kannabis laillistetaan

se on sama mitä vanhat sanoo

Tässä ainoastaan eräitä näkökulmia miksi kannabis laillistetaan, mielestäni hieno kirjoitus, kopioin sen täältä: http://kannabisuutiset.wordpress.com/ .

Tilannetta katsotaan Amerikan näkökulmasta, mutta ilman USAa ei olisi noita kummallisia kieltolakeja ainakaan näin jyrkässä muodossa:


Kuvittele, että sinulla olisi todella älykäs pommi, joka voisi räjäyttää jokaisen huumekartellin johtajan Meksikossa. (Suomalaiset voivat kuvitella kartellin tilalle mafian ja Meksikon tilalle Venäjän, Marokon tai Afganistanin. -toim.huom)

Kun savu hälvenisi, uusi henkilö istuisi jokaisen kartellin isoimmassa tuolissa ja jakeluverkostot jatkaisivat kysynnän tyydyttämistä jokaiselle narkomaanille ja huumeiden viihdekäyttäjälle Yhdysvalloissa.

Meksikon huumekartellit ovat edelleen, yhdysvaltain oikeusministeriön vuoden 2009 kansallisen huumevaarojen arvioinnin (National Drug Threat Assessment) mukaan “suurin huumeiden salakuljetusuhka Yhdysvalloille”.

Kuvittele nyt erilainen ase.

Mieti vaikutusta, minkä kaikkein tuottoisimman tuotteen pois saaminen kartelleilta aiheuttaisi.

Meidän täytyy vain laillistaa kannabis.

“Kannabis on (Meksikon kartellien, mafian, jne) rahasato, lypsylehmä”, sanoi Brittany Brown DEA:n Washingtonin toimistolta, joka ei puolla kannabiksen laillistamista.

Kannabis on helppo kasvattaa eikä se vaadi erillistä käsittelyä tai prosessointia. Ramona Sanchezin, DEA:n Phoenixin toimistolta, tilastojen mukaan yli puoli miljoonaa kiloa kannabista takavarikoitiin Arizonassa molempina edellisinä vuosina. Nuo takavarikot olivat kuitenkin vain hinta, minkä saa maksaa, kun tekee töitä miljardeja pyörittäville huumeparoneille. Kannabista oli takavarikoista huolimatta helposti saatavilla – eikä ainoastaan aikuisille.

Teinien mukaan kannabiksen ostaminen on helpompaa kuin tupakan tai alkoholin, sanoo Bill Piper kansallisesta huumepolitiikka-allianssista, joka ei puolla kannabiksen laillistamista.

Kannabis vastaan alkoholi

Jotkut väittävät, että kannabiksen laillistamisen jälkeenkin olisi edelleen olemassa musta pörssi. He sanovat, että koska sitä on niin halpa tuottaa, musta pörssi voisi alihinnoitella tuotteensa lailliseen verrattuna ja myydä lapsille. Mietitäänpä kuitenkin, mitä me tiedämme alkoholista.

- Ensinnäkin, kieltolaki ei toiminut.

- Toiseksi, vaikkakin alkoholin myynti on valvottua, sivukujien tai koulun pihojen pontikan myynti ei ole miljardien dollarien ongelma.

- Kolmanneksi, alkoholi, kuten myös sen addiktiivinen tappajaserkku tupakka, on verotettua, mikä auttaa maksamaan sen haittoja yhteiskunnalle.

Näin ei ole kannabiksen kanssa.

Vuosikymmenten kannabiksen vastaisten kampanjoiden, aina ruohohulluudesta nollatoleranssiin, jälkeen niin monet amerikkalaiset ovat päättäneet polttaa kannabista, että Meksikon kartelleista on tullut kansainvälinen uhka laille ja järjestykselle.

Sen sijaan, että kannabiksen polttajat maksaisivat paheestaan veroja, he rikastuttavat nyt ryöstäjiä ja murhaajia.

“Ihmiset, jotka polttavat kannabista Yhdysvalloissa eivät ajattele olevansa yhteydessä kartelleihin”, Brown sanoo. “Itse asiassa he ovat tiukasti yhteydessä.”

Amerikkalaiset huumeidenkäyttäjät auttavat kartellien kätyreitä teroittamaan veitsensä, joilla mestataan viholliset ja terrorisoidaan Meksikon rajakaupunkeja.

Jopa Yhdysvalloissa kasvatettu kannabis on usein kytkeytynyt Meksikon kartelleihin. Yhä useammin kansallispuistoja ja muuta julkista maata käytetään kannabiksen kasvattamisen, Brown sanoo.

Oikeusministeriön vuoden 2009 arvion mukaan kartellit ovat “luoneet erilaisia kuljetusreittejä, kehittyneitä kommunikointiyhteyksiä ja voimakkaita suhteita Yhdysvaltalaisten jengien kanssa” ja “säilyttäneet huumeiden jakeluverkostot tai toimittavat huumeita jakelijoille ainakin 230 yhdysvaltalaisessa kaupungissa”. Mukaan lukien Phoenix ja Tucson.

DEA:n mukaan kartellit ovat useiden huumeiden organisaatioita, jotka rutiininomaisesti salakuljettavat kokaiinia, metamfetamiinia, heroiinia ja erilaisia kemikaaleja läpi osavaltioiden.

“(Mutta) kannabis tuottaa eniten voittoa”, Sanchez sanoo.

Lypsylehmän poistaminen

Kannabiksen laillistaminen ei pysäyttäisi diilereitä myymästä muita vaarallisempia myrkkyjä. Ottamalla pois heidän tuottoisimman tuotteensa vahingoittaisimme rikollisjärjestöjä. Niin sanotun huumesodan aikana ne ovat kasvaneet rikkaammiksi, voimakkaammiksi ja paremmin aseistautuneiksi kuin koskaan. Sodan julisti ensimmäisenä eräs vihatuimmista Yhdysvaltain presidenteistä, Richard Nixon.

Tänään Meksikon kartellit “ovat yhtä armottomia ja brutaaleja kuin terroristijärjestöt”, sanoo senaattori John McCain (R-Ariz.), joka vastustaa kannabiksen laillistamista.

Heidän brutaaliutensa uhkaa Meksikon vakautta. Useita vuosia sen jälkeen, kun Meksikon presidentti Felipe Calderon päätti ryhtyä sotaan kartelleja vastaan, Meksiko on listattu Pakistanin kanssa “heikoksi ja epäonnistuneeksi valtioksi” tuoreen Yhdysvaltojen armeijan raportin mukaan. Miksi? Koska Meksikon “hallitus, sen politiikot, poliisi ja oikeusjärjestelmä ovat rikollisjärjestöjen ja huumekartellien jatkuvan painostuksen ja hyökkäyksen kohteena”, raportti sanoo.

Samaan aikaan kun Yhdysvaltojen huumeiden käyttäjät rikastuttavat kartelleja, Yhdysvaltain hallitus kaataa huimia summia rahaa heidän voittamiseensa.

Bushin hallinto möi kongressille “Meksikon suunnitelman” (Merida Initiative/Plan Mexico), joka on useiden vuosien ja 1,4 miljardin dollarin avustuspaketti suunniteltu tarjoamaan koulutusta ja huipputekniikkaa Meksikon hallituksen avuksi taistelussa huumekartelleja vastaan.

