivanhempien taholta sellaiseen ilmiöön, että me emme tiedä mitään, osaa mitään, ja kaikki valintamme ovat vääriä. Väkisinkin siinä alkaa sappi kiehua, jos tältä palstalta lukee jonkin kirjoituksen, kuinka ne omat lapset eivät mitään osaa, eivätkä anna isovanhempien neuvoa, kun he osaisivat niin paljon paremmin.
Tuosta kunnioitusasiasta vielä. Sen tosiaan saa ilmaiseksi ja pyytämättä, jos sen on ansainnut. Jos sitä aletaan vaatia, sen on jo menettänyt.
Mikä muuten estää isovanhempia kertoilemasta kokemuksistaan ja tekemisistään lastenlasten ihanassa seurassa? Ei käsittääkseni mikään, mutta eipähän vain niitä juttuja ole ruuhkaksi asti täällä ollut. Siitä on turha vierittää syytä tyttärien ja miniöiden harteille.ymmärrät, että vanhemmat ihmiset tietävät pakostakin enemmän kuin nuoremmat ja että heillä on enemmän elämänkokemusta? He haluaisivat säästää nuoremman sukupolven tekemästä typeriä erehdyksiä ja ennen kaikkea he haluaisivat säästää lastenlapsensa näiden vanhempien töppäilyiltä, mutta niin kai on, että jokaisen sukupolven ja jokaisen yksilön on keksittävä pyörä uudestaan - ja joiltakuilta se jää kokonaan keksimättä.
Jos kunnioitus on ansaittava, se on sitten niin myös muiden kuin isovanhempien osalta. Mitä esimerkiksi sinä olet tehnyt ansaitaksesi vanhempiesi, appesi ja anoppisi kunnioituksen? - meillä mummoilla
sinäkin sen kirjoitti:
ymmärrät, että vanhemmat ihmiset tietävät pakostakin enemmän kuin nuoremmat ja että heillä on enemmän elämänkokemusta? He haluaisivat säästää nuoremman sukupolven tekemästä typeriä erehdyksiä ja ennen kaikkea he haluaisivat säästää lastenlapsensa näiden vanhempien töppäilyiltä, mutta niin kai on, että jokaisen sukupolven ja jokaisen yksilön on keksittävä pyörä uudestaan - ja joiltakuilta se jää kokonaan keksimättä.
Jos kunnioitus on ansaittava, se on sitten niin myös muiden kuin isovanhempien osalta. Mitä esimerkiksi sinä olet tehnyt ansaitaksesi vanhempiesi, appesi ja anoppisi kunnioituksen?on ehkä enemmän kuin nuoremmilla,mutta en menisi vannomaan,että tietoa on enemmän.Kaikki muuttuu ja uusia tutkimuksia tehdään koko ajan.Ei ehkä ne meidän lasten aikaiset kasvatus- ja ruokintaohjeet pikkulapsille ole ajan tasalla.Ainakin itse annan omien lasteni hoitaa lapsensa nykytiedon mukaan,enkä ole tietävinäni kaikkea parhaiten.Kuniioitusta puolin ja toisin.
- ei ole turvallista
vai sillä tavalla kirjoitti:
Mikä muuten estää isovanhempia kertoilemasta kokemuksistaan ja tekemisistään lastenlasten ihanassa seurassa? Ei käsittääkseni mikään, mutta eipähän vain niitä juttuja ole ruuhkaksi asti täällä ollut. Siitä on turha vierittää syytä tyttärien ja miniöiden harteille.kertoilla julkisesti puolustus kyvyttömistä lapsista lapsenlapsista.
Olisi todella kivaa kertoilla pikku juttuja joita tapahtuu ja vaihtaa niitä muiden mummujen kanssa mutta mutta
Joku kieroon kasvanut ja sairas saattaa saada kimmokkeen koulu ja tarha iskuihin turha höpöttää ei Suomessa.
Samoin nuo Suomessakin vaanivat pedofiilit, eivät lapset ole turvassa missään.
