Merkkijonossa on satunnaisin välein 12 #merkkiä.
Ensimmäisen rivin ensimmäinen merkkijonossa vastaantuleva #-merkki tulisi muuttaa tunnisteeksi A1, toinen A2, .. ja kahdestoista rivillä esiintyvä #merkki A12
Toisen rivin #merkit tulsi vaihtaa B1, B2 .. B12
Ja kolmannellakin rivillä samaan tyyliin C1, C2, .. C12
Osaisiko joku ystävällinen neuvoa, että miten tuo toteutetaan?
samojen merkkien muutos
5
413
Vastaukset
- IT-Rex
Mitä tapahtuu jos rivejä on enemmän kuin aakkosia?!
Nämä auttavat:
http://fi2.php.net/manual/en/function.strpos.php
http://fi2.php.net/manual/en/function.substr-replace.php - The Rat
Jos haluat tasan ensimmäiset 12 merkkiä muttaa, tee for-looppi, josta poistut mikäli aineisto loppuu ennen merkkien määrää.
Yleisempi ratkaisu olisi loopata rivit (tai merkit) aineistosta läpi, kasvattaa muuttujaa (vaikkapa $i) yhdellä aina #-merkin osuessa kohdille, muuttaa se ja jatkaa...- IT-Rex
yx vaihtoehto:
- Aloittaja
IT-Rex kirjoitti:
yx vaihtoehto:
Iso kiitos tästä!!
Tekemästäsi koodista on suuri apu.
- Aloittaja
Pääsin substr_replacella ja strpos komennoilla eteenpäin.
for silmukkaa en saanut syystä tai toisesta toimimaan..
Kyselen taas lisää, mikäli pulmia tulee function teossa vastaan
Kiitos!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352186
- 841293
- 561278
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...351205- 631161
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39874Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122759- 31711
Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55565Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi21562