Jopa tällaisina aikoina, kun laaditaan valtavan kokoisia tukipaketteja, tuo summa on huima.

Mutta miettikääpä tätä: hallituksen viime syksyisen raportin mukaan Yhdysvallat on tarjonnut yli kuusi miljardia dollaria tukea “Kolumbian suunnitelmalle” sen alettua 2000. Tavoitteena oli vähentää laittomien huumeiden (ensisijaisesti kokaiinin) tuotantoa ja jakelua 50 prosentilla. Tätä tavoitetta ei ole saavutettu, eikä hanke ole ilmeisesti onnistunut vähentämään tuotantoa ollenkaan. Tuotanto on ainoastaan hajautunut pienempiin yksiköihin laajemmalla alueella ja yhä köyhemmille ihmisille.

GAO:n (Government Accountability Office) heinäkuun 15. 2008 julkaistun raportin mukaan vuodesta 2003 lähtien Yhdysvallat on tarjonnut yli 950 miljoonaa dollaria huumeidenvastaiseen taisteluun 6 miljoonan neliömailin “kuljetusalueella” johon kuuluu Keski-Amerikka, Karibia, Meksikon lahti ja itäinen Tyyni valtameri.

Mitä tällä ostettiin?

“Huolimatta kansainvälisen yhteistyön edistymisestä, useat tekijät, mukaan lukien resurssien rajallisuus ja poliittisen tahdon puute ovat haitanneet Yhdysvaltojen edistystä auttaa hallituksia tulemaan täysinäisiksi ja itsensä ylläpitäviksi kumppaneiksi huumesotaan, joka oli Yhdysvaltojen asettama tavoite”, raportti sanoo.

Väsynyt huumesotaan

Eteläiset naapurimme alkavat väsyä taistelemaan meidän huumesotaamme.

Alkuvuodesta Latinalaisen Amerikan huumeiden ja demokratian komissio vaati muutosta “kieltolain politiikkaan, joka perustuu tuhoamiseen, kieltämiseen ja kriminalisointiin”.

Katso uutisemme aiheesta: http://kannabisuutiset.wordpress.com/2009/02/16/entiset -presidentit-dekriminalisoikaa-kannabis/

Komission jäseninä olevat entiset Latinalaisen Amerikan presidentit Ernesto Zedillo (Meksiko), Cesar Gaviria (Kolumbia) ja Fernando Henrique Cardoso (Brasilia) sanoivat huumesodan epäonnistuneen.

Se oli traagisen kallis epäonnistuminen

Kesäkuussa 2008 Marylandin yliopiston julkisen politiikan ja kriminologian osaston edustaja Peter Reuter todisti kongressin edessä: “On todennäköistä, että kaikki huumevalvonnan kulut, kaikilla hallituksen eri tasoilla, olivat vuonna 2007 lähes 40 miljardia dollaria.”

Hän sanoi, että noin 500 000 ihmistä on Yhdysvalloissa vankilassa huumerikoksesta jokainen päivä. Piperin mukaan vuosittain pidätetään 800 000 ihmistä kannabiksen takia, selvästi suurin osa pelkän hallussapidon vuoksi.

Nyt, kuvittele uuden lähestymistavan mahdollisuuksia

Vuonna 2005 ekonomisti Jeffrey A. Miron koosti raportin, joka ehdotti, että jos kannabis olisi verotettua samalla tavoin kuin alkoholi ja tupakka, laillinen myynti nousisi 6,2 miljardiin dollariin vuodessa. Kalifornian alahuoneen jäsen Tom Ammiano, demokraatti San Franciscosta, yrittää saada osavaltiotaan laillistamaan kannabiksen aikuisten käyttöön, perustamaan osavaltion lupajärjestelmän ja perimään veroa, joka voisi nousta yli miljardiin dollariin vuodessa.

Puhutaan vakavasti: Kannabis voi aiheuttaa psykologista riippuvuutta. Se voi heikentää aloitekykyä ja energisyyttä. Poltettuna se on epäterveellistä ja hajuisaa. En käytä sitä. Monet ihmiset kuitenkin pitävät sen vaikutuksista, ja he uskovat voivansa kontrolloida sen addiktoivia ominaisuuksia. Tämä on juuri sama syy, miksi ihmiset juovat margaritoja happy hourin aikana tai käyvät oluella työpäivän päätteeksi.

Tässä on myös syy, miksi sota huumeita vastaan ei ole voitettavissa

Luulisi, että kapitalismin varaan rakentunut maa ymmärtäisi kysynnän ja tarjonnan perussääntöjä. Sen sijaan epäonnistunut ja järjetön kansallinen politiikka kompuroi eteenpäin maksaen (kymmeniä) miljardeja, vangiten valtavia määriä ihmisiä ja rikastuttaen armottomia rikollisjärjestöjä.

Kartellit eivät ole lamaantuneita. Ne kasvattavat voimaansa ja vaikutusvaltaansa koko ajan. Phoenixissa meksikolaisia kartelleja syytetään kidnappausten ja muun väkivallan dramaattisesta lisääntymisestä.

Arizonan pääsyyttäjä Terry Goddard sanoo, että voi olla vain ajan kysymys, ennen kuin Meksikossa tavalliset katutaistelut alkavat vainota salakuljetusväyliä Arizonassa. Goddard, joka ei tue laillistamista, sanoo: “Minä tuen älykästä keskustelua (laillistamisesta).”

Urhea mutta toivoton taistelu

Lainvalvojilla on älykäs pommi pahojen poikien eliminoimiseen.

Alkuvuodesta DEA kertoi operaatio Xcelleratorista, 21 kuukautta kestäneestä useiden viranomaisten yhteistyöstä Sinaloan kartellia vastaan. Se huipentui 750 pidätykseen ja 23 tonnin huumeiden takavarikkoon, jonka arvoksi arvioitiin 59,1 miljoonaa dollaria.

Poliisin toimet olivat älykkäitä ja rohkeita. On kuitenkin syytä muistaa, että kartellit kiduttavat ja tappavat poliiseja.

Mutta samaan aikaan, kun poliisit asettivat henkensä vaaraan huumesodan vuoksi, Yhdysvaltojen huumeiden käyttäjät auttoivat kartelleja pääsemään eroon kaikista taloudellisista tappioistaan.

On aika iskeä pahoja poikia sinne, missä se todella tuntuu.

Otetaan pois heidän rahan lypsylehmänsä.

Alkuperäistekstin kirjoittaja Linda Valdez on työskennellyt toimittajana vuodesta 1993 lähtien. Hän on voittanut useita osavaltion ja kansallisen tason palkintoja ja vuonna 2003 hän oli Pulitzer-ehdokkaana.

Tavoita Linda sähköpostilla: [email protected] tai lue hänen blogiaan osoitteessa: http://azcentral.com/members/Blog/Valdez.

Lähde:

http://www.azcentral.com/arizonarepublic/viewpoints/art icles/2009/03/14/20090314Valdez15-vip.html

37

2959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pisti laukun naulaan

      Aika tunteella & kiihkeästi kirjoittelet taas satuja, taidat olla niitä kannabis riippuvaisia rassukoita, kokeile edes katkoa saattaa vaikka tehota, eihän noin harhainen & riippuvainen ihminen pärjää pahassamaailmassa mitenkään.