Uutisointi kuin lisää rikoksia, sairasmieli saa uusia ideoita.
Rangaistukset kovemmiksi ja pelkkä epäily pedofiiliksi, saisi riitä rangaistukseen. Harvemmin menisi harhaan (olisi syytön) kuin mitä tietoon tulee uhreiksi joutumisia. Lasta ei vaan puolusta oikein kukaan. Vähiten vaaroja tajuavat vanhemmat, jotka laittaa kuvat ja tunnistetavat kotipaikkakunnat nettiin.
Mennyt maailma
maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
Auringossa aina varjo seuraa kulkijaa, kun päivä painuu iltaan niin varjo katoaa.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa
Siilillä on piikit, linnulla on höyhenet. Pupulla ja oravalla turkit pehmoiset.
Maailmassa monta...
Kalat asuu vedessä, kuu ja tähdet taivaalla mut lapset voivat purjehtia unilaivalla.
Maailmassa....
Mitenköhän lumpeet kelluu vedenpinnalla ja yhtä kevyt korento on niiden rinnalla.
Maailmassa...
Muurahaiset aina rakentaa ja rakentaa vaan eivätkö ne koskaan valmihiksi saa.
Maailmassa...
Matkamies käy rantaan lammen vettä juodakseen, niin peilikuva siintyy/piirtyy alta tyynen veen.
Maailmassa... - vai sillä tavalla
sinäkin sen kirjoitti:
ymmärrät, että vanhemmat ihmiset tietävät pakostakin enemmän kuin nuoremmat ja että heillä on enemmän elämänkokemusta? He haluaisivat säästää nuoremman sukupolven tekemästä typeriä erehdyksiä ja ennen kaikkea he haluaisivat säästää lastenlapsensa näiden vanhempien töppäilyiltä, mutta niin kai on, että jokaisen sukupolven ja jokaisen yksilön on keksittävä pyörä uudestaan - ja joiltakuilta se jää kokonaan keksimättä.
Jos kunnioitus on ansaittava, se on sitten niin myös muiden kuin isovanhempien osalta. Mitä esimerkiksi sinä olet tehnyt ansaitaksesi vanhempiesi, appesi ja anoppisi kunnioituksen?Huomaatko syyllistyväsi juuri tuohon, mihin kirjoituksessani viittasin? Tieto ei ihmisellä välttämättä lisäänny iän myötä, elämänkokemus kylläkin, mutta kyllä se elämänkokemus on aika tavalla karttunut jo viittäkymmentä hätyyttelevälläkin. Mistä muuten tiedät etukäteen, että nuorempi sukupolvi on tekemässä typerän erehdyksen? Et niin yhtään mistään! Sinun mielestäsi joku suunnitelma saattaa olla typerä erehdys, mutta se nuorempi sukupolvi katsoo asioita omin silmin, ja suunnittelee oman tulevaisuutensa omista lähtökohdistaan käsin. Jokaisella on oikeus rakentaa elämänsä sellaiseksi, kuin itse haluaa, eikä sellaiseksi, joksi sukulaiset sen haluavat. Monilta ristiriidoilta vältyttäisiin, kun muistettaisiin tällainen perustavaa laatua oleva asia. Ei siinä ole pyörän keksimisen kanssa mitään tekemistä.
Myös lastenlasten asema on muistettava. Jos isovanhemmat kovin kärkkäästi asettuvat lastenlasten ja heidän vanhempiensa väliin, se jo on omiaan aiheuttamaan ristiriitoja. Lapsenhoito mm. on sellainen asia, jolla nuoret vanhemmat helposti jyrätään, "kun aina on tehty näin".
>>Jos kunnioitus on ansaittava, se on sitten niin myös muiden kuin isovanhempien osalta.>Mitä esimerkiksi sinä olet tehnyt ansaitaksesi vanhempiesi, appesi ja anoppisi kunnioituksen? - lapsistamme ja lastenlapsis...
ei ole turvallista kirjoitti:
kertoilla julkisesti puolustus kyvyttömistä lapsista lapsenlapsista.
