Moi,
oletteko saaneet hormonikorvaushoitoa kuukautismigreeniin?
Itselläni mogreeni iskee n. 3pv ennen kuukautisia ja vie täysin työkyvyn. Jyskyttävä toispuoleinen kipu on järkyttävää, eikä siihen tunnu auttavan edes Imigran.
Mulla ei ole estolääkitystä, koska noita beetasalpaajia en uskalla syödä. Nehän alentaa sykettä ja sitten ei jaksa urheilla jne.
Kuukautismigreeni johtuu hormonitason äkillisestä laskusta ja siksi korvaushoito voisi auttaa. Onko kenelläkään kokemusta tästä??
Kuukautismigreeni !!!
4
1141
Vastaukset
- korvaushoidosta
mutta mittaa verenpaineesi päänsärkykohtausten aikana.
Minulle auttoi jatkuva verenpainelääkitys, kun selvisi mistä oli kysymys.
Tosin minulle parhaiten sopiva lääke on aina ollut juuri beetasalpaaja.
Muitakin tietysti on ja mikäli verenpaine tosiaan on koholla, niin itse en ainakaan jättäisi lääkkeitä syömättä urheilun vuoksi. - SiiliII
Listaanpa asioita, joiden kanssa olen selvinnyt jotenkuten kamalan kuukautismigreenini kanssa - joka siis todellakin on kovempaa ja pitkäkestoisempaa kuin migreeni muulloin.
- Naramigin ja ison käsikauppasärkylääkeannoksen yhdistelmä
- lääkkeiden ottaminen nopeasti verensokeria nostavan ruoka-annoksen kanssa
- liian nukkumisen välttäminen eli liikkeelle heti kun lääkkeet alkavat vähänkin vaikuttaa
- kahvin juonnin välttäminen säryn aikana
- triptaanin ja koksibilääkkeen yhdistelmä
ja lopuksi: todellakin päivittäinen verenpainelääkitys lievitti myös minun kohtaukseni kestettäviksi, vaikka ne kestävätkin saman kolme päivää. Mutta hankalaa on hoito, ja sen vahvistavat myös tutkimukset.- Oletko kuullut että
sen puute aiheuttaa migneeriä?
- maajo00
Itselläni ollut kanssa aivan uskomaton menkkamigreeni 20 vuotiaasta lähtien. Ensin kokeilin jättää kokonaan e-pillerit pois, joka vain pahensi tilannetta. Gynekologin ja neurologin kanssa päätettiin kokeilla e-pillerien putkeen syömistä ilman normaalia vuotoviikkoa. Syön nyt 4 pakettia pillereitä putkeen, jonka jälkeen päästän kuukautiset. Ensimmäiset kolme kuukautta migreeni tuli silti "oikeassa kohtaa" vaikkei kuukautiset päässetkään tulemaan. Mutta tuon kolmen kuukauden jälkeen elimistö tottui ja myös migreeni katosi. Nykyään migreeni tulee vaan siis silloin kun annan kuukautisten tulla ja se tulee myös huomattavasti lievempänä kuin ennen. Kohtauksista selviän kahdella Miranax 550 mg tabulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2512053- 841238
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171055- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 122779
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701