      • kummallista hhhh

        Kummallista, siinä oli kyllä lainaus artikkelista, sinä sisälukutaidoton korvamerkitty vuohi sieltä laumasta.


      • huumediileri
        kummallista hhhh kirjoitti:

        Kummallista, siinä oli kyllä lainaus artikkelista, sinä sisälukutaidoton korvamerkitty vuohi sieltä laumasta.

        Multa menee pisnes, HILJAA !
        Hys hys nytten ettekste tajua !


      • bisneksesi jatkuvat
        huumediileri kirjoitti:

        Multa menee pisnes, HILJAA !
        Hys hys nytten ettekste tajua !

        Pelkäät turhaan, kyllä huumebisneksesi jatkuisivat, vaikka kannabis laillistettaisiinkin. Hollannissakin käy kovien aineiden kauppa yhtälailla kuin muuallakin.

        Kannabiksen laillistuessa siirtyisit varmastikin yhä suuremmassa määrin myymään sitä alaikäisille ja koulun alueille, aivan kuin Hollannissa tapahtuu.


      • ahhaavainiin
        bisneksesi jatkuvat kirjoitti:

        Pelkäät turhaan, kyllä huumebisneksesi jatkuisivat, vaikka kannabis laillistettaisiinkin. Hollannissakin käy kovien aineiden kauppa yhtälailla kuin muuallakin.

        Kannabiksen laillistuessa siirtyisit varmastikin yhä suuremmassa määrin myymään sitä alaikäisille ja koulun alueille, aivan kuin Hollannissa tapahtuu.

        Alaikäiset koululaiset ovat kuuluisia juuri varakkuudestaan.

        Töihin joutuisin jos kannabis laillistettaisiin.


      • entinen sauhupää

        on noita kannabis-intoilijoita nähty.itse myös olin aikoinani sitä.polttelin vuosikausia päivittäin.rakastin kunnon kukkaa ja sitä kaikkea mitä sen ympärillä silloin oli.pikkuhiljaa siitä kehittyi addiktio.ja kun pilveä ei ollut,sitä vajetta sitten täytettiin muilla päihteillä,ns korvikkeilla.rauhottavia.virtaa.viinaa.pillereitä ja palleroita.
        olen kahden lapsen isä.
        vasta kun pääsin tai itse ajauduin katkon kautta hoitoon tajusin mitä olin elämälleni tehnyt.
        olen menettänyt kumppanini,lapseni,perheeni,kotini.
        tällä hetkellä olen asunnoton.
        eli kun ensi kerralla zydäilet sitä bongiasi,mieti tarvitsetko sitä ainetta elämääsi.
        Itse olen päässyt eroon pakkomielteestäni,luojan kiitos.
        kaikki mikä menee päähän on huumetta,jopa alkoholi.se eroaa muista huumeista mielestäni vain siten,että se on laillista.
        tänään olen raitis.ollut jo monen monta kuukautta.
        Hyvää päivänjatkoa.

        mies


      • eihajuakaan
        bisneksesi jatkuvat kirjoitti:

        Pelkäät turhaan, kyllä huumebisneksesi jatkuisivat, vaikka kannabis laillistettaisiinkin. Hollannissakin käy kovien aineiden kauppa yhtälailla kuin muuallakin.

        Kannabiksen laillistuessa siirtyisit varmastikin yhä suuremmassa määrin myymään sitä alaikäisille ja koulun alueille, aivan kuin Hollannissa tapahtuu.

        "Hollannissakin käy kovien aineiden kauppa yhtälailla kuin muuallakin."

        No ei kai sitä eroa huomaakkaan jos koko loman viettää punasten lyhtyjen alueella jossa ne katudiileritkin on. Tuu joskus pois siltä alueelta kattomaan muutakin Amsterdamia. Hieno kaupunki.


      • Opitvieläwanhempana
        entinen sauhupää kirjoitti:

        on noita kannabis-intoilijoita nähty.itse myös olin aikoinani sitä.polttelin vuosikausia päivittäin.rakastin kunnon kukkaa ja sitä kaikkea mitä sen ympärillä silloin oli.pikkuhiljaa siitä kehittyi addiktio.ja kun pilveä ei ollut,sitä vajetta sitten täytettiin muilla päihteillä,ns korvikkeilla.rauhottavia.virtaa.viinaa.pillereitä ja palleroita.
        olen kahden lapsen isä.
        vasta kun pääsin tai itse ajauduin katkon kautta hoitoon tajusin mitä olin elämälleni tehnyt.
        olen menettänyt kumppanini,lapseni,perheeni,kotini.
        tällä hetkellä olen asunnoton.
        eli kun ensi kerralla zydäilet sitä bongiasi,mieti tarvitsetko sitä ainetta elämääsi.
        Itse olen päässyt eroon pakkomielteestäni,luojan kiitos.
        kaikki mikä menee päähän on huumetta,jopa alkoholi.se eroaa muista huumeista mielestäni vain siten,että se on laillista.
        tänään olen raitis.ollut jo monen monta kuukautta.
        Hyvää päivänjatkoa.

        mies

        "kaikki mikä menee päähän on huumetta."

        Nerokasta. Kaikki siis on huumetta.
        Olet narkki myönnä se ja mene hoitoon.
        Ja jatkossa pidät näppisi erossa ryyneistä ja pysyt itsekasvatetussa luomukukassa. Tajuatko hihhuli ?


      • anti nwo
        entinen sauhupää kirjoitti:

        on noita kannabis-intoilijoita nähty.itse myös olin aikoinani sitä.polttelin vuosikausia päivittäin.rakastin kunnon kukkaa ja sitä kaikkea mitä sen ympärillä silloin oli.pikkuhiljaa siitä kehittyi addiktio.ja kun pilveä ei ollut,sitä vajetta sitten täytettiin muilla päihteillä,ns korvikkeilla.rauhottavia.virtaa.viinaa.pillereitä ja palleroita.
        olen kahden lapsen isä.
        vasta kun pääsin tai itse ajauduin katkon kautta hoitoon tajusin mitä olin elämälleni tehnyt.
        olen menettänyt kumppanini,lapseni,perheeni,kotini.
        tällä hetkellä olen asunnoton.
        eli kun ensi kerralla zydäilet sitä bongiasi,mieti tarvitsetko sitä ainetta elämääsi.
        Itse olen päässyt eroon pakkomielteestäni,luojan kiitos.
        kaikki mikä menee päähän on huumetta,jopa alkoholi.se eroaa muista huumeista mielestäni vain siten,että se on laillista.
        tänään olen raitis.ollut jo monen monta kuukautta.
        Hyvää päivänjatkoa.

        mies

        Terve kaikki!

        Ihan hyvä keskustelun alku näkyy täällä jo olevan. Ensiksi haluaisi todeta keskustelusta että, elkää tuomitko kannabista huumeeksi vain koska se on merkitty huumeeksi vaan ennemminkin vaikka lääkkeeksi.