Olisi todella kivaa kertoilla pikku juttuja joita tapahtuu ja vaihtaa niitä muiden mummujen kanssa mutta mutta
Joku kieroon kasvanut ja sairas saattaa saada kimmokkeen koulu ja tarha iskuihin turha höpöttää ei Suomessa.
Samoin nuo Suomessakin vaanivat pedofiilit, eivät lapset ole turvassa missään.
Uutisointi kuin lisää rikoksia, sairasmieli saa uusia ideoita.
Rangaistukset kovemmiksi ja pelkkä epäily pedofiiliksi, saisi riitä rangaistukseen. Harvemmin menisi harhaan (olisi syytön) kuin mitä tietoon tulee uhreiksi joutumisia. Lasta ei vaan puolusta oikein kukaan. Vähiten vaaroja tajuavat vanhemmat, jotka laittaa kuvat ja tunnistetavat kotipaikkakunnat nettiin.
Mennyt maailma
maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
Auringossa aina varjo seuraa kulkijaa, kun päivä painuu iltaan niin varjo katoaa.
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa
Siilillä on piikit, linnulla on höyhenet. Pupulla ja oravalla turkit pehmoiset.
Maailmassa monta...
Kalat asuu vedessä, kuu ja tähdet taivaalla mut lapset voivat purjehtia unilaivalla.
Maailmassa....
Mitenköhän lumpeet kelluu vedenpinnalla ja yhtä kevyt korento on niiden rinnalla.
Maailmassa...
Muurahaiset aina rakentaa ja rakentaa vaan eivätkö ne koskaan valmihiksi saa.
Maailmassa...
Matkamies käy rantaan lammen vettä juodakseen, niin peilikuva siintyy/piirtyy alta tyynen veen.
Maailmassa...Nykyaikana, kun välitämme lapsistamme ja lapsenlapsistamme ja heidän elämästään, niin maailma on turvallisempi ja empaattisempi paikka kaikille. Se ei tarkoita aikuisten lasten holhoamista tai lastenlasten ojentamista entisiin kasvusääntöihin. Emmekö voi elää kaikki rinnakkain? Minä ainakin näen ja tunnen monia isovanhempia, jotka rakkaasti ovat lastenlasten ja lastensa tukena ja jokaisen yksilöllisyys on ainutlaatuinen.
Ei se ole mitään siirappi-idylliä eikä naistenlehtien lässytystä, mutta suurin osa eri sukupolvista rakastaa aidosti toisiaan ja tulee toimeen toistensa kanssa.
- mummot
jos ei me vanhat saada rauhassa keskenämme vertailla touhujamme ja unelmiamme paremmasta maailmasta. ei sitten kirjoiteta ei. taidan alkaa kirjoittaa kirjaa jonka kustannan vain itselleni ja luen vain itse.
- ei ole vaikeaa
Kirjoittakaa, isovanhemmat sitten tälle palstalle, mitä touhuatte lastenlastenne kanssa! _Kukaan_ ei ole teitä siitä kieltänyt, vai voiko joku väittää kirkkain silmin muuta? Kun katsoo otsikoita, eipä siellä paljon sellaisia kirjoituksia näytä olevan. Marttyyrius ei pue ketään, joten sen voitte lopettaa alkuunsa, samoin toisten syyllistämisen, kun ei oikeat ihmiset kirjoita oikealle palstalle.
Minusta on ihan turhanaikaista, että jotkut ottavat itselleen palstapoliisin tehtävät ja sitten nokkaa tuhautellen heittäydytään marttyyriksi, kun toiset eivät tottelekaan.
