MENETETTY TAPAUS

Luonnon luoma

Terveppä terve.

Lapsesta saakka en ole koskaan uskonut 100% jumalaan, mutta olen halunnut olla uskossa, koska eihän siitä haittaakaan ole. No... alamäki alkoi tässä pari vuotta sitten ja pakkohan tässä on kertoa asiat, jotka johtavat syyhyn että halusin lopettaa paskajumalaan uskomisen. Jouduin pari kesää sitten moottoripyörällä liikenneonnettomuuteen(autoilijan vika). Alussahan sitä miettii että olin onnekas kun selvisin, mutta miksi minulle piti tapahtua tämä joka pilasi elämäni totaalisesti? Sain tilanteesta jonkinsortin liikuntakykyyn vaikuttavia vaurioita sekä käsien/jalkojen valtavan tärinän sosiaalisissa tilanteissa. Kummallista kyllä, mutta näköjään tämä voi tulla kun olet 2 tuntia paniikissa, vaatteet veressä ja muutenkin sekavassa olossa 50 tuntemattoman ihmisen silmien alla.

Nykyään elämäni menee vieläkin surkeasti, töistä lensin pihalle jo aikaa sitten einkä ole uutta paikkaa saanut mistään, koulutukset jääneet kesken, rahat lopussa. Naista en ole saanut vuosiin ja olen saanut jokaiselta naiselta pakit, keitä olen yrittänyt iskeä. Tämä johtanut siihen, että en enää edes yritä naisia. Elämä siis päin *****a. Tämä saisi jo monet varmasti tuntemaan että jumala on hylännyt sinut.

Viimeaikoina päätin että voisin alkaa kokeilemaan onnea vedonlyönnillä sekä RAY:n rahapeleillä. Parin kuukauden kuluttua huomasin että RAY:n koneet veivät minulta 1000 euroa, ja koskaan en voittanut. Huomasin että minulla on peliriippuvuus, joten usko jumalaan oli jo lähes maissa.

Pari päivää sitten kokeilin vedonlyöntionnea nettifirmojen kautta, mutta jokainen kohde mitä tein, meni väärin. Lopuksi pistin huomattavan summan(600e) kiinni varmaan kohteeseen(joka olisi osunut), mutta huomasin jälkikäteen, että laitoin jostain syystä vahingossa ykkösmerkin sijasta kakkosmerkin.

Tässä vaiheessa ilmestyi seinään nyrkinmentävä kolo ja lopulta tulin tulokseen että eroan kirkosta. Tunnen oloni paljon helpommaksi kun en ole enää tippaakaan uskossa satukirjan tuomiin asioihin. Elä uskossa = voi huonosti.

Tuurimies jos joskus olla voisin...

7

307

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainitsemasi alamäki on kristinuskon Jumalan syytä, mutta tsemppiä ja voimia sinulle kuitenkin, pärjäile !

• Olisi voittanut miljoonia niin silloin kait se jumala olisi siihen syypää?

• ertert

"mainitsemasi alamäki on kristinuskon Jumalan syytä"

Ei ole, koska sitä ei ole.

• Luonnon luoma
        ertert kirjoitti:

"mainitsemasi alamäki on kristinuskon Jumalan syytä"

Ei ole, koska sitä ei ole.

vaan tämä alamäki sai minut lopulta siihen päätökseen että lopetin uskomisen jumalaan. Lähinnä sitä siis tarkoitin, että nyt sain tarpeekseni jumalasta ja hänen tuomasta "hyvyydestä" jota siis ei ole koskaan näkynyt.

• stubastian

Minullekkin kävi niin että eräänä kauniina päivänä en enää jaksanu kuulla selitykseks kaikkeen pahaan maailmassa että "se on jumalan tahto, eikä me ihmiset voida ymmärtää sitä mutta olemme kaikki osa jumalan suurta suunnitlmaa..." paskan vitut!

ensin tuli sellanen olo, että jos on niin inhottava jätkä tää meijän jumala että esim. pienen vauvan "ottaa luokseen" (lue:antaa kuolla) vaikkapa jo synnytyksessä ja sellasta jumalaa pitäs vielä joka päivä muistaa rukouksella kiittää tästä kaikesta mitä on meille suonut niin en tahdo olla missään tekemisissä sellasen uskonnon kanssa!

Mitä enemmän asioita oon tuolta kantilta ajatelluun niin sitä paremmin oon tajunnu miten typerä koko uskonto on. vaikee kuvitella miten monet aikuiset ihmiset saavat lohtu siitä että jos jotain pahaa tapahtuu niin he selittävät sen vain että se oli jumalan tahto. Ja uskoovat että se jumala on vielä jollain tavalla hyvä ja palvomisen arvoinen. MIKSI?! mitä muuta se jumala on tehny ihmisille hyvää kun antanu huonoja, suurpiirteisiä selityksiä ja puolustuksia teoilleen sekä täysin valheellista "turvaa" pahaa maailmaa vastaan? On se niin saakelin helppoa sanoa että kun vaan jaksat uskoa ja palvoa niin vaikka elämäsi olisi kuinka perseestä tahansa niin elä pelkää, kyllä sitten kun kuolet niin helpottaa!!

Tämän kun tajus niin siitä alko ihana vapautuminen! Loppupeleistä kun koko uskontoasiaa miettii niin sehän on vaan tapa hallita kansaa. Joku helvetin fiksu ihminen on sen joskus aikojen saatossa keksiny ja nyt se nauraa rehmakasta naurua haudassaan että enpä olis uskonu näin monen idiootin hurahtavan noin huteralle pohjalle rakennettuun tarinaan! Pointsit hänelle :)

Nyt kun mietin ja muistelen niin aloin kyllä heti lapsuudessa jo hieman kyseenalaistaa esim. luomiskertomusta, koska koulussa kuulin evoluutioteoriasta. Täysin en evoluutioteoriaankaan luota, mutta sillä ei ole merkitystä, se kuitenkin avasi silmäni koska tiede pystyi selittämään asioita kuitenkin niin paljon paremmin kuin että "se on jonkun tahto, et sinä sitä ymmärrä".

• Luonnon luoma

Hieno teksti ja täyttä asiaa.

Tähän lainaten Kipi - Kaaoksen Kuningas biisin alku:

"jos on olemassa saatanaa, niin hän kulkee jo maan päällä, jos on olemassa jumalaa, ei häntä ole näkynyt täällä."

En sano että saatana olisi olemassa, mutta koko maailma on täynnä pelkkää pahaa ja vääryyttä.
        ja v*tustipa se jumala on auttanut asiaan!

• Hanna

Ei sinulla ole kyllä mitään. Kolkko, tyhjä ateismin tie! Ei todella ole hurraamista tästäkään eteenpäin, jos vielä Jumalalle selkäsi käännät! Eipä ole kadehdittava tulevaisuutesi näkymä - ilman, iloa, toivoa, Jumalaa! Kehtaat vielä toisille puhua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2514
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2481
    3. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      29
      2370
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      92
      1866
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      27
      1661
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      311
      1655
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1486
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      72
      1339
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1078
    10. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      1053
    Aihe