        Tässä lainauksia päihdelinkki sivustolta (http://www.paihdelinkki.fi/Tietoiskut/333-kannabiksen-kayton-haittavaikutuksia)

        "Kannabis ei ole myrkyllistä. Tiedossa ei ole yhtään tapausta, jossa pelkän kannabiksen käyttö olisi aiheuttanut myrkytyskuoleman."

        "Kannabispäihtymys aiheuttaa käyttäytymiseen liittyviä tai psykologisia muutoksia kuten liiketoimintojen huononemista, mielihyvää, joskus ahdistuneisuutta, arvostelukyvyn heikkenemistä tai sosiaalista vetäytymistä. Keskittyneisyys, muistitoiminnot ja tarkkuutta vaativat toiminnat heikkenevät. Kannabis voimistaa muiden päihteiden vaikutuksia ja heikentää tarkkaavaisuutta ja reaktiokykyä. Onnettomuusriski saattaa lisääntyä, jos kannabista käyttänyt kuljettaa päihtyneenä ajoneuvoa. Myös vakavien mielenterveyshäiriöiden oireita voi ilmaantua herkästi niillä, joilla on perinnöllinen alttius mielisairauksiin."

        Jos vertaa tuota äsköistä alkoholiin tai tupakkaan jotka ovat suomessa täysin sallittuja ja valtio suorastaan kannustaa näihin tuotteisiin (saadakseen vero rahoja) niin ei vaikuta minun mielestäni ollenkaan miltään täysin kelletyltä ja rangaistavalta huumaus-aineelta.

        Kuinka monta onkaan kuollut alkoholin yliannostukseen? (http://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis)

        "Kannabiksen päihdyttävästi vaikuttavien ainesosien kannabinoidien tappavaa annosta ei tiedetä, mutta arvioiden mukaan kannabista pitäisi kerralla nauttia noin 13 kiloa, jotta yliannostus tapahtuisi. Tutkimukset eivät tunne ainuttakaan kuolemaan johtanutta yliannostustapausta. Kannabikselle oraalisesti altistuneiden koirien tapauksia seurattiin 1998-2002. Suurin annos oli 90 g ja suhteellisesti suurin annos 26,8 g /kg. Kaikki eläimet toipuivat altistuksistaan täydellisesti."

        Tässä vielä niistä terveys haitoista: "Tuoreen tutkimuksen mukaan yhden kannabissavukkeen polttaminen lisää keuhkosyöpäriskiä yhtä paljon kuin 20 tavallisen savukkeen polttaminen.[14] Kahdessa aikaisemmassa laajemmassa tutkimuksessa kannabiksen ja keuhkosyövän välillä ei ole havaittu tilastollista yhteyttä. Kannabiksen höyrystäminen vaporisaattorilla polttamisen sijaan on tehokas tapa vähentää terveyshaittoja ja höyrystettäessä vältetään lähes kaikki väitetyt terveyshaitat jotka liittyvät sen polttamiseen. Kannabiksen käytössä ruoassa tai juomassa ei savun hengittämisestä syntyviä haittavaikutuksia luonnollisestikaan ole. Äkillisiä yliherkkyysvasteita voi toisinaan esiintyä."

        "Maailman terveysjärjestön WHO:n väitetään poliittisen painostuksen takia salanneen tutkimuksen, jossa kannabis todettiin laillisia päihteitä haitattomammaksi.[43][44] WHO kuitenkin kiistää tämän ja sanoo, että tutkimus jätettiin julkaisematta sen sisältämien ristiriitaisuuksien ja epätieteellisyyden vuoksi.[45] EU-raportti vuodelta 2008 kuitenkin tukee WHO:n aiempaa tutkimusta ja sen mukaan kannabis oli tutkituista päihteistä vaarattomin ja haitattomin."

        Eli tutkikaa asiaa ennenkuin teette oman kantanne. Jos kannabis laillistettaisiin niin ei teidän sitä olisi pakko vetää. Minä vain näkisin asian niin että jos se olisi laillista niin moni käyttäisi alkoholia vähemmän sekä, ne ketkä käyttää nyt kannabista niin saisivat sitä kaupasta (esim apteekki) eikä suinkaan diileriltä. Varmasti diilerit osaavat myymisen jalon taidon ja saavat monet "kannabis uteliaat" väärille teille kokeilemaan huumeita mitä ovat oikeasti jotain aivan hirveätä myrkkyä!

        En tietenkään toivo että kukaan käyttää kannabista mutta, jos pitää valita niin toivon että alkoholin käyttö vähentyisi vaikka se korvattaisiinkin kannabiksella. Se olisi yhteiskunnalle terveydellinen harppaus! Lukekaa vaikka tutkimukset mitä on olemassa ja tehkää itse johto päätöksenne. Kaikki ketkä polttaa tupakkaa tai juo viinaa niin teillä ei ole varaa sanoa kannbiksesta paljon pahaa sillä jo tupakka säännöllisesti vedettynä on vaarallisempaa kuin kannabis sätkä esim kerran kaks viikossa.

        (en viitsi linkittää vertailun vuoksi alkoholin tai tupakan terveys haittoja silla oletan teidän ne jo tietävän.)

        Niin joo ja kuinka moni käyttää buranaa? Tässä olisi burana caps lääkkeen mahdolliset haittavaikutukset. Pitäuisikö buranankin olla huumausaine ja rangaista hallussapidosta ja käytöstä? (http://www.lääkeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=8925&d=21054&i=ORION PHARMA_BURANA-CAPS_BURANA-CAPS 400 mg kapseli, pehmeä (reseptillä))

        "4. MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

        Kuten kaikki lääkkeet, myös Burana-Caps -kapselit voivat aiheuttaa haittavaikutuksia. Kaikki eivät kuitenkaan niitä saa.

        Haittavaikutuksia ilmenee herkemmin potilailla, jotka ovat huonokuntoisia ja joilla on useita sairauksia sekä iäkkäillä. Vakavien haittojen vaara lisääntyy suurilla annoksilla pitkäaikaisessa käytössä ja moninkertaistuu, jos samanaikaisesti käytetään muita tulehduskipulääkkeitä.

        Yleisinä haittavaikutuksina (yli 1 potilaalla sadasta) on raportoitu:

        • mustelmataipumuksen tai nenäverenvuotojen lisääntymistä (verihiutaleiden toiminnan heikkenemiseen liittyen)

        • mielialan laskua tai uneliaisuutta

        • pyörrytystä tai päänsärkyä

        • sydämen vajaatoiminnan pahenemista (turvotusten tai hengenahdistuksen lisääntymistä)

        • närästystä, ylävatsakipua, pahoinvointia tai ripulia

        • nokkosrokkoa, ihon kutinaa tai voimakkaampaa ihon tai limakalvojen turvotusta

        Melko harvinaisina haittavaikutuksina (alle 1 potilaalla sadasta) on raportoitu:

        • sekavuutta, painajaisia, havaintohäiriöitä, harha-aistimuksia tai vainoharhaisuushäiriöitä

        • ihon kihelmöintiä tai ”tikkuilua” ilman näkyvää syytä (harhatuntemuksia eli parestesioita)

        • suutulehdusta, ruuansulatuskanavan haavaumia ja verenvuotoja tai veriulosteita

        Harvinaisina haittavaikutuksina (alle 1 potilaalla tuhannesta) on raportoitu:

        • verihiutaleiden vähenemistä (joka voi ilmetä lisääntyneenä mustelma- tai nenäverenvuototaipumuksena)

        • veren valkosolujen vähenemistä tai katoa (johon voi liittyä epäselvää kuumeilua, flunssan kaltaisia oireita tai kurkkukipua)

        • näön hämärrytystä tai sarveiskalvomuutoksia

        • sekavuustila (potilailla, jotka käyttävät takriinia)

        • aivokalvontulehdus (potilailla, joilla on tietyntyyppinen sidekudossairaus)

        • sepelvaltimotaudin oireiden pahenemista (lisääntynyttä rintakipuilua) tai rytmihäiriöitä

        • hengenahdistusta tai astman pahenemista

        • ruuansulatuskanavan puhkeamisia, haavaisen paksusuolentulehduksen pahenemista, sylkirauhastulehdusta tai haimatulehdusta

        • maksaentsyymien kohoamista, keltaisuutta tai maksatulehdusta (voi ilmetä ylävatsakipuna)

        • voimakkaita hilsehtiviä tai rakkuloita muodostavia iho- tai limakalvoreaktioita, valoyliherkkyyttä, aknen pahenemista tai psoriaasin pahenemista

        • munuaistoiminnan heikkenemistä

        • voimakkaita allergiaoireita (anafylaksiaa).

        Tulehduskipulääkkeiden, kuten Burana-Caps -kapseleiden käyttöön, voi liittyä hieman suurentunut sydäninfarktin tai aivohalvauksen riski.

        Lopeta lääkkeen käyttö ja ota välittömästi yhteys lääkäriin tai lähimpään päivystyspoliklinikkaan, jos seuraavia oireita ilmaantuu:

        · hengitysvaikeudet tai hengenahdistus

        · ihon voimakas punoitus, kutina ja turvotus

        · kielen tai nielun turvotus

        · äkillinen, voimakas vatsakipu tai verioksennus.

        Ota yhteys lääkäriin niin pian kuin mahdollista, jos sinulla on seuraavia oireita:

        · närästys ja lievät vatsavaivat

        · mustat ulosteet

        · lisääntynyt mustelmataipumus tai nenäverenvuodot

        · raajojen turvotus

        · muut hitaammin alkavat iho-oireet.

        Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä pakkausselosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus on vakava, kerro niistä lääkärille tai apteekissa."


      • Manu626
        bisneksesi jatkuvat kirjoitti:

        Pelkäät turhaan, kyllä huumebisneksesi jatkuisivat, vaikka kannabis laillistettaisiinkin. Hollannissakin käy kovien aineiden kauppa yhtälailla kuin muuallakin.

        Kannabiksen laillistuessa siirtyisit varmastikin yhä suuremmassa määrin myymään sitä alaikäisille ja koulun alueille, aivan kuin Hollannissa tapahtuu.

        Kannabis ei ole laillista Hollannissa. Se on dekriminalisoitua. Toisin sanoin myyntiä ja kasvatusta ei valtion toimesta kontrolloida ja siksi myyntiä hoitavatkin vielä nämä hämärät miehet kadunkulmissa, jotka eivät juuri papereita kysele!


      • Nimimerkki 1
        Manu626 kirjoitti:

        Kannabis ei ole laillista Hollannissa. Se on dekriminalisoitua. Toisin sanoin myyntiä ja kasvatusta ei valtion toimesta kontrolloida ja siksi myyntiä hoitavatkin vielä nämä hämärät miehet kadunkulmissa, jotka eivät juuri papereita kysele!

        Sitten siellä on hämärämiesten lisäksi yli 700 ns. virallista coffeeshoppia, joiden kautta myydään valtaosa Hollannin kannabiksesta. Siis se kannabis, mitä nuo hämärät miehesi eivät kadunkulmassa myy ja mitä ketään ei heiltä ostakaan, kun laatutavaraa saa niistä "laillisista" kaupoistakin, eikä sitä tiedä mitä hämärä mies kadunkulmassa myy.

        Hollannissa on edes jotain kontrollia, Suomessa ei mitään, ja siltä hämärältä mieheltä tulee täällä kaikki aineet. Hollannissa on toisin, ja siksi siellä huumeongelmat ovat paljon vähäisempiä kuin Suomessa. Kannabistakin käytetään vähemmän.


    • aivan pakko

      käytön kriminalisointi tekee jo ennestään
      ongelmaisista rikollisia ja lisää ongelmia.
      eihän alkoholismikaan ole rikos vaikka kyseessä
      on vastaava riippuvuus josta aiheutuu ongelma
      käyttö.

      kieltolain aikana käyttö on jatkuvasti kasvanut.
      laki ei ole saavuttanut mitään tavoitettaan mutta
      se on tullut kalliiksi. huumeiden vastainen sota
      on maksanut maltaita mutta vielä paljon suuremmat
      rahat on kuitannut järjestäytynyt rikollisuus.

      ihmiset eivät tunnu käsittävän kuinka suuren uhkan rikollisuus saa aikaan kun sillä on niin
      paljon rahaa käytössä että voivat ostaa kenet
      tahansa. kieltolaki on rikollisten toteutunut
      märkä uni, sitä ei vain haluta myöntää.

      • On niin helppoa

        Mutta kun kansa rakastaa alaspäin katsomista.

        Mitäpä muuta voi täysin perustelematta katsoa niin helposti alaspäin kuin laittomien huumeiden käyttäjää? Vaikka itsellä olisi ongelmia elämässään tai itsetunto-ongelmia, niin se tuo hetken helpotuksen kun morkkaa huumeiden käyttäjiä.

        Myös keltaiselle lehdistölle huumeet, huumeratsiat ja julkkisten huumekäryt on helppo sylkykuppi silloin kun ei muutakaan kirjoitettavaa ole.

        Kansanedustajillekin huumeiden paheksunta on helppo tapa kerätä irtopisteitä kansalta.

        Poliisikin voi kerätä irtopisteitä ratsaamalla rauhallisia kannabiksen kotikasvattajia sen sijaan että ratsaisivat ryyni- piri- ja heroiinidiilereitä.


      • eihajuakaan
        On niin helppoa kirjoitti:

        Mutta kun kansa rakastaa alaspäin katsomista.

        Mitäpä muuta voi täysin perustelematta katsoa niin helposti alaspäin kuin laittomien huumeiden käyttäjää? Vaikka itsellä olisi ongelmia elämässään tai itsetunto-ongelmia, niin se tuo hetken helpotuksen kun morkkaa huumeiden käyttäjiä.

        Myös keltaiselle lehdistölle huumeet, huumeratsiat ja julkkisten huumekäryt on helppo sylkykuppi silloin kun ei muutakaan kirjoitettavaa ole.

        Kansanedustajillekin huumeiden paheksunta on helppo tapa kerätä irtopisteitä kansalta.

        Poliisikin voi kerätä irtopisteitä ratsaamalla rauhallisia kannabiksen kotikasvattajia sen sijaan että ratsaisivat ryyni- piri- ja heroiinidiilereitä.

        "Poliisikin voi kerätä irtopisteitä ratsaamalla rauhallisia kannabiksen kotikasvattajia sen sijaan että ratsaisivat ryyni- piri- ja heroiinidiilereitä."