Minusta tämän palstan rikkaus on myös sitä, että isovanhemmat voivat antaa jotain näkökulmaa siihen, miksi jonkun vanhempi tai isovanhempi käyttäytyy jossain tilanteessa niinkuin käyttäytyy. Sama toisinpäin, isovanhempi saattaa murehtia oman jälkikasvunsa tekemisiä, johon saman ikäpolven edustajalla on kenties antaa vinkkiä. Esimerkkinä mainittakoon sellainen mummo tai vaari, jota ei kiinnosta isovanhemmuus lainkaan. Kun itselläni on sellainen isä, haluaisin niin kovin tietää, mistä ilmiö johtuu. Sattunesta syystä hän ei itse ole enää vuosiin ollut kykenevä minulle vastausta antamaan.
Ja vielä lopuksi, jos joku tälle palstalle kirjoittaa esim. huonosti käyttäytyvästä isovanhemmasta, joka siis on kirjoittajan oma vanhempi tai appivanhempi, se tilanne on todellinen ja kipeä sille kirjoittajalle, eikä koske koko vanhempaa ikäpolvea. - ankeatäti
ei ole vaikeaa kirjoitti:
Kirjoittakaa, isovanhemmat sitten tälle palstalle, mitä touhuatte lastenlastenne kanssa! _Kukaan_ ei ole teitä siitä kieltänyt, vai voiko joku väittää kirkkain silmin muuta? Kun katsoo otsikoita, eipä siellä paljon sellaisia kirjoituksia näytä olevan. Marttyyrius ei pue ketään, joten sen voitte lopettaa alkuunsa, samoin toisten syyllistämisen, kun ei oikeat ihmiset kirjoita oikealle palstalle.
Minusta on ihan turhanaikaista, että jotkut ottavat itselleen palstapoliisin tehtävät ja sitten nokkaa tuhautellen heittäydytään marttyyriksi, kun toiset eivät tottelekaan.
Minusta tämän palstan rikkaus on myös sitä, että isovanhemmat voivat antaa jotain näkökulmaa siihen, miksi jonkun vanhempi tai isovanhempi käyttäytyy jossain tilanteessa niinkuin käyttäytyy. Sama toisinpäin, isovanhempi saattaa murehtia oman jälkikasvunsa tekemisiä, johon saman ikäpolven edustajalla on kenties antaa vinkkiä. Esimerkkinä mainittakoon sellainen mummo tai vaari, jota ei kiinnosta isovanhemmuus lainkaan. Kun itselläni on sellainen isä, haluaisin niin kovin tietää, mistä ilmiö johtuu. Sattunesta syystä hän ei itse ole enää vuosiin ollut kykenevä minulle vastausta antamaan.
Ja vielä lopuksi, jos joku tälle palstalle kirjoittaa esim. huonosti käyttäytyvästä isovanhemmasta, joka siis on kirjoittajan oma vanhempi tai appivanhempi, se tilanne on todellinen ja kipeä sille kirjoittajalle, eikä koske koko vanhempaa ikäpolvea.Samaa mieltä. Ymmärrän silti jotenkin aloittajankin pointin: kyllähän seassa on kaikenlaista, mistä joku varmaan pahoittaa mielensä.
Mutta - keskusteluista syntyy monipuolisempia ja joskus jopa hyvinkin mielenkiintoisia ja hyviä, kun keskustelijoina on eri ikäisiä ja eri vaiheessa eläviä ihmisiä.
Sivuuttakaa ne kommentit ja ketjut, jotka ei ilselle nappaa ja poimikaa ne hyvät, sillä niitä todella on näillä palstoilla. Ja aina voi itse aloittaa ketjun - hyvästä ja kiinnostavasta kulmasta. ei ole vaikeaa kirjoitti:
Ja vielä lopuksi, jos joku tälle palstalle kirjoittaa esim. huonosti käyttäytyvästä isovanhemmasta, joka siis on kirjoittajan oma vanhempi tai appivanhempi, se tilanne on todellinen ja kipeä sille kirjoittajalle, eikä koske koko vanhempaa ikäpolvea.Miulla on 6v. ja 2v. lapsenlapsi, molemmat tyttöjä. Päivisin toimin perhepäivähoitajana ja aika usein iltaisin olen tekemisissä tyttöjen kanssa, koska asuvat lähellä.
Eilen olin vanhemman tytön kanssa Imatran kylpylässä lotraamassa. Voi sitä tytön riemua kun sai polskia ja viettää aikaa mamman kanssa.
Tammikuussaa oltiin kanarialla isomman tytön kanssa 2 viikkoa, pienempää ei otettu vielä mukaan, mutta seuraavalla kerralla otetaan. Saa vanhemmat levätä.
Kyllä tytöt on miulle ja papalle kaikki kaikessa.
Mutta kun ovat meillä ei säännöistä lipsuta, korkeintaan annetaan 2 vaihtoehtoa mistä valita.
Olisi väärin täällä antaa tehdä mitä vaan ja kotona ois eri juttu. Puhelin soi liki joka ilta, että tullaanko käymään, aika usein mennään, mutta välillä tulee sanaharkkaa isomman tytön kanssa , kun ilmoitan että ei mennä.
Mie kun olen päivittäin tekemisissä lasten kanssa, on ihan kiva välillä istua ja katella telkkaria ja olla hiljaisuudessa.
Nytkin kun kävivät aamulla virpomassa olivat niin suloisia, pienempikin osasi lorun.- vastaa..
anskumamma kirjoitti:
Miulla on 6v. ja 2v. lapsenlapsi, molemmat tyttöjä. Päivisin toimin perhepäivähoitajana ja aika usein iltaisin olen tekemisissä tyttöjen kanssa, koska asuvat lähellä.
Eilen olin vanhemman tytön kanssa Imatran kylpylässä lotraamassa. Voi sitä tytön riemua kun sai polskia ja viettää aikaa mamman kanssa.
Tammikuussaa oltiin kanarialla isomman tytön kanssa 2 viikkoa, pienempää ei otettu vielä mukaan, mutta seuraavalla kerralla otetaan. Saa vanhemmat levätä.
Kyllä tytöt on miulle ja papalle kaikki kaikessa.
Mutta kun ovat meillä ei säännöistä lipsuta, korkeintaan annetaan 2 vaihtoehtoa mistä valita.
Olisi väärin täällä antaa tehdä mitä vaan ja kotona ois eri juttu. Puhelin soi liki joka ilta, että tullaanko käymään, aika usein mennään, mutta välillä tulee sanaharkkaa isomman tytön kanssa , kun ilmoitan että ei mennä.
Mie kun olen päivittäin tekemisissä lasten kanssa, on ihan kiva välillä istua ja katella telkkaria ja olla hiljaisuudessa.
Nytkin kun kävivät aamulla virpomassa olivat niin suloisia, pienempikin osasi lorun.Hei vaan anskumamma, on tainnut 6v. lapsenlapsi oppia sinulta tuon ettei periksi anneta, vaan annetaan korkeintaan kaksi vaihtoehtoa ja jos ei nekään kelpaa aletaan vaatia eli aloitetaan sanaharkka.
"..säännöistä ei lipsuta.." no huh huh miten militaristista elämää!
Ihan vastasyntyneetkin ovat ihmisiä ja arvokkaita omine toiveineen ja tahtoineen, joita pitää kunnioittaa. Ihan niin kuin kohtelet lapsia oppivat he sinun käytöksestäsi tavan kohdella sinua ja muita.
Tietyt moraali- ja käytössäännöt pitää olla, mutta liian tiukka ja kurinalainen elämä aiheuttaa ahdistusta lapsissa. vastaa.. kirjoitti:
Hei vaan anskumamma, on tainnut 6v. lapsenlapsi oppia sinulta tuon ettei periksi anneta, vaan annetaan korkeintaan kaksi vaihtoehtoa ja jos ei nekään kelpaa aletaan vaatia eli aloitetaan sanaharkka.
"..säännöistä ei lipsuta.." no huh huh miten militaristista elämää!
Ihan vastasyntyneetkin ovat ihmisiä ja arvokkaita omine toiveineen ja tahtoineen, joita pitää kunnioittaa. Ihan niin kuin kohtelet lapsia oppivat he sinun käytöksestäsi tavan kohdella sinua ja muita.
Tietyt moraali- ja käytössäännöt pitää olla, mutta liian tiukka ja kurinalainen elämä aiheuttaa ahdistusta lapsissa.Kyllä meiän tytöissä ei mitään niitä oireita ole näkyvissä iloisia ja ulospäin suuntautuvia tyttöjä ovat. Oiskohan terveet rajat ja rakkaus asian takana .
24 v työvuoden aikana on nämä rajattomat lapset lisääntyneet. Olis kiva jos edes isovanhemmat jaksais näiden lasten elämään laittaa terveet ja rakastavat rajat.
Kyllä minusta on parempi ottaa huomioon vanhempien toiveet,tietysti vähän pehmeämmässä muodossa, mutta ei kai ole tarkoitus, että lapset saa tehdä mitä sattuu kun ovat isovanhempien hoidossa.
Meillä toimitaan näin, tehdään lapsen parhaaksi mitä voidaan. En tiedä mitä tuo militaristi tarkoittaa, mutta ei kai sillä suurta merkitystä ole.- ja viisautta
anskumamma kirjoitti:
Kyllä meiän tytöissä ei mitään niitä oireita ole näkyvissä iloisia ja ulospäin suuntautuvia tyttöjä ovat. Oiskohan terveet rajat ja rakkaus asian takana .
24 v työvuoden aikana on nämä rajattomat lapset lisääntyneet. Olis kiva jos edes isovanhemmat jaksais näiden lasten elämään laittaa terveet ja rakastavat rajat.
Kyllä minusta on parempi ottaa huomioon vanhempien toiveet,tietysti vähän pehmeämmässä muodossa, mutta ei kai ole tarkoitus, että lapset saa tehdä mitä sattuu kun ovat isovanhempien hoidossa.
Meillä toimitaan näin, tehdään lapsen parhaaksi mitä voidaan. En tiedä mitä tuo militaristi tarkoittaa, mutta ei kai sillä suurta merkitystä ole."Militarismi tarkoittaa joko sotilaallisten seikkojen yksipuolista korostamista, sotahenkisyyttä ja sotaisuutta tai sotilasvaltaa.
Militarismi on oppi, jonka mukaan sotilaiden tulisi hallita valtiota tai ainakin olla vaikutusvaltaisessa ja arvostetussa asemassa. Militarismin perusajatus on, että sotilaallinen voima on yksi kaiken turvallisuuden ja siten valtion perustehtävän lähtökohdista. Laajemmassa mielessä sanaa käytetään viittaamaan kaikkeen asevoimien merkitystä korostavaan poliittiseen ajatteluun tai sotilaallisia ihanteita vaalivaan aatteeseen, usein arvostelevassa mielessä."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Militarismi - kunnioitusta ja kunniaa
ja viisautta kirjoitti:
"Militarismi tarkoittaa joko sotilaallisten seikkojen yksipuolista korostamista, sotahenkisyyttä ja sotaisuutta tai sotilasvaltaa.
Militarismi on oppi, jonka mukaan sotilaiden tulisi hallita valtiota tai ainakin olla vaikutusvaltaisessa ja arvostetussa asemassa. Militarismin perusajatus on, että sotilaallinen voima on yksi kaiken turvallisuuden ja siten valtion perustehtävän lähtökohdista. Laajemmassa mielessä sanaa käytetään viittaamaan kaikkeen asevoimien merkitystä korostavaan poliittiseen ajatteluun tai sotilaallisia ihanteita vaalivaan aatteeseen, usein arvostelevassa mielessä."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Militarismihttp://keskustelu.suomi24.fi/node/8164656
Tuolla on todella hyvä keskustelu siitä, kun mikään ei sovi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211811
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1271541Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill511521Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1621317- 1481285
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.661105