        Käyttörikoksen oikeuskäsittely ja paperityö vie vähän vajaa 40 päivää keskimäärin. Myyntirikoksen reilu 80. Samat "pisteet" siitä saa. Kummanko sinä haluaisit samalla pistemäärällä ottaa kiinni? 40 päivää aikaa kuluttavan vai 80 päivää aikaa kuluttavan?

        Poliisin pistesysteemi luo tällaista. Ei tommosia pitäis pisteyttää, ellei sitten myös ambulanssikuskeja pisteytetä.

        Jos ei ole rikoksia, poliisin tulee keksiä niitä, kun on ne sakkokiintiöt ja muut. Miksei samaa ambulanssikuskeille? Jos ei ole sairaita, viedään niitä väkisin kaduilta sairaalaan kun vähänkin näyttää että joku nilkuttaa.


    • Jone822

      En kuitenkaan enää toista kertaa lähtisi kannabista pössyttelemään. Tuli sillon joskus ihan tarpeeksi ja liikaakin polteltua. Nykyään sairastan paranoidista skitsofreniaa ja saan psykoosi oireita. Tästä ei ole muuta syyttäminen kuin kannabista usko pois. Kannabis terveellistä? Onhan siinä toki fyysisiä terveysvaikutuksia mutta eikö mielenterveys loppujen lopuksi ole se tärkein? Näin ajattelen itse ainakin.

      Tottakai jokainen saa elämällänsä tehdä mitä huvittaa enkä ole sitä estämään mutta ei ne huumeet niin siisti juttu ole pitemmän päälle. Kannabis on koukuttavaa vaikka muuta väitetään.

      • OhGodWAT

        ...että sinulla saattoi olla piilevä skitsofrenia joka olisi voinut laueta vaikkapa alkoholin vaikutuksesta?


      • Think twice

        Jos olet taipuvainen skitsofreniaan eli suvussasi on ilmaantunut sairastapauksia tai poltit pilveä nuorena(alle 15 vuotiaana) ei ole ihme että sairastuit. Minkään päihteen käytön aloittaminen alaikäisenä ei ole terveellistä niin mielellisesti kuin kehollisestikaan. Tyhmä on se joka ei osaa odottaa oikeaa hetkeä tai ei osaa hillitä käyttöään. Ahneella on AINA paskainen loppu.


    • automatica

      saaneet siitä huomattavaa apua lääkekäyttöön liittyen, päinvastoin nämä opiaattipohjaiset
      valmisteet pitkällä aikavälillä käytettynä aiheuttavat ennenaikaisia kuolemia Suomessa n.300/hlö
      vuosittain. Tähän kuuluu myös ns.apteekista vapaasti ostettavat käsikauppa lääkkeet burana ja panadol.

      • pylly ja peräsuoli84

        Viime yönä on keskusteltu suomessa ja päätetty että kriminalisointi jatkuu.
        Kyseysessä keskustelussa on ollu monta poliittisesti tärkeää henkilöä kuten terveys ja sosiaaali lautakunta,poliisi,monta politikkoa.
        Asian arkaluonteisuuden takia ei mediaa päästetty paikalle kuuntelemaan keskustelua päihteistä/huumeista.Mutta muutamaa kysymykseen suostuttuun vastaamaa.

        "päätöksen teko ei ollut vaikeaa,yksimielisellä päätöksellä jatketaan kannabiksen kriminalisointi.On jopa kansan terveudelle eduksi jatkaa hyväksi havaittua ja tehokasta valvontaa".

        "Oletteko ajatelleet ympäristö ja ilmasto asioitten kannalta hyötyja?"
        "Ei se mitenkää ihmeellinen kasvi ole,liiallisesta hyödystä voi koitua jopa enemmän haittaa kuin hyötyä".

        "Mitä aiotte tehdä liikenteessä käytettävän testaus laitteen "tikkarin" kehitykselle,kun on löytynyt keskustelua esimerkiksi siitä että laite antaa vääriä tuloksia?

        "Asialle ei tehdä mitään.Laite on testattu ja luotettava,eikä sitä pidä kyseenalaistaa.seuraavaava kysymys"?

        "mitenkäs kannabis-sativan terveys vaikutukset lääketeollisuudessa,otetaanko kasvi käytöön lääke puolella"?

        "Ei.Koska ranskalaisen tutkimuksen mukaan todella runsas käyttö saattaa olla ahingollista elimistölle toisin kuin oikeilla lääkkeillä jotka ovat käyttäjälleen turvallisia".

        "mitä tehdään rangaistuksille jotka tulevat kannabiksen kasvatuksesta,hallussa pidosta,myynnistä ja käytöstä?"

        #Rangaistuksia koitetaan kiristää ja tätä myötä myös itse ongelma poistuu,5-15v tutkioiden mukaan kestää tämä tuottee poistuminen mut se on lyhyt aika.Olemme voitto suoralla siis huumeiten vastaisessa sodassa".

        "vaikuttaa että asiasta on sovittu etukäteen ja huudettu läpi kansaa ajattelematta,onko näin?"

        "Tätä voi jokainen pohtia jos asia vaivaa mutta asian arkaluonteisuuden takia näin,seuraava?"

        "Millätavalla puututaan alkoholin käyttöön ja terveys asiaan ?"

        "Tuskin tuolle paljon mitää tarvi tehdä,onhan se sopiva tapa rentoutua rankan viikon jälkee,eikä alkoholia voi syyttää ennenaikasesta sairaseläkkeelle siirtymisestä.Toki riski lisääntyy jos alkoholia käyttää mutta se on niin minimaalinen ettei siihen tarvi puuttua".

        "todennäkösesti muutama ihminen on kuollut kannabikseen,mutta miten sen todistat.Siinä on meilla iso haaste mutta sekin ollaa ratkaisemassa uudella tutkimuksella joka julkaistaan 13.6.2011.Tämän jälkeen ei kukaan pysty kyseenalaistamaan että mistä kuolema johtuu".

        mukana myös tutkimuksia: Alcoholic and drugs testing ACDEA laitos.
        peoplesafe,testin and information TAI.

        SOTA HUUMEITA VASTAAN OLLAANVOITTAMASSA!
        JES NARKIT KURII! poks poks.Suck my balls bitch!


    • asdfghjklööö

      whole world, legalize ganja

    • Pajatso palaa

      Juu järkevä suhtautuminen aiheeseen voittaa alaa. Poliisit muuten yllättävän valistuneita asian suhteen, sanovatkin sitä samaa lorua aikuiset vanhemmat kännittelijät perheineen aiheuttavat suurimman osan tehtävistä.

      Suomessa on kahdenkymmenen vuoden aikana moninkertaistunut kannabiksen käyttö. Silti minkäänlaista rappiota ei ole missään nähtävissä. Koska hoitopaikat on todella rajaliset, pitäisi seonneiden ja valistuksen omaisista haitoista kärsivien armeija kasvaa kaduilla jatkuvasti. Mutta näin ei ole kansanterveydellisesti, ei poliisin eikä palo ja pelastuslaitoksen mukaankaan. Skitsofrenian esiintyvyys jatkaa tasaisella otteellaan, kansantautimme. Ylikorostunut määrä meillä Suomessa sairastuneita, ollut aina näin. 50-luvulta.

      Eli nuo puheet on sitä samaa sarjaa kuin tuomiopäivän julistajien sepustukset. Sitä ja tätä ja tuhon partaalla, mutta mitään merkkejä ei näy. Huumepommi sitten roihahtaa eräänä päivänä.

      Kannabiksen suosion kasvaessa ei ole muiden huumeiden kysyntä räjähdysmäisesti kasvanut. Jos olisi porttihuume, niin täällä pitäisi olla puistot täynnä kovemman kaman etsijöitä, ku kato pilvi ei enää toimi :)

      Olen nähnyt tosi monen menevän hiukan eri portaita; tupakoinnin, pirin, viinan, essojen portailta pilviportaalle.

      Kuitenkin eniten haittoja huuemista aiheutuu kieltolakien kautta. Poliisien varustautumisen ja sodan käynnin kautta. Se järjettömyys pitäisi lopettaa nopeasti.

      Lapsikin tajuaa, että jos riidellään jostakin aineesta, ei kannata tuhota ja tappaa kummaltakin puolelta määrättömästi väestöä, sillä ei voiteta mitään. Kymmenen tonnia kokaiinia on paljon harmittomampi asia kuin kymmenen ihmisen surmaaminen saati tuhansien!!!

      Joskus historiassa tullaa ihmettelemään tätä villitystä rajoitella ja yrittää estää täysin naiivilla toimimattomalla tavalla ihmisten mieltymyksiä päihteeseen.

      Paljon ymmärrettävämpää puuttua järjestyshäiriöihin ja niihin ihmisiin, jotka riehuvat päihteissä tai ilman. Kuitenkin vain marginaalinen ryhmä alkaa syystä tai toisesta käyttämään päihteitä itsetuhoisesti, kuten partaterääkin ollaan käytetty. Silti partateriä ei olla kielletty.

      • JepJep

        Joo.. on se kumma kun ennen vanhaan oli eläimiin sekaantuminen aivan hyväksyttävää ja laillista. Laillista varmaan nytkin mutta ei hyväksyttävää. Ennen oli cannabiskin laillista, tai sitä vaan ei ollut kielletty, mutta kun huomattiin sen haittavaikutukset, niin katsottiin paremmaksi kieltää se. Siinä se ydin. kaikki vaan sen vuoksi että jotkut typerykset alkoivat käyttää hyvää rohtoa ja lääkekasvia huumaaviin tarkoituksiin ja pilasivat hyvän lääkkeen maineen ja saatavuuden oikeasti sairailta ihmisiltä.


    • vihdoin420

      Poliitikot ovat vihdoin päättäneet dekrimilisoida tuotteet :)))) tästä se lähtee veljet

    • kekkikekki...

      En kyllä ymmärrä mikä siinä on niin vaikeata tajuta, että kannabiksen laillistaminen olisi järkevä ratkaisu.

      Miksi päättäjät hakkaavat päätään seinään?

    • VastausKO

      Mielestäni keskustelu hampun laillistamisesta on jo mennyt överiksi joka puolella maailmaa. Typerät huumepösilöt vaatii suureen ääneen cannabista lailliseksi ja samalla he elävät yhteiskunnan siivellä sosiaalihuollon varoilla kasvatellen salaa kämpässään hamppua ja maksattaa vielä sossulla sähkölaskutkin jopa.
      Vaikka olen itse sairastunut syöpään ja en tiedä kuinka kauan vielä on elinpäiviä jäljellä, niin en ole tällä hetkellä cannabiksen laillistamisen kannalla. kaikkein eniten haloota pitävät juuri ne tahot ja ihmiset jotka ovat itse jääneet sen huumeen koukkuun ja käyttävät sitä huumaavaan tarkoitukseen eikä lääkkeenä. Mihin terveet parhaassa työiässä olevat nuoret miehet ja naiset tarvitsevat cannabista lääkinnällisessä mielessä??? Vastaus on etteivät mihinkään. Heille on perimmäinen tarkoitus saada cannabista ja huumata sillä itsensä.
      Olen kyllä harkinnut kasvattavani cannabista itselleni lääkkeeksi syöpäni etenemisen hidastamiseksi, koska sairauteni on jo edennyt niin ettei sitä voida parantaa, pelkästään hidastaa sen etenemistä hyvässä tapauksessa. Suomessakin on kyllä lääkecannabista jota tuskin saan käyttööni ennen kuin vasta liian myöhään. Koska lääkecannabista on niin vaikeaa saada virallisesti käyttöön, niin katson kyllä oikeudekseni yrittää vaikuttaa itse sairauteni etenemiseen ja kasvatan itse hamppua kunhan opin sen menetelmän ja saan siihen tarvittavat tiedot ronkittua jostain:):)
      Mitenkään varma en voi olla että canaabis ylipäätään on hyväksi sairauteni hoidossa. Mutta yritettävä on jotain omin voimin kun ei Suomen lääketiede pysty enää minua auttamaan kaikkine säädöksineen. Haluan kerätä cannabista varastoonkin siten että kun minulle tulee ne pahimmat kipuvaiheet ja tuskat ennen kuolemaani, niin voin silloin vaikka poltella sitä salaa jos se vaikka lieventäisi oloani ja kärsimyksiäni siinä kriittisessä vaiheessa siirtyessäni autuaammille metsästysmaille.
      Vastustan kuitenkin jyrkästi cannabiksen laillistamista ja yleistä pössyttelyä joka puolella. Nämä cannabiksen puolestapuhujat ovat pilanneet cannabiksen käytön vapauttamisen mahdollisuuksia ratkaisevasti käyttämällä sitä huumeena huumaaviin tarkoituksiin. Hyväksyn cannabiksen vapauttamisen siten, että sitä saa kelakorvattavana tuotteena vaikeisiin sairauksiin lääkkeenä apteekista niin kuin muitakin lääkkeitä ja halvalla. Ei mitenkään jokaisen pössyttelijän toiveunien mukaisesti itseviljeltynä sossun maksamassa kämpässä.
      Jos cannabiksella oletetaan olevan syöpää parantaviakin ominaisuuksia, niin miksen yritä sitä keinoa myös käyttää. Mitään väliä ei enää ole siitä vaikka jäisin siitä kiinnikkin ja virkavallan terrorisoimaksi lopuksi ikääni.. heh. En kuitenkaan enää elä näillä nykyisillä hoidoilla kovin kauaa. Tiedä vaikka kokisin ihmeparantumisen cannabiksen voimalla ja siten edistäisin cannabiksen lääkekäytön puolustajien tavoitteita (En pössyttelijöiden tavoitteita).
      Menkää te Nuoret ja terveet ihmiset jotka olette sortuneet cannabiksen käyttöön huumaavassa mielessä itseenne ja hävetkää!!! Pilaatte hyvän lääkekasvin maineen ja sen saatavuuden sairaille ihmisille kun heittäydytte sosiaalipummeiksi ja pössyttelette huumaavaa ainetta vaikka ette sitä mihinkään sairauteenne tarvitse. Hoitakaa se riippuvuutenne cannabikseen terveydenhuollon kautta keskustelemalla lääkärin kanssa ensin että pääsette hoidoissa alkuun. Ja sitten vaan sisua ja tsemppiä että kestätte ilman sitä huumetta niin kauan kunnes vieroitusoireet on hävinneet.
      Pois sieltä sossun luukulta ja työkkärin kautta ammattikursseille ja sit vaan joko yrittäjiksi tai vieraalle töihin. Ryhtiä nuoriso. Älkääkä itkekö ja rypekö itsesäälissä, toimikaa!!!

    • Kenties ?

      Kannabiksesta pitäs kehittää rauhottava indica lajike joka omais kovat anti-psykotti ominaisuudet, näin saatais lajike joka vois olla hyväks jopa niille joilla ois mielenterveys ongelmia = )
      Osa mielenterveys ongelmista johtuu just siitä kun se on laitonta ja joutuu salaamaan käytön kaikilta läheisiltä : /

    • dcnbhdf

      Sellaisia lajikkeita on jo olemassa. THC 5% ja CBD 5%. Näitä on kehittänyt CBD-Crew jossa on ollut mukana puuhaamassa mm. Jorge Cervantez. Ovat kuulemma erittäin päteviä kipulääkkeitä. Jonkunlaisen pilven niistäkin saa, mutta ei sellaista mitä normaalista kannabiksesta jossa CBD:tä on ehkä jotain 0,1% ja THC:tä yli 15%. Vainoharhaa ei kuulemma esiinny.

    • 21321321312321231

      Kannabis auttaa yli 200 sairauteen ja sitä ei voi patentoida joten lääketeollisuudelta menee rahat ja sikaporvarit köyhtyvät kun sitä ruvetaan tekemään itse lääkkeeksi.

      PELASTAKAA IHMISET, LAILISTAKAA KANNABIS

    • 55667771defLeppard

      Jotkut rikolliset kasvattavat kannabiksella itselleen koko vuoden tulot parilla sadolla. Tähän päälle sitten rahat jotka tulevat töitä tekemällä tai sosiaaliturvasta. Kyseessä on miljardibisnes. Kasvatus ei vaadi kuin valoja ja vettä ja normaaleita kasvilannotteita. Tästä aiheesta löytyy asiaa mm. dokumentissa Union. Kasvattamoja löytyy rekka-autoista, junista, maanalaisista bunkkereista, laivoista jne.. Suomessakin näitä alkaa olla joka kerrostalossa. Siihen lisäksi metsään tehdyt salaiset puutarhat, maaseudun ladot, navetat ja omakotitalojen kellarit, autotallit jne.. Ei tuollaista lakia voi valvoa.

      • xc xcdd

        Nimimerkille JepJep: Kannabista on käytetty huumaaviin tarkoituksiin tuhansia vuosia. Ei tämä ole mikään nykyajan kotkotus. Lääkeannokset ovat yleensä isompia kuin päihdeannokset. En ymmärrä mitä pahaa siinä on jos lääke menee parantavan vaikutuksen lisäksi myös vähän päähän. Jos ihminen on työkyvytön ja makaa joka tapauksessa sairaana vuoteessaan niin onko siitä haittaa jos hän on hieman "pilvessä". Ruoka ainakin maistuu paremmin ja iloinen mieli auttaa parantumaan.


    • OperativoZ

      Te kannabista vastustavat ihmiset. Uskon että jos joku päivä joku teistä joutuu kartellin taloon ja teiltä leikata raajat niin ootte eri mieltä laillistamisesta.

    • Sos.alanopiskelija

      Mielestäni minkää huumeen laillistaminen ei ole hyvästä. Suomen päihdekuntoutuskeskukset ovat täynnä jo erilaisia päihteiden käyttäjiä. Mikäli kannibis laillistettaisiin ongelmaisia tulisi vielä tuplasti enemmän! Apua ei millään riittäisi kaikille, kun ei nytkään meinaa riittää!

    • Ei ikinä läpi 2013

      Jos Suomessa on satoja tuhansia käyttäjiä niin outoa ettei kansalaisaloite mennytkään läpi, ainoastaan vaivaiset 23.000 kannattajaa ;)

      Sen jälkeen vaikka se menisi eduskunnan käsiteltäväksi ja äänestykseen, se ei menisi läpi, voi kyynel ;)

    • polizeiz

      Kannabis ei tule vielä piiiiiiiitkään aikaan laillistumaan Suomessa. Ja helvetin hyvä niin. Olen nähnyt mitä se tekee ihmiselle kun käyttö menee päivittäiseksi. Ei kiinnosta enää mikään muu asia maailmassa kuin itse kannabis. Ei se ole hullumpi aine silloin tällöin vähän poltella mutta suomalaisen mentaliteetin tuntien käyttö menee liian monella överiksi.

    • veggiefriend

      Ystäväni vietti 2kk luonani. Tarkoituksemme oli tehdä yksi projektiluontoinen työreissu. Jo alussa huomasin jotain olevan vinksalla. Hän ei ollut sama ihminen kuin 7v sitten tapasimme. Luisti kaikki raskaammat hommat, jättäen minut rehkimään kun itse loikoili tai surffasi netissäni. Suurimman osan ajasta hän käyttäytyi flegmaattisesti kuin vihannes, nukkui, makoili, luki kirjaa auringossa lekotellen, söi tekemiäni ruokia tai käyttäytyi muuten erakkomaisesti ja itsekeskeisesti osallistumatta mihinkään arkipäivän askareisiin. Hän ei muistanut mitään asioita, ja unohti kaiken jokauolelle toisten kerättäväksi. Likaisia sukkia pöydillä ja mitä missäkin. Kertoi minulle univaikeuksistaan ja polttelusta jota on kai jo jatkunut vuosia. Itse mielestään hän käyttää kannabista vain rentoutumiseen ja iltaisin silloin tällöin..Univaikeudet helpottuivat kun hän sattui saamaan poltettavaa jostain, siihen meni 50e. Joka oli aika iso rahasumma, hänen kertomassaan rahan vähyydessä elämisessä. Lisäksi varsinkin suurin osa kauppalaskuista ym. oli minun maksettavanani. Kun aniharvoin nautin muutaman viinilasillisen kesämökilläni, sain heti seuraavana päivänä itse aamunkoitossa herättyäni ja hän puolenpäivän jalkeen, kuulla ilkkumista mahdollisesta krapulastani. Viimisenä päivänä vielä siivosin hänen majoituspaikkansa mökilläni koska hän ei sitä enää ehtinyt/osannut/jaksanut itse tehdä vaan istui hujallaan olevien matkatavaroidensa keskellä avuttomana kuin pikkuinen vauva. Kyllä kannabiksen käyttö vain muuttaa ihmisen persoonallisuutta. Jäljelle jäi paha maku koko vierailusta ja pettynyt olo. Mahtoikohan tämä "ystävä" edes sekavuuden tilassaan ymmärtää saaneensa 2kk täysihoito loman ilmaiseksi. Syynä persoonallisuuden muutoksiin polttelu addiktio.

      • -T.L.-

        Oliko hänellä 2kk pilvet mukana? Taidat kirjoitella aika pitkälti puuta heinää.


    • veggiefrend

      Ei ollut, siitäpä masennus johtuikin. Sitten hän osti 50e pilveä. Tämä stoori on